[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:18

Ik hop ook weer even binnen. Weer een paar drukke dagen gehad...

Bellarose wat een rotnieuws. Maar hopelijk krijgt ze een heel fijn leven daar als knuffel en fokmerrie!

Dat het in bepaalde lijnen wel vaker voorkomt heb ik ook gehoord. Roos haar moeder droeg altijd twee week over, maar haar volle zus bevalt standaard twee weken eerder. Het zegt dus niet alles. Hoop dat Roos meer van haar zus weg heeft :P

En laat het mooie weer en veulentjes dan ook maar komen. Lies zit nu ook op 335 dagen en gaat nog steeds vooruit. Heb alleen zondag nog een avonddienst, maar vanaf 23u mag ze los O:)

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:49

Ah Bellarose wat een rotnieuws. Gelukkig heb je zo te zien wel een goede nieuwe thuis gevonden. :(:)
Azia ziet er wel heel goed uit :j

CL: Gentle aan de diaree :( De voor-het-wassen foto ziet er inderdaad erg uit. Hopelijk knapt ie snel op. En fijn dat de inschrijving gelukt is. Hier is het nog even bang afwachten wat het verdict zal zijn uit Spanje. Ik vind ze best streng, soms zelfs paranoïde, dus ik vrees ervoor :\
In ieder geval komt er bij ons ook heel wat bij kijken. Er moet een VA het veulen komen optekenen en bloedstalen afnemen, een bloedkaart aanmaken en die moet dan ter controle van DNA naar Spanje. Dat mag niet door je eigen VA gebeuren, maar moet echt een VA zijn die op de lijst staat van goedgekeurde VA'en door Spanje :') Die VA'en mogen dan ook nog eens per jaar maar enkele veulens doen 8)7

Mopjemop: Mickey ziet er echt heel goed uit +:)+ Wat fijn dat je zijn hoefjes al kan opnemen en uitkrabben en dat hij daarbij gewoon blijft staan met het touw op de grond. Dat vind ik echt knap hoor voor zo'n jonkie. Ik zie dat de eerste maanden nog niet lukken met mijn monster :')

Mijn springlesgever zijn merrie is bevallen op dezelfde dag als Sierra, dus onze veulentjes verjaren straks op dezelfde dag. Hij heeft een mooi bruin merrieveulen gekregen met een brede witte bles :)

Ook zag ik de slingeraaptietjes van Linda haar merrie weer voorbij komen :D

Kim is idd vorderingen aan het maken (zie ik in haar volgtopic). Ze heeft wel last gekregen en kreeg nu metacam zag ik. (hopelijk neemt KBK me het niet kwalijk, maar zag in haar topic dat ze het te druk heeft om ook hier updates te posten).

Voor de rest geen veulens vorige nacht -O- Arme wakers en wachters met merries die het wel heel lang trekken :(:) :D Ik heb me er al op voorbereid dat ik 23 april ook nog geen veulen te zien krijg bij Imperiosa. Die is ook nog totaal niet aan haar uier begonnen ofzo -O- Ze zit vandaag nochtans al op 320 dagen :)

fokfanaat

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:52

pijnstiller bij een drachtige merrie? daar zou ik niet zo snel voor kiezen

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:54

fokfanaat schreef:
pijnstiller bij een drachtige merrie? daar zou ik niet zo snel voor kiezen

Ik ook niet. Heb het er met mijn da over gehad ivm fien haar blessures en die zei alleen als ze het zonder niet meer redden. Dus niet voor een klein pijntje of op het laatst als het drachtigheids pijnen zijn.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:58

zware blessure is een ding, maar als ze wat nukkig zijn op het laatst dat hoort er gewoon bij.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:03

Fien krijgt nog geen metacam en als ze zo blijft gaat ze dat niet krijgen. Ze kunnen wel wat hebben.

Nukkig hoort er idd gewoon bij en wat pijn op het laatst ook.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 13:30

Drachtige merries zijn altijd anders op het einde en hebben het wat zwaarder. Maar ja, als hun DA het voorschrijft, je gaat ook niet zomaar zijn/haar kennis en kunde in twijfel trekken.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:25

Het gaat ook niet om wat nukkigheid fokfanaat.
KBK zal wel niet zomaar pijnstiller geven. Ik heb er al spijt van dat ik in haar plaats een update heb geplaatst.
Vooraleer er uitspraken gedaan worden, kan je misschien beter even in haar topic kijken hoe, wat en waarom: [KS-MK] [Deel 5] Koudbloed Kim x Danish Boy ~ De Beer gaat los?!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 14:34

Knolselder schreef:
Ik heb mezelf wel een nieuw toekomstig dekhengstje aangeschaft O:)

