[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 21:12

DShelley
Gefeliciteerd, wat een knapperd <3

Ik ben trouwens wel echt super blij met dit topic hoor, ik heb hier echt zo gigantisch veel geleerd en door de ervaringen van andere te lezen krijg ik ook een stukje rust mee met de dracht van Misha.
Ook al zijn niet alle ervaringen even leuk leer je er toch op een bepaalde manier wat van en ben jetoch voorzichtiger en bereid je jezelf op het ergste voor, dan kan het enkel meevallen.

Dit word het 1e veulentje dat ik fok en al heb ik behoorlijk wat ervaring met andere dieren is het bij een paard toch een heel stuk anders.
Als ik dit topic niet had gehad was ik me waarschijnlijk al druk beginnen te maken toen Misha uier had gekregen, maar nu ze op 336 dagen zit ben ik nog steeds vrij nuchter en verwacht ik dat het nog wel even gaat duren. Uiteraard check ik zo'n 3x daags op verandering, maar zolang ik nog geen verandering zie maak ik me zeker niet druk.

Ook leef je gigantisch met elkaar mee, ik ben zelf helemaal niet van het reageren en zal sneller foto's plaatsen dan een reactie typen(ik ben zelf helemaal niet van het reageren, ik ben hier vrij slecht in en vergeet altijd te antwoorden) maar toch probeer ik wel te reageren op de "bijzondere" gebeurtenissen.

Het klinkt misschien raar, maar toch wil ik iedereen soort van bedanken voor het delen van alles en het meeleven van.
Ik hoop hier nog veel te leren van jullie en de bevalling van Misha mede hierdoor soepel zal verlopen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 21:13

Ibbel schreef:
Dyonne schreef:
Je had het over meer dan een jaar dracht, maar 9 april schreef je volgens echo die dag uitgerekend?

Als je de dekdatum (2 april) die je gezien hebt als uitgangspunt neemt ben je ruim een jaar verder. Maar het lijkt mij logischer uit te gaan van de echo.

Ik zou idd van echo uitgaan, want dan is ze waarschijnlijk opnieuw gedekt.

Siptje

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 21:17

Zeker en vast ennasil :)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 21:19

Gefeliciteerd DShelley; lang moeten wachten maar veilig op de wereld.
Oh MaritB, wat ziet ze er toch gezond uit. Glimt erover, heerlijk. Mooie dame....
Fotsy, mooi kleurtje geel :D
Ennasil, inderdaad is het soms ook wel confronterend dat er zoveel fout kan gaan. Maar toch is het topic ook heel 'ontnuchterend' inderdaad en kun je vaak nog wat relaxter wachten ;-)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 21:23

Dank voor de complimenten.

Ik vind het dubbel het topic ;) ene kant leer je een hoop andere kant ook angst als ik zie hoe vaak het fout gaat. Als ik dit vorig jaar allemaal had gelezen was ze wellicht niet gedekt ;) het is niet dat ik er maar blanco in ben gegaan maar een hoop ging ook langs me heen.

Qua datum zou ik ook uitgaan van echo, anders zou je denken dat Gwen nu over draagt terwijl ze nog maar op de 313 dagen zot gezien de echo's.

Ik duim gewoon maar heel hard dat er een gezond veulentje bij Gwen wordt geboren.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 21:27

Ik zou inderdaad ook uit gaan van de echo.. Bij spook heb ik ook al meerdere keren terug gekeken, maar haar dekdatum klopt echt zowel met mijn agenda als met toen de scan :P

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:01

Vorige jaar ook veel narigheid hier gehad en hoop dat dit jaar tegen te kunnen gaan.

De eerste dames die spannend worden komen in het weitje voor ons huis, wil ook een camera of iets maar geen idee hoe ik dat moet aanpakken geen internet.

Misschien babyfoon iemand ervaring daar mee?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:04

Als het dichtbij is kun je vast wel een camera vinden gewoon op afstand zeg maar.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:06

Hmm het wifi bereik is echt bagger hier.
Als ik buiten sta naast ons huis valt hij soms al weg..

Je hebt toch ook babyfoon met camera die naar telefoon te streamen is?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:14

Daar heb je ook Wi-Fi voor nodig.

Als je stroom hebt kun je gewoon kabels trekken om Internet bij de weide enzo te krijgen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:15

Zijn er ook babyfoons die in kunnen zoomen? Dan zou het wel wat wezen.

