Caresse, Poppy is een inschatting van de DA en van wat ongeveer zou kunnen kloppen met het verhaal van de verkoper achteraf (na ze als niet drachtig verkocht te hebben). Ze kan ook al verder, of iets minder ver zijn (maar niet veel minder gezien ze blijkbaar al verder in dracht was bij aankoop bleek op scan na verdacht gedrag. Ze gedroeg zich namelijk ook als hengst)
Als je ze nu nog een tijdje samen buiten kan laten lopen, is naar binnen een stuk makkelijker vaak.
Ik heb jaren een d-pony ens het in 1 box gehad wat super ging. Op de vorige plek 2 stallen open en dan stond de shet in het grote deel en 2 quarters samen in de kleine stal. Maar die waren al hecht. Als je daar de tijd voor hebt? Komen ze dan overdag nog bij andere paarden?
4 merries en de andere groep zou dan 2 hengsten en 1 ruin worden, waarbij de hengsten elkaar al kennen. Overdag lopen ze gewoon samen als kudde ook met de volwassenen erbij. Groot stuk land van 3ha.
Ik zou t niet doen...teveel verschil in leeftijd. 2.5j spelen veel ruwer en zijn veel zwaarder dan de veulens van nu. Heb ooit geweten van een jaarling met een veulen en dat ging ook niet goed, na een paar uur uit mekaar moeten halen omdat t veulen geen rust kreeg en overpowerd werd.
Buiten kan je t proberen, op stal zou ik nooit doen.
Ik zou het ook niet doen, vind de stal sowieso te klein voor 4. Maar twenters en veulens samen is imo niet ideaal. Hier werd het veulen opgejaagd en heb ik ze uit elkaar gehaald.
Ik zou echt eerst kijken wat ze buiten doen. Sommige van 2,5 zijn al behoorlijk paard. Het samen in een stal is denk ik niet het grootste probleem, maar allemaal kunnen eten wel. Maar als ze echt leuk met elkaar zijn en het gaat om korte tijd na een hele dag spelen en rennen, kan het zomaar rustig blijven.
Leuk allemaal! Ik heb me ook gemeld! Keulsehoeve's Chloë en Goldberg's Charaya zijn dit jaar beide gedekt en we verwachten in april 2 veulens! Het is voor de dames de eerste keer! Voor mij met de Welshjes ook!
Charaya
Chloë
Eef_Bam
Geplaatst: 02-09-21 23:46
mirjamalvaro: Persoonlijk zou ik het niet doen, in mijn opfok komen ze pas als jaarling bij de twenters te staan, nadat de 3 jarigen al weg zijn, en dat is dan buiten. Het gaat niet om je eigen paarden lees ik. Dus die twenters worden dan volgend jaar alweer opgehaald denk ik. Lijkt me de risiso's niet waard voor de veulens. RianneP: Mooie merries! Jennyk: Ik duim voor je!
Hier zit de merrie nu op 50 dagen, gister gescand en was al mooi druk aan het bewegen .
Kabayo
Geplaatst: 03-09-21 06:35
Mirjam ik zou het buiten wel durven. Hier groeien de paarden op in een kudde met allerlei leeftijden . Dat gaat altijd prima . Zou ze in de stal wel apart houden. Anders denk ik dat de veulens niet aan eten en rust toe komen.
RianneP welkom en leuke merries! Van wie zijn ze drachtig ?
Wpaard wat een lieve fotomet je dochter
Luna wow serieuze buikjes al
Jennyk spannend ! Ik duim voor je
Olga hel drukte op de boerderij. Ik weet wat het is Goh als je het zo bekijkt. Al 1/3e. Danklinkt het wel snel
Knolselder mooi lijstje
Welkom Faniek
Cynthia jaaa 100
Sanet
Geplaatst: 03-09-21 07:15
mirjamalvaro schreef:
Vraagje, opfok. 2 veulens van dit jaar en 2 2.5jarige. Samen in stal van 5.5 bij 7.5m. Overdag op de wei. Zal dit goed gaan?
Kun je de stal niet in 2en splitsen dat je ze in ieder geval op leeftijd bij elkaar hebt staan?
Cynthia82
Geplaatst: 03-09-21 07:44
RianneP, welkom
RanjaRietje
Geplaatst: 03-09-21 08:33
Kabayo schreef:
RianneP welkom en leuke merries! Van wie zijn ze drachtig ?
Ik ga de 13e opnieuw scannen. Dan zitten we op 96 dagen als alles goed is uiteraard. Mijn oude dame moet dan naar de dierenarts voor onderzoek, dus neem Lilly dan direct maar mee.
Ze is nog lekker slank, en beste maatjes met mijn D-pony. Moet stiekem altijd wel lachen over het hoogte verschil.
RanjaRietje
Geplaatst: 03-09-21 12:32
Cynthia82 schreef:
Wauw!!! Alleen lijk ik iets te zien aan zijn achterhoefjes, maar dat kan ook aan de foto liggen.
Ja hij staat er wel iets raar, toen ik hem een paar keer bekeek was het niet zo. En afgelopen voorjaar ook niets geks