*\o/* Proficiat!! Ik ben benieuwd! :D

iEmmaaa schreef:
@ sofiehaven, Aangezien ik ook een groot fan ben van calendula zalf bij wondjes dacht ach waarom ook niet eens schimmelcreme proberen, een tube kost maar 3 euro ofzo dus dat maakte niets uit. Heb gewoon elke dag een dun laagje zalf aangebracht en met een week was alles weg :) Nu dus weer gedaan en het is nu al gestopt met groter worden, nog een paar dagen smeren en het is dus hopelijk weer helemaal weg :)

Super!! +:)+

iEmmaaa schreef:
Heeft iemand al op die nieuw top post / flop post knoppen gedrukt? Ik ben bang er op te klikken ivm 1 april :+

En ja :') ik kon me niet houden, toen het ene knopje geen resultaat gaf, duwde ik op het andere :+
Wel goed gevonden :D

kiki1976 schreef:
Dochter lief zei vanmorgen al, vandaag komt het veulen dat zeg ik al die tijd al.

Hopelijk heeft ze toch gelijk! Ik gok echt op een babyboom dit weekend (of na het weekend!)

angelpam schreef:
Vanmorgen lekker met fien gewandeld en ze krijgt een punt kont.

Mooie buik en mooie merrie ook!! :D <3 Kan het er niet meteen uithalen, wat voor iets is dat?

AniekR schreef:
En laat het mooie weer en veulentjes dan ook maar komen. Lies zit nu ook op 335 dagen en gaat nog steeds vooruit. Heb alleen zondag nog een avonddienst, maar vanaf 23u mag ze los O:)

:') haha, hopelijk heeft ze de boodschap begrepen ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 15:11

Ik denk dat nog wel even duurt SofieHavan, al zou ik het voor haar natuurlijk wel erg leuk vinden als ze gelijk krijgt. Oke moet ik dan nog wel ff een tijdje aanhoren hihi.

In het geval van wel of geen pijnstilling ga ik me niet mengen.

Angelpam, heerlijk zo'n wandeling. Ze ziet er goed uit!

Ben benieuwd AniekR

Hier vandaag gewoon heerlijk weer, gewoon genieten. En de berichten worden alleen maar beter.
Kom maar op met de geboorte golf *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 15:17

Knolselder: ik had helemaal over je aankondiging van nieuwe aanwinst heen gelezen. Gefeliciteerd! Heb je een foto? O:)

Wat betreft de top of flop knoppen heb ik ook mijn bedenkingen, maar heb me wel al afgevraagd wat de bedoeling is :+Zeker gelet op het feit dat je ook je eigen posts kunt 'top'pen :D

En oohja, ik denk ook dat er een babyboom komt :j

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 15:19

Nog geen 1 april veulens? :D

Zag wel een paar flinke uiers en harsjes voorbij komen. Moet een beetje snel de uierfoto's door scrollen want er wordt hier verbouwd en er lopen wat niet-paardenmensen rond. Dan is een uier op full screen niet handig _O-

Zag ook al een paar die flink overtijd zijn. Misschien dat het mooie weer dit weekend wat op gang brengt.

Hier probeert Dynamic een 1 april grap met mij uit te halen geloof ik.
Vanmorgen dacht ik voor het eerst eens de melk te testen en die blijkt qua melkwaardes al helemaal klaar ervoor :?
Op de refractometer 32+ en pH 5.5. Maar ze heeft nog lang geen vol uier, ik ben benieuwd hoelang ze dit gaat rekken :x
Heb ooit met Cookie gehad dat ze daar 2 weken mee liep dus ik geloof er bij Dynamic ook nog niet in.
Al was ze afgelopen nacht wel erg onrustig hoorde ik van kijkers uit Amerika.

Knolselder, ben benieuwd naar de nieuwe aanwinst!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 15:46

Aniek spannend, hoop voor jou ook snel een veulentje :)

Crines gefeliciteerd met de mijlpaal! Nu zit ze veilig toch :) fijn!

Kiki lekker he dat het zonnetje er weer is! Word alles zoveel mooier van :) heerlijk genieten

Oeh spannend Marije zou het dan toch gaan komen nu?? Succes met waken

Mopjemop wat een stoer ding is Mickey ook! Heerlijke foto's

Venthe heb ik vandaag verhuisd naar haar bevaladres. Onze oude pensionstal dus het voelt eigenlijk als thuis komen :) ze staat nu nog in een gewone stal want ze moet nog 2 maanden. Over een maandje mag ze de merriestal in. We zitten nu op dag 270 dus nog 70 te gaan! Op het moment weinig vorderingen..
Ze heeft vandaag in ieder geval genoten van het zonnetje!

