[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:22

Ik heb veeartsen met kleine handjes dus laat gewoon scannen.
Stok doen ze echt niet bij ons want daar heb je geen gevoel mee en aangezien het al zo klein van binnen is... Vaak kun je verderop in de dracht ook buitenaf scannen :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:25

inowa schreef:
wie hier is al bezig voor dikke buiken topic 2015?
hengstenkeuzes enzo dus.

mijn schimmel Welsh mountain gaat naar een vos hengst die uit engeland komt.
als ik een foto van die twee naast elkaar leg vind ik het gewoon een perfecte match,het hele plaatje klopt gewoon!
haar mindere punten worden door hem(hoop ik) goed verbeterd en er is een grote kans op een vos veulen.
hopelijk ook met 4 witte benen.

garcia moet haar veulen eerst krijgen voor ik een definitieve keus maak,heb 2 hengsten op het oog maar met de Welsh sectie C word je gewoon heel erg beperkt in het fokken.
er staan niet zo heel veel Welsh sectie C hengsten hier in nederland.

had een hele gave palomino gevonden in duitsland,slechts een uurtje rijden hier vandaan maar na enkele gesprekken met de eigenaar moet ik me erbij neerleggen,hij dekt gewoon echt geen gast merrie,s.
erg jammer.

He wat jammer.. Zijn er verder nog opties in Europa?

Ja spannend he weer nieuwe hengsten kiezen! Ben er inmiddels ook weer uit!
Yentl x Fadi al Shaqab
Nadra x Yanour Hayati (in co-ownership)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:28

Onze shetland pony is toen der tijd ook gewoon gescant.

Dank je wel paard 123 we hebben er nu twee te koop staan blijft altijd dubbel want het zijn echt twee hele leuke hengstjes.

Zullen we afspreken dat als er een veulen geboren word je verplicht meteen een foto moet plaatsen. Want we gaan natuurlijk met iedereen helemaal mee leven en dan moet er ook gedeeld worden vind ik :D ;) . Dus geen smoesjes was te donker in stal wacht tot het niet meer regent buiten :P .

Zo stom altijd dat zodra het nieuwe jaar begint ik ook echt naar de veulens ga uit kijken en nu echt de dagen begin af te tellen :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:30

Goed plan! :) Zijn er hier al geboren? Nee toch?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:33

Zodra veulen bij mij geboren is, zal ik braaf direct foto maken en plaatsen :j
Heb de dikke doos weer gezien vandaag, ze staat er lekker rond op. Bekappen was onmogelijk, Baggio is wel keurig gedaan. Echte extreme paniek. Gaan we oplossen als ze op stal staat, veel tijd instoppen.

Hier ook al aan het kijken voor dekking dit jaar, wil eigenlijk graag óf een fewspot appaloosa of een perlino erop. Maar wel grotere maat, dus minimaal 1.50
Onmogelijke zoektocht nog tot op heden :+ Want wil eigenlijk ook liever niet reizen met moeders en veulen. Maar als niet anders kan...

De dikke doos vandaag:

https://www.facebook.com/photo.php?v=61 ... =2&theater
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 04-01-14 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:34

ik ga meteen foto's maken maar dan moet je wel even 7 maand wachten :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:54

YildizArabs schreef:
He wat jammer.. Zijn er verder nog opties in Europa?

Ja spannend he weer nieuwe hengsten kiezen! Ben er inmiddels ook weer uit!
Yentl x Fadi al Shaqab
Nadra x Yanour Hayati (in co-ownership)

in belgie en duitsland weet ik verder geen hengsten,ben zelf nog maar net bezig met de sectie C en moet nog veel leren.
in nederland zijn er wel een paar maar ik ga er niet zomaar een gebruiken om maar een veulen te krijgen,het moet ook wel passen en verbeteren.
heb er dus 2 op het oog waarvan er 1 op de hengstenkeuring komt.

er komt nog een zeer gave sectie C hengst op de hengstenkeuring en die vind ik echt heel erg mooi maar dat is geen optie aangezien het garcia haar halfbroertje is.
maar dat was met 2 jaar oud al een enorme buffel.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:58

Ik heb geen idee of er weer een tweede veulen komt, maar sowieso niet seizoen 2015 want dekken in 2014 gaat niet lukken met een veulen in augustus :+ Dus als er plannen gemaakt worden doe ik dat pas in de winter of volgend voorjaar :P of jaren later.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:03

Even een snelle post, hoop vanavond tijd te hebben om eens uitgebreid te reageren...

