[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 08:52

Haha loes en sofie, hier is het niet veel anders hoor... De meeste mini's bevallen rond 320 dagen dracht dus voor mijn gevoel moet ik al 10 dagen te lang wachten :')

Als Star haar traditie in ere houdt, bevalt ze voor de derde keer op dag 341 (dat zou 12 april zijn) alleen ze had nu wel haar uier eerder vol dan voorgaande jaren dus ben benieuwd :o
Ze mag vandaag overdag nog en anders zondag pas (zaterdag hengstenkeuring := )

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 08:53

Zouden we dit weekend dan weer n veulenboom krijgen? Met dit lekkere weer en de aantal merries die aan of over de tijd zijn moet dat haast wel!

Jups, hij staat op mijn naam... heeft niet op iemand anders zijn naam gestaan maar de hh kreeg geen pre release nummer want de website was vaag aan het doen. Gistermiddag eindelijk het nummer gekregen en gisteravond dus n half uurtje ervoor uitgetrokken om m online in te schrijven...

Kwa diarree weet ik nog niet of het al wat beter is... ben nog niet op stal ;)
Uiteraard hoop ik dat t al wat beter is maar dat zal ik zo wel gaan zien...

Respect voor alle mensen die al even aan het wachten zijn tot ze hun veulens kunnen bezichtigen en ervan kunnen genieten zoals ik en enkele andere in dit topic al met volle teugen aan het doen zijn...

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 08:57

Linda; -O- -O- -O- dat maakt het wel zuur ja, hopen dat ze voor die 341 dagen komt, zondag is een mooie dag ervoor <<)

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:00

CL super fijn dat het nu dan echt gelukt is!!

Denk inderdaad dat we het weekend een veulenboom kunnen verwachten (hoop ik voor degene die al aan/over de datum zitten!)

KBK Hoe gaat het met Kim en de kleine?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:12

Ik hoop niet dat Charlie gaat wanneer ik op de hengtenkeuring zit morgen.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:15

-O- Tjonge een aantal dames mogen nu toch echt gaan bevallen.

De hemel is hier echt stralend blauw. De temperatuur gaat omhoog dus misschien dan nu eindelijk dit weekend weer.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:43

Jeetje Bellarose, dat is een naar bericht! Wat een botte pech zeg. Gelukkig een fijn adres gevonden, maar oh wat had je dat anders willen zien. Sterkte.
CL, hopelijk zie je toch verbetering straks op stal. Duim duim.
Kiki1976, heerlijke filmpjes! En dat gaat al mooi de goede kant op met dat uier. Spannend!
Rianne, snap dat je ongeduldig wordt. Maar inderdaad, vaak krijgen ze even een terugslag in het uier, maar als hij dán gaat vullen is het serieus! Dus hopelijk komt dat snel nu :(:)
Oef Pol, bij jou ook nog steeds niets. Niet grappig meer! Ik weet hoe het voelt. En dan gaat iedereen vragen "heb je wel de juiste datum uitgerekend?" 8-) Idem trouwens als je een veulen veel te vroeg krijgt, maar wel kerngezond is....
Nou, op naar mooi weer én mooie veulens! :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 09:54

Ik hoop op een veulenboom dit weekend :')

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:41

linda2008 schreef:
Haha loes en sofie, hier is het niet veel anders hoor... De meeste mini's bevallen rond 320 dagen dracht dus voor mijn gevoel moet ik al 10 dagen te lang wachten :')

In dat geval, ik hoop dat het zonnige weer bij jou ook het veulentje mag los maken!
Idd babyboom, dat kunnen we wel eens gebruiken hé!!

Knolselder schreef:
Ik hoop niet dat Charlie gaat wanneer ik op de hengtenkeuring zit morgen.

K hoop het ook! Zeg jij bent een bezige bij, neem jij jouw twee kleine meisjes dan ook mee?
respect!

Arianne schreef:
Niet grappig meer! Ik weet hoe het voelt. En dan gaat iedereen vragen "heb je wel de juiste datum uitgerekend?" 8-)

Of... "ben je wel zeker dat ze drachtig is?" -O- echt hoeveel keer ik dat al heb mogen aanhoren... op den duur ga je er zelf aan twijfelen!

