[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:20

Daisy is niet de enige die dunner lijkt geworden, Bries net zo!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:22

Daisy en Bries lopen ongeveer gelijk. Zou het komen omdat de Baby's op hun rug komen te liggen en te groot zijn om overdwars te gaan liggen? Of dat ze nu zo hard groeien dat de reserves van de merrie hiervoor nodig zijn?

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:27

Magerder is ze niet, het lijkt wel of ze gewoon minder buikinhoud heeft nu. Ik ben wel overgestapt naar een andere voordroog leverancier. Ik heb nu 9 dagen gedroogd voordroog, dus eigenlijk verpakt hooi. Daar doet ze het veel beter op, mijn beide paarden zijn nu een stuk minder opgeblazen. Heb inderdaad ook het idee dat het veulentje anders is gaan liggen want ik zie nu minder beweging in de flanken.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:30

Dan denk ik inderdaad ook dat het voornamelijk komt omdat de baby's anders gaan liggen rond deze tijd. Ik zie ook veel minder beweging dan een maand geleden ;(
Dais is wel wat afgevallen, kijk maar naar haar hals.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:31

cynthia82 ik denk allebei ze gebruiken meer voeding van de merrie omdat ze meer groeien,,,
en ze kunnen niet meer overdwars liggen als goed is liggen ze op hun rug en nemen minder ruimte in,,,
al vraag ik me dat af Bonita veulen ging gister van links naar recht in de buik

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:37

Pollemam, pas de laatste 2 maanden groeien de veulens zo hard dat ze beduidend meer voeding van de merrie gebruiken. Tussen maand 7 en 8 merk je daar nog niet zo veel van.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:38

oke ik dacht vanaf 7de maand sorry!!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:26

Wat voeren jullie vanaf 8 maand? Mijn merrie krijgt nu onbeperkt hooi, en 2x daags een schepje (kleine voerschep) met pavo care4life (dat nieuwe voer met weinig suiker en eiwit), en wortelen.
straks wil ik haar (over twee weken zit ze op 8 maand) d&h suregrow bijvoeren, samen met die pavo muesli en voor haar gewicht lucerne, bovenop onbeperkt hooi. Kuil schijnt vaak niet zo'n goed verteerbare eiwitten te hebben en dat is bij lucerne wel goed. dus ervoor gekozen om dat erbij te geven. maar zou dit voldoende zijn?

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:45

Die van mij krijgen nu onbeperkt voordroog, nagenoeg hooi, heeft voor het inpakken 9 dagen gedroogd. Verder krijgen ze soms wat winterpeen. Op de echt koude dagen krijgen ze een halve schep sportbrok van Subli, maar dan moet het overdag ook nog vriezen. Ik weet nog niet wat voor merriebrok ik straks ga geven..

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:50

Zou een paard tijdens de koude dagen baat hebben bij krachtvoer, terwijl ze het normaal niet krijgen....ik denk dat onbeperkt ruwvoer meer ze helpt warm te houden

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:52

Haha voel me net dom blondje Cynthia zegt laatste 2 maanden dat wist ik...
Maar ik zat even met 9 maanden in mijn hoofd := _O- := _O-

Bonita krijgt wortels onbeperkt hooi
1 schep merrie brok van pavo en 3 kwart merrie muslie van cavalor

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 07:00

Polleman, hahaha, geeft niet, meid :)

Daisy krijgt 3x per een plak hooi en per dag een halve schep Cavalor Probreed en 3 tot 5 penen (ligt een beetje aan de grootte).
Krachtvoer helpt inderdaad niet om warm te blijven, daarvoor kun je beter extra ruwvoer geven.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 07:52

Sa; van harte gefeliciteerd nogmaals! Wat n bevalling!
Ben benieuwd naar de foto's vd kleine meid!
Geniet ervan! X

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 08:16

gefeliciteerd SA *\o/*
Ze heeft de mensen in het topic flink in de spanning laten zittten :) maar eindelijk dan toch, ook benoeuwd naar foto's :j

Pasja wil ik vanaf vandaag ook merriebrok geven, alleen ook hier de twijfel wat.
Liefste van Marstall maar probeer al een tijd de verdeler eraf te pakken te krijgen maar lopen haar steeds mis denk ik :+ . Anders wordt het Havens of Pavo.

Allemaal overigens nog gelukkig nieuwjaar :j , en dat er allemaal gezonde veulentjes geboren mogen worden.

En de knoop is hier doorgehakt, zaterdag gaan we de laatste dingetjes bespreken op die andere stal en dan gaat ze wrs zo snel mogelijk erheen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 08:29

SA gefeliciteerd!!! :D

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 08:50

Proficiat sa *\o/*

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 08:52

ShamalArabs schreef:
Na een torsio uteri operatie en nu een niet zo vlekkeloze bevalling is ze er dan eindelijk. Ze is een vosje en we noemen haar S.A. Mishkaljiyah wat, geheel toepasselijk, "trouble maker" betekend :')

Rond kwart over 6 geboren. in 3 kwartier staan en drinken, lekker vlot dus.

