[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:25

Dat is ook haar geluk :+
Nee, dat komt er straks helaas nog bovenop. Ze is gewoon een echte, echte merrie. Ongeduldig, drammerig, opdringerig, dominant. Maar wel superlief hoor. Ze is heel enthousiast en gezellig, maar het is een echte vrouw..

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:28

Cynthia, mooi overzicht van je valkje en van de drachtige buik hoor! In de wintervacht moet je er inderdaad niet te vaak naar kijken. Al kunnen ze er dan ook wel heel knap uit zien hoor ;)
En leuk ook van Ti en Fi samen! Zijn ze toch een beetje beschermend he. Lies kreeg als jaarling ook ineens zo'n 5 maanden oud hummeltje aan zich geplakt, maar ze heeft zich super over Roos ontfermd.
Nu is het meestal andersom. Roos is de kalme, wijze pony. Als er iets spannend is, laat zij Lies wel zien dat het veilig is :P
Van mij mag je ook gewoon een hengstveulen krijgen hoor! En fijn dat Daisy zich weer beter voelt! Dat is altijd een goed gevoel!

Knolselder, spannend! Hopelijk is ze gewoon drachtig inderdaad!

Jolandje, haha toevallig dat ze echt op dezelfde dag gedekt zijn. Schijnt wel dat paarden net als bij mensen hun cyclus meer gelijk gaat lopen naarmate ze langer samen zijn, maar precies gelijk... Hier niet gelukt anders. Zat toch echt 11 dagen tussen.

xApple, zo te horen is alles keurig gegaan. Ik zeg dat ze nu gewoon drachtig is! :j

Marouschka, leuk dat de mini ook (waarschijnlijk) weer drachtig is! Nog even duimen dus!

Lies vandaag met haar nieuwe schoeisel aan het werk gehad. Heel gedoe zo zeg... stoten draaien, beschermers om hahaha. Maar verder liepen ze prima die nikes ^_^

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:52

Oooooh die valk is leuk!

Ik denk dat ik Fleem voor de zekerheid ook nog eens laat scannen. Die is nu 23 dagen na inseminatie en ik heb ze bij Alec gegooid, maar ze is nog niet hengstig.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:27

Ik ga ook nog een keer een foto'tje spammen. Vandaag is het eindelijk gelukt om onze hele club op één foto te zetten.
Links Roos, daarnaast staat Lies. Het schimmeltje is Yazhi en de vos Shiva. De laatste twee zijn van Mariska.
Sinds dit voorjaar woont zij op dit prachtige plekje en zijn mijn merrie's bij die van haar in komen te lopen. Wij vinden allebei dat we wel een erg mooie kudde hebben zo :j

Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:32

Ze zijn prachtig aniek!

Dit is de mini
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze heeft nu een zwart hengstveulen van een onbekende zwartbonte hengst aan de voet
Afbeelding

Ze is gedekt door een mini appaloosa,vos met witte haren door de vacht op de kont en 1 witte vlek in zijn hals.

Afbeelding

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:15

Hier zijn ze ook alle 3 nog drachtig..
als jullie toch aan t spammen zijn.....
Afbeelding

schoon aan de haak, 2 jarige van Barcardi en 1.72 groot

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 00:06

Oh klinkt positief, duimen dat het gelukt is.

Knolselder, duimen nog steeds hoor.

Verder een heleboel spam foto's, mooi paardjes.

Merrie van de stalhouder is helaas niet drachtig. Morgen weer scannen, had vrijdag nog geen hengstige baarmoeder maar wel een paar kleine eitjes.

Met Bo gaat het prima. Af en toe naar andere paarden (buiten haar kudde) soms wat narriger. Tenminste oren in d'r nek en boos kijken.
Jongste van de week weer met haar gelest en ging weer super. Word nog eens een brave kinderpony.

