[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 16:57

Gefeliciteerd met de mijlpalen!

ijsklontje: Jee, wat naar?! En wie moet dat dan gedaan hebben, toch niet de eigen moeder?

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 17:45

Rian1984 schreef:
He Marlijn hoe is het daar???

Lief dat je het vraagt!
Het gaat nog steeds goed met Meagan. Ja Haar prachtige mooie veulenbuik is echt helemaal weg. Ach gut
Maar gelukkig lijkt ze verder nergens last van te hebben.

Wel heeft Blossom al last van wat zuchtvorming in de uiers. Lips are sealed (ze zit op 180 dagen)
Hoeft natuurlijk niets te betekenen, ze staan ook erg veel op stal op het moment..
Maar dan nog, kunnen mijn paarden nou niet gewoon even normaal doen?!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 19:19

Gefeliciteerd met de mijlpalen!!

@cindybijl: leuke namen heb je gekozen zeg!
Ik ben er nog niet uit, heb ondertussen een hele waslijst Haha!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 19:30

Ik geloof dat veel readers het juist aanvoelen of zien, en ook dat er veel maar wat gokken...
Vandaag had ik in ieder geval geen reading nodig om te zien dat Shanaya liever in een andere wei staat...
Kuray, njadien en shanaia liepen achterin, het weiland ernaast daar liepen passia, juultje en bliertje voorin, en shanaya liep ook voorin. Ze stonden allemaal bij het hek tussen hun in...
Gister liep ze ook al zo te zeuren! Over een poosje mag pass gedekt worden, dus dan ga ik die 2 dames omruilen...

Eens kijken, volgens mij zitten we alweer redelijk dicht bij een aantal mijlpalen.

Njadien: 328 dagen drachtig: 3 dagen tot haar volgende mijlpaal (gemiddelde draagtijd)
Shanaya: 315 dagen drachtig: 5 dagen tot haar grote mijlpaal
Shanaia: 262 dagen drachtig: 38 dagen tot haar volgende mijlpaal
Xenah: 167 dagen drachtig: 3 dagen tot haar volgende mijlpaal

Shanaya doet niet veel, Njadien krijgt een redelijke uier nu, ze groeit de afgelopen week gestaag door.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 19:31

Hoe kan je nou zien of het een merrie of een hengstveulen zou kunnen worden? Ronde buik voor merrie had ik gelezen, maar er was ook iets met het gedrag van de merrie? Als dat zo is krijg ik een hermafrodietje, want Kuri is nog geen spat veranderd sinds ze drachtig is Haha! Volgens mij is haar buik wel lekker rond... Weer even de foto erbij voor herinnering:

Afbeelding
Afbeelding

Zag trouwens dat ik nog niet in de lijst sta hier, 12-5 Enny - Kurista x Spielberg

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:01

Ik denk dat ik zonet een hengstennaam heb gevonden: Audun (wealthy friend betekend het)

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 22:31

Mooie naam Sjintoo. Ja

Volgens mij heb ik Blossom's veulen vandaag voor het eerst voelen schoppen. Lovers Het was wel veeel zachter als dat het veulen van Meagan altijd schopte, maar die was natuurlijk ook wel een heel stuk verder. Knipoog

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 22:42

Enny: Mooie buik zeg! Bij de volgende aanpassing kom je erbij te staan in de lijst.

Marlijn: Jee, dat had ik me nog niet eens gerealiseerd bij je nieuws, dat je met het veulen al echt contact had.

Blossoms baby moet nog even oefenen met schoppen dus Lachen

Ik heb nog niet echt op mijn gemak naast de merries kunnen staan om te voelen, de laatste keer moesten ze de trailer in en in de nieuwe wei was het meteen rennen geblazen. Volgende keer toch eens proberen of ze contact willen maken

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 22:51

Hoop dat jij de veulens dan ook kan voelen Nicole.. Blijft zo'n geweldig gevoel. Lachen
Ik mis Meagans buik ook echt.. Ik hou echt van die mooie hoogdrachtige buiken en dat had ze echt al. Bijna altijd als ik mijn hand op haar buik legde voelde ik hem wel schoppen. Ja

Je merrie ziet er goed uit Enny.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 23:37

Ik heb het maar 1 keer eerder gevoeld, dat was bij Hes dit jaar. Frannie wilde wel laten weten dat ze er was Haha!

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 23:44

Marlijn: wat fijn dat het met Meagen goed gaat, das tenminste al iets Ach gut
Frenia: Bij tinkerbell echt een duidelijk verschil te zien zeg met punt/ ronde buik!! Bij Angel zie ik het verschil eigenlijk niet, Verward Mooie foto's trouwens!
Shamalarabs: even naar de foto's van Kuray gekeken, heb maar 1 woord: WOW! Ennuh, idd je pols ( ea ledematen Haha! ) wat sparen voor de veulentijd!!
Pletje: waarschijnlijk een vreugdesprongetje?! Ontzettend lollig maar soms ozo vervelend!! zeker als je alleen bent Haha!
Cindybijl, Dana: Gefeliciteerd met: MIJLPAAL(tje)!! Go jij! Go jij!
Ijsklontje: wat erg om bij zoiets thuis te komen, vreselijk gewoon, ik hoop dat het goed komt met de rest

Mijn meisjes, ze zien er nie uit maar hier zijn ze!! Bloos! : Vadina: 220d drachtig
Afbeelding

The big boss, een echte heks vaak Haha! en voor altijd een plek in mijn hart: Liona, 154d drachtig, wil op het moment van de foto vanmiddag nog maar 1 ding: naar binnen! Haha!
Afbeelding
In actie;
Afbeelding

Dochter Wilona 216d drachtig:
Afbeelding

Ik ben aan het proberen om in mijn profiel foto's van ze te zetten waarop ze in ieder geval beter uitzien, maar, dat wil nog nie lukken! Frusty In het berichtje hier krijg ik ze helaas ook niet groter maar, ze zijn wel te zien toch? Blond
Laatst bijgewerkt door salliona op 14-12-07 00:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 23:56

salliona: Je moet in de link van de foto's even het woordje 'Mini' weghalen, dan zie je ze op gewoon formaat

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 00:02

Okidoki Bloos Bedankt! OK dan! foto's in profiel zetten is ook gelukt Ja

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 09:14

Allemaal weer gefeliciteerd met de mijlpalen!

