[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Balko

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 12:35

Ben ik eigenlijk de enige idioot die al weer bezig is met hengstenkeuzes voor volgend jaar :o

Mooie welsh lijkt inderdaad iets bokvoetig op de foto Cynthia

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 12:37

Ik heb al een hengsten keuze bedacht hoor.. die is dit jaar goed gekeurd en toen had ik mn merries net drachtig :Y)
Even kijken of hij misschien nog iets laat zien ohz. Hij is nog maar 3, dus wel een gok.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 12:39

Balko schreef:
Ben ik eigenlijk de enige idioot die al weer bezig is met hengstenkeuzes voor volgend jaar :o

Mooie welsh lijkt inderdaad iets bokvoetig op de foto Cynthia

Nee ik ben ook weer rond aan het kijken hoor *\o/* heb al veel leuke gezien en binnenkort even langs een stal om te kijken dus nee is niet gek

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 12:48

Bokvoetig inderdaad Balko :j Maar een foto kan vertekenen, dus ik hoop dat het in het echt niet zo is :)

Ik ben nog niet echt bezig met volgend jaar. Fi moet gewoon eens een merrie geven, dan hoeft ze volgend jaar niet :+
Als ze een hengst geeft, weet ik niet of ik me in kan houden. Dat zou wel veulen 4 op rij worden en gevoelsmatig ben ik daar niet zo'n voorstander van, maar volgens mij zit dat meer in mijn hoofd.
Eerst maar eens kijken of ze nu wel doet wat ik wil :+

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 12:51

Knape vent hoor, alleen die achtervoeten lijken wel bokvoeten := maar kan ook vertekenend zijn.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 12:52

Ik zoek een A pony maat voor mn shet van 1m, iemand die een fijne hengst(enhouder) weet?
Liefst een apart kleurtje <3

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 13:25

Balko schreef:
Ik zoek een A pony maat voor mn shet van 1m, iemand die een fijne hengst(enhouder) weet?
Liefst een apart kleurtje <3

Arvistables in koningslust heeft een cremello welsh a staan.

Hier ook al bezig met hengstenkeuzes hoor. Heb jubileum korting nog bij een hh en op 2 plaatsen gereserveerd. Allen puzzelen welke waar gaat.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 13:46

Hier ook al volop aan het puzzelen voor volgend jaar :') 1 hengst ligt vast voor 1 of 2 merries. Maar welke merries ben ik nog niet helemaal uit. Voor de rest staat de hengstkeuze min of meer vast, maar ben ook nog aan het puzzelen op welke merries ze beste passen en voor mij het interessantste is.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 14:25

In principe gingen we voor eenmalig nog 1x uit deze lijn. Maar merrie is dan 15 en tegen de tijd dat we veulen inrijden, is het hier vast wat leger. Dus we denken erover om dan voor nog een keer te gaan. Dan hebben we over een paar jaar allebei weer een jong paardje te rijden.
Er is een dekking ter overname van dezelfde hengst, maar ik heb zelf levend veulen garantie, dus heb nog niks aan een nieuwe dekking. Eerst maar zien wat eruit komt.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:32

Hier is het in principe de bedoeling om de merrie volgend jaar leeg te laten.
Ik kan immers niet alles houden en verkopen kan ik niet haha.
Ze loopt natuurlijk ook nog volop in de sport en verwacht vanaf volgend jaar/over 2 jaar dat ze ook weer richting M gaat en dan is het gewoon onhandig drachtig en/of veulen aan de voet.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 15:38

Mijn merrie is zoveel kalmer nu ze drachtig is, dat ik serieus overweeg om haar volgend jaar weer drachtig te hebben.
Maar ik had besloten het veulen te gaan houden, maar ja, wat dan met het tweede veulen? En wat nou als die leuker/beter/mooier is dan het veulen wat ik gehouden heb :D
Nog maar even niet teveel aan denken :)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 19:06

Hier geen hengstenkeuzes, nu Vu leeg is hebben we een veulen aangekocht van dit jaar. Volgend jaar het veulen van Kirs en dan is de veestapel weer vol voor de komende jaren.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 19:36

Even bijlezen phoe

Kabayo : Knappe merrie heb je toch! <3
SimonDesteny Welkom, mooie merrie.
Caresse De moeder van Zaira was gewoon 11 maanden hengstig als dragend was. Dan sta je ook even te kijken. :P Zal vast goed komen!
Cynthia82 Eerste 100 dagen er al op zitten, netjes! Mallow is PSSM-vrij verplicht voor stamboek toentertijd. Zaira is niet getest, haar moeder is gezond 22 geworden en kocht ik toen ze 16/17 was, toen geen reden meer gehad om op PSSM te testen. Komend jaar misschien wel WFFS omdat we wat meer de sport kant op fokken met Zaira.
Knolselder *\o/* *\o/* *\o/*
Faniek Leuk haflinger kruisingen! Ben heel benieuwd, heb je ook een eigen volg topic??
Tinkels Ik bestel gewoon bij ome Ali.. Gaat tot toe prima.. Na de vorige geboortes alleen alles weggegooid, Zou nooit meer fokken :x :x Oeps.
Luna2006 Flinke buikjes al!
RianneP Knappe pony's!!

