[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 07:34

Hier gisteren einde van de dag gelukkig een negatieve uitslag gekregen. :)
Het huisarrest is weer voorbij.

Nooit leuk om een paard te verkopen AM, gelukkig staat ze in de buurt en krijgt ze een fijn huis. :)

Succes met je renpaard kyrke, ik heb ook nog nooit van acute uveitis gehoord, dus zal zo ook eens op Google kijken.

Wauw wat hebben sommige merries al een flinke buik!
Ik zou die van mij haast nog een keer laten scannen. :=
Hier zitten we nu op 124 en 80 dagen dracht.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:42

Haha, wat een pregzilla's. _O- Die van mij is nog gewoon zichzelf, eens een koningin, altijd een koningin. :') Ze is wel echt dik. Straks de gustecho, ik geloof niet dat ik me zorgen hoef te maken, maar ik vind het toch wel weer heel spannend.

Renske_W, fijn dat de uitslag negatief was.
Wat leuk die details te kunnen zien, kyrkelover!
Floripori17, mooi dat je langzaam weer wat kunt opbouwen.
Is de vader ook vosgeboren, AM_horses? Ik gun jou je schimmel. ;)
Riv_Q, sterkte met je paard!
Wat glanst ze mooi, mirjamalvaro.
Cynthia82, sterkte met het herstellen!
Wat een avontuur, Quir. :oo
Stalmelyn en cp112, lekker zo op het strand, wauw!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 11:15

Renske, gelukkig was de uitslag negatief :)

BusyMissy schreef:
Beterschap Cynthia! Hoe lang verwacht je te doen om te herstellen van je operatie?

Een paar weken. Ik mag het wel belasten, maar eerst wel alleen met krukken en dan langzaam aan mag ik weer steeds meer, afhankelijk van hoe het voelt.

Wat een bitches allemaal zeg. Fi is alleen maar heel schattig en knuffelig. Ok, niet altijd naar de andere paarden :')

Riv, wat zei de osteopaat vandaag?

Caesar, ik ben thuis gelukkig. Alleen heel erg moe, dus ik slaap best veel. Best lekker even een tijdje echt niets moeten doen en dat ik me er ook niet schuldig bij ga voelen, want ik mag ook niets :)

AM, was het de bedoeling om Didi te verkopen?

floripori17 schreef:
Cynthia, o jeetje, best heftige ingreep, word de reva lang of valt dat mee? En moest je onder gehele narcose of was het lokaal verdoofd?

Revalidatie valt gelukkig mee. De vraag is alleen of de pijn dan echt een stuk minder is dan ervoor. Zo niet, krijg ik alsnog op korte termijn een kunstheup.
Ik heb een ruggeprik gehad en een roesje (ik hoef ze niet te horen hakken en zagen ;) )

Wat balen van de blessure. Ik hoop dat de tweede echo positiever is dan jij je er nu over voelt :(:)

Muronia schreef:
Cynthia ik las iets over een heup-operatie? Ik ben ook met HD geboren en heb ook slijtage en een afwijkende heupstand. Bij mij wilden ze jaren geleden een operatie doen waarbij mijn bekken zou worden los gemaakt / verplaatst waardoor de heupen beter in de kom zouden passen. Ik heb er toen voor gekozen om het niet te doen ivm lange revalidatie en mijn studie destijds. Hoe gaat het nu met je? Lijkt me wel een pittige operatie, veel beterschap!

Klopt ja, HD links. 13 jaar geleden hebben ze een stuk bot uit mijn scheenbeen gehaald en dat in de kom van mijn heup geslagen om de kom groter te maken. Daar zat nu botwoekering. Dus de pijn kwam of daarvan, of van het feit dat mijn heup inmiddels ook versleten is. Het is nu afwachten of deze operatie (de operatie van 13 jaar geleden ongedaan maken, zodat ik ook weer meer bewegingsruimte heb met mijn heup) voldoende gaat helpen, zo niet krijg ik dus een kunstheup. Ik had voor maandag echt zo veel pijn dat ik maar weinig meer kon.
De operatie die jij noemt, schijnt nu inderdaad veel vaker gedaan te worden. De operatie die ik 13 jaar geleden heb gehad, wordt niet meer uitgevoerd. Ik lag toen 4 weken in het ziekenhuis waarvan 3 weken in bed en mocht het 4 maanden niet belasten.
Nu gaat het best goed. Ik heb weinig pijn, alleen is lopen wel lastig en ik ben onwijs moe.

