Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 09:15

MarijeR schreef:
En ze is
nog
niet eens over de datum Haha!

Dit is wederom de Goden verzoeken .... Haha!

Oh Bubbels, jouw geduld wordt ook zwaar op de proef gesteld Ach gut .

@Lola: drie kegeltjes woehoehoehoehoe. Nou, als de vierde zich laat zien dan weet je het wel Knipoog !

@Merilyn: dat is een hele beschaafde buik zeg! Jouw merrie is niet eens uit model Knipoog . Overigens dacht ik dat bij Pepsi ook, maar dat is nu alweer een heel ander paard nu ze weer buikloos is.

@TJTlover: is al een mooi buikje, maar heeft nog even te gaan zo te zien?

@Yoline: nou DAT noem ik nog eens een buik Wow! ! Allememaggies!!

@Faniek: geweldig!! Who's winning Tong uitsteken ??

@Eind van het weekend mag hier ook alles aan de wormenkuur. Dat is nog een hele tour. Shane en Lee mopperen wel, maar werken verder best aardig mee. Maar Pepsi was nl. nogal kopschuw toen we haar kregen. Dat is een stuk beter nu, maar rond haar mond vindt ze nog steeds alles eng. Het is dus altijd een crime om die kuur erin te krijgen. Ben ook wel benieuwd wat kleine Gracie er van gaat vinden. Het zal niet positief zijn, vrees ik ...

Lee verandert momenteel ook hard. Haar buik is echt een punt geworden en hangt helemaal naar beneden. Er zitten prutjes aan haar spenen en ze staat steeds vaker maar wat voor zich uit te mopperen. Vannacht heeft ze flink haar kont staan schuren tegen de muur. Ze komt in de buurt dus Haha! .

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 12:03

@ Mac... Fabi die met de dobbelsteen aan het rollen was heeft gewonnen, want ze had 1 geel pionetje onder het stro verstopt... hmm hoe fout is ze.

Zal nu even de cam op buiten gaan richten Knipoog

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 12:09

@Merilyn; wat ziet Ro er goed uit zeg! Echt fijn dat ze het zo naar haar zin heeft daar! Nog kans op een vroegkomer of bevalt Ro keurig op tijd?

Zoals beloofd ook een foto van Lio's uier.
Nog geen kegeltjes. Deze is van gister vroeg in de avond.
Gisternacht dacht ik voor het eerst even dat ik zou moeten blijven. Staart opzij, druppels uit vulva (heldere druppels) en de rand om haar staart al flink "waterbed achtig"

Afbeelding

Ik ga er zo weer heen... spannend hoe ver ze nu is.
Ze is trouwens al een week 2.42m in omvang en groeit niet meer.
Ik ben zo benieuwd!

Zijn er vannacht nog ukkepukkies geboren???

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 12:54

Sjen schreef:
Ik had twee halstertjes gekregen al voor dat ze drachtig was, dus dat telt niet he? Knipoog Ik heb trouwens ook ontwormt dit weekend en ze is ongeveer 17 april uitgerekend. Ik had ergens gelezen dat je het het beste een maand van tevoren kon doen. Veulentje moet inderdaad al op 10 dagen ontwormd worden.
Over dat veulenprikje hoor ik ook verschillende verhalen, het lijkt me wel een veilig gevoel geven maar aan de andere kant moet je er niet meteen van alles in gaan spuiten, zo kwetsbaar als ze nog zijn.
Ik laat de DA sowieso de eerste dag langs komen om merrie en veulen te controleren. Vooral ivm de nageboorte, ik weet niet hoe die er precies uit moet zien en de DA kan dan de merrie 'van binnen' nog nakijken mocht er iets achtergebleven zijn.

Hier is laatst nog een topic over geweest. Over dat prikken dan he!
Kraamkliniek kan je daar eea vertellen.
Ik heb van hem namelijk volgende begrepen:
Beste de merrie 4-6 weken voor bevalling enten. De enting zit dan straks in de biest van de moeder en dat schijnt het best te zijn.
Ik heb bij mijn dap dit ook nagevraagd en die gaf mij hetzelfde antwoord. Veulenprikken zijn onnodig als jij de merrie goed ent.
Met 6 maand kun je je veulen dan alsnog zijn eerste geven. Enkel zit de veulenprik zo ingebakken dat men dat moeilijk uit de paardeneigenaren krijgen hoorde ik van mijn dap Het is een gebruik uit het verleden.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 13:34

@Faniek, vuile vals speelster! Tong uitsteken wat is het volgende spel op de cam? Strippoker? Haha!

Hier ook nog steeds geen veullie ... Rolleyes
Ze is wel druk bezig met het hoofdstuk staart schuren in te oefenen, ze heeft nu ook een coupe Macy ....

