Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 10:51

En nog steeds geen veulens??? Ik was gisteren avond de hele avond weg en heb me "zorgen" zitten maken dat ik een veulen gemist zou hebben! Helemaal voor niks dus! De dames hebben het gewoon ingehouden!!

@IngLeo, geweldige leuke merrie heb je zeg!! En welkom in het topic!
@ Marije, volgens mijn boek verdwijnen die "schimmeltjes" vlak voor de merrie gaat kegelen, bij Sim klopte dat zeker! De laatste 2 dagen was het weg!
@Phiabink, vergeet niet dat ze nu het "boekje" van Macy heeft!!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:00

Vanta did a Macy ... Gestoord

Gister om uurtje of 12 laatste check gedaan en wat was die uier me toch gegroeid!! Ik dacht zeker van deze nacht komt het. Haha! Maar niets was minder waar, ze zit nog steeds zo vol als een ei. Boos!

Ik vind jammer genoeg geen foto ter vergelijk, maar normaal gezien zie je vanuit dit standpunt de spenen NIET en sinds vannacht dus ineens wel.Koe
Ze beginnen te ploppen zeker? Haha!

Afbeelding

Ze staat nou buiten hooi te eten en schopt een hele tijd naar haar buik en zwiept met haar staart ... er zijn nu toch nog geen vliegen hé of wel? Clown

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:07

@Kila, ook jij bent dus gefopt deze nacht! ben er zeker van dat dat boek van Macy er voor wat tussen zit, want kegelen en niet veulenen ... daar staat dat zwartharige kreng bekend om! Afbeelding

@Marije, die uier van Copper WTF? *LOL*

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:10

jeddah schreef:
@IngLeo, geweldige leuke merrie heb je zeg!! En welkom in het topic!
@ Marije, volgens mijn boek verdwijnen die "schimmeltjes" vlak voor de merrie gaat kegelen...

Dank je! En gelijk een antwoord op mijn vraag. Dus dat zijn echt een soort van schimmeltjes.

@Loolapelooza: Jemig wat een joekels heeft ze hangen. Je zou toch denken dat ze nu gauw bevalt!

Een vriendin van me had vorige week loos alarm. Haar merrie liet al druppels lopen en was flink onrustig. Ze heeft daar een hele week geslapen op haar veldbedje en is ieder uur opgestaan om te kijken. Na een week is ze maar weer thuis gaan slapen, aangezien haar merrie ophield met onrustig zijn. Ze druppelt nog wel. Ze is 1 april uitgerekend officieel. Mooi voorbeeld van voorweeen! Zonde van je nachtrust.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:18

IngLio schreef:

Een vriendin van me had vorige week loos alarm. Haar merrie liet al druppels lopen en was flink onrustig. Ze heeft daar een hele week geslapen op haar veldbedje en is ieder uur opgestaan om te kijken. Na een week is ze maar weer thuis gaan slapen, aangezien haar merrie ophield met onrustig zijn. Ze druppelt nog wel. Ze is 1 april uitgerekend officieel. Mooi voorbeeld van voorweeen! Zonde van je nachtrust.

Duidelijk Macy's boek gelezen die merrie ... Slim

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:47

cheyenne heeft dat boek van macy ook gelezen.....de hele nacht in de weer geweest maar nee hoor......nix......dit hele weekend kan ik er bij blijven dus ik hoop dat het nu eindelijk komt!!

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:51

Mijn pony is nu 303 dagen. Wij hebben dus nog even geduld. (schiet eindelijk wel op)

Ik had toch na gisteravond nog gelezen te hebben wel een veulentje verwacht. Helaas nog niet.
De merrie's houden jullie wel een beetje voor het ootje. Sterkte de aankomende dagen/nachten. Ik blijf jullie hier volgen.
Straks behoor ik ook tot de groep die bijna moet veulenen en zal ik net zo in spanning zitten.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 12:18

We moeten een nieuw werkwoord invoeren "macyen".
Er wordt nl. heel wat afgemacied door die schatjes van merries Clown !