@Monique4, ik dacht dat ze van merrie brok rustiger werden, ik voer nu nog sportbrok en zit aan merriebrok te denken omdat ze zo fris is. Maarja, als je eerder geen brok voerde dan zou ze er er fris van kunnen worden?

@ijsklontje, bah zeg, dat is niet leuk, arme jij en arme beessies Ach gut . Gisteren was op het nieuws dat een heel koppel cavia’s was gedumpt in een sloot, zo gemeen, wie doet dat toch. Daar hadden ze het over dat ze elkaar aanvraten vanwege de honger, ze doen dat dus ook om andere redenen? Vreemde beessies…. Tong uitsteken

@Maroush, welkom!! Heb je ook foto’s? Willen de dikke buik natuurlijk wel zien (met bijbehorende merrie ROFL ).

@Stoere, ik merk ook niet zoveel, ze loopt wel wat korter, vooral in het begin en ik zit wat breder haha. Pit heeft ze nog genoeg, ben soms bang dat ik teveel doe maar zij wil alleen maar meer.

Goh, heb ook een merrie besteld…..hoop niet dat de merries toen al op waren, maar ik was er vroeg bij Clown !! Maar ach @Stoere, je hebt natuurlijk gelijk Schijnheilig !

Trouwens, Enny, ik wil het veulen van ulisse wel laten inschrijven bij het KWPN maar moet nog lid worden. Nog uitpuzzelen hoe alles werkt.

@Salliona, ze zien eruit alsof ze lekker de ruimte hebben en veel buiten staan, dat is toch heerlijk!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 09:38

Odessa1 schreef:
@Monique4, ik dacht dat ze van merrie brok rustiger werden, ik voer nu nog sportbrok en zit aan merriebrok te denken omdat ze zo fris is. Maarja, als je eerder geen brok voerde dan zou ze er er fris van kunnen worden?

Trouwens, Enny, ik wil het veulen van Odessa wel laten inschrijven bij het KWPN maar moet nog lid worden. Nog uitpuzzelen hoe alles werkt.

!

Ik heb zo`n rare merrie die ik geen hoog energie voer kan geven, dan wordt ze super heet en is niet meer te rijden, steigeren, bokken niet normaal Knipoog
Ze krijgt bij mij alleen basis-brok en meuslie, ik heb echt moeten uitzoeken hoe ik haar moest voeren, heeft van zichzelf veel energie, voer ik energie bij zoals bv sportbrok dan heb ik een bom, en is ze bijna niet te rijden.
Ik ben dadelijk ook eens benieuwd hoe ze op de merrie-brok reageert, bouw dit ook heel langzaam op, zodat ik ook goed kan zien hoe ze reageert, nu tijdens de dracht is ze zowiezo als rustiger, en helemaal onder het zadel, dus nu kan ze wel wat meer pit gebruiken Haha!

Inschrijven bij het KWPN is heel gemakkelijk, even een belletje en je bent lid, heb gisteren trouwens van het KWPN een rekening binnen gekregen voor registratie van de dekking.

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 09:43

Vanaf welke maand kun je t veulen voelen?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 09:45

[MD] Rare ziekte (zelfde als Pasternak???)

Zouden jullie deze link eens willen bekijken? Gaat over Pompom (één van onze drachtige merries) waarvan we nog steeds niet weten wat ze heeft... MIsschien weet één van jullie het! Mag ook over PB hoor! Maar de merrie is nog steeds niet goed...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 09:46

Vanaf ongeveer 6 maanden Lachen Het verschilt wel per merrie Knipoog

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 09:50

Dus het zou kunnen dat ik ( gister ) t veulen zag bewegen t zag er vaag uit de manier waarop haar buik bewoog en het duurde ook niet langer dan een minuut

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 09:52

Dat kan Lachen Hoeveel maanden is ze nu dragend?

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:02

6 1/2 maand ik weet wel dat ze veel vruchtwater had omdat ze eerst een tweeling had waarvan ze er later zelf 1tje heeft afgegeven

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:03

Okay!

Ja ik heb het veulen bij mijn merrie 1 keer heel duidelijk gevoeld, maar nog niet zien bewegen.

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:04

Lijkt me echt leuk om te voelen maja je moet maar net geluk hebben dan Haha!

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:06

Goedemorgen!
Marlijn fijn dat het goed gaat! Buikie is snel verdwenen zeg! Maar is maar goed ook he?! Leuk dat je het andere veulen hebt kunnen voelen! Beetje troost he?!
Enny mooie buik heeft jou dame!
Salliona Mooie paardjes en leuke zichtbare buikjes al hoor!!!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 10:10

xWhitneyx schreef:
Lijkt me echt leuk om te voelen maja je moet maar net geluk hebben dan Haha!

Aan het eind van de drachtigheid dan kan je het duidelijk voelen en dat voelt heel apart! Haha!