[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:14

gelukkig dat smaken verschillen anders zouden jullie allemaal mijn paarden en pony's willen :P :+

Eilinora

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:16

Ik wil pepper anders ook echt niet delen hoor!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:35

Fotsy schreef:
gelukkig dat smaken verschillen anders zouden jullie allemaal mijn paarden en pony's willen :P :+

:')

Echt niet. _O-

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:36

Leuk gezicht al die foto's over de jaren heen. Ze is mooi geworden.

inowa schreef:
Mooie hengst fotsy!

Aniek ik vind roos als veulen heel gelijk aan toen ze jaarling was.

Vergelijkingsfoto's zijn leuk!
Die heb ik ook nog van pepper.
Pepper was alleen echt heeeel lelijk.

Als veulentje van 4 weken
[ [url=m/Fnh1sD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Net opgehaald nadat ze eerst naar iemand anders was verkocht.
Na 2 maanden kwam ze weer bij mij met 8.5 maand en zag ze er zo uit,dit was in januari.
[ [url=m/M77D4e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na een maandje en heel wat dikker
[ [url=m/CJx8T1.jpg]Afbeelding[/url] ]

In de vroege zomer als jaarling met mijn broer
[ [url=m/Nsmue2.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier werd ze nog 2 jaar,vroeg voorjaar
[ [url=m/2tZpag.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als 3 jarige en net drachtig,ze is toen hard veranderd
[ [url=m/iQyf5S.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier inmiddels als 8 jarige met mij op de keuring.
1A premie + CK waar ze stermerrie werd
[ [url=m/nzx86x.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nu dan dus als 10 jarige.
[ [url=m/tA9vTf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat ben ik blij dat ik doorgezet heb,de eerste 4 jaar met pepper waren echt niet makkelijk.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:52

Zou wat zijn, als iedereen èèn paard het einde vond :D paarden oorlog!

Wij scannen met 18, 30 en 100 dagen. Zit allemaal bij het scanpakket in...

maandag mogen wij ook weer scannen op 18 dagen. Andere niet drachtige merrie is nog steeds niet hengstig, nu op ca 35 dagen. Vreemd, want is nogal een pis merrie. Maandag ook maar even opvolgen en extra check of er niet een verborgen baby zit..

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:58

Vulina schreef:
Wij scannen met 18, 30 en 100 dagen

Wij ook! :j En al zou alles goed gaan, dan nog is zo'n 100-dagen scan altijd superleuk om te zien hoe het gegroeid is.

Wat leuk dat er hier ook veel ponyfokkers zitten. Dat is dus echt een wereld waar ik helemaal niet in thuis ben, maar het is wel erg leuk om ook daar eens meer van te zien en lezen :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:03

Geen 15 dagen scan ivm mogelijkheid op tweelingdracht?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:12

15 dagen doen ze alleen als er in het verleden meer tweelingdrachten zijn geweest of bij meerdere rijpe eitjes.
Tenminste zo ging het bij Bo wel.

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:20

Ok, dan ga ik rond 100 dagen ook nog eens laten checken! Kwestie van nog eens te kijken of alles ok is en geen valse hoop op veulen te hebben... Dancer en Kruimel lopen bij Crow, dus in principe zou ik het wel merken denk ik moesten ze verworpen hebben, maar toch.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:23

apart vind ik dat scannen, zo vaak, bij mini's word er meestal maar 1x gescand, als ik gewoon de merries door mijn eigen hengst laat dekken, scan ik rond de 4 maanden, dan is duidelijk te zien of ze drachtig zijn en ook wel ongeveer hoe lang

het gaat trouwens heel raar met de dekkingen dit jaar, glowy is gedekt vorige week een aantal dagen en vandaag kwam ze terug en weer gedekt( bij HH) Joanna staat hier aan huis en is begin van de week een paar keer op één dag gedekt, sloeg toen af en vandaag weer gedekt, hebben er meer last van dit soort kuren?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:50

Hier volgend jaar maar 1 veulentje... De andere merrie hebben ze nog n keer laten scannen en helaas zat daar n dood veulen op... Zij was 3 weken eerder uitgerekend dan Jill en veulen bleek al n maand dood te zijn.

Gezien t al laat in het seizoen is laten ze haar leeg en gaan ze volgend jaar n nieuwe poging doen. Zo zielig! Dat veulen was zo welkom (uit n hele goede merrie en n top hengst binnen de Morgans)... Zou het veulen van de zoon van mijn trainster worden en die baalt echt heel erg.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:56

AniekR
Die foto van je 2 meisjes samen toen ze nog jong worden,zo ongelooflijk schattig. <3

Fotsy bijna alles is uit de hand gedekt dit jaar dus als ik volgend jaar nu eens veel merrieveulens heb dan geloof ik jouw stelling. :+
De veulens gaan nog goed hier gelukkig. Al lijkt het vandaag wel warmer dan gisteren. Ik twijfel of ik Mika niet deels zou scheren,die zit zo dik in de vacht nog,het laat wel al los maar ondertussen heeft hij het wél warm.
Lekker zo een euhm broeierige hengst en merrie. :D

Pepper is alleen maar mooier geworden Inowa.