Randhoeve, de dierenarts kan zo'n kleintje prima uitwendig scannen. Klein beetje het haar voor het uier weg scheren en dan flink gel erop en je hebt prima beeld.
Zou toch zeker willen weten of een merrie drachtig is of niet, als ze wel drachtig is kan je rekening houden met het voer. Als je haar gaat voeren als zijnde drachtig en ze blijkt niet drachtig dan heb je zo'n kleintje snel bevangen.
En met zoveel haar erop kan je er weinig van zeggen.
Ik had het hier laatst ook met een heel klein merrietje, twijfelde of ze vet of drachtig is. DA er even bij en dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Foto's plaatsen als het veulen er is, uiteraard. Maar jullie kijken maar gewoon lekker live mee, veel makkelijker :P

Oh en dekken gebeurt hier ook zeker weer, weet nog niet of alle merries gedekt worden en welke combi's ik ga maken.
Heb zelf 3 hengsten staan maar buiten de deur is ook altijd nog een optie :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:04

voor dit jaar hebben we deze combinaties
Pony wordt gedekt door Gonkong(Karat x Gildia(Drug)) als alles goed gaat. Een mooie combi tussen een keiharde Rus met een sjiekere kop en een degelijke Franse tank.
Pris wordt gedekt door onze Joarah Zaraar(VH Cadaar x Flaxman Zarifa(Waseem Saaraakh)) Droom combinatie. Qua bouw passen ze perfect bij elkaar, qua karakter en hoofd ook.
Vind het rete moeilijk mezelf te bedwingen met een merrie die goed hengstig staat en een hengst beschikbaar...Maar goed nog even volhouden :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:05

Leonoor schreef:
Zodra veulen bij mij geboren is, zal ik braaf direct foto maken en plaatsen :j
Heb de dikke doos weer gezien vandaag, ze staat er lekker rond op. Bekappen was onmogelijk, Baggio is wel keurig gedaan. Echte extreme paniek. Gaan we oplossen als ze op stal staat, veel tijd instoppen.

Hier ook al aan het kijken voor dekking dit jaar, wil eigenlijk graag óf een fewspot appaloosa of een perlino erop. Maar wel grotere maat, dus minimaal 1.50
Onmogelijke zoektocht nog tot op heden :+ Want wil eigenlijk ook liever niet reizen met moeders en veulen. Maar als niet anders kan...

De dikke doos vandaag:

https://www.facebook.com/photo.php?v=61 ... =2&theater

waarom informeer je niet eens een keer voor de perlino Welsh cob hengst sublime sponte.
die is 1,53 en zwaar gebouwd en zal denk ik best leuk bij een tinker passen.

http://perlinowelshcob.webs.com/

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:23

Leonoor zoekt een hengst voor haar Fries denk ik? de verwarring of het een tinker of fries was was al eerder in dit topic :D Maar alsnog is Sublime erg leuk.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:24

ook voor een fries is hij erg leuk denk ik

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:27

Denk ik ook, Ismir du Tilleul van wie Ayasha haar merrie drachtig heeft vind ik ook erg gaaf!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:28

Pff, wat kletsen jullie veel zeg ;) Ik heb nog niet bij gelezen, dat ga ik straks of morgen even doen.

