[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 17:23

Ik wilde net al zeggen, de mijne knippert altijd na het plassen :j Heul charmant :Y)

Oei Knolselder, hopelijk valt het mee!

Wat een stresskipje AniekR :(:) Beetje slijm kan wel maar kan me indenken dat het spannend is zo.

Lellebel pownies met allerlei plakkerige viezigheid :P

Hier wel nog een 30-dagen scan omdat ze daar vorige keer toch leeg bleek. Ben aan het twijfelen of ik daarna half september nog laat scannen voor de gustverklaring....wil zo min mogelijk geroer in dat peerd eigenlijk. Maar het scheelt wel een klap geld als ze dan toch gust blijkt :\

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 17:47

AniekR, als ik een merrie in april/mei drachtig heb, laat ik op 100 dagen scannen. Mochten ze dan kreeg zijn, kunnen we nog net een poging wagen. De latere merries doen we eind van het seizoen, aangezien we doe toch niet over zouden dekken.
Na 100 dagen is de kans op verwerpen nog 0,5 tot 1%. Dus dan zit het wel goed denk ik dan :)

CL wat balen zeg. En nu?

chrisje20

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:10

Oké bedankt voor de gerust stelling. :) had nooit op gelet wat ze normaal de e na t plassen.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:21

Chrisje, volgens mij is dat heel normaal inderdaad ;)

Vientje ja zeker stresskipje (en ikzelf ook als het op dit soort dingen aankomt O:) ). Normaal gesproken is zij juist nergens gek mee te maken, liever lui dan moe. Maar ben weer een nieuwe muesli aan het proberen voor de keuring, die moet juist lager liggen in de muesli als die Lies de week voor die tijd krijgt. Alleen heb het idee dat ze allebei nogal wakker zijn hiervan :+

Vulina, thanks. Mijne zijn in april uitgerekend, maar mocht er toch iets misgegaan zijn bij Roos, vind ik het te laat om nog terug te dekken. Moet bovendien helemaal weer naar België en bedoeling is dat zij volgend jaar voor stamboekopname gaat nog, dus dat kan niet hoogdrachtig/met een één-week-oud veulen aan de voet...
Twijfel nu wel of ik na Kootwijk (over 14 dagen) al laat scannen. Dan zit Roos inderdaad net op de 100 dagen. Lies is 11 dagen verder. Maar dan zou het inderdaad i.p.v. scannen in september zijn.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:41

Veulen hebben ze eraf gehaald... Merrie was 3 weken verder dan Jill dus die was afgelopen weekend rond de 126 dagen maar veulen was dus al n maand dood (gestorven voor 100 dagen ongeveer dan).

Het zijn horror verhalen maar t gebeurd nu eenmaal... Ik ben dr wel vrij nuchter in, als het misgaat zal er sowieso iets mis zijn geweest met t veulentje. Hoe erg het ook is, liever zo dan straks als het geboren is dat je het verliest binnen enkele dagen...

Maar dat vind ik hè... Heb al eens gezien hoe een maiden merrie beviel van n dood veulen en het hartzeer dat zij had deed mij omdraaien en met de tranen over mn gezicht weglopen omdat ik t niet aan kon zien!

En nu terug naar de leuke dingen van onze dragende merries! Gewoon hopen dat alles goed verloopt en we allemaal volgend jaar leuke dartelende veulentjes rond hebben lopen en uber goede en trotse mama's!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 19:03

CL wat apart dan dat ze het veulen niet zelf heeft geaborteerd.. Meestal binnen 3 dagen heb ik ooit gehoord.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 19:51

Ja, zijn vervelende verhalen, maar gebeurd inderdaad helaas.

Maar was inderdaad even nieuwsgierig op hoeveel dagen het dus ongeveer gestorven is. Na zoveel dagen is de kans klein, maar kan nog steeds natuurlijk.