Ik zat van de week door oude foto's te bladeren en toen kwam ik een foto tegen die ik ooit van de vorige eigenaar van Bo had gekregen. OP die foto was ze net wel/ net niet 3 jaar. Zes weken na het nemen van de foto lag het veulen ernaast in de wei.
Op zich niet raar dat ze het niet zagen (had ik training gestaan om te beleren en was daar ook nog eens redelijk afgevallen). Ze wisten overigens niet dat ze drachtig was (dachten dat een hengstje van toen 9 mnd niks klaarmaakte).

Afbeelding
. Dec 2011

Afbeelding
Lijkt op de foto niet heel dun door het vele haar, maar je kon piano spelen op d'r ribben. Jan.2012
Had wel heel veel van haar gevraagd, 7mnd lang een veulen aan de voet

Afbeelding
5 mnd bij ons, mei 2012

Afbeelding
okt 2013

Afbeelding
Feb 2014

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 09:06

Leuke foto's allemaal.

Super joyce drie drachtig en amai 2 jaar en al zo groot, hij ziet er goed uit.

Amai Bo is hard veranderd maar pony? Ze ziet er nog best groot uit :P

Aniek wat een leuke bende, zalig als ze zo rustig zijn

Ik probeer hier ook wat een kudde te creëren zoals in de natuur. Even spam, ben natuurlijk kleurtjesfan, Marcel de perlino hengst, Flo, de valk alpha merrie en haar palo veulen, Lily, dan Elsa, drachtig van Marcel en haar ponyveulen Olafje, mijn dochter haar vriendje.

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 09:36

Wow cynthia mooi overzicht! Die valk is gaaf!! Mama drukt een duidelijke stempel op haar kids vind ik.

Xapple, spannend ik ga voor je duimen!

Annelies, bijna maandag... Hopelijk allebei drachtig maar Fre is toch helemaal wel te hopen... :=

Aniek, mooie kudde zeg!!! Wat een plaatjes!

Fotsy, dat is inderdaad een heel kleurrijke bedoeling hihi. En qua hoogte is er ook niet 1 hetzelfde :D hihi grappig om te zien.

nog 4 tot 6 weken voordat we de veulens gaan afspenen :):) en niet dat ik nu zo onwijs blij ben dat ik Pico dan even moet missen... Maar wel dat mijn merrie dan bij mij komt wonen. Pico zoek ik gewoon regelmatig op op zijn afspeen adresje en als hij dan weer naar huis komt is "mijn kudde" eindelijk compleet :D **wachten duurt lang**

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 10:18

Leuk hé al die foto's en veranderingen!

Linda kan begrijpen dat je niet meer kan wachten. Ik moet wachten tot 29 augustus tot ik mijn ukkie zie

Marley is ook wel heel wat veranderd in de maanden dat ze bij mij is vind ik. Was echt nog een puppy toen ik haar ging halen.
Zo was ze wanneer we haar gingen halen.
Afbeelding
Afbeelding
Toen ik haar zo zag dacht ik echt niet dat ik haar dit jaar al zou laten dekken, zo een puppy'tje

Pas uit haar vacht, nog steeds twijfels.
Afbeelding

Hier heb ik besloten dat ze toch echt wel volwassen is geworden en ze naar de hengst mocht. Meteen een afspraak gemaakt. 2 dagen later stond ze al daar haha.
Afbeelding

Meest recente foto die ik van haar heb. Toch echt wel een groot verschil vind ik.
Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:41

Bedankt voor de leuke reacties op onze kudde :D
Fotsy ze zijn inderdaad ook heerlijk rustig samen. Eigenlijk staan ze pas ruim 2 maanden samen, sinds mijn merrie's terug zijn gekomen van de hengst. Maar het ging direct goed. Twee kampen werd al heel snel een club en het kroelt nu lekker met elkaar. Geen pispaaltje, hoofd-dame Shiva legt af en toe haar oortje plat als er één aan de kant moet. Roos en Lies laten Yazhi ook af en toe weten dat zij écht de jongste is, maar met name Roos en Yazhi zijn dikke maatjes.
Tot dit voorjaar stonden Lies en Roos nog in een veel grotere groep, met ook een hoop ruinen, maar daar was veel meer onrust. Buitenbeentjes die keer op keer weg gejaagd moesten etc. Dan is dit echt lekker rustig ja :P

Marouschka, leuke combinatie hoor. Wordt dit pony dan weer dikker als dat ze hoog is? :P

Kiki, mooi overzichtje van Bo. En hoor je toch vaak he, dat ze denken dat zo'n jonkie toch nog niets doet. Of een klein hengstje die er toch niet bij zou kunnen etc. Krijgt ze nu voor het eerst weer een veulen, of heeft ze tussentijds ook nog veulens gehad?

