Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vrijalover

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 21:09

ik kan m'n berich niet meer wijzigen dus nog maar een keer
Afbeelding

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 21:11

@mac: we weten dus niet hoe lang ze nog moet, wel nog minder dan 9 maanden en het is dan van een kleine hengst, dit zijn niet hele goede foto's, zijn nog van een tijdje terug, we gaan morgen foto's maken(vandaag was de baterij leeg), maar ze word nu volgens mij met de dag dikker, dr uiers zijn nog niet echt dikker, maar ze heeft het wel al zwaar, gingen vandaag een beetje naar buiten, maar was heel erg moe, al na 100 meter draven was ze buiten adem, terwijl ze meer eten kijgt, minder doet, en normaal hyper is als we naar buiten gaan(ook al doen we dat een paar keer per week), helemaal als we gaan wandelen. Dus ik vond het wel zielig, toen ze een klein stukje had gegallopeerd, ging ze stil staan en keek ze vet pissig naar dr buik...'ja mama, moet je me maar niet wakker maken' Clown

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 21:15

@ Hannelore:
Bedankt voor het advies, heb zelf ook al veel gelezen hier inderdaad over het veulenprikje en daar merkte ik ook al uit dat je eigenlijk beter niet een veulenprikje kunt geven. Maar ik wil Siena nog wel laten enten omdat ze hiervoor niet goed geent is geweest, vandaar ook dat ik het veulen een veulenprikje wilde geven. Dus ik bel de DA daar gewoon nog over of die langs kan komen, als de merrie dan nog geent kan worden (want ze is toch pas over een maand uitgerekend) dan geef ik het veulen geen veulenprikje.
Dan inderdaad gewoon met 6 maanden.

@ Mausie: ik heb ook het idee dat het niet veel veranderd is vanaf 4 maanden. Ziet er wel grappig uit, ik denk niet dat het kwaad kan!
@ Vrijalover: die hoeveelheid uier heeft Siena ook. Het groeit gestaag. Maar dan ook wel heel gestaag... maar ja, zoals ik al bij meer hier heb gehoord: maiden he.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 21:32

Quirinake schreef:
ojee ojeeeeee...Zou het bij Quirina nog lang duren Clown ? Ik weet het niet hoor... Ik weet niet of het tekenen zijn dat het nog lang gaat duren of niet Tong uitsteken

Haar schede of hoe noemt dat bij een paard Tong uitsteken staat open en ik kan het met mijn vingers wat opentrekken..En er komt vocht uit haar uier..nog niet echt melk maar als het vocht melk word Vork dan is het bijna zover... Zou het nogggggggg laaaaaaaang duren of nieeeeeeet Haha! Ik ben eigenlijk best wel zenuwachtig nu Tong uitsteken Morgen komt er een man die een stoeterij heeft eens voelen of het nog lang gaat duren of niet... Vork Spannneund...Wat denken jullie?? Haha! Ze heeft me ook gisteren tussen de muur geplet en ze deed haar staart omhoog Clown is dat ook een teken mss Haha! ? En ze ligt wel redelijk veel zegt de manegehouder...Wat denke juullieee Vork

Niemand denkt hierover iets Clown Haha! ?

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 21:34

Fnanne: Staat daar lekker zo te zien mijn merrie kan jammer genoeg pas eind van de 1e week april terecht !!

Quirinaka: Geen idee heb hier al een paar keer gehoord nu komt het snel enne dan kwam het na een week Clown volgend mij blijft het moelijk te zeggen.

Mausie: ze is lekker rond maar idd was ze dat op 4 mnd ook al Tong uitsteken

Bubbels: Hoop voor je snel!!!

Vrijalover: Ja hoor ze loopt juist super braaf alleen ze is mega lui Lovers enne 6 weken dat gaat snel hoor !!!!