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 12:47

Ik dacht dat ik op tijd de brievenbus van HM Famosa had dicht geplakt. Ik ben bang dat ik net te laat was Boos! Het worden dus Macyen dagen, weken Huilen Nou Macy, je heb je kind, maar wat je onze merries heb aangedaan vergeten we nooit DAME!!!!! Ik hoop dat je op een dag ineens in inkeer komt en het juiste boek gaat schrijven. Let maar op, dat wordt een nog betere bestseller ----->MEER WORTELS Clown

HM haar paleisje was vanmorgen een Utrechtse Heuvelrug achtig landschap. Overal kleine beetjes mest. Haar uier begint nu eindelijk te ontwikkelen. En heel belangrijk, ze vreet weer normaal kuil Vingers aflikken .

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 12:56

Ik heb vannacht voor het eerst van het veulen gedroomd.. het was een zwartbont merrietje.. Zal mij benieuwen.
Toen Pol drachtig was was ik er al zoveel langer mee bezig, maar met Nancy begint het nu pas.
Ga zometeen even kijken hoe het is met de dikke...

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 13:18

@loolapelooza.....tjemig wat een uier......cheyenne had helemaal nix.....eerste veulen denk ik.....nuloopt ze finaal met de beentjes wijd...

@polly ik ben benieuwd, houd ons op de hoogte....
en ook ik ben vannacht tijdens het half uurtje dat ik sliep, geplaagd door een nachtmerrie over een zwart bont veulen.......mams is palomino en paps ook....zie je het voor je?
maar ik vind het prima......als het maar gezond is....

redpebbles

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 14:29

Rabbit was wel wat anders als anders vannacht, maar nog geen veulen. Wel elke keer dopjes erop, dan weer afgezwiept met haar staart en later er weer op. 25 maart heeft ze pas de 11 maanden, maar zij veulent altijd 10 tot 14 dagen eerder. Dat waren altijd hengstjes. Nu het langer duurdt hoop ik op een mooi BONT merrieveulen, maar een BONT hengstveulen is zeker ook welkom Haha!
Ze loopt lekker in het land overdag. Ze heeft een hele dikke zuchtplaat onder haar bui en wat dikke achterbenen, daarom veel bewegen is goed voor haar. We kijken wel elke keer bij haar natuurlijk.
Van mij mag het vandaag wel gebeuren, kan ik lekker weer in een donkere slaapkamer slaap inhalen. In de woonkeuken staat een kleine monitor en in onze slaapkamer een hele grote TV. Dat werkt wel goed hoor. Ik hou jullie op de hoogte. Veel succes voor alle andere a.s. moeders en oppassers.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 14:32

Nancy stond er weer een stuk relaxter bij net dan de afgelopen dagen.
Spenen zijn ng wel vol maar het uier staat niet meer zo op knappen..

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 17:52

Zo spannend allemaal voor iedereen!
Ik ga straks ook weer naar mijn moppie. Zit nu nog 30 minuten op mijn werk te wachten tot de bus gaat, dus wat doe je dan: even het Dikke Buiken topic nalezen!!!

Succes allemaal vannacht ennuh hou alle camera's met volle batterijen in de aanslag! (Hoe zou je dat ook eigenlijk kunnen vergeten... Haha! )

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 17:56

Hier wat foto's van 'mijn' dikke Lachen. Merrie is niet van mij(is van irene), maar de inhoud wel Lachen. Een foto'tje van van de zomer en 2 van nu.

viewtopic.php?f=53&t=384619

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:10

Hier ook maar weer eens een berichtje van mij Lachen
Mn computer is er helaas ruim een week geleden mee opgehouden & heb dus alles gemist Verdrietig Baal baal.....
Maar hij doet t nu weer gelukkig Lachen

Met Friet gaat alles prima, ze moet nog 6 weken maar is echt gigantisch. Ze is nu ongeveer 2x zo dik als een normaal paard..... Schijnheilig
Zodra ik mn computer weer een beetje op orde heb zal ik foto's plaatsen Lachen

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:17

Nancy staat erg vrolijk om zich heen te kijken.
Ik begin meer en meer te denken dat ze gewoon heel erge last had van het veulen (vanwaar dan die openstaande kling) en dat ze het gewoon nog een tijdje laat zitten.
Ik hou haar maar wel extra in de gaten...