Fotsy ook een hele mooie groep samen!

Linda, altijd even spannend dat afspenen, maar komt vast allemaal goed. Fijn dat je merrie dan weer lekker bij jou komt ja!

Luna. Marley is ook een hele andere pony geworden inderdaad. Hoe oud is ze nu?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 12:44

Waarschijnlijk wel haha,dikzakje word het.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:08

Mag ik mij hier melden? :D
Heb 2 drachtige dames!

3 jarige Welsh A merrie, bruin rabicano sabino van 1m19

Zomerdijks Lilly(Coelenhage's Jarno X Nebo Lilly X Synod birthday boy) gedekt door Vinkenhof's Storm(Tillybo Top Notch X Foxhunter Pantheon X Botvyle Banker)
uitgerekend voor 8 april 2016
[KS-MK] Welsh A veulen in de maak voor 2016
Afbeelding

4 jarige onbekende kruising, Silverbruin appaloosa van 98 cm

Evy Ananda gedekt door BraveHaert vd immetjeshoeve (NAS en NMPRS ggk). Uitgerekend voor 24 juni 2016
Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 13:13

Hihi nou Roos een beetje kennende, vrees ik dat haar buik straks ook op de grond hangt :P en die is een halve meter groter O:)

LauLauu, welkom en gefeliciteerd met je twee drachtige merries!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:11

Marley is nu 3 jaar en 2 maanden ongeveer. Kan zijn 3 maanden :P Weet der exacte geboortedatum niet uit het hoofd. Ze was in ieder geval net geen 3 toen ze de 1ste keer gedekt werd.
ohja; ze heeft vanaf nu ook haar eigen volgtopic. Ik ga elke maand dat ze drachtig is sowieso een foto posten van hoe haar buik zou veranderen. maar ook updates over de rest van haar dracht natuurlijk :P
[KS-MK] Marley x Sampson | een kleurenbommetje in de maak!

Welkom laura, je wist al dat ik beide combi's top vond hé :D

@AniekR: was je knappe kudde helemaal overgeslagen :o echt zalig zo rustig

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:24

Haha, een box als ruif :') Maar welkom!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 14:29

Thanks!!

Ja voor €15 kun je niet sukkelen en is nog creatief ook :+
Word binnenkort verhoogd en dak op gemaakt.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 16:25

welkom Laura en leuke combi's, je silvertje is geen onbekende ;)
spannend hoor, en wat goed gevonden van die box, alleen eten ze het hout niet op?

succes met scannen morgen knolselder

luna oh nog steeds spannend

linda :') dat noemen ze een groep met grote diversiteit, in kleur, breedte, hoogte en geslacht :P
wat goed dat je merrie binnenkort naar huis komt en nu al spenen, is daar reden voor? want ik zou de veulens tot 8 maand bij mams gelaten hebben, puur beetje uit gemakzucht en tja in de natuur gaan ze toch maar weg als ze 1,5 jaar zijn dus dacht ik :o is dit erg als ik ze er wat langer bij laat?

inowa nee hoor haar beentjes krimpen gewoon :D

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 16:26

Blijven braaf van het hout af, eten erover of ertussen.. heb het geluk dat het geen houtknagers zijn :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:14

Ik laat ze er normaal ook langer bij, maar hier een hengstveulen dat nu al hengstige merries probeert te dekken. En aangezien ze soms al van hun 5 maanden vruchtbaar kunnen zijn, neem ik liever geen risico in een kudde met jaarlingmerries.