Hier wel eens mensen over voer gehoord, toevallig "experts" die hier iets van weten? O:)
[VS] Pony niet heet van haver, maar van...?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:04

Wij hebben ook wel eens koeien die "moeten" afkalven, maar waar na 3 weken nog niets uit is gekomen. Hier blijkt dan een versteend kalf in te zitten. We spuiten ze dan tochtig en dan komt het kalf er binnen 3 dagen meestal vanzelf af. Het kan dus best dat het veulen al eerder is overleden en ook een mummi is geworden.
Ik ga ook nog een keer scannen eind van de maand voor de bijbetaling van het dekgeld. Niet drachtig is niet betalen en anders moet ik de helft van het dekgeld betalen. Pas als het veulen 2 weken oud is moet ik de andere helft betalen, mooie regeling.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 22:42

Pff wat balen CubaLibre... Merrie er goed onder?

@Linda: nee ga ze pas scannen als ze thuis is. Tina schouwt haar regelmatig dus ben er gerust in. Ze staat daar echt gewoon veels te goed haha :p
Vorige keer had ik al een naar gevoel de dag voor ik naar de zomershow ging. toen ging ze gaan knipogen toen ik de liberty oefende. Nu heb ik geen tijd om mij zorgen te maken, ben op vakantie :P

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:00

Voor zover als ik weet is de merrie er wel rustig onder maar de merrie staat niet bij ons op stal dus dat scheelt wel.

Holy..... Ik ben net over gegaan van Windows 8,1 naar Windows 10.... Das wel even wennen maar ook wel weer heel fijn :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 11:49

7 pagina's, dat kan ik! :D

Venthe, ik scan alleen op dag 18 en 42, verder niet meer. Nu heb ik wel het geluk dat Daisy altijd overdreven duidelijk hengstig is. Dus zolang ze niet hengstig wordt, kan ik er vertrouwen in hebben dat het nog goed zit :)

Noisy, 6 september, dan moet je zeker weer aan de bak. Ik moet ook echt weer beginnen deze week, maar heb zo geen zin -O-

Welkom, Amaryllis!

Ik duim voor je, Jolandje!

Welkom terug, pretty! Fijn dat het weer wat beter gaat met je kleine veulenkind.

jolandje schreef:
Cynthia wat een leuke merrie, zie er verder nog niet zoveel aan, maar dat komt nog wel hoor ;)

Dankje :D
En fijn dat Joanna nu eindelijk gedekt is! *\o/*

Voor iedereen die een merrieveulen wil: Ik wil heel graag een hengst, dus misschien kunnen we een deal sluiten :)
Een opvolgfokmerrie voor Dais heb ik al in Fiore en het lijkt me niet zo'n succes om nog zo'n 'lastige' merrie als Fi erbij te krijgen :D

Tot nu toe zat mijn gevoel goed: palominohengst bij TiSento en valkmerrie bij Fiore.
Nu heb ik wel weer een heel sterk hengstengevoel *\o/* maar mijn gevoel voor de kleur is nou net de kleur die ik niet wil (smokey black) :+

Welkom, MoniekJ! Mooie combi!

Annebet, ook welkom :) Het wordt steeds drukker hier :)

Welkom terug, xApple, gezellig!!!! Het is nu wel vreselijk spannend voor je!
Prachtige bijleespost van je!

Wat een schattige foto, Cemlys! <3

Roos was echt knap! Zowel met 3 als met 5 maanden!
Ik vond Ti en Fi ook iedere dag knap. Totdat ik een tijd later foto's terugkeek _O- Vooral in winterjas was het erg.

De foto van je twee merries samen doet me denken aan een foto van Ti en Fi:
Afbeelding
Ti was echt een trotse, grote broer <3

Fi 2 weken:
Afbeelding

3 maanden:
Afbeelding

9 maanden _O-
Afbeelding

1 jaar
Afbeelding

2 jaar
Afbeelding

Fotsy schreef:
knap veulen Aniekr, tijd gaat snel maar is ook leuk ze zien opgroeien
klopt hoor, vandaar dat diepvries veel meer hengstenveulens geeft, je zit veel dichter tegen de eisprong aan terwijl er bij gewoon KI geinsemineerd wordt en pas als het ei na twee dagen niet af terug insemineren. Net hetzelfde als de merrie bij de hengst staat, als je ziet hoeveel keer per dag ze gedekt worden, hebben de merriezaadjes het niet gemakkelijk ;)
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat je daaraan kan 'vermoeden' welk geslacht het wordt :P

Daisy is 4 juni nog gedekt en 5 juni was ze boos op Sublime. Dat wordt dan dus een hengst, toch, toch, toch??? :D

Welkom, Sophie_mini!