Welkom Sophie! Het wordt hier straks overspoeld door mini fanaten. 8-)

Venthe jaaaa super hoor! *\o/*

Jolandje wat jammer dat Glowy weer hengstig geworden is. Ik dacht dat ze pas net afgedekt was. Misschien zou een beetje regumate ook niet slecht zijn als haar cyclus zo raar doet.
Ik lees het nu,amper een week tussen,heel raar hoor en dan nog beiden..ik weet het niet.

Spannend Apple,succes!

RX Succes en moed nog met je verhuizing. Ik vroeg naar Reaven en wat ziet ze er goed uit! Die maantjes en staart zijn superschattig. <3
Kwakkelen met je 2 oudjes. :(:)

Vulina zoeken naar verborgen baby's...Wie weet!

Hier is alles rustig en de hengsten lopen nu ook apart van de kudde al steek ik er wel eens een paar weer bij,kwestie dat ze sociaal blijven. Maar niks meer hengstig geworden al was het laatst dat ik dacht ik Karin zag knipogen en ik zag een druppel. Zij heeft een verleden van placentitis en ik heb ze voor alle zekerheid een weekje aan de AB gezet voor eventueel vuil.
Ik laat pas uitwendig scannen in januari,sommigen hoeven dan al niet meer omdat ze overduidelijk drachtig zijn.

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:01

Heb al van verschillende fokkers en ook onze DA gehoord dat het bij meerdere paarden vreemd loopt dit jaar met dekken, erg onregelmatige cyclussen...

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:31

Jeetje Jolanda dat zijn ook vreemde cyclussen. :?
Scan jij ook niet op 18 dagen voor een eventuele tweelingdracht?

Cubalibre, wat balen :(

Vele scannen toch op 100 dagen, inwendige scan ook? Of uitwendig?
ik begreep laatst hier dat uitwendig scannen pas met 5-6 maanden gebeurde?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:36

Ik scan uitwendig vanaf 5 maanden inderdaad.
Hier doen ze voorlopig niet aan inwendig scannen bij de kleintjes,ik zou dan ergens ermee naar een kliniek moeten gaan denk ik. Ik ben al erg blij dat ze nu uitwendig kunnen scannen!

Ik heb het niet ondervonden van die vreemde cyclussen eigenlijk,alle merries behalve mijn schoonvader zijn oude merrie lijken drachtig van de eerste dekking. Natuurlijk is hier nog niks officieel bevestigt,ik ga alleen af op hetgeen ik zie en dat is dat geen meer terug hengstig geworden is.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:15

Hier inwendige scan gehad op 100+ dagen....

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:37

Wij scannen alleen inwendig. Laatste scan doen we voornamelijk de gust verklaring..

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:41

oeie CL het veulentje zit dood, laten ze dit dan afkomen of doet de natuur vanzelf zijn werk, altijd jammer.

Bij mijn grote merrie was de laatste scan ook op 105 dagen, dan niet meer.

Jolandje ik zou me daar niet al te veel zorgen om maken, mijn grote merrie was af (ze waren te laat om sperma te bestellen) ga ik ze dag erna halen en twee dagen later zou ze zich zo laten dekken en dit toch een paar dagen (alleen hengstje is te klein :P ), dus ik concludeer dat sommige merrie's zich toch nog laten dekken als ei al af is en ze het misschien zelf niet echt weten, en de hengst die profiteert alleen maar mee :D . Alleen kan dit wel zorgen voor vuil dus even DA vragen?
Elsa liet zich dan heel lang dekken met ook eens een dagje dat het minder grote liefde was ;) al is het hier ook niet wetenschappelijk bevestigd dat Elsa drachtig is maar na 55 dagen bij de hengst te staan en nog steeds geen hengstigheid, ga ik er maar vanuit dat ze zo is, scannen ben ik nog niet uit, DA zei dat ik zo nieuwsgierig niet mocht zijn :') gekke man, toen we aan het grappen waren over of hij het geslacht ook kon zien, zei hij maar ik kan de kleur ook zien als je wil, ik zo van he >;) ja alleen is het een zwart wit scherm _O- heel grappig hoor _-:(

Ben benieuwd pretty, vind het nu al spannend, dus als je nu veel merrie's hebt volgend jaar, weet je hoe je het in de toekomst moet doen :j

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:51

Haha ik zou daar dus ook kunnen intrappen hé in die grap van uw DA. :')
Dat was ook raar eigenlijk van Flo dan inderdaad!
We wachten af.. :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:16

CubaLibre schreef:
Hier volgend jaar maar 1 veulentje... De andere merrie hebben ze nog n keer laten scannen en helaas zat daar n dood veulen op... Zij was 3 weken eerder uitgerekend dan Jill en veulen bleek al n maand dood te zijn.