Loola: Yep ik liep ook niet meer zo vlot bij de 8 maanden Knipoog

Tinne: Yep gaat opschieten (tijd gaat alleen te langzaam) enne dat is een leuke 320 dagen houdt bij mij in 63 dagen Hyper! maar daar ga ik maar niet van uit!!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 22:10

Plopperdeplopperdeplohoooooop!

Afbeelding

Owkej, 4e kegeltje is er nog steeds niet ... maar sinds deze avond kegelt ze wel ineens veel harder! Moeilijk om daar goeie foto van te maken, helemaal omdat er aan die linksachter een stukje houtkrul was blijven kleven en het spul zelf is nog doorschijnend (daarbij mag ik absoluut niet aan haar uier zitten heur Clown )
In ieder geval, er zit beweging in, wie weet kegelt ze straks wel aan vier en wordt veullie ook ineens geboren.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 22:18

Dat ziet er goed uit Lola! OK dan!
Go jij! Go jij! GO VANTA Go jij! Go jij!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 22:41

Fnanne schreef:
@IngLio: wat heb je een ontzettend leuke merrie!

Thanx!! Ik heb haar sinds november en ik merk dat ze nu steeds meer naar me toe trekt. Ik hoop dat onze band dusdanig is dat ze me er straks wel bij laat als haar ukkepuk er is.

bubbels schreef:
Mayday mayday! Pride is 18 dagen overtijd en geeft sinds vanochtend beetjes kleverige vloeistof uit haar uier. Het leek me een tikkie gelig. Het uier is flink gegroeid en er hangen 2 "bellen" onder haar buik. Zacht, alsof er wat water in zit. Vulva is licht ontspannen, kruis week. Wat denken jullie? Hoe lang nog?

Tikke gelige kleverige vloeistof? Vergelijkbaar met honing? Een teken van een aanstormend veulen volgens mijn staleigenaar. Hij fokt al meerdere jaren veulens (1 veulen per jaar) en zegt dat je dan op korte termijn je veulen kunt verwachten. Spannend!!!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 22:53

Ik ga haar vannacht in de gaten houden...Zou ik dat doen of weten jullie zeker dat het niet zou zijn vannacht Clown Sorry is mn eerste veullie Haha! Weet nog niet zo héél veel Haha! Maar ik denk dat ik haar in het oog ga houden..daaraan doe ik wel goed eh? Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 22:56

Jeetje, valt niet meer bij te houden hier als je even 2 dagen haast niet gekeken hebt!!

@Bubbles: Copy That!! Klinkt heeeeeeeel veel belovend!

@Lola: Het begint al ergens op te lijken! Wanneer gaan die spenen nou ploppen??

@Quirinake: hoe is haar uier verder??

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 23:02

@Jeddah: ja het loopt als een trein dit topic! Kan het soms ook niet meer helemaal volgen. Zal ook wel komen door mijn late entree. Maar moet zeggen dat ik de sfeer hier uitermate goed vind!

Ben net even op deze site geweest:
http://www.foalnet.com/calc.html
Gevonden via de Foalcam van Misty. Dank je wel!

Volgens het dekbewijs is Lio voor het laatst op 22 april 2004 geinsemineerd. Er vanuit gaande dat het op die dag gelukt is en 340 draagt, zou ze volgens die site op maandag 28 maart gaat bevallen.
Dat houdt in dat ze nu dus 331dagen drachtig is.

Haar bips is dus al een flink waterbed rondom haar staart. Ze staat er nog steeds mee te draaien en wijst met haar neus steeds meer richting buik. Ik heb een voorgevoel voor de nacht van dinsdag op woensdag, maar we hebben een weddenschap op stal. Voor vrijdag 25 maart of erna... Tsja een ruim begrip maar het gaat om een fles likeur om op de kleine te toasten!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 23:08

Asjemenou wat een toeters komen d'r voorbij!! Echt mooi om te zien!

@Quirinake: nee Papa Smurf ... niet lang meer Clown ... maar hoe lang "niet lang" is, tsja ... dat weet alleen je merrie Gestoord Haha!