Anders even me broer lief aan kijken het moet sowieso dan voor outdoor.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:16

Volgens mij een is camera goedkoper;)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:18

Okee ik heb er weinig verstand van, kunnen jullie wat aanbevelen? Merk?
En ik hoef beelden niet op te kunnen slaan, enige wat handig is (verre zoom) of outdoor en goed nacht zicht en draaibaare camera.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:18

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:19

Janinevv schreef:
Vorige jaar ook veel narigheid hier gehad en hoop dat dit jaar tegen te kunnen gaan.

De eerste dames die spannend worden komen in het weitje voor ons huis, wil ook een camera of iets maar geen idee hoe ik dat moet aanpakken geen internet.

Waarom niet de pony's die kort aan zijn 's nachts op stal? Dan kun je daar een camera plaatsen en heb je in geval van nood ook alles bij de hand.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:19

manuela die is ook goed gestart met haar uier

zag silvana's veulen langskomen met leuke naam

oh woogy, wat een boefje zeg, de buur zo pesten

knappe gwen
we duimen dat nu bij iedereen alles mag goed gaan

janinevv er zijn hier in het topic die het ook doen met camera zonder wifi

oh DL had je post van spookje gemist terwijl ik de mijne aan het maken was, uier lijkt toch behoorlijk toegenomen

gefeliciteerd DShelley, veulen staat op laatste foto wel heel eigenaardig, toch, die was zich even aan het rekken :o

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:22

Ja en hoe is het met elsa fotsy? Krijg je een paas baby?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:25

suffie schreef:
Janinevv schreef:

Waarom niet de pony's die kort aan zijn 's nachts op stal? Dan kun je daar een camera plaatsen en heb je in geval van nood ook alles bij de hand.

Omdat we 1 grotere stal van 6 bij 4 m en hebben en schuilstalletje.
Onze shetlanders lopen 24/7 buiten als ze in de stal moeten lijkt me ook niet zo fijn ze zijn het nouwelijks gewend en ook om niet alleen te staan.

Ik wilde voor mijn twee maidens hun samen op het voorste landje kunnen zetten met een mini schuilstal wat niet zo ideaal is en ze kiezen er voor om altijd buiten te staan.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:26

Ik heb in een huis een foscam staan die kan ik draaien op afstand, niet inzoomen maar waarom is dag nodig? Zou ze gewoon op kleiner stukje zetten.

Ja inderdaad duimen dat het bij iedereen goed gaat.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:28

MaritB schreef:
Ik heb in een huis een foscam staan die kan ik draaien op afstand, niet inzoomen maar waarom is dag nodig? Zou ze gewoon op kleiner stukje zetten.

Ja inderdaad duimen dat het bij iedereen goed gaat.

Het is denk ik zo'n 30/40 meter vanaf het keuken raam denk ik.

Misschien heb ik een foto.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:29

DL had net voor je geplaatst ;) , elsa heeft kleine tjoepkes, testje nog steeds 5.5, smaak naar niks dus geen zout meer, ze is opnieuw ontspleet, uier kan echt niet voller, banden zijn echt weg, en ze staat nu haar hooi te bunkeren. :P maar paasveulen nope aan dit tempo zal het een lange nacht worden :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:31

Kleine schuilstalletje

Afbeelding

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:33

Janine, ik heb een camera met 40m. nachtzicht. Je kunt ook lange kabel nemen naar huis, is betrouwbaarder met bereik.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:36

Dyonne schreef:
Janine, ik heb een camera met 40m. nachtzicht. Je kunt ook lange kabel nemen naar huis, is betrouwbaarder met bereik.

Heb je eventueel link mag ook pb.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:54

Ik heb een merkloze camera, draadloos en redelijk nachtzicht, was geen duur ding, maar ik heb er al een hoop plezier van gehad.

DShelly gefeliciteerd met je mooie bontje!

Mijn ene merrie is helemaal niet lief voor haar veulentje.. ;(
In de wei gaat het goed, maar door de verbouwing heb ik niet genoeg gras om ze er dag en nacht op te laten.
In de stal jaagt ze achter haar aan en heeft haar al een paar keer flink gebeten, vandaag vloog ze haar aan zodat het veulen met haar hoofd tegen de muur knalde, nu staat ze met een dikke wang en ik hoop dat het meevalt.
We willen nu kijken of we in een schuur een grote ruimte af kunnen zetten, nu staan ze met eten en drinken in de paddock en veulen heeft een dekentje op, maar vind het sneu dat ze niet kunnen schuilen.
Meer mensen die dit mee hebben gemaakt of nog tips hebben?