[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amandake

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:58

wat een schatje is het toch KMD !!

Cynthia : wij zeggen altijd op voorhand dat alles voor de verkoop is....tot hiertoe is dat gelukt ;-)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:01

Nou, gisteren zijn mijn 2 halstertjes (look at me en time to play) eindelijk binnen gekomen. Jammer dat ik ze niet om kan doen vandaag, ze zullen al buiten staan en dat gaat me dan echt niet lukken.
Had alleen een XS besteld (wilde eigenlijk een XS en XXS maar dat ging niet lukken in 1 shop) maar het zijn 2 XXS-jes. Nou ja, voorlopig passen die wel.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:05

Wat een schatjuh KMD en Cynthia ik kan me voorstellen dat je verliefd bent!

Ik ben helemaal in love met Google, daar heb ik vanaf het eerste moment wat mee. BIj Grease heb ik dat veel minder. Is ook bewust denk ik. Hengsten worden hier immers verkocht mocht er een goede gegadigde voor zijn...

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:13

KMD, thanks, zo zie ik het ook. Nu lekker genieten en wel zien wat de tijd brengt.
Sommige mensen kunnen zo hard zijn als je zegt dat je je merrie hebt laten dekken, maar het veulen wel verkoopt.
Dan is het maar belachelijk dat je je merrie hebt laten dekken, want er verdwijnen al zo veel paarden naar de slacht en bla bla bla.
Amandake, Dais dr eerste 2 baby's heb ik ook verkocht. Ze staan nog steeds bij hun eerste eigenaar (waren al wel bekenden van me) na 8 en 5 jaar, dus dan heb ik er vrede mee.
We zien wel, misschien dient zich de ideale eigenaar aan, misschien overkomt Dais wat en dan blijft hij sowieso. In de toekomst kijken, kunnen we nou eenmaal niet.

Jee, KMD, wat een prachtige foto weer van je kind!!

Neon, leuk zijn ze he? Ik heb die 2 ook, maar dan een XXS en een XS. Ik ga die kleinste straks even omdoen en wegsmelten :)
Ik wil wel een foto zien hoor, van kleine Silk met haar gadget :D
Wat jij had met Silk, had ik met TiSento. Hij is Dais dr zesde veulen. Ze heeft 4 merries gehad (waarvan 2 bij mij) en één doodgeboren veulen (volgens mij was dat een hengst, maar dat weet ik niet zeker). Ik keek heel gek toen ik zag dat het een hengst was. Maar echt maar heel even. Ik heb namelijk altijd al het gevoel gehad dat het een palomino hengstje zou worden. Terwijl ik normaal heel slecht ben in dat soort dingen.

Iorr, thanks! Blijft Google sowieso?
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 13-05-11 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:18

Mij werd laatst ook gevraagd waarom ik een veulen fokte terwijl ik het niet kan houden, mijn antwoord was dat mijn merrie dan op haar gelukkigst is, en dat ik meegeniet van haar geluk, en dat het mijn taak is om te zorgen dat de kleine goed terecht komt. Madam d'r kont wordt steeds ronder
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:21

Ja, precies. Dais vindt het ook heel erg leuk!
En daarbij is het wel mijn bedoeling om ooit één veulen van Dais te houden. Ik was 12 toen Daisy geboren werd. Ze was het veulen van mijn verzorgpony. En het is mijn droom om altijd een nakomeling van Dais bij me te hebben als zij er niet meer is.
En ik kan haar niet 10 jaar niet laten dekken en dan op haar 20e ofzo ineens weer wel..

Noukah is echt mooi!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:22

KMD jij neemt echt prachtige fotos,ben je fotograaf? Maar het fotomodel is ook niet van de minste! <3

Wij fokken ook voor de verkoop,ofwel dat iets zooo gaaf is dat we er geen afscheid kunnen van nemen,maar tot nu toe is dat nog niet gebeurd. Het helpt wel om van in het begin goed in mn oren te prenten dat we het niet kunnen houden.
Ik vind het wel leuk om naar een bepaald doel toe te fokken en we geraken dichtbij!

Neon is overstag gegaan voor nieuwe veulenhalstertjes,Silk moet wel héél speciaal zijn ;) :P

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:26

Cynthia82 schreef:
Iorr, thanks! Blijft Google sowieso?

:)) Google blijft :) Ik ben zo benieuwd hoe die uit gaat groeien. Krijgt ze nog stippen? Houdt ze haar toffe karakter? Blijft ze zo mooi donker of wordt ze zelfs nog donkerder? Etc. etc. Ik ben echt verliefd op haar. Zij is niet te koop. :+:

Edit: Wij fokken zowel voor onszelf als voor de verkoop. Merries blijven in principe, hengsten gaan in principe.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:46

haha Amaretto is ook echt niet bang..gister tandarts bij wessa gehad, en amaretto stond er met z'n nieuwsgierige aard erbij te kijken...

vanmorgen is hij mij uit de stal geglipt toen ik ze aan het voeren was...hij rende ineens achter me langs de stal uit :+