Gezien t al laat in het seizoen is laten ze haar leeg en gaan ze volgend jaar n nieuwe poging doen. Zo zielig! Dat veulen was zo welkom (uit n hele goede merrie en n top hengst binnen de Morgans)... Zou het veulen van de zoon van mijn trainster worden en die baalt echt heel erg.

oh wat balen

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:42

Sophie_mini, plaatjes van combinaties heb je daar hoor! En zoals Fotsy al zei, je bent niet de eerste met mini's. Geloof dat haast de helft van de mensen hier mini's heeft ;)

Venthe, fijn dat alles in orde is! Mooie geruststelling dan he!

Sophie, ik heb ze beide nu 2x gescand. Eerste keer bij de hengstenhouder en tussen de 30/35 dagen zijn ze hier gescand ter controle. De bedoeling is nu alleen in september nog een keer te scannen voor de gustverklaring.

Linda, mooi punt is dat he. Lies zit vandaag op 97 dagen, dus leef er ook naar toe! Haha

xApple, ja met 5 maanden was Roos al heel wat he. Maar daarna heeft ze door ziek zijn praktisch stilgestaan tot een jaar later hoor :o En dat koppie om voor de smelten heeft ze nog steeds! <3
Hopen dat bij Simra het ei morgen weg is en ze lekker naar huis kan komen inderdaad!

R.X. dankjewel! *D
Ook knappe foto's van Reaven. Lekker bekkie ook!

Hihi gelukkig heeft iedereen zijn eigen smaak inderdaad. Maakt het een stuk fijner. Roos en Lies wil ik ook niet delen ;)

Amaryllis ponyfokkers!!! *\o/* Haha
Al vind ik de KWPN-ers ook erg interessant hoor, vooral toen ik zelf nog reed, verdiepte ik me daar ook wat meer in, maar nu echt alleen pony's even.
Bij mijn 3de scan wordt het al wel iets meer als 100 dagen, maar erg benieuwd wat er dan te zien valt inderdaad.

CL, dat is vervelend nieuws zeg! Echt naar om tot zo'n ontdekking te komen. Op hoeveel dagen zou het dan geweest zijn? := *spookverhalen*

Pretty, dankje! Ik heb een hoop foto's van hun samen, maar daar komen ze allebei net van de trailer, waar ze voor het eerst naast elkaar stonden en van het begin af aan was het jut en jul samen!
En laat maar weten hoe de hengst/merrieveulentelling gaat hahaha

Vuline, scan je voor die gustverklaring dan op 100 dagen of gewoon eind van het seizoen?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:49

Ik scan maar 1x,durf het niet nog een keer.
Het is me al 2x overkomen dat er na een latere scan werd verworpen.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:52

Hier een spannende ochtend gehad. Lies is voor de allereerste keer op ijzers gekomen, voor de CK over twee weken.
Als 2-jarige heeft ze een keer een ongelukje met een hoefsmid gehad en bleef altijd een beetje spannend. Bekappen ging de laatste jaren wel weer goed, maarja dan op ijzers is heel wat anders! Maar onze nieuwe smid heeft het heel rustig gedaan om haar een beetje vertrouwd er mee te krijgen, dus allemaal super gegaan!

Daarvoor wat stress, had Lies nog even aan de longe omdat het gisteren zo warm was. Maar ging Mariska vast met haar twee pony's naar de smid toe (om het huis heen) en Roos stond dus alleen nog aan de andere kant van het draad als waar ik aan het longeren was :+ :+ Hélemaal over de zeik, die rare pony.
Later toen ze weer rustig was, liet ze wel een beetje slijm los. Dus zit nu wel een beetje in spanning. Hoop dat het niet iets van hengstigheid is ofzo := Maar zal het even goed in de gaten houden de komende tijd.

Nu dus toch een beetje in dubio of ik al eerder nog een keer laat scannen. Aan de ene kant, mocht ze leeg zijn, vind ik het nu te laat om terug te dekken. Maar ergens vind ik het ook wel erg spannend nu := Als ik nu wel scan (beide bijna op 90 en 100 dagen), zal het waarschijnlijk eind van het seizoen ook nog wel goed zitten...
Laatst bijgewerkt door AniekR op 07-08-15 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 17:07

Even een vraagje 2 dagen geleden zag ik na dat mijn merrie geplast had in de wei. Echt gewoon een grote plas en helder niks wat op Hengstig leek. Stond pal achter haar. Maar na t plassen zag ik het paar keer open en dicht knipperen. Ik met een halve hart verlamming. Maar na dat ik mijn HH dit verteld had zij zij. Dat dat heel normaal was en kan voorkomen. Hebben jullie dit ook wel is gehad. Ze was overigens niet in de buurt van paarden die stonden aan de andere kant van t land. Ze was die dag 32 dagen drachtig. Op dag 26 laat in de middag was ze gewoon drachtig gescand.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 17:15

Een paard knippert doorgaans altijd na het plassen ;) De restjes eruit pitsen zeg maar :P

Welkom Sophie!
Fre had ineens een vuile achterkant. Ik denk dat ik toch nog eens laat scannen.