[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:32

Dankjee!

Gijs is afgespeend en staat samen met ons zielige Friese veulen. Alleen twijfel nu of hij niet te wild voor haar is. Of toch weer een Shetlander er terug bij in zetten?
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:33

Wil geen twee Shetlanders erbij in dat past niet

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 15:56

Dag 150 *\o/* we hebben een konijntje in dit buikje zitten
Afbeelding
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 16:47

(Alles gaat goed )

Wat een knapperd Cynthia ! Ze ziet er goed uit :)

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:47

Altijd vrolijke merrie. :')
Ze wilde naar huis om te eten denk ik. Maar wat een buikjes al!

Afbeelding

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:10

Janine hoop dat het goed blijft gaan voor jou en je beetjes!!

Cynthia, blij dat die van jou ook... Niks tekort komt net als de mijne :') Bescheiden buikje staat niet in het woordenboek :+ jij hebt gelukkig een flateuze hoek gekozen. Ik niet helaas. Hahaha.

Afbeelding

Ual hahaha merrie met een mening :o

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:14

Flori het gaat hier goed !
Mama heeft niet meer extreem veel pijn en de twee kleintjes doen het samen super.

Mooie bonte dame ook al buikje hoever is ze ?

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 21:48

Ik zie al veel flinke buikjes haha

Hebben jullie ook een camera bij de stal tegen de tijd van bevalling? ik zit een beetje rond te kijken, iemand advies? Heb geen wifi bij stal dus dat is al lastiger

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 22:00

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 22:02

Hier een minder flatteuze hoek :')
Afbeelding

Ze krijgt niets anders dan gras (staat weinig meer op) en een handje Vital van Pavo. Maar ze doet ook niets. Ze is nog steeds niet helemaal over haar hoefzweer heen en ik loop nog steeds met twee krukken. Dus dan maar dik :+

Ze draaft en galoppeert weer over de wei gelukkig, maar als ze een verkeerde stap zet, zie je dat het haar echt nog pijn doet.

Jeanine, fijn dat het beter gaat :)

Ual, dat is een mooi buikje!
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 02-10-20 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 22:04

Hier 3 foscams. 1 met 350° draaien en zoom en pan/lift zodat ik die ook op de paddock kàn draaien. Andere 2 gewoon vast.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 22:19

Werkt foscam ook met 4G/5G?
Zou er ook wel graag één op de wei hebben, maar dat wordt mission impossible ben ik bang. :+

Mijn dame van voren ook een buik...
Afbeelding

Zo is het wat beter _O-
Afbeelding

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 08:11

Hier ook wat flatteuze foto’s gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding
Nog weinig buik te bekennen! Idaza (d.bruin) zit op 128 dagen, Lana (vos) op 58 dagen...

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 08:56

Ik heb afgelopen jaar deze gebruikt, de reolink go.
https://www.ipcam-shop.nl/reolink-go.ht ... m_content=

Werkt op 3/4G, en op een accu. Beviel mij erg goed! Als het goed is gaan we nu toch kijken of we internet draad door kunnen trekken naar mijn box, zodat we toch via het vaste internet kunnen kijken. Dus wie weet komt hij wel te koop.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:26

Wat een knapperd Quir <3

Hier gisteren de scan gehad en beide merries nog drachtig **\O/** .

Wat een verschil in scan := ;

72 dagen
Afbeelding

162 dagen
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:27

Wat een verschil zeg !

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 13:41

Fijn Icecrystal! Wat is het toch bijzonder mooi tegenwoordig die echobeelden. Vind dat echt gaaf om te zien!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 13:46

Wat een mooie scans!

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:52

Super gaaf die scans! En wat een verschil!

Gijs verkocht, leuke naam nu Skye

Gelukkig dat de scans goed verlopen! Ik las zelfs al wat geslachtsbepalingen!? Met hoeveel procent zekerheid is dat?

Ik zie langzaam aan al wat buikjes verschijnen... heerlijk!

Fijn dat Fi weer iets beter gaat! En baassie gaat ook al iets beter meen ik gelezen te hebben, fijn :)

Kate vandaag 131 dagen. Begin nu stiekem echt baby buikje te zien, maar t is nog minimaal. Ze heeft sinds gister een nieuw trucje, ze staat steeds bij de buren in de wei (staat draad tussen) maar we hebben geen idee hoe ze t doet... al meerdere malen terug gezet en blijven kijken, maar dan doet ze t niet. Gaan we even weg en komen even later terug staat ze weer bij dr buuf :+ Aan t draad is niets te zien en aan Kate ook niet... ik heb gewoon geen idee _O-

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 07:18

Balou_lover schreef:
Super gaaf die scans! En wat een verschil!

Gijs verkocht, leuke naam nu Skye

Gelukkig dat de scans goed verlopen! Ik las zelfs al wat geslachtsbepalingen!? Met hoeveel procent zekerheid is dat?

O-

Mijn dierenarts zegt dat het maar met is hoe het veulen ligt of je het kan zien of niet.
Ik hoef er dan ook niet voor te betalen. Ze houdt dit jaar alles bij om te zien wat haar percentage juistheid is. Ik hoef dus ook niet te betalen.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 10:35

Ik kom ook weer even uit mijn meelees modus. Had even wat minder tijd om op alles en iedereen te reageren, dus hield me maar even stil.

Gaaf die strandrit StalMelyn en CP! Dat staat echt nog op mijn wensenlijstje, helaas niet met mijn eigen merrie meer...

Quir, wauw wat heb jij nog een berg aan gras in deze tijd van het jaar joh! Menig mens jaloers op... Had het al in je volg topic gelezen over je merries die op pad zijn gegaan. Gelukkig dat ze al werden teruggebracht alvorens je het door had dat ze weg waren, scheelt nogal wat grijze haren. :+

Piarens, die van mij is super lief. Staat blijkbaar zelfs prima met een andere merrie in dezelfde stal. Enkel op de weide jaagt ze alles en iedereen van mij weg.