Ach, mischien vannacht .... ? Clown

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 13:48

Loolapelooza schreef:
@Faniek, vuile vals speelster! Tong uitsteken wat is het volgende spel op de cam? Strippoker? Haha!

Hier ook nog steeds geen veullie ... Rolleyes
Ze is wel druk bezig met het hoofdstuk staart schuren in te oefenen, ze heeft nu ook een coupe Macy ....

Ach, mischien vannacht .... ? Clown

Is coupe Famosa niks Haha!
Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 13:50

Lola... Ach gut
Eens komt het er echt uit hoor, ze kunnen niet hun hele leven drachtig blijven...
Het record staat op 417 dagen, langer is het nog geen merrie gelukt.

Je onderschrift is wel geweldig trouwens Haha!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 14:28

PhiaBink schreef:
We kopen pas een halster als het veulen er is. Ze zeggen wel eens als je alvast een veulenhalster koopt, dat dat ongeluk brengt. Ik ben niet bijgelovig Schijnheilig , maar we wachten toch even Haha!

Dat is ook de reden dat ik nog wacht.
Bovendien wil ik dus echt een roze halstertje kopen als het een merrieveulen is en een blauw (licht of donker, dat weet ik nog niet) halster als het een hengstveulen is.
Dus ik moet wel wachten... (nog 33 dagen tot dag 340).

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 14:40

Ik heb ook al een halstertje op mn kamer hangen Tong uitsteken, die heb ik gekregen van snoopy_689.. dus die zal vast wel geluk brengen Haha!.

En Vanta.. , wortelstand -2, paard.. wat doe je jezelf in hemelsnaam aan? Verward
Tong uitsteken

Vandaag weer foto's gemaakt op drachtdag.. *tel kwijt*
*gaat naar site van Marije*
WAUW! Drachtdag 220 Haha!!! Go jij! Go jij! Hyper!
Even wachten tot de foto's upgeload zijn... momento s'il vous plaît Knipoog .

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 14:45

Mooi, ze zijn klaar Lachen.

Na het ontbijt, krijgt ze kuil buiten. Eerst even foto van de linkerkant Tong uitsteken
Afbeelding
En uiteraard ook van de rechterkant
Afbeelding
Aan de voorkant is nog maar weinig te zien, behalve een lief koppie Haha!
Afbeelding
Onder het zadel lijkt ze nog dikker Cool
Afbeelding
En nog een foto van haar lieffe hoofdje (om even in de taal van Odess te blijven Tong uitsteken)
Afbeelding
Ivanka zegt: "DAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG" Doei!
Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 14:47

@ Tinne, je begint het nu goed te zien hoor die dikke buik *LOL*
Je kan al bijna af gaan tellen vanaf de 100 dagen OK dan!

Afbeelding
Copper wordt voor haar doen al aardig rond...
Ik heb haar vanmorgen in de bak naast de wei van Macy & Myron gezet.

"Kijk eens Copper, zo'n lief veulentje wil jij toch ook wel???"

"Zo'n irritant hengstveulentje wat om je heen holt en de hele dag in je uier bijt? "

"Kom Copper, jij voedt je veulens toch altijd erg netjes op?"

"Ik wil er nog niet aan denken Lips are sealed "

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 14:54

Hihi, die Copper Tong uitsteken. Ze kijkt idd nog niet erg enthousiast naar het kind van dr vriendin Haha!.

En ik kan bijna af gaan tellen ja! WHOEHOE!! Eindelijk Haha!!

Chikivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 15:28

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 17:07

Zooo even bijgelezen:

Tj lover: erg leuke foto's vooral die met die pion Knipoog

Yoline: Zooo dat is nou een buik hoelang moet ze nog??

Loola: ook een pleeborstel nu Clown

Tinne :lekker buikje hoor vooral met zadel!!!

Marije: Copper is zeker al lekker rond maar kijkt nog wat twijfelachtig over het hek Knipoog

Chikivara: leukerd hoor vooral de 1e foto in de sneeuw !!!!

Hier nog even wat foto's van onze jasmijn onder het zadel (die had ik nog niet Haha! ) hier zit mijn vriendin erop!!
Ze heeft er nu echt geen zin meer dus we doen het lekker kalm aan...

Afbeelding

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 19:08

@ Allemaal; jullie felicitaties zijn aangekomen en madame was er blij mee Haha!
@Merilyn: leuke merrie, als het been rechtsvoor wit was geweest ipv linksvoor, dan had ik gedacht dat Fanja daar stond! Mooie glimmende buik en: wat draagt ze mooi bescheiden! Knipoog
@IngLio: wat heb je een ontzettend leuke merrie!
@Tinne: je begint het echt al te zien! Buikje in wording!!! *o/*

Vandaag is Fanja naar de kraamstal gegaan, nog een beetje stijf van de enting stapten we de trailer in:
Afbeelding
"Moet dit nu???"

