toptoys schreef:Even een snel berichtje, Romy heeft net om 20.20 een hengstveulen gekregen.
Heeeeee PROFICIAT toptoys!! Das dan ook snel gegaan, een paar uur geleden was je nog op OOTvBC

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Maya schreef:amaze schreef:Ik ben benieuwd wat voor jullie de redenen zijn geweest om je merrie(s) zo vroeg te dekken ?
Zelf vind ik het nl te vroeg ;de kans dat ze veel buiten kunnen lopen is erg klein, en al zou het mogelijk zijn is er nog nauwelijks gras...
Niet echt een goed begin lijkt me?
Mijn merrie is half april uitgerekend. Ik verkies het om in het begin een veulen de eerste maand ofzo voor de nacht op te sluiten op stal en verder gewoon lekke overdag op de wei. Dan vervolgens ergens in september (met 5 maand dus) af te spenen en weg te brengen. Ik zit hier op zeer zware zeeklei. Paarden kunnen tot in september / oktober : afhankelijk van de nattigheid en het aantal koeien wat we hebben (ik deel de wei met m'n pa). Gaan ze op de wei. Mijn paddock is niet gedraineerd en bestaat uit grond. In het najaar / winter zakken ze dus 20 cm weg op de diepste punten. Ik vind dat veel slechter / belastender voor een veulen, dan in het begin wat kou / minder naar buiten kunnen.
Sjoert schreef:Wij dachten dat de merrie niet makkelijk zou pakken, dus probeerden het vroeg.
Ze pakte dus direct de eerste inseminatie al![]()
Jeanine84 schreef:Heb een vervelende boodschap voor jullie! Er is een ooievaar gestrand in het Oosten des lands..helaas schatte die de afstand verkeerd in en vloog ie zo door het raam! Die zit dus nog wel in de ziektewetDat wordt dus nog even wachten
amaze schreef:In de eerste instantie is het "als ze maar drachtig wordt"..... Tja ;achteraf is zoiets ook niet meer belangrijk he ?
amaze schreef:Ach half april vind ik zo vroeg nog niet...
..ik bedoel meer van januari tot half -eind maart.
amaze schreef:Ik wacht met Lorain nog tot half april (anders moet ik volgende week al dekken-te vroeg dus ...).
Is alles goed met Isabelle ? Ga je haar zo al laten dekken ?