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:43

Wij hebben een aantal merries uit een moederlijn die minimaal 4 weken langer dragen en soms zelfs met een uitschieter naar ruim 6 weken over. Het zit echt in die lijn, gaat van moeder op dochter. Gelukkig komt Beau niet uit die lijn :o en hoop niet dat ze me zo lang in spanning houdt. Ze gaat nu richting de 320 dagen (nog 2 dagen) :):)

Mijn jonge paard, welke tijdelijk op een pensionstal staat, is ziek. Wilde gisteren ineens niet eten en had koorts. De DA is geweest, prik gehad en pasta voor de komende dagen. Zelf was ik daar niet bij, dus ik heb gisterenavond nog even gebeld met de DA. Ik was wat ongerust over evt. rhino ofzo. Maar volgens de DA is het geen rhino, blijkbaar heerst er iets onder de paarden met koorts en niet willen eten. Een paar dagen zei hij en ze knappen weer op. Ik heb voor mezelf wel passende maatregelen genomen. Ik ga thuis niet naar stal als ik van de pensionstal kom, eerst omkleden etc.

Vanmorgen belde ze van de pensionstal weer. Gisterenavond had ze wel iets slobber en hooi gegeten. Maar vanmorgen wilde ze weer niet eten. Temperatuur was weer te hoog. Heb gezegd dat ze de DA mogen bellen als ze het niet vertrouwen. Ze houden me op de hoogte ..... je voelt je zo machteloos als je paardje ziek is ;(

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 10:56

SofieHavan schreef:
Of... "ben je wel zeker dat ze drachtig is?" -O- echt hoeveel keer ik dat al heb mogen aanhoren... op den duur ga je er zelf aan twijfelen!

Inderdaad! Ik heb toen ik pas net fokte een merrie gehad die vijf weken overdroeg. Dan krijg je dat soort vragen zo vaak, dat ik (ondanks de dikke buik) zo begon te twijfelen dat ik toch de DA heb laten komen om op te voelen. Ze lachte me nog net niet uit toen ze haar zag, maar heeft braaf opgevoeld en mijn veulentje een aai over de bol gegeven :D

Ach Moratoetje, dat is balen. Maar niet gelijk in de stress schieten; waarschijnlijk gewoon even niet fit en tja, dan eten ze nu eenmaal wat minder. Hopelijk knapt ze snel op!
Knolselder, fluister Charlie maar in dat ze morgen niets flikt!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:16

LOES!!!! Tjoepkes en smurrie :D Succes de komende dagen!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:20

Wie weet eigenlijk tot hoelang ze mogen/ kunnen overdragen??

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:23

Woogy schreef:
LOES!!!! Tjoepkes en smurrie :D Succes de komende dagen!

*\%/* *\%/*
Dankjewel

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:29

Geen veulens vannacht? Ach die wachten natuurlijk tot zondag, 18 graden en een lekker zonnetje {:}

Rianne haha lekker zo’n fopmerrie! Die wacht af tot jij lekker op de tribune zit bij de HK en dan gaan alle alarmen af haha :+

Leuke filmpjes kiki! Uier ziet er goed uit!

Pol wie weet vanmiddag nog :D

Loes dr merrie ziet er ook uit alsof ze er klaar voor is.. Spannend…

Star dr uier ziet er ook goed gevuld uit. Ik zeg ook zondag! Wat een geweldige foto zo tussen al dat haar haha

Sofiehaven ik snap dat je niet meer kan wachten haha. Als Azia straks veilig is hoop ik dat ze ook niet al te lang meer wacht..

Vroeg me ook af hoe het met Kim gaat, die is er bijna als ik de openingspost mag geloven?

He moratoetje dat is niet zo mooi.. Ik ken dat machteloze gevoel maar al te goed, mijne hadden een paar jaar terug droes. Je kan niks doen dan wachten dat ze er weer bovenop komen.. Sterkte! :(:)

Bah al die verhalen van Rhino, lijkt wel of t iedere dag ergens anders uitbreekt. Hebben jullie je merries geent tegen Rhino? Ik heb het niet gedaan, vriendin van mij wel en die wilde van de week voor de laatste x enten, entstof op in heel Nederland. Handig!!
Azia zit vandaag op de 300 joepieeee! Was het nu vanaf 320 veilig of 330? Lees overal wat anders :')

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:35

Ik zou echt gek worden van een merrie die zoveel overdraagt 8)7
Chapeau! Haha!

Komaan, waar blijven die veulens!

Sofie: ik neem zaterdag alleen Suzette mee in de draagdoek. Rosanne blijft thuis voor way papa-tijd :P

Ik heb mezelf wel een nieuw toekomstig dekhengstje aangeschaft O:)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:37

Rianne1994 schreef:
Handig iEmma, dat smeer je gewoon op die plekjes?

Jep :j toen ze aan het begin van haar dracht schimmel kreeg riep iedereen gelijk imavorol.. dus netjes mee aan de slag gegaan maar daar werd het niet minder van. Het bleef gewoon groter worden.