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:52

Allemaal kegels dikke uiers maar nog geen veulens had me vanmorgen verslapen dus kon niet meer kijken denk nou vast wel een veulentje of 2 geboren maar nope spanning loopt op!! Knipoog

Allemaal succes dan maar met de volgende nacht weinig slaap Dromen

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:55

spannend polly, als het wat langer blijft zitten is altijd goed Lachen (in dit gavel Knipoog )

@lola: die uier loopt wel goed door naar achter! Ben benieuwd Haha!

@ marije: je hebt nog maar net een veulentje en nu kan je alweer gaan aftellen! Echt leuK! Haha! Die uier ziet er trouwens wel merkwaardig uit *LOL*
is dat echt of heb je dat bewerkt? Nagelbijten / Gniffelen

Vreya updatje: uier begint echt te groeien! Ik zie nu elke keer verschil j eerst had ze namelijk alleen zakjes, nu vullen die zakjes zich Lachen
spannend! Haha!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 18:58

Ok vraagje nu zie ik hier overal in onderschriften staan (die van mij inclusief) nog zoveel dagen en dan komt het veulen maar van hoeveel dagen gaan jullie dan uit hoor zoveel verschillende dingen .
Gaan jullie uit van wanneer het mag?kan komen of meer???

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:18

Mmm... had toch wel verwacht een veulentje te treffen hoor... Schijnheilig
@Polly, spannend hoor, hoe langer het blijft zitten hoe beter...

Vandaag is Fanja 18 geworden!!! *o/*
Het arme beest, gisteren is ze geent tegen influenza en rhino, vandaag was ze daardoor zo verschrikkelijk stijf in de hals... Zelfs een plukje gras kostte moeite. Ach gut
Normaal heeft ze hier een dikke dag last van, ik hoop dat dat nu ook het geval zal zijn...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:57

[quote="Mac@snoopy: Haar 19e veulen Wow! ! Hulde aan Boniek! Hoe oud is ze? Ze ziet er supergoed uit!![/quote]

EN EN EN! Niet te vergeten, Boniek is de oma van Ivanka Junior!! Haha!
Toevallig dat de oma hier op bokt rondwandelt he? Lachen

En nog geen veulie dus... Al vind ik het bij Vanta echt steeds en steeds spannender worden! Hyper!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 20:03

@ Gitta, ik tel tot precies 11 maand. Dat is 335 dagen voor Odess. Met 320 mag het komen, dat is nog 8 dagen. De meesten tellen zo, enkele gaan tot 340 dagen.

@ Fnanne, gefeliciteerd Haha! Die leeftijd kan je haar echt niet afzien!! Hopenlijk heeft ze morgen minder last van haar hals!

Odessa's uier was niet veel afgezakt vanavond, en dat terwijl ze de hele dag in het land heeft gelopen! Haar banden waren nu weer wat strakker dan vanochtend, verschilt echt per dagdeel!

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:16

Tinne schreef:
En nog geen veulie dus... Al vind ik het bij Vanta echt steeds en steeds spannender worden! Hyper!

Zal ik meteen vertellen dat er zich een nieuwe kegel is aan het vormen op een nieuw "gat". Haha! Dat is dus 3 op 4, ik volg nu de zelf bedachte regel vanaf vier komt veullie. Tong uitsteken

Uier is na dag buiten lopen ook nog steeds niet meer geslonken... Haar kont is zo slap als drilpudding maar haar staart kan ze nog wel vrij goed intrekken.

Ik reken trouwens ook 340 dagen maar gisteren zei iemand me dat je 348 moet tellen. Clown Dan is vanta nog niet overtijd maar moet ze nog 2 dagen. Tong uitsteken

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 20:22

vrijalover schreef:
@ marije: je hebt nog maar net een veulentje en nu kan je alweer gaan aftellen! Echt leuK! Haha! Die uier ziet er trouwens wel merkwaardig uit *LOL*
is dat echt of heb je dat bewerkt? Nagelbijten / Gniffelen

Niets aan bewerkt hoor, Copper is gewoon aan het beschimmelen.
En ze is nog niet eens over de datum Haha!

Copper zal niet voor eind april/begin mei gaan dus ik heb nog wat tijd er tussen zitten. Wel is het leuk om de veranderingen al bij te gaan houden.
En dan in juni/juli nog een gastmerrie die hier komt om te veulenen Lachen