Ik wilde nog reageren Marus dat onrustige heeft niks met de maag te maken maar met naderende geboorte. Maar dat hoefde niet meer want het is er al. Met zo een kort stukje zal de nageboorte er waarschijnlijk niet zelf af komen.
Maar waar heb je die navel klem dan voor nodig. Ik heb dat echt nog nooit gebruikt.
Maar gefeliciteerd
Oh ja lampen normaal is alles uit. Ik heb een infrarood camera maar vind het met de lamp aan toch makkelijker kijken. Plus dat ik ook nog een ouderwetse camera heb dus als ik denk dat het komen gaat laat ik een lamp aan.
Marus
Geplaatst: 08-03-24 00:20
Navelstreng knapte zelf niet… Die lag al uit de merrie. Want de vlies scheurde los ipv dat het bleef hangen en de navelstreng los trok. Dus heb ik op advies navelklem geplaatst en navelstreng doorgehaald
Laatst bijgewerkt door Marus op 08-03-24 00:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Na een lange dag hard werken nog even bijgelezen. Marus, gefeliciteerd en nog even doorzetten. Nooit fijn als er gedoe is met de nageboorte. Cheytjuh, gefeliciteerd met je nieuwe veulen en sterkte met kleine Uk. Sabbuh, hopen dat het goedkomt, zo kwetsbaar ....
Het gaat nog niet allemaal vanzelf dit jaar, maar we zijn ook nog maar net begonnen. Sterkte en succes voor iedereen die wacht & waakt vannacht!
Hier ook een navelstreng die niet zelf over ging en geen breekbaar stukje. Gewacht tot het wat "leegelopen" was en dan heeft DA klemmetje gezet om te kunnen scheuren. Heeft 0 bloed verloren dus geen klemmetje nodig. Anders had hij een ringetje gebruikt? Dit zou afvallen als de navelstreng uitdroogt
Dais_
Geplaatst: 08-03-24 07:44
Sommige mensen lezen 's ochtends de krant en ik lees dit topic. Wat is het spannend van tijd tot tijd!
Marus, hoe is het nu met je merrie?
AM, hoe is het vannacht gegaan met WT? Kan toch niet lang meer duren
Cheytjuh, wat een joekel van een veulen, heel knap ook! En hopelijk snel goed nieuws over jullie kleine Uk.
Oh heerlijk, dan vandaag en morgen lekker veulenspam met allemaal blije baby’s in de zon! Woehoe!
Wij moeten vandaag nog 49 dagen tot uitgerekende datum. De vorige keer begon ze 50 dagen van te voren al voorzichtig wat uier te maken.. maar nu gebeurt er nog helemaal niets. Ze heeft wel een hele bolle buik (voor haar doen dan). Ik vind het ook vrij “hard” voelen ofzo? We wachten maar rustig af. Moeders verhaart wel enorm. De enige op dit moment van de 4 die ik heb staan.
Gisteravond naar de informatie avond geweest bij de Lingehoeve. Was zeer interessant en leerzaam. Allerlei dingen gezien wat fout kan gaan maar ze zeiden 95% gaat goed maar toch denk je als mij dit maar niet overkomt. Even overlegd ook over Naku en haar harsdruppel. Ze denken toch dat het veulen eerder komt. Ze had zelf een paard en die beviel ieder jaar met 310 dagen van een gezond veulen. Vandaag zitten we op 315 dagen dus komen steeds meer in de buurt van de 320.
Ben wel benieuwd naar de veulenspam hoor!
Hoe gaat het met Wild Thing? Je zou toch denken dat ze eerdaags gaat bevallen met zo’n buik.
Hier ook een navelklem maar nooit gebruikt Wel al een aantal keer een dun touwtje. Daarmee afknopen en dan door knippen. Valt allemaal vanzelf af als t uitdroogt.
Ik had vorig jaar voor het eerst een veulen waarbij de navelstreng niet geknapt was. In overleg met de DA moet ik hem afknippen . Niks klem en niks bloeden.
Ik heb jaren een merrie gehad die altijd tussen dag 315 en 318 haar veulen kreeg. Was nooit wat mee.
Touwtje is meer aan te raden hoor! De navelklem is zo stevig niet, de merrie trok steeds aan de Navelklem van haar veulen..En ja hoor los. Dierenarts heeft draadje gedaan.
Hanne is nog niet helemaal bij de pinken. Die heeft het zwaar en ligt veel.
Het veulen hebben wij Britt Hanne genoemd. Die is vrolijk! Poept en plast. Maar ik vraag straks de dierenarts of de merrie voldoende melk heeft want ik vind haar uier niet echt mooi vol. En veulen haat van ene naar andere speen snel achter elkaar.
Heb hier ook 1 x vlechtdraad gebruikt dat werkte prima.
Vanmorgen was d'r uier weer leger maar wel meer hars doorzichtig en 1 kant juist was witter dus we maken alsnog vorderingen ( foto's met de leen telefoon zijn wat minder maak ok )