[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

angelpam

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 13:52

Ooooh jee dat zijn geen leuke grapjes FF.

Eef_bam inderdaad een Duitser alleen komt ze daar nu pas achter.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:10

OMG ik hoop niet dat mijn (Duits gefokte :+ ) merrie dat met de bodem van mijn nieuwe bak gaat doen en zich straks vast rolt :=

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:59

Ze graaft gewoon een kuiltje om haar buik in te leggen, gewoon erg slim :')

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 21:34

Grrr kuilen. Hier 2 ruinen die het grappig vinden om in de wei kuilen te graven, soms tot een meter diep! Vrouwtje vult ze wel weer en plant er nieuw graszaad op!

Ontwormen doe ik preventief 2x per jaar. En ik verwijder iedere dag de mest uit de weides en paddock. Voor de kleine frummel ga ik met mijn da in overleg betreft de kuren en het schema.

Mijn merrie inmiddels ook over de 200 dagen. Van de zijkant valt ze nog mee maar aan de achterkant zie je toch al buik uitsteken. Zeker als ze van de wei afkomen. Ik staar me rot maar zie of voel nog niets.Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 10:53

Ik ontworm ook preventief :o :j

Veronique, oh zo herkenbaar! Mijn merrie zit vandaag op 225 dagen. Tot grote ergenis van mijn merrie voel ik regelmatig aan haar buik, maar ik voel niks :n nou heb ik vorig jaar ook wel gemerkt dat daar mega veel verschil in kan zitten! Het ene veulen is super actief, en het andere ga je misschien nooit in de buik voelen....

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 11:48

Hihi. Gelukkig hier geen kuilen gravers. Eng dichtbij bij de omheining rollen kunnen ze wel erg goed. :=

Wat zijn jullie merries al ver!!! Hier pas op dag 128.... Vanavond gaat ze dus ook nog lekker mee naar de M2 selectie. En maandagmiddag gaan we nog een keer naar de baby kijken. De gust scan was voor ons vanwege 1 oktober al erg vroeg, dus even voor de geruststelling. Zeker nadat ze vorige week ook naar was gevallen op haar buik tijdens het donderjagen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 11:52

Hier 197 dagen dracht. Bijna 200 :))

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 12:38

Afbeelding
Afbeelding

Gisteren op 174 dagen :D

Hier gelukkig ook geen kuilen graver, wel dichtbij de omheining rollen, maar gelukkig rolt ze amper om.
Jammer genoeg is ze alleen weer op beide voorbenen kreupel, waarschijnlijk doordat ik dr woensdag alleen achter beslagen heb.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 13:52

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 18:46

Hier gelukkig geen kuilen gravers :')

Veronique56. Mooie mijlpaal!

Linda2008. Begint ook al op te schieten. Hier ook nog geen of amper beweging gezien. Vorige drachten zag ik het altijd >;)

Alicelover. Succes met de selectie wedstrijd! Duimen op een positieve scan morgen....

Cioccolato. Begint ook al op te schieten!

Diertjec. Wat een prachtige stal heeft ze! Balen dat ze kreupel is!

Jobamara. Ik had de video al gezien. Blijft mooi :j

Begint hier al echt op de schieten. Wild Thing moet nog maar 78 dagen tot de 340 :):)
Begint al kleine verandering te krijgen aan haar uier...

Afbeelding
Afbeelding
Onderkant :wow:
Esmeralda zit ondertussen op de 227 begint ook al bijna aan het aftellen....

Afbeelding
Lieve uitstraling <3

We willen graag een camera ophangen om ze in de gaten te houden. Iemand suggesties welke het beste is?

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 20:37

Heel blij met de stal idd, ze staat er ook helemaal op dr gemak :)

Wauw, ze schieten al op AM! Echt heel leuk!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:06

Zo, de buiken beginnen duidelijk overal voller te worden!

Vandaag eens een fotootje van smerige Inka, op dag 213.
Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:12

AM_Horses, heb je wifi op stal? Dan is de camera van de Aldi misschien iets voor je. Niet duur, veel mogelijkheden, super beeld en overal via een app of website te bekijken.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:23

Blijft leerrijk filmpje jobamara.

Mooie uitloop hebben ze daar diertjec

Am horses ja camera is echt heel handig

Ik ontworm ook preventief.

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 21:52

Wat zie ik al veel merries met echte mooie ronden buiken! Voor sommige schiet het aardig op, wanneer verwachten we het eerste bokt veulen van 2019?

Ushi is een week geleden de 150 dagen gepasseerd. We zitten half december op de helft, wij moeten dus nog even. Ik rij nog 3 a 4 keer per week met haar maar denk dat rond januari het zadel niet meer past dus dan gaan we verder zonder haha.

Rijden jullie ook nog op jullie drachtige merries?

Afbeelding

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 22:00

Noem je dat smerig, knolselder? Dit was de mijne vandaag. :=

Afbeelding

Even (lees: 4 keer) rollen na een buitenritje in de regen. :') Omrollen wordt steeds lastiger. Ze kiest er vaker voor om beide zijdes apart te doen ipv in 1x. Ze zit nu op 198 dagen.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 22:32

Fijn, die schimmels _O- wat een viespeuken.