@ sofiehaven, Aangezien ik ook een groot fan ben van calendula zalf bij wondjes dacht ach waarom ook niet eens schimmelcreme proberen, een tube kost maar 3 euro ofzo dus dat maakte niets uit. Heb gewoon elke dag een dun laagje zalf aangebracht en met een week was alles weg :) Nu dus weer gedaan en het is nu al gestopt met groter worden, nog een paar dagen smeren en het is dus hopelijk weer helemaal weg :)

Geen veulentjes vannacht? -O-

@ loesvl, ziet er goed uit die uier, duurt vast niet lang meer ;)

Heeft iemand al op die nieuw top post / flop post knoppen gedrukt? Ik ben bang er op te klikken ivm 1 april :+

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:42

Spannend voor velen.

Pol langste dracht ooit staat in op en ik dacht rond de 370 :=

Bellarose wat jammer van je verkoop maar het is het beste zo

Star grote tietjes en wat nog een winterhaar, hier valt het er met plukken af

Moratoetje zo machteloos ja, hopelijk vlug beter

Ja hier alles geënt tegen rhino, 2 maal en ook de hengsten :P

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:42

Ik wilde het net vragen! Las er al iets over net, maar geloof dat ik er maar niet op ga drukken

Knolselder, vertel!!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:44

Ik hoop morgen wat meer te kunnen laten zien :P

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:46

Knolselder een nieuwe aanwinst?? Kom op met foto's toch? _/-\o_ :j

Veel plezier morgen op de hengstenkeuring.

Bellarose gatver, dat is niet leuk , fijn dat je een goed huis voor haar gevonden hebt als fokmerrie.

Pol er is geen maximale drachtlengte bij paarden. Keizersnedes gaan echt bijna altijd mis bij paarden.

Moratoetje bah ja paarden ziek is echt balen. Je kunt niks en je krijgt geen antwoord verschrikkelijk.

Loes jeuhhh ziet er goed uit... veulentje dit weekend???

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 11:49

Ik heb net even op de flop post geklikt, ervaar het zelf zou ik zeggen :Y)

En dit weekend een veulen, ja gok het wel!

En Oeh knolselder, willen we wel zien dat hengstje

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:05

Pretty, Bo is idd een kruising tinker (x haflinger).

Neonlight, ontaard baasje geen foto's en alleen van een afstandje kijken :D _O-

pol1, pfff nog niks -O- Maar het is mooi weer dus wie weet

LoesvL, spannend ziet er goed uit!

Linda2008 gaat het weer een beetje?
Mooi vol uier al.
Ik hoop dat ze naar je luistert hihi

SofieHavan, laten we het hopen!

Knolselder, hoop ook dat jouw merrie ook naar je luistert net als bij Linda2008

Arianne, ja gaat langzaam aan de goede kant op. Al heb ik zelf het idee als ik erna kijk dat die nog wel voller mag.

Chimello, bij jouw ook nog niks.....

Moratoetje, gelukkig geen rhino.
Bo had afgelopen sept idd ook een virus (ander paard op stal waarmee ze samen staat was ermee begonnen) maar idd met flinke koorts en slecht eten. Paard van stalgenote zat dik boven de 40gr.
Beterschap ermee en hopelijk knapt ze snel weer op.

Bellarose, ik heb het niet gedaan. Als eerste omdat ze vlak voor de eerste prik goed ziek was. En er verder op stal geen enkel ander paard ervoor geënt word.

iEmmaaa, nee niet op geklikt hihi

Bo was gisteravond heel onrustig. Liggen, staan, liggen, rollen en naar haar buik kijken. Vond haar ademhaling ook erg snel. Wilde niet gelijk in de startblokken springen, al zat het me niet lekker dus maar een tijdje in de gaten blijven houden. Maar uiteindelijk ging ze mesten en werd weer wat rustiger.
Wel had ze vannacht vrij veel gemest.
Toen ik vanmorgen op stal kwam stond ze al een uur/anderhalf uur buiten, maar stond geen hooi te eten. Af en toe een sprietje, maar meer niet. M'n moeder was ff mee om weer ff te gluren, en ze weet, moeders = lekkers :Y) dus de schooistand ging gelijk weer aan. Maar een paar wortels gingen er met gemak in.
Uier vanmorgen
Afbeelding
Dochter lief zei vanmorgen al, vandaag komt het veulen dat zeg ik al die tijd al.
Maar als ik naar Bo zelf kijk, denk ik dat het nog wel even duurt.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:08

T weer is echt lekker dus veulens kom maar op.

Vanmorgen lekker met fien gewandeld en ze krijgt een punt kont.
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 12:12

Vanavond reageer ik even uitgebreid, maar eeeh... lange drachten die overgaan van moeder op dochter? O.Mijn.God....

Net aangekomen bij Dais, uiertje doet nog niets, banden worden wel echt slapper.. Nog 38 dagen (en dan nog 15..)