Wat leuk om al jullie kuddes zo te zien. Ik heb jammer genoeg niet meteen een mooi plaatje denk ik.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:23

Fotsy, ja Pico gaat echt heel bewust met 5 maanden... Vind ik persoonlijk ook lang zat, maar daarnaast is hij gewoon al veel te hengst. zijn moeder begint het zat te worden dat hij haar dekt.. . Ik heb nu (hij is nu 4maanden) soms echt al angst dat ze hem een keer gericht slaat als hij weer probeerd te dekken. Bovendien drinkt hij nog maar heel zelden bij zijn moeder.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:37

Ik speen ook af met 5 of 6 maanden. Meestal zijn de mama's het dan wel meer dan zat!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:04

Ik speen nog niet, merrie lijdt er niet onder en hij is nu maand of 4. Hij mag september, eventueel oktober nog. Niet zo n haast mee.

Mn andere merrie staat weer bij de hengst. Heb het er maar op gewaagd en ze samen in de wei gezet. Ze laat zich nog niet dekken, maar wat een geluk met zo n brave hengst. Hij laat er mooi met rust, zo nu en dan probeert ie er wel eens bij in de buurt te komen, maar nee is nee en daar houdt ie zich aan. Ze zit er wel tegenaan. Dus gok morgen dat ze hengstig genoeg is.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:13

Aniek, grappig dat het bij jou nu andersom is :)
En lief dat ik van jou ook een hengstveulen mag krijgen :D
Leuke kudde zo!

Knolselder schreef:
Oooooh die valk is leuk!

Ik denk dat ik Fleem voor de zekerheid ook nog eens laat scannen. Die is nu 23 dagen na inseminatie en ik heb ze bij Alec gegooid, maar ze is nog niet hengstig.

Dankje :D
Ik snap dat je dan het gevoel krijgt dat ze misschien toch drachtig is. Bij dais was het de eerste keer niet gelukt, dus liet ik haar nog een ronde bij de hengst staan. Normaal is ze na 23 a 24 dagen echt wel hengstig, maar nu niet. Toen kreeg ik ook hoop. Maar op de 26 werd ze toch hengstig..

Wat een schattige mini, Inowa!

Groooooooooooooooooooooote pooooowny, Joyce!

Bo is goed opgedroogd, Kiki!

Fotsy, ik ben echt fan van jouw kudde!

linda2008 schreef:
Wow cynthia mooi overzicht! Die valk is gaaf!! Mama drukt een duidelijke stempel op haar kids vind ik.

Danku danku! :D
Ja, dat doet ze zeker! TiSento leek heel veel op Dais, mede door zijn kleur en bles, maar ook door zijn blik:
TiSento (voor de kijkers links) en Daisy:
Afbeelding
Overigens leek Ti ook heel veel op zijn vader. Bij Fi zie ik niets van Sublime terug, maar dan ook echt niets! Ja, het feit dat ze valk is, maar dat is het ook..

Maar in Fi zie je ook duidelijk Dais terug, aan haar bouw en blik vooral.

Fijn dat je merrie bijna thuis komt wonen :)

Welkom, Laulauu :)

Vandaag waren mijn verzorgster en ik lekker aan het chillen in de wei toen er een fotograaf langsliep en vroeg of hij 'die mooie paarden' op de foto mocht zetten.
Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen :D
Meneer was alleen een beetje huiverig voor paarden en Fi is nogal nieuwsgierig. Dat was best grappig :+

Afbeelding

Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:18

Wat mooi dat je hengstje zo braaf is Ines. Scheelt misschien ook dat hij nog wat jong is. Die "grote" merrie's vertellen hem wel dattie moet wachten ;)
Hopelijk wordt ze wel snel hengstig nu!

Veel gelijkenissen inderdaad, Cynthia. Op deze foto van Fi lijkt ze wel veel op haar moeder inderdaad, echt een beetje Haflinger type. Maar met je vorige foto keek ik er naar en dacht ik nog, goh die heeft toch echt wel veel Welsh Cob opdruk meegekregen. Ligt misschien net hoe je er naar kijkt/hoe je de foto maakt misschien...
En gewoon even kijken als ze uitgegroeid is ook.