Wel las ik hier iets over keuzes voor 2015, Yildiz prachtige combi's trouwens!
Hier alleen voor Aziza bezig met de keuze voor 2015, aangezien zij de eerste hengstigheid na begin februari direct gedekt zal gaan worden. Zij wordt dit jaar door 1 van mijn jonge hengsten gedekt, aangezien het nu 2 jaar op rij niet gelukt is, ga ik het dit jaar eens natuurlijk met mijn eigen mannen proberen. Vind het zonde van mijn geld om nog een jaar te gaan proberen, en haar straks weer niet drachtig te hebben, dus nu mogen de jonge mannen een poging doen. Eerst haar maar weer eens drachtig krijgen, voordat we het weer met een hengst van buitenaf proberen. Mijn beide hengstjes passen op zich goed bij haar, al zou ik het liefste Majdiy erop hebben, maar ik weet niet of hij er al aan toe is om te gaan dekken. Dus is verwacht dat het toch Fardani gaat worden dit jaar.
Voor Mausi duurt het nog zo lang dat ik er nog niet over na aan het denken ben, maar aangezien verzendsperma niet wilde pakken dit jaar en ik het liefst niet met een merrie met jong veulen ga reizen, zou dat ook best 1 van mijn eigen hengsten kunnen worden.

Hier nog 2 foto's van Mausi (even met mijn telefoon gemaakt, was mijn camera vergeten), een beetje in contrast tot de merries die al bijna uitgerekend zijn :P
Vandaag 150 dagen drachtig, en volgens mij nog steeds niets te zien. Al is dat niet zo gek voor een maiden merrie.
Afbeelding
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:31

jawel joh Roma, ze heeft een boller achterbuikje :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:33

Ja ik wil net zeggen, ik zie al een bol flankje hoor! Beetje zoals maiden Set van mij.

Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen met je eigen jonge hengsten! Heb je nog recente foto's van Majdiy en Fardani?

de andere nieuwe combinaties hier in het topic klinken ook erg leuk allemaal :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 18:35

Merk bij Pony dat de groei van de buik niet zo hard gaat als vorig jaar. Wel weet ik zeker dat ze drachtig is. Zodra ze gewerkt heeft )ze houdt daarbij netjes haar buik vast met werken) en ze laat haar buikje hangen is Hansje flink aan het spartelen om weer ruimte te creëren voor zichzelf :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:10

Pret lijkt sommige dagen ook dikker (meer doorhangend) dan andere... :?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:38

set_elkol schreef:
Ja ik wil net zeggen, ik zie al een bol flankje hoor! Beetje zoals maiden Set van mij.

Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen met je eigen jonge hengsten! Heb je nog recente foto's van Majdiy en Fardani?

de andere nieuwe combinaties hier in het topic klinken ook erg leuk allemaal :D

Laat ik het zo zeggen, als ik deze foto's vergelijk met die op 100 dagen dracht zie ik geen verschil.

Set, hier de meest recente foto's van Fardani en Majdiy. Van Majdiy heb ik er niet zoveel, doordat hij doodziek geweest is als veulen, loopt hij nog steeds wat achter in zijn ontwikkeling en hij mag ook nog steeds wel wat dikker worden, maar hij gaat de goede kant op. Zijn hormonen beginnen nu ook wat op te spelen, dus ik hoop dat dat hem ook een beetje helpt bij zijn ontwikkeling. Daarnaast zit hij nu in een verschrikkelijk dikke, lelijke wintervacht, dus ik hoop van het voorjaar eindelijk wat meer knappe foto's van hem te kunnen maken.

Fardani (Ansata Nile Echo x Hala B (Emiratus B))
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hier voor de liefhebbers nog meer foto's van Fardani: [ITP] Fardani, jonge Arabische hengst en zijn bal!

Majdiy (DF Najib (DF Malik Jamil) x El Waha Martaba (Madkour I))
Meest recente foto's, maar deze zijn al van eind juli.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 19:45

als ik hem zo zie zou ik niet zeggen dat hij er niet klaar voor is.
je kunt het altijd proberen,hij zou er niet onder lijden denk ik.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:04

set_elkol schreef:
ik ga meteen foto's maken maar dan moet je wel even 7 maand wachten :D

Samen zijn we klaar!
Ik hoef nog maar 4 maanden.
Of eigenlijk mijn merrie natuurlijk hahaha

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:07

Marije in welke volgorde liggen de merries?
En wanneer zijn deze 4 uitgerekend?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:09

Inowa, dank je wel voor de tip/suggestie!
Is inderdaad een fries (met papier en al). Als Tinker was geweest, deed ik niet kruizen :o

Straks even uitgebreid bijlezen :j

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:10

een zwarte arabofries maken? Heb een fraaie zwarte hengst in de aanbieding :o