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:53

Snap het goed Dais.. Gerano blijft als het goed is.. Ik heb er de plaats voor en wil graag zien hoe hij uitgroeid.. Van fab wil ik ook graag een merrie.. Maar als wij volgend jaar doen dekken dan met het oog op de verkoop.. Fab is nog jong(6) dus heb ik nog wel even te gaan.. Fab vind het ook heerlijk zo met een veulentje aan de voet.. Ze hoeft van mij toch niet echt de sport meer in.. Veel mensen snappen het niet dat ik met zo'n merrie met zulke bewegingen niet nog eens probeer.. maar ze heeft al zoveel meegemaakt en al zou ik haar der hele leven op de wei laten staan, maakt het haar niks uit :P Misschien als ze het zelf echt weer leuk gaat vinden, dat ik nog een gokje waag erop, maar voorlopig lekker recreatief :)

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:55

KootMiraDrum knap kind heb je.
En ook aan mij vragen ze wel eens waarom ik fok met de merrie en de veulens verkoop.
Mijn man zegt dan altijd dat hij nog steeds denkt dat hij er gigga rijk van word en dat hij kan stoppen met werken :)

Maar helaas voor hem moet hij nog iederdag naar zijn werk *\o/*

Iorrr leuk dat je haar aanhoud.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:56

Begrijpelijk, DL. Dais wordt volgende maand 16. Dus als ik haar volgend jaar laat dekken, is ze bijna 18 bij haar volgende veulen. Dat vind ik een mooie leeftijd voor een laatste baby.
Jij hebt inderdaad nog een hele tijd met haar te gaan, hopelijk :)

Ik ga naar mijn kindjes, gewapend met beschuit met muisjes, een lief halster en mijn fototoestel :D

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:58

cynthia ik snap het helemaal! Hij is wel heel erg gaaf!

Wij fokken in princiepe voor de verkoop.. 2 jaar geleden riepen we dat ook en toen van de 3 maar 1 verkocht..
Dit jaar is wel echt de bedoeling dat ze weggaan.. Otje gaat zowiezo, Lon in princiepe ook.. Maar ik verkoop nooit voor het eruit is.. Stel dat het ineens een topper is!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:03

Nee, precies. Eerst maar eens kijken wat er uit komt rollen..
Ik ben wel benieuwd naar je volgende veulentje.. nog eventjes wachten :-)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:04

Maseike schreef:

Dank je wel. Hoe is het met je mooie dame? Kan ze nog een beetje rondstappen?

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:06

Ik word jaloers van jullie... Allemaal veulentjes, lekker weer... En wis die doet helemaal niks :+
Of ja te veel maar niet wat ze moet doen :P

Wis wou nu al naar binnen, heb haar toch maar effe verteld dat ze maar lekker buiten blijft, met haar onzin :P
Ze mag over een uurtje wel binnen, als ze dan nog wil :P

Overigens ze heeft echt nu een koeienuier :+ Geweldig om te zien, alleen het loopt zo lastig.. }:0

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:11

KootMiraDrum schreef:
Maseike schreef:

Dank je wel. Hoe is het met je mooie dame? Kan ze nog een beetje rondstappen?

Neuh ze heeft duidelijk moeite met lopen en als je wilt draaien met haar valt ze bijna op.
Haar achterhand werkt niet echt meer mee dus denk dat het veulen toch op een plek zit wat voor haar duidelijk niet prettig is.

Dus ik hoop voor haar dat het niet lang meer duurd en kan ze lekker genieten.
Dikke achterbenen valt dit jaar mee.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:25

Wat leuk om te lezen dat iedereen toch even kijkt hoe het veulen zich ontwikkeld voor ze verkocht worden. Ik heb Shanti laten dekken omdat ze van mij en mijn zusje was, dan zou het veulen helemaal van mij worden. Het gaat nu iets anders dan gepland, mijn zusje heeft een eigen paardje gekocht en Shanti is nu dus helemaal van mij! :D Maar dit verandert niets aan het feit dat ze drachtig is. Ik heb gekozen voor het veulen en het zal gewoon blijven, ongeacht geslacht. Er zijn genoeg paardjes die verkocht worden. Ik doe het echt omdat ik het leuk vind, waarschijnlijk zal het ook bij 1 veulentje blijven, wil straks lekker met haar gaan werken. Maar wie weet wat de toekomst brengt :Y)

Wat een knap kind KMD!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:30

Ik vind Alonna ineens ontzettend onrustig op de cam

Renske_W

Zag weer een aantal leuke veulens voorbij komen!
En Whis nog steeds niet, die wacht gewoon tot morgen! Het is vandaag vrijdag de 13e :+

wendy1987

Spannend Pauk!! Zou het dan vandaag gaan komen? :)

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:34

succes Pauk, spannend

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:34

Oeh, ik kijk dan tussendoor wel even mee, zit op mijn werk en vanaf 4 uur ben ik alleen hier. :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:35

wat een leuke foto s weer!

die is heeel braaf iorrr google met haar handdoekje :D dat hoef ik bij guess niet te doen :')
die is heel braaf en super lief en nieuwschierig maar wil het liefst heel de dag rennen en gek doen :+
morgen komt er iemand van de veiling kijken en dan kijken we of we hem daar heen doen....

spannend pauk!

kmd leuke foto s! :D