@Bubbels: Red Alert, Red Alert !! Roger - over !!

@Lola: die vierde kegel vergeven we haar Knipoog . Go Vanta GO Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!!!!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 23:11

Het wordt spannend voor sommige. Heel veel sterkte de komende nacht(en) Slapen We kijken uit naar de foto's morgenochtend Schijnheilig

Ivanka ziet er goed uit, krijgt al een lekker buikie!

Bij Famosa is er niet veel veranderd. Haar uiers zijn nog theezakjes. De klink was gisteren wat gezwolle, maar vandaag weer normaal. Ik heb wel alvast merriebrok gekocht, betadine en gevraagt waar er Pavo SOS kit te koop is. Je weet maar nooit.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 23:14

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 23:27

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 00:21

Spul is nog doorschijnend, geloof dat dat wil zeggen dat het nog niet meteen-meteen op komst is?

@Jeddah .... PLOPPERDEPLOPPERDEPLOHOOOOOOP!!!!!
Dit is zeker voor een maiden toch behoorlijk geplopt, niet dan? Normaal zag je die spenen écht niet hoor! Haha!

Afbeelding

Fotootje van een doorschijnende druppel. Die witte dingen erachteraan zijn oude kegels (door het liggen ergen anders blijven kleven)

Afbeelding

Ze was heel rustig maar ga zo toch alweer terug naar stal want ik ben m'n sleutels daar ergens verloren ... Gestoord Typical!

Ik kan trouwens op elke moment van de dag bellen voor een SOS kit van Cavalor. Die dealer woont 3 straten verderop.
Wie van jullie heeft er eigenlijk ook allemaal voor een biest-veulenmelk paket gezorgd voor in het ergste geval?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 00:28

hmm, het feit dat ze kleven wil toch wel heel wat zeggen! De boel is dus mooi plakkerig!! Klinkt als biest!! Klink als komt eraan!!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 00:30

@lola.......cheyenne en vanta doen een wedstrijdje.....wie het langste kan wachten........

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 00:34

jeddah schreef:
hmm, het feit dat ze kleven wil toch wel heel wat zeggen! De boel is dus mooi plakkerig!! Klinkt als biest!! Klink als komt eraan!!

ohooow ... Nagelbijten / Gniffelen
You better be right! Afbeelding Tong uitsteken

@Cheyenne, laat het maar uit! Macy en Sim hebben dat spelletje lang vol gehouden ... Gestoord

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 00:36

Er wordt dus weer gemaycied Haha!

Wed om een kist WORTELS!!!! Wie weet helpt dat.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 00:40

PhiaBink schreef:

*LOL* Goed idee! Vanta je krijgt een hele kist wortels als je deze nacht ophoudt met Macien en dat veulen er uit poept! Vork Vork Vork

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 00:42

Loolapelooza schreef:
PhiaBink schreef:

*LOL* Goed idee! Vanta je krijgt een hele kist wortels als je deze nacht ophoudt met Macien en dat veulen er uit poept! Vork Vork Vork

ik doe mee.....cheyenne krijgt onbeperkt wortels als ze vannacht een veulen krijgt!!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 00:49

cheyenne01 schreef:

ik doe mee.....cheyenne krijgt onbeperkt wortels als ze vannacht een veulen krijgt!!

Ik "bak" een trotse-mama-taart! Vol lekkers met appels, wortels, merriemuesli (Cavelor ProBreed)...
[/quote]

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 00:52

Je moet de dames toch met iets dwingen om dat veulen uit te poepen. Verminder met een kwart als je het vannacht niet doen. Dreig ermee!! Wie weet helpt het. Door zoek ook de stal voor het beroemde Macy boek. Verbrand dat boek!!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 00:52

ik kan ook op elk moment van de dag mijn voerboer (fouragehandelaar Haha! ) bellen voor biest.