Ik geloof dat we hier ook buiten de baarmoeder onze handen aan vol gaan krijgen :+

foto's volgen later :)

Shanaya deed er al langer over dan normaal en toen ze zich plosteling tegen de wand opwierp besloten we haar vaginaal op te voelen. Daar voelde ik helaas gelijk iets wat leek op een hoofd en niet op poten. Echter zat er nog weefsel tussen en was ik nog niet bij de baarmoedermond, maar omdat ik niet dieper wilde voelen om de boel niet te veel te forceren (gezien de verkeerde ligging is dat belangrijk) trok ik gelijk terug en belde de DA en daarna floor om de stream te stoppen. In afwachting van de DA hield eline haar aan de wandel omdat ze toch iets begon te persen na het opvoelen en terwijl de DA dichterbij kwam brak toch ineens het vruchtwater. Gezien de situatie geen seconde te verliezen, dus gelijk een hand erin gepropt en ik vond het hoofd eerst, nog niet door de baarmoedermond heen en nog zijwaarts gelegen, en de pootjes achter/onder de keel met gelukkig nog wel de hoefjes vooraan. Snel 2e hand erbij en de pootjes al draaiende voorbij de kin getrokken. En toen een stukje naar buiten, gevoeld of het hoofdje meekwam terwijl didi 1 beentje nog uit elleboogslot trok en toen losgelaten zodat madame kon liggen (is toch makkelijker dan een staande bevalling). Toen gauw samen mish op de wereld geholpen want ja, je weet immers niet of de placenta al aan het loslaten is en of ze dus nog voldoende zuurstof krijgt.... En toen, de DA afgebeld, die er al bijna was overigens :')
En echt, op dit soort momenten, als je weet dat iedere seconde telt (1 wee afwachten = kans op vast komen te liggen in de baarmoedermond) en als de adrenaline door je lijf schiet, dan ben ik zo blij dat ik weet wat te doen :j
Laatst bijgewerkt door peach2001 op 03-01-13 08:56, in het totaal 2 keer bewerkt

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 08:53

van harte *-:)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:01

Gefeliciteerd SA! *\o/*
Ben benieuwd naar foto's. Kan helaas niet meekijken op de cam ivm geluid bij de advertenties wat ik niet uit krijg :\

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:17

Gefeliciteerd SA!! :D

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:19

ShamalArabs schreef:
ShamalArabs schreef:
Na een torsio uteri operatie en nu een niet zo vlekkeloze bevalling is ze er dan eindelijk. Ze is een vosje en we noemen haar S.A. Mishkaljiyah wat, geheel toepasselijk, "trouble maker" betekend :')

Rond kwart over 6 geboren. in 3 kwartier staan en drinken, lekker vlot dus.

Ik geloof dat we hier ook buiten de baarmoeder onze handen aan vol gaan krijgen :+

foto's volgen later :)

Shanaya deed er al langer over dan normaal en toen ze zich plosteling tegen de wand opwierp besloten we haar vaginaal op te voelen. Daar voelde ik helaas gelijk iets wat leek op een hoofd en niet op poten. Echter zat er nog weefsel tussen en was ik nog niet bij de baarmoedermond, maar omdat ik niet dieper wilde voelen om de boel niet te veel te forceren (gezien de verkeerde ligging is dat belangrijk) trok ik gelijk terug en belde de DA en daarna floor om de stream te stoppen. In afwachting van de DA hield eline haar aan de wandel omdat ze toch iets begon te persen na het opvoelen en terwijl de DA dichterbij kwam brak toch ineens het vruchtwater. Gezien de situatie geen seconde te verliezen, dus gelijk een hand erin gepropt en ik vond het hoofd eerst, nog niet door de baarmoedermond heen en nog zijwaarts gelegen, en de pootjes achter/onder de keel met gelukkig nog wel de hoefjes vooraan. Snel 2e hand erbij en de pootjes al draaiende voorbij de kin getrokken. En toen een stukje naar buiten, gevoeld of het hoofdje meekwam terwijl didi 1 beentje nog uit elleboogslot trok en toen losgelaten zodat madame kon liggen (is toch makkelijker dan een staande bevalling). Toen gauw samen mish op de wereld geholpen want ja, je weet immers niet of de placenta al aan het loslaten is en of ze dus nog voldoende zuurstof krijgt.... En toen, de DA afgebeld, die er al bijna was overigens :')
En echt, op dit soort momenten, als je weet dat iedere seconde telt (1 wee afwachten = kans op vast komen te liggen in de baarmoedermond) en als de adrenaline door je lijf schiet, dan ben ik zo blij dat ik weet wat te doen :j

ben je ervoor opgeleid om zoiets te kunnen?
Wij hebben namelijk een melkveebedrijf en heeft mijn vader er vaak mee te maken om koeien te moeten helpen.
stel met paard gaat niet goed. veulen moet meteen geholpen worden, zal mijn vader het dan kunnen helpen?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:20

Geveuliciteerd!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:33

Gefeliciteerd Ylona!

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:35

Gefeliciteerd SA!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 10:04

gefeliciteerd sa gelukkig wist je precies wat je moest doen!!
en is het allemaal goed afgelopen!!