Imaginaerum, succes met de echo!

En aangezien ik 3 dagen achterloop op Muronia, zitten wij hier nu op dag 141, wat betekent dat de afteller nog 'maar' 199 dagen aangeeft *\o/*

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 20:43

Ahh didi verkocht. Altijd even slikken AM, maar ook fijn dat ze in de buurt blijft!

Vervelend die blessures floripori... ze wordt wel al mooi rond!

Sterkte kyrkelover... niet leuk

Ja Muronia, waarschijnlijk oorzaak mul zand in de duinen.. zo k*t.

Nou... osteopaat geweest vanochtend.
'Goed' en slecht nieuws.

Lotus zat dus hé le maal vast in haar rug. Niet zo gek na 5 veulens en nu ineens beleert worden natuurlijk. Ze was er zeker van dat spierpijn en het vastzitten in de rug voor die rare capriolen heeft gezorgd. Nu helemaal losgemaakt, even rust en dan langzaam opbouwen. Ook qua vertrouwen zal het wel een deuk hebben gemaakt

En bij Quenza is het waarschijnlijk een blessure rechtsachter, waarschijnlijk een peesblessure. Balen |( In de stap zie je niets, alleen in de draf. Ik ga haar maar is een paar maanden rust gunnen en dan zien we weer verder. Gelukkig is ze verder wel happy

Caesar

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:11

Nou Riv, kan me voorstellen dat het dubbel voelt! Maar hopen dat het met rust weer goed komt.

Inderdaad goed rust houden hoor Cynthia! Ik heb mijn ogen laten laseren recent, en mocht toen ook niets. Een heel weekend rust en geen kinderen. Heeeeerlijk!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 09:41

Floripori. Dat is niet fijn een peesblessure. Hopelijk herstelt ze snel

Kyrkelover. Fijn dat alles goed was op de scan

Imaginaerum. Nee Formidable is zwart geboren schimmel. Hij heeft uit vossen merries ook bruine veulens en zwart geboren schimmels gehad. Nu is het mijn buurt. Na 5 kleur veulens wil ik een schimmel :Y)

Didi stond in principe wel te koop. Al wilde ik dit niet. Nu ze bij haar nieuwe eigenaar is heb ik er vrede mee. Ik krijg met regelmaat foto's.

Rivq. Dat verklaart een hoop van lotus.
Wat enorm balen van quenza :(:)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 10:58

Ik weet trouwens niet of ik het al gevraagd had hier; maar willen jullie stemmen op ons veulen (zie naam en link in mijn onderschrift)? We hebben het heel hard nodig; de poll is onderdeel van de titel.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:07

Ik had toen al gestemd! (:

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:00

Nou hopen op een mooie schimmel dan deze keer AM! Heb je nog voorkeur voor een merrie of hengst?

Ik heb ook gestemd! +:)+

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:51

Caesar schreef:
Ik weet trouwens niet of ik het al gevraagd had hier; maar willen jullie stemmen op ons veulen (zie naam en link in mijn onderschrift)? We hebben het heel hard nodig; de poll is onderdeel van de titel.

Gestemd :j

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:58

Ik heb ook gestemd.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 13:51

Ik heb ook gestemd. :j

Hier begin je nu van voren echt al een beetje een buikje te zien. :=
Afbeelding

Ze heeft nu echt zo'n lieve zachte blik. <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 14:02

Wat super gaaf!! Dank jullie wel :) Ik ben nooit zo van dit soort dingen, dat populariteitsgedoe en zieltjes winnen. Maar als ik uberhaupt een kans wil maken, dan zal ik wel mijn best moeten doen ;)

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 14:09

Ik heb ook gestemd

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 14:11

Wat een leuke merrie Quir!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 14:32

Renske_W schreef:
Wat een leuke merrie Quir!