Fijn dat Venthe nog steeds drachtig is!!

Balen dat Glowy weer hengstig geworden is, Jolandje -O-

R.X. schreef:
Cynthia ik zie ook meer als alleen een grasbuikje.

*\%/* :D

Fotsy schreef:
gelukkig dat smaken verschillen anders zouden jullie allemaal mijn paarden en pony's willen :P :+

:')

Fotsy schreef:
DA zei dat ik zo nieuwsgierig niet mocht zijn :') gekke man, toen we aan het grappen waren over of hij het geslacht ook kon zien, zei hij maar ik kan de kleur ook zien als je wil, ik zo van he >;) ja alleen is het een zwart wit scherm _O- heel grappig hoor _-:(

_O-

Chrisje, mijn merries plassen altijd zo. Altijd nog even knipogen. Niets om je zorgen om te maken, dus :)

O jee, Knolselder...
Ik check ook altijd Dais dr achterkant even. Ik voel me altijd een gluurder als ik dat doe, maar het is voor mijn eigen geruststelling :)

Zo, ik ben weer bij.
Daisy staat sinds dinsdag op de Metacam, daarna heb ik haar niet meer gezien. Ik ga zo eens bij haar kijken, kijken hoe het met haar gaat.

En voor de mensen die het leuk vinden, hier een overzicht van Daisy dr dracht van Fiore (iedere maand):
1 maand
Afbeelding Afbeelding

2 maanden
Afbeelding Afbeelding

3 maanden
Afbeelding Afbeelding

4 maanden
Afbeelding Afbeelding

5 maanden
Afbeelding Afbeelding

6 maanden
Afbeelding Afbeelding

7 maanden
Afbeelding Afbeelding

8 maanden
Afbeelding Afbeelding

9 maanden
Afbeelding Afbeelding

10 maanden
Afbeelding Afbeelding

11 maanden
Afbeelding Afbeelding

Ze is in het begin vooral dik van het gras.
En als ik dan toch bezig ben, hier het verschil in buik tussen TiSento 11 maanden (links) en Fiore 11 maanden (rechts):
Afbeelding Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 13:20

das een duidelijke buikevolutie _/-\o_ en zelfs tussen hengst en merrie zie je een verschil, leuk verslagje

Cynthia en bij jou wordt het dan echt een hengst +:)+

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 13:22

Leuk al die foto's Cynthia !! :D
Ik denk ook zeker dat jij een (valk) hengst krijgt volgend jaar :j
Is Daisy een Haflinger eigenlijk?

Ik zit met smart te wachten op een berichtje van de (schoondochter van de) hengstenhouder :D

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 13:33

hoe doe je dat toch cynthia, precies dezelfde fotos per maand:P Ik heb ook buikfotos van liz en ik heb filmpje van scannen. Je ziet het alleen niet echt duidelijk. Hoop dat het een hengstje is voor je maar dan wil ik graag de merrie :P

Spannend xApple hopen dat je snel wat hoort

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 16:35

Maandag komen ze Fre scannn... Hopelijk heeft ze gewoon uit nijd in het rond gepist ofzo....