"De stal:"
Afbeelding
Mevrouw voelde zich al vrij snel op haar gemakje en ontdekte de voerbak!!! OK dan!

Ben benieuwd of het haar daar bevalt, morgen gaan we aan de hand de omgeving een beetje verkennen. Zo krijgt ze lekker ook wat beweging want als het aan haar ligt staat ze het liefste te eten momenteel. En: te dutten. Cool

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 19:30

Fnanne: wat ik me nu eigenlijk afvraag he... die benen van Fanja, hoe houd jij die altijd toch zo wit? Haha!
Is de kraamstal ver bij je vandaan?

Vandaag is mijn familie weer uitgebreid Hyper! , mijn nicht heeft (weer) een zoontje gekregen: Mikai! Ik vind het zo leuk! Haar andere zoontje is ook ons oppaskindje, komt hier 2.5 dag in de week en nu komt Mikai dus ook hierheen over een paar weken! Zoooo leuk die kleine kindjes hier in huis Lovers .
Sorry, weet dat het enorm offtopic is, maar kon het écht even niet meer voor me houden Clown.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 19:33

@Phia, I don't think so! *LOL* Vanta heeft normaal een hele mooi dikke volle staart, totdat de jaarling een truukje door kreeg er nog maar enkele pieren over schoten ... Clown De staart was mooi aan het aangroeien maar zo 1 schuurbeurt heeft er voor gezorgd dat Tina Turner nu terug op haar achterste is opgedoken ... Gestoord
Wedden dat ik straks ook een veullie heb dat mama's staart opeet Afbeelding
Hm, zou al lang blij zijn dat er een veullie was ... Gaaaap

En ja Marije, ik weet wel dat wat erin gaat er ook ooit weer uit moet ... Slim Maar stel nou dat ik net die merrie heb die de huidige record-houdster van haar troon stoot ... Tong uitsteken
Wat heeft Copper trouwens een nek zeg! Mooie merrie is het toch ook hé ...

Vanmiddag toen ik achter de ontsnapte kiekes zat in onze tuin, ging m'n gsm af met de boodschap "lope, lope, lope, lope, lope, lope, lope, lopeeeeeee, Vanta ligt MISSCHIEN te bevalle!!!!
Maar t'was weeer vals alarm. Frusty

@Tinne, Go jij! Go jij! Buike groeit, veullie groeit! Zie ik nou trouwens een pauw op die eerste foto Verward Tong uitsteken
Die laatste! Vork Vork

@Gitta, pfoeuw en die moet nog 78 dagen? Ze is ook al be-hoor-lijk rond! Kan geloven dat die wat rustiger aan wilt doen.

@Fanja, handig zo de voerbak langst de buitenkant van de stal! Ziet er lekker ruim uit ook, nog foto's van de inrichting binnenshuis? Tong uitsteken Hoe groot is jou kraamstal?
Kom ik meteen bij Chiki, ook mooie stal, leuke pony!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 19:39

Ik vind ook dat Copper een mooie merrie is Lola! Vooral toen Sjuimpje (of was dat Sjuimpje niet Verward) haar een tijdje heeft gereden, prachtig! Die ene foto van Copper's hoofd, toen ze aan het werk was, heb ik nog steeds in mijn hoofd zitten Haha!.

Gitta; Jasmijn heeft ook echt al een ronde buik! Nog maar 78 dagen... ! OK dan!

Ik zat net te denken he, op dag 320 is het veulen levensvatbaar toch? Dat is voor Vank ook al over 100 dagen! Hyper!

Lola, dat beest wat jij op de eerste foto als pauw ziet, dat is een haan Tong uitsteken. Die zitten hier maar zat... Clown

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 19:39

@Tinne: Gefeliciteerd!!!
En watbetreft de witte benen: Fanja is gewoon een erg schone merrie! Schijnheilig
Ze mest alstijd in 1 hoekje (Ik hoop dat ze dat blijft doen nu...)
en meestal haal ik haar gewoon met witte benen uit de stal Cool
De stal waar ze nu staat is 20 minuten fietsen bij mij vandaan, dus ik blijf lekker in beweging.