Dankjewel <3

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 14:52

gestemd! :)

Quir, ik hou ook wel van dat soort types! Dat moet echt een prachtig veulen worden volgend jaar.

Hier zijn we gisteren weer met April gaan scannen voor de laatste keer..... En ze was nog steeds mooi drachtig. Smeetje heeft nog wat foto's gemaakt, misschien plaatst ze die hier nog. April zit nu op 75 dagen!

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 17:31

Caesar schreef:

Gestemd :D

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 18:28

Fijn Setteli dat mini nog lekker gesetteld zit;)

Wederom bedankt voor de stemmen! Super!

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:00

ik heb ook gestemd!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 23:19

Gestemd.
Ze heeft inderdaad een hele zachte blik Quir, heel mooi.

Fijn Setelli, blijft toch iedere keer weer een beetje spannend (vind ik tenminste wel).

Toch wel bijzonder dat de drachtige merries zo'n enorm veel verschil laten zien in gedrag. Zou het ook uitmaken of ze een merrie of hengst dragen? Mijn oude merrie was altijd hetzelfde als ze drachtig was, maar die heeft bij mij dan ook enkel hengsten gegeven. En mijn andere merrie heeft pas 1 veulen gehad Ik heb dus geen vergelijkingsmateriaal. Zien jullie verschil?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 07:13

Ik heb gelukkig niet zoveel last van echt merrie gedrag tijdens dracht. Een van mijn vorige pony's heeft eens enorm hard gebeten (2x) in haar 1e dracht. De rest heeft nergens last van, vind ze vaak relaxter worden.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 07:25

Hier dubbel feest!

Ik ben uit mijn thuis quarantaine na 10 dgn. Ik was heerlijk op vakantie in Griekenland toen het van code geel naar oranje ging. Pppffff

En een 100% score. Alle 4 de merries drachtig
3 maart Dancier Gold x elite van Sander
28 Maart Kaygo x Stet,D-oC van Oscar
9 April Atleet x Ster van Tendens
29 Mei IL Divo x Ster,prok van 00 Seven.

Hop naar Maart!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 09:53

Ik heb ook gestemd :j

Baudyh wat fijn *\o/* alles nog mooi drachtig

Setteli. Fijn dat ze nog mooi drachtig is

Quir. Mooi wat een uitstraling

Ik had wild Thing opgepakt onder het zadel na het afspenen. Gisteren avond gestart in het Z1. En 2 winst *\o/* ik hoop dat een sportpredicaat nog lukt voordat ze te zwaar wordt
Afbeelding

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 09:53

Hoop goed nieuws! Gefeliciteerd allemaal!!

Riv wat balen... ik hoop voor je dat t met een stapje terug en weer rustig opbouwen goed komt :)

AM verkopen is nooit leuk, maar wat fijn dat ze in de buurt staat en je contact hebt...

Quir wat een prachtige merrie heb je toch! Helemaal mijn type <3

Cynthia gelukkig een zweer bij Fi! En jij operatie gehad... sterkte met het herstel!

Ik las nog iets over een zieke merrie en 3 zieke veulens waarvan er al 2 opknapte... hoe gaat t daar mee?

Kate was normaal een echte diva merrie! Alles moest zoals mevrouw t wil en anders moest je toch echt heel erg je best gaan doen :') Sinds ze drachtig is is ze heerlijk constant in haar karakter en zoooo knuffelig <3 Ze is ook enorm gesteld op “haar” kudde, Waar ze normaal de leidende merrie was die duidelijk haar eigen ruimte op eiste, is ze nu de leidende merrie die ze t liefst zo dicht mogelijk bij elkaar wil hebben! Ze loopt ze regelmatig allemaal even af, en knort dan lief naar ze en gaat dan weer verder met haar ding... Heerlijk <3 kan uren over m’n drachtige mutsie door gaan <3