Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ShamalArabs schreef:Na een torsio uteri operatie en nu een niet zo vlekkeloze bevalling is ze er dan eindelijk. Ze is een vosje en we noemen haar S.A. Mishkaljiyah wat, geheel toepasselijk, "trouble maker" betekend![]()
Rond kwart over 6 geboren. in 3 kwartier staan en drinken, lekker vlot dus.
Ik geloof dat we hier ook buiten de baarmoeder onze handen aan vol gaan krijgen![]()
foto's volgen later
ShamalArabs schreef:ShamalArabs schreef:Na een torsio uteri operatie en nu een niet zo vlekkeloze bevalling is ze er dan eindelijk. Ze is een vosje en we noemen haar S.A. Mishkaljiyah wat, geheel toepasselijk, "trouble maker" betekend![]()
Rond kwart over 6 geboren. in 3 kwartier staan en drinken, lekker vlot dus.
Ik geloof dat we hier ook buiten de baarmoeder onze handen aan vol gaan krijgen![]()
foto's volgen later
Shanaya deed er al langer over dan normaal en toen ze zich plosteling tegen de wand opwierp besloten we haar vaginaal op te voelen. Daar voelde ik helaas gelijk iets wat leek op een hoofd en niet op poten. Echter zat er nog weefsel tussen en was ik nog niet bij de baarmoedermond, maar omdat ik niet dieper wilde voelen om de boel niet te veel te forceren (gezien de verkeerde ligging is dat belangrijk) trok ik gelijk terug en belde de DA en daarna floor om de stream te stoppen. In afwachting van de DA hield eline haar aan de wandel omdat ze toch iets begon te persen na het opvoelen en terwijl de DA dichterbij kwam brak toch ineens het vruchtwater. Gezien de situatie geen seconde te verliezen, dus gelijk een hand erin gepropt en ik vond het hoofd eerst, nog niet door de baarmoedermond heen en nog zijwaarts gelegen, en de pootjes achter/onder de keel met gelukkig nog wel de hoefjes vooraan. Snel 2e hand erbij en de pootjes al draaiende voorbij de kin getrokken. En toen een stukje naar buiten, gevoeld of het hoofdje meekwam terwijl didi 1 beentje nog uit elleboogslot trok en toen losgelaten zodat madame kon liggen (is toch makkelijker dan een staande bevalling). Toen gauw samen mish op de wereld geholpen want ja, je weet immers niet of de placenta al aan het loslaten is en of ze dus nog voldoende zuurstof krijgt.... En toen, de DA afgebeld, die er al bijna was overigens![]()
En echt, op dit soort momenten, als je weet dat iedere seconde telt (1 wee afwachten = kans op vast komen te liggen in de baarmoedermond) en als de adrenaline door je lijf schiet, dan ben ik zo blij dat ik weet wat te doen