@Lola: de stal waar ze nu staat is ietsje groter als 4x4 meter. Een leuk optrekje dus Haha! foto's van het interieur zal ik de komende week eens maken. Als er ook daadwerkelijk wat te zien is. (liksteen Knipoog )

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 19:49

ojee ojeeeeee...Zou het bij Quirina nog lang duren Clown ? Ik weet het niet hoor... Ik weet niet of het tekenen zijn dat het nog lang gaat duren of niet Tong uitsteken

Haar schede of hoe noemt dat bij een paard Tong uitsteken staat open en ik kan het met mijn vingers wat opentrekken..En er komt vocht uit haar uier..nog niet echt melk maar als het vocht melk word Vork dan is het bijna zover... Zou het nogggggggg laaaaaaaang duren of nieeeeeeet Haha! Ik ben eigenlijk best wel zenuwachtig nu Tong uitsteken Morgen komt er een man die een stoeterij heeft eens voelen of het nog lang gaat duren of niet... Vork Spannneund...Wat denken jullie?? Haha! Ze heeft me ook gisteren tussen de muur geplet en ze deed haar staart omhoog Clown is dat ook een teken mss Haha! ? En ze ligt wel redelijk veel zegt de manegehouder...Wat denke juullieee Vork

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 19:50

Frieda op dag 293,... nog 44 te gaan Schijnheilig

Koppie :L
Afbeelding

Haar giga buik Bloos
Afbeelding
Afbeelding

En d'r uier Lachen
Afbeelding
Afbeelding

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 20:43

Kleine update van mijn Gomera op 272 dagen dracht:

Na een grondige poetsbeurt (ben haar aan het helpen om haar winterjas te kunnen uitdoen Haha! ):

Afbeelding

Haar "buikje" in close up:

Afbeelding

Ik vind precies dat Gomera niet meer verdikt is sinds ze een maand of vier drachtig was Verward
Ziehier een foto van ongeveer vier maanden dracht:

Afbeelding

Of is het misschien omdat ik haar iedere dag zie dat het mij niet meer opvalt?

Ze is in ieder geval ONTZETTEND lief de laatste tijd, zo heb ik haar nooit gekend, ze moet steeds geknuffeld worden, ben daarom ook helemaal Lovers

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 20:51

Mayday mayday! Pride is 18 dagen overtijd en geeft sinds vanochtend beetjes kleverige vloeistof uit haar uier. Het leek me een tikkie gelig. Het uier is flink gegroeid en er hangen 2 "bellen" onder haar buik. Zacht, alsof er wat water in zit. Vulva is licht ontspannen, kruis week. Wat denken jullie? Hoe lang nog?

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 20:58

@ merilyn: mooi buikje! Mooie merrie ook! Kwijl Wordt vast een leuk veulen! je ziet er trouwens weinig van voor een merrie die nog maar 3 weekjes hoeft!

@ bubbels: 17 dagen overtijd alweer! Maar er zijn kegels! Haha! hopelijk diirt het niet meer zo lang..

@ faniek: Die cam is leuk! ik ben benieuwd wat ze gaat doen! Haha!

@ tjlover: ze draagt het netjes, leuke haf ook Ja

@ yoline: die friet blijft groeien he!! Haha! Wow! wat een buik! zowel van voren als van opzij!! die uier gaat ook vooruit zo te zien

@ lola: kegels!!! Haha! wel drie! Haha!

@ mac: jeejj! lee gaat ook vooruit! Haha!

@ inglio: dat schiet op, de spenen lopen al goed vol Ja

@ tinne: gefeliciteerd met je 220 dagen!! Haha! mooie buik heeft ze al hoor Ja

@ marije: copper groeit ook lekker zeg Lachen ik weet sinds vandaag trouwens wanneer vreya precies uitgerekent is Haha! ook 25 april net als copper!!

@ gitta: Jou merrie is ECHT rond! Wow! zo te zien gaat het rijden nog wel lekker! Lachen

@ fnanne: ziet er goed uit! die benen zijn inderdaad mooi wit! en ze heeft een prachtig hoofdje! Kwijl

@ mausie: nog zo'n dikke dame! Het lijkt wel alsof ze met 4 maanden dikker was dan nu Verward

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 21:05

vandaag eindelijk gehoord wat de laatste dekdatum was Haha! Ze is nu 296 dagen drachtig!! wat gaat de tijd snel zeg! en, als het goed is, is het veulen levensvatbaar! *o/* natuurlijk kan het beter nog even blijven zitten, maar dat gebeurd ook wel Haha!

eetlust: zeeer groot! *LOL* zoals altijd Knipoog *ze poept er trouwens ook veel weer uit Vork *
uier: begint te groeien
buik: blijft groeien Haha!

even wat foto's Lachen

eerst even haar hoofdje
Afbeelding

uier, het is weinig maar het is iets Haha!
Afbeelding
Afbeelding

buik:
Afbeelding
Afbeelding