Lovelyn, ik rijd (reed) nog wel, singel vindt ze alleen echt niet leuk meer. Zadel dr nu ook alleen nog maar op voor rustige buitenritjes

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:53

Heel mooi en leerrijk filmpje om te zien.

Betreft de camera. Wij hebben een medisana babymonitor al la 50,-. Al wel een wat ouder type. Kan ook op wifi maar wij hebben hem via de kabel. Geeft wel goed beeld, ook in het donker. En de camera is via een app 360 graden te draaien.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 00:31

Mooie buiken! Am en knolselder. Hele mooie foto ook am, die laatste. Fijne kijk en wat een leuke aftekening op de toet! En de rest ook mooie foto's. Van mooie buiken en vieze paarden _O- Ik ben slecht met namen! Maar kijk alle foto's en jullie dagboek updates haha!

Ik twijfel ooo niet meer of er ij die van mij wat zit. Dagen schieten op maar haar buik ook. Plus haar wintervacht.
Ik heb haar zadel aangepast aan een ander paard, dus ze is officieel met zwangerschap verlof. Ik wil haar nog wel regelmatig longeren, beetje beweging.

Ik heb een camera bij hypostore gekocht. Bevalt heel goed. Hangt nog steeds. De kat kan 'm alleen verstellen. Dus we zien regelmatig de bovenkant van de buis ipv de stal.... Slimme kat. Wil graag in het middelpunt staan en ligt er ook regelmatig prinsheerlijk voor. Leuk. Katten

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 00:50

Het is ook gewoon niet mogelijk om schoon te blijven met dit weer.
Is jullie land ook al zo'n modderpoel? Ben wel blij dat het niet ook nog koud is nu.

Mijn merrie wordt nog 2x per week redelijk intensief gereden. Ze is echt al heel dik, maar heeft nog veel plezier in het werk dus voorlopig mag ze nog even door. Ze is ook nog niet op de helft van de dracht maar lijkt al een buik voor 9 maanden te hebben. Kijken hoe lang ze het volhoudt deze ronde. Meestal is ze er een week of 8 van tevoren wel klaar mee.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 00:59

Mijne is 3. Dus die moest sws op rust. De planning is ideaal zo!

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 01:23

Wat een heerlijke stal Diertjec!

Jobamara, interessant filmpje. Had hem al eerder voorbij zien komen, maar hij blijft mooi.

AM_Horses, dat wordt aftellen! Heerlijk buikje ook! Ben heel benieuwd naar de halfbroertjes of zusjes van "Frummel"

Knolselder, die van jou is ook al zo heerlijk rond en nog lekker op de weide. Dat is hier op de vette klei toch echt wel gebeurd nu helaas.

Lovelyn, die heeft ook al een mooi buikje voor 150 dagen.

Hier zitten we pas op 128 dagen en dus weer fanatiek aan het rijden na het afspenen van het veulen van dit jaar op 18 oktober. Nu net weer een dikke maand opgepakt en vandaag de selectie in het M2 gestart en als 9e geëindigd van de 21 met 184,5. Zolang het gaat en het zadel goed blijft passen rijden we lekker door.

Haha Imre, die nam het er duidelijk even lekker van. Dat werd flink poetsen.

Cio, dat is idd mooi gepland.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 08:13

Jeutje imre. Die is vies :wow:

Busymissy het land is redelijk. Maar daar staan ze niet in. De paddock is wel een blubberbende :+

Die van mij rij ik 2/3 x kort per week. Ze is ook 3 dus geen haast. Maar ze is ook totaal niet dik. Die van mijn moeder is super dik al haha dus die doet niks meer.

Ik heb een fosfam camera via wifi. Top beeld.

Lovelyn als het goed is februari. Staat in de beginpost :) Oh heb even gemist dat die van jou drachtig is. Van welke hengst? Die van vorig jaar vond ik echt heel knap <3

Hier ook preventief ontwormen. Die mestonderzoeken vind ik maar geldklopperij :o

Am gaat snel!! Mooie buikjes :)
Met Zilver vrijdag weer een B proef gereden. Ze vind het super eng allemaal :+ Het was een blauwe bak en een Z baan. Dus hekjes en van die hoge letters op zo'n blok én een juryhokje. Heb veel binnenhoefslag gezien := De jury zag gelukkig meer de goede stukken hihi. 184,5 punten en zelfs een vierde prijs :oo
Afbeelding

Abby word erg dik!! Ze is nu 214 dagen drachtig.
Afbeelding
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 08:41

Land is hier nog geen modderpoel gelukkig.
Sarona is 181 dagen drachtig nu, wordt niet bereden. Is met 6 jaar ook niet beleerd, full-time fokmerrie.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 08:42

Gefeliciteerd met je punten en prijs kabayo. En die andere is idd al lekker rond.