Zaira is vandaag 70 dagen! Ze krijgt zelfs al een buikje :D

Voor volgend jaar.... Eerst maar eens een gezond veulen ernaast, vorig jaar gezien hoe snel het mis kan zijn...
Woensdag zijn we even wezen kijken bij het veulen van 2020... Nouja veulen...
Toen----Nu

Sascha is net 1 jaar en 2 maanden en 154 groot! (4 cm groter als Mallow)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 20:35

Toch nog een aantal drachtig, gefeliciteerd! Wat rot dat het bij sommigen niet is gelukt. Hopelijk volgend jaar meer geluk!

Qua testen ben ik vrij uitgebreid, maar durf een gokje ook wel eens aan. Mijn ene merrie en hengst zijn op de rontgen, uitgebreidde genetische test, merrie ook pssm2. Andere merrie alleen pssm1, kijk eerst even hoe haar veulen is en of ze hier blijft. Hengst dit jaar sperma opnieuw laten controleren ook. Ik zou ook nooit een hengst kiezen die niet op de rontgen is geweest.

Hengstenkeuze voor volgend jaar heb ik al klaar. En voor het jaar 2023 heb ik de hengsten ook al gekozen. Moet alleen bij 2 merries (moeder en dochter) nog even kijken hoe om ik de match maken.

Hier beide merries rond de 100 dagen, gaat best snel! Ze lopen samen met de aanstaande pappa. Na 15 jaar alleen staan (en daarvoor met een ruin) heb ik de gok genomen, gelukkig gaat het super! Heeft hij mooi een half jaar sociaal leven. Voor het seizoen begint gaat hij weer apart, of ik doe hem een seizoen uit logeren. Samen lopen was niet zo goed voor t sperma, en ik hoef ook geen veulens in maart over 1,5 jaar.

Afbeelding

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 21:35

Wij zijn ook bezig voor volgend jaar, even de veulens afwachten maar waarschijnlijk meerdere merries onder onze zwarte Welsh A hengst.
De C zien we dan wel weer :) is iets lastiger in NL, haha.

Afbeelding
Afbeelding

Balko: als zwart onder apart kleurtje valt ;)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 21:47

Hier ook alweer aan het denken voor volgend jaar.
Sowieso 1 merrie die gedekt gaat worden, bij de ander even kijken wat eruit komt.
En dan kiezen of ze voor de wagen komt of eerst nog keer dekken.

Ik heb Stanley ook wel gezien, denk gewoon slechte foto's. In echt geen bokvoeten achter vond ik..

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 21:52

Ik eerst nog kijken of dit jaar gelukt is :')

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 21:53

Dank jullie wel voor het welkom!

@Knolselder, ik hoorde dat dit jaar weinig merries drachtig waren, hengstigheid matig op gang kwam, wellicht door het weer? En daarom nu veel merries later, omdat pas later wat mooi werd?
Heerlijk ook alles over de 100 dagen, daar moet ik nog lang op wachten. Volgens mij verwacht jij ook leuke kleurtjes :D

@Cynthia82 Gefeliciteerd mij de mijlpaal!

@Olga89 druk, druk zo te lezen, maar ook leuk kalfjes :D

@jennk de duimen draaien!

@Luna2006 die twee hebben al mooie buikjes :D

@Wpaard wat een lieve foto's <3

@Riannep welkom! Prachtige dames, benieuwd wat eruit gaat komen.

@Eef_Bam wat fijn om het zo in beweging te hebben gezien.

@astrea wat ontzettend balen :(

@Myrthee_ mooi stel samen, vaak nog heel lang weinig te zien he, mooi strak buikje nog :)

@Sanet herkenbaar, mijn merrie is ook zo relaxt nu, zoveel fijner

@Melissa1996 nog niet, wellicht na de tweede scan :D

@Caily wat fijn dat je hem bij de dames kan laten lopen. De hengst waar mijn haflinger door gedekt is, loopt ook altijd samen met een merrie en eventueel als die er is veulen, wel heel fijn voor ze dat het kan.

@Kimm4 Wauw wat een plaatje!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 01:01

Kimm wat een prachtige hengst !
Ik heb een zwak voor zwart met bles en voetjes…

Faniek, het zijn de eerste 4 die over de 100 dagen zitten. Maar ik verwacht er nog. De laatste zit nu pas aan dag 23 :+

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 04:09

Even een vraag…

Wanneer ontvang je een factuur van de hengstenhouder? In mei geïnsemineerd en nog geen factuur ontvangen :') of komt deze na de gustverklaring? Ik heb mijn merrie laten dekken met een hengst van van Uytert.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 08:25

Hier geen plannen voor volgend jaar, is een eenmalige actie om toch nog een nakomeling van mijn eigen merrie te hebben.

Factuur heb ik al ontvangen en betaald vrij snel nadat ze drachtig was.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 08:36

Wij moeten eerst alles betalen voor er ook maar iets opgestuurd wordt :+

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 08:40

Ik had eind juni de factuur voor eind mei insemineren :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 09:58

Ik krijg vaak pas na gust een keer een factuur.

Maar geen nood. Hij komt altijd :=

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 10:01

Ben blij dat ik alles al betaald heb, meteen toen ze dragend was alles afgerekend. Hun regelen het verder met de hengsteneigenaar. Maar idd hij zal sowieso wel komen :P