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:20

ik ga duimen Annelies, hopen echt dat ze een mooi vruchtje laat zien :j

hier maken de dames het spannend, beide worden op de zelfde dagen gedekt, de een hier door Yuma en de ander door Billy bij the surprise stables, het lijkt wel afgesproken werk haha, of hebben paarden ook telepathie? zo van, we doen het gezellig op dezelfde dag , hahaha :+ , als ze nu allebei van deze dekkingen drachtig zijn, zijn ze ook op dezelfde dag uitgerekend, dat word leuk :j

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 18:46

Jippie ! *\o/*

Net bericht gehad: gister weer keurig geinsemineerd, stapelhengstig nog. Dus de hh had al zoiets van vandaag zal het ei nog niet weg zijn, maar...jawel, vanochtend was het ei echt net weg en nu is ze gespoeld. Ze moesten dr nu vier keer daags voor twee dagen lang oxytocine spuiten om de baarmoeder mooi schoon te maken, dus maandag gaan we Simra weer ophalen !! :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:04

supermooi apple :j

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:13

Nu is de kans best groot dat het gelukt is toch? :o

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 19:30

Ik hoop zo voor je apple dat het gelukt is met je merrie!

Hoop dat het hier ook weer gelukt is. Met het goede weer is marley's cyclus een stuk korter (een dag of 3) dus zou ze tussen maandag en woensdag goed hengstig moeten staan.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:10

Fotsy schreef:
das een duidelijke buikevolutie _/-\o_ en zelfs tussen hengst en merrie zie je een verschil, leuk verslagje

Cynthia en bij jou wordt het dan echt een hengst +:)+

Mooi, dat is dan geregeld. Ik krijg een hengst! *\o/* *\o/*

xApple schreef:
Leuk al die foto's Cynthia !! :D
Ik denk ook zeker dat jij een (valk) hengst krijgt volgend jaar :j
Is Daisy een Haflinger eigenlijk?

Yep, een hele echte, ja :j

Rianne1994 schreef:
hoe doe je dat toch cynthia, precies dezelfde fotos per maand:P Ik heb ook buikfotos van liz en ik heb filmpje van scannen. Je ziet het alleen niet echt duidelijk. Hoop dat het een hengstje is voor je maar dan wil ik graag de merrie :P

Spannend xApple hopen dat je snel wat hoort

Gewoon, paard neerzetten, klik en klaar.
Hahahaha, nee hoor, was het maar zo'n feest. Dais is nergens van onder de indruk, dus na 38 pogingen en 45 minuten verder heb ik hopelijk twee goede foto's.
Jij mag een merrie van mij hoor! :)

Knolselder schreef:
Maandag komen ze Fre scannn... Hopelijk heeft ze gewoon uit nijd in het rond gepist ofzo....

Dat hoop ik ook!

Dat is zeker spannend, Jolandje! Zou wel mooi uitkomen :j (hoewel er dan nog rustig een maand tussen beide geboortes kan zitten natuurlijk :P )

Supergoed nieuws, xApple, ik ga nog even door met duimen! Maar het klinkt hoopvol!

Net bij Daisy geweest en toen ik haar riep, kwam ze naar me toe gedraafd! Dat heeft ze al een paar weken niet gedaan, dus ze voelt zich duidelijk beter. Ook keek ze vrolijker om zich heen en met wandelen liep ze ook wat meer door. Heel klein stukje laten draven en dat zag er goed uit.
Ze heeft nu 5 dagen voor 300 kilo gekregen en nu maak ik het (kleine) flesje op met iedere dag 150 kilo. Volgende week zaterdag weer een filmpje naar mijn fysio sturen. Ben benieuwd!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:11

ziet er alleszins goed uit xapple

luna spannend

jolandje, als merrie's al tijdje samen staan, gaat hun cyclus zich langzaam aan op elkaar afstemmen :P
en dan nu samen drachtig _/-\o_

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:17

Spannend xapple!

Jolanda ik duim voor je dat ze allebei drachtig zijn.

Hier misschien de mini ook drachtig,begin van de week scannen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:18

Nu ik toch zo aan het spammen ben vandaag, ook even een plekje voor mijn kleine DeugtvoorgeenmeterDraakkieWijfFi <3 (volle 2jarige zus van Yolooo)

Afbeelding

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:21

Fi is echt knap :~ aan het puberen?