Riv, is er ondertussen al meer bekend over Quenza? Wat enorm vervelend dat ze na de strandrit niet meer goed is, hopelijk valt de schade mee.... Oh, ik ben nu verder en zie het van de peesblessure. Mocht je een supplement bij willen voeren (ik moet echt even gaan checken bij de DA of dat wat kwaad kan, maar ben er eigenlijk praktisch van overtuigd van niet... want ik wil het die van mij ook weer bij gaan geven!) dan is MSM & Glucosamine een fijne aanvulling om het herstel te bevorderen. Hopelijk pakt Lotus het nu weer goed en snel op. Logisch gevolg, maar niet minder vervelend natuurlijk...

Dat zal vast dubbel voelen AM, maar fijn dat Didi een goed nieuw huisje heeft!

Floripori, ben benieuwd wat eruit komt. Is het niet fijner om wat vaker korter te wandelen? Dat was mijn ervaring met de blessure bij mijn paard... De dierenarts raadde mij toen af om nog dezelfde dag te wandelen omdat ze al meer dan genoeg gewandeld had. :n
Terwijl het voor mijn gevoel beter was om vaker wat korter te wandelen, dit werd bevestigd door de kliniek.

Jeeeetje Kyrkelover, die van jou groeit ook als kool! Ik ben zo bang dat die van mij een enorm veulen gaat krijgen als eerste veulen... Betreft uveitis ken ik ook niks van, maar wellicht komt dit later nog aan bod dat je het uitlegt :Y)

Cynthia, hoe gaat 't nu met je? Ik lees wel mee in je volgtopic dus weet het stiekem wel een beetje. Hopelijk kun je snel wat makkelijker zonder krukken overweg. Maar snap dat je voor nu lekker veilig met 2 op weg gaat, beter de voorzichtig dan dat je straks op de straat ligt natuurlijk.
Balen dat Fi nog niet 100% loopt, maar het was natuurlijk ook een flinke hoefzweer die erg diep zat. Hopelijk knap ze snel op naar 100%! Wat ziet ze er goed uit, en wat ga je alweer hard.

Caesar, ik denk dat ondertussen een felicitatie op z'n plaats is met je veulen! Zag dat je gewonnen had?! *\o/*

Quir, wat een knappe merrie is het ook! Zo eentje mag er uit die van mij wel komen hoor.

Setelli en Smeetje, fijn dat alles nog goed op z'n plek zit! Altijd een goede opluchting. Mooie scan! Maar wat gek dat haar kogels zo dik blijven... Hopelijk helpt de vochtafdrijver.

Poh wat een braaf dier Balou! Dat hoef ik met die paarden die ik net zadelmak heb gemaakt nog niet echt te proberen hoor. :')

Michelle, gelukkig vals alarm!

Neonlight, het kost wat moeite, maar je hebt iig weer de bevestiging dat alles goed zit, fijn!!

Mer ook gefeliciteerd met de scan.

Veronia gaat ook alweer snel Muronia!

CP Gefeliciteerd met je scan en een merrietje!

Janine, gefeliciteerd met je nieuwe aankoop! En natuurlijk met de verkoop van Gijs. Knap ding is dat ook. Fijn dat hij een goed plekje gaat krijgen.

Icecrystel, wat een mooie scans zijn dat! Ik zou ook nog graag een scan zien. Die van mij mag nog voor de gustverklaring. Ga toch nog eens vragen wanneer ze die van plan zijn te gaan doen en dat ik daar ook graag bij wil zijn (als hij nog niet gedaan is).

Verder zien alle dames er ook al goed gevuld uit. Die van mij gaat ook echt hard (al zal ze er voor velen gewoon mooi en normaal uitzien, maar ze is van zichzelf super rank)! Ze is morgen 100 dagen, maar zal vandaag nog eens naar stal gaan, het is tenslotte dierendag he. *\%/*

En jullie zochten een flatteuze hoek, toch? _O-
Afbeelding

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 11:10

Selente mooie merrie! Hoever is ze ?

*\o/*
Afbeelding
Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 17:36

Mooie bijleespost Selente! Thanks voor je tip, ze krijgt inderdaad MSM & Traumeel druppels bij. Ook inderdaad eerst even nagevraagd of dat beide veilig was. Ze loopt gelukkig al ietsjes beter in de draf. Knappe merrie heb je inderdaad, ze ziet er goed uit!

Balou, haha ik had vroeger ook zo'n houdini, die ging naast het draad staan en luisterde naar de tikjes. Na de tik wipte ze met haar hoofd het draad omhoog en gleed het draadje zo over haar rug. Ze had dus de tussenpozen van het schrikdraad ontdekt... :+

Mooie scans Icecrystal, wat een verschil.

En ik zag nog een paar mooie flatteuze buikfotootjes haha

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 17:54

Wauw selente wat een bijleespost! Respect :j prachtige merrie heb je! Ik zie idd ook een beetje buikje hoor ;)

Janine, wat leuk! Gaat t goed samen? Wat een leukerds <3

Vandaag stond Kate nog netjes aan de goede kant van het draad :D Hoorde dat ze ook niet meer naar de andere kant was gegaan ;)
Afbeelding
Kate 132 dgn

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 19:29

Wat is Kate voor kruising ?

Jaa gaat goed alleen Gijs hebben we eruit gehaald want het werd twee tegen één en Gijs gaat zaterdag weg. Alleen mevrouw sprong de sloot door omdat ze naar Gijs wilde.

Ze staan nu op stal zij en Jelske. En mogen ze even gezellig met elkaar gaan doen.