Afbeelding
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 16:29

Nog geen veulentjes, mss vanacht wel. Wordt morgen heerlijk weer. Is het nu ook al.
Verder weinig bijgelezen. Vanmorgen afscheid genomen van mn oma (en het viel me veel zwaarder dan verwacht), daarna nog wat gaan eten met familie en nu compleet gesloopt. Eerst maar even een uurtje bijslapen nu. Mn zusje die zit er ook tegenaan (bevallen), dus van het ene in het andere. Daar krijgen we zo nog meer van te horen. Eigenlijk al net zo spannend als wanneer er een veulen aankomt haha

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 16:32

Gister nog snel voor ik wegging een uierfoto geschoten
Afbeelding
Alweer een iniminibeetje bij, maandagochtend een week of 5 (afgaande van wat ze vorig jaar droeg)

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 16:32

Sterkte Cemlys, doe het maar rustig aan :(:) en succes met je zusje

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 16:53

Sterkte Cemlys...

Kennen jullie dat? Dan ga je naar paarden kijken, trek je overal 100den foto's van.
En dan kom je bij degene die je uiteindelijk koopt, vergeet je foto's te maken...

DAt is mij dus gisteren overkomen, pffff!

Maar morgen pik ik hem op op de hengstenkeuring. Ik zal wat foto's maken, maar hij staat er nu wel niet op zijn properst bij :P

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 16:57

Heel veel stertke nog Ines :(:)

Venthe al lekker verhuisd dus!

Net even snel een check gedaan bij de dames vanavond een afscheidsfeestje, dus Lies moet het nog maar even rustig aan doen :o
Afbeelding
Afbeelding
335 dagen...

De staart kan ondertussen wel bijna plat op de rug. Komt nog geen melk uit (begin me wel af te vragen hoe al die mensen zo vroeg al die testen kunnen doen :P).

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 17:21

Hij doet niet mee morgen op de hengstenkeuring Knolselder? Mmm, dacht ik 'm vast even live te kunnen spotten ;-)
Zijn er in dit topic nog mensen die wel met hengst aanwezig zijn morgen? Wilde eigenlijk fototoestel meenemen, dus misschien kan ik nog wat foto's maken.
Foei Dynamic, da's niet lief van je! Slechte 1 april grap... :D
Vente, fijne gedachte dat ze nu daar staat. Is het ver bij je eigen stekkie vandaan?
Cemlys, wat heftig allemaal zo dicht op elkaar. Sterkte! Ook voor je zus heel moeilijk zeg. Heb het zelf ook meegemaakt, alleen dan met mijn verlies van mijn vader (zou zijn 1e kleinkind zijn). Heel heftig, toch blijf je op de been voor de kleine. Hopelijk trekt je zus het ook een beetje.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 17:30

Ohh KS helemaal overheen gelezen dat je een nieuwe aanwinst hebt, gefeliciteerd!! Ben benieuwd naar foto's :)

Arianne, Voor mij is het ongeveer 15 minuutjes met de auto. Voor mijn moeder krap 5 minuutjes :) Dus waarschijnlijk slaap ik tegen de tijd dat ze is uitgerekend weer bij mijn ouders. Of als ik een camera in de stal kan krijgen dan bel ik gewoon eerst mijn moeder uit haar bed als ik op de camera iets zie :) (mijn moeder is ook een paardenmens dus dat scheelt)

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 17:34

AniekR schreef:
De staart kan ondertussen wel bijna plat op de rug. Komt nog geen melk uit (begin me wel af te vragen hoe al die mensen zo vroeg al die testen kunnen doen :P).

Vandaag deed mijn smid dit ook uitesten bij mijn merrie ( ik had geen idee dat je dat zo teste :D ) maar nog weinig kans :D dus op naar dag 355...

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 17:35

AniekR schreef:

Vandaag deed mijn smid dit ook uitesten bij mijn merrie ( ik had geen idee dat je dat zo teste :D ) maar nog weinig kans :D dus op naar dag 355...

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 17:35

AniekR schreef:

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 17:58

Merrie moet ook wel melk willen laten schieten, die kunnen dat ook tegenhouden. Neon is ook zo'n grapjas, maar als ik haar streng toespreek lukt het ineens wel. :))

Ook helemaal over de nieuwe aanwinst van KS heen gelezen. Ben benieuwd naar de foto's!!!
Zelf net nog foto's gemaakt van Neon en Rose, van die laatste, daar geloven we niet meer in. :n
Zal ze straks of morgen wel uploaden, bokt is nu mega-traag (zal wel met 1 april te maken hebben, veel gebruikers).

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 18:23

benieuwd knolselder naar je nieuweling

testen, het zit hem ook in de handbeweging vind ik :+ , je moet toch wel eerst zien het stopje weg te krijgen want die houden den boel tegen natuurlijk en dan net alsof je een koe zou melken en plots heb je een drup :P was het maar zo eenvoudig zeker :D

op naar een veulenboom dit weekend, succes alvast