[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimsel94

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:05

Is dat niet beïnvloedbaar door de luchtstroom als er wind is?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:06

Ja dat klopt, daarom heb ik haar ook even in de schuilstal geparkeerd net.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:06

Dat pendelen heeft hier alle keren gewerkt maar her gedrag van pepper is tot nu toe ook een goede leidraad geweest.

Maarja die heeft van de 5 veulens ook maar 1 hengstje gehad.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:08

Oh wat grappig, nooit geweten. Ik ga het vanavond meteen even proberen :Y)

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:32

ik ook nu staat ze nog buiten maar vanavond gaat het gebeuren ik ga ook pendelen :))

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:10

Ik ga vanavond ook gelijk proberen....rondjes merrie...heen en weer hengstje...hahaha allemaal in de ban van de pendel.
Ik ga er vanuit dat het een staarthaar van de zwangere moet zijn??? **\O/**

Beetje lange spijker gebruiken???

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:27

Afijn, half paardenfokkend Nederland staat vanavond boven zijn paard te pendelen :')

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:34

kan volgens mij ook met een ring toch?

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:46

Knolselder schreef:
@Daisyjazz

Ik zat daarnet in het verkeerde jaar te kijken :')
28 mei 201u was nieuwe maan dus ze krijgt een ander geslacht volgend de theorie.

Volgens de DA die haar net toch nog even gescand heeft wordt het hetzelfde geslacht ... Hengstje dus ! Dus nu ga ik ff chocolade eten en blij zijn dat ze gewoon nog drachtig is ! *\o/* hihi

Ik wil straks nog wel ff pendelen hoor :P dan zeggen 2 theorieën miss Merrie en de wetenschap Hengst :')

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:15

Wij zitten nu bijna op de 170 dagen (167 :Y) ) maar zien nog vrij weinig aan de merrie en trainen nog als vanouds door!
Het is een fries dus de naam moet beginnen met de g, h of de i en mij lijkt dan de naam Huge erg leuk.
Zowel de nederlandse als de engels uitspraak, maar dan moet het wel een ruin worden, nouja een hengst dus *D
En voor een merrie, tja geen idee.. haha

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:18

Hier nog even 2 foto's van de scan van Halla vandaag !
68 dagen zijn we ! En het wordt volgend de DA dus een hengstje

Hier zie je duidelijk het hoofdje en de nekwerverls
Afbeelding

Hier zie je duidelijk het beentje met voetje
Afbeelding

Dacht misschien vind iemand het interessant :o

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:38

Oh wauw mooi zeg! Ik heb nooit rond die tijd laten scannen en de latere scan die we hebben gehad toen was t zo erg verstopt dat we alleen een ruggetje zagen, wel jammer! Dus echt mooi dat jij het zo goed in beeld hebt kunnen krijgen met de arts!

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:23

waarom scannen jullie nu nog?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:24

daisyjazz schreef:
Knolselder schreef:
@Daisyjazz

Ik zat daarnet in het verkeerde jaar te kijken :')
28 mei 201u was nieuwe maan dus ze krijgt een ander geslacht volgend de theorie.

Volgens de DA die haar net toch nog even gescand heeft wordt het hetzelfde geslacht ... Hengstje dus ! Dus nu ga ik ff chocolade eten en blij zijn dat ze gewoon nog drachtig is ! *\o/* hihi

Ik wil straks nog wel ff pendelen hoor :P dan zeggen 2 theorieën miss Merrie en de wetenschap Hengst :')

Ik ben benieuwd! Laatste veulen was wel dit jaar, toch?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:01

Leuk die scanfoto’s maar ik zie er niks in...

Mijn voorgevoel zegt dat het een hengstje wordt, tot nu toe alleen maar merries gehad en ik kan toch niet altijd geluk hebben?!

De naam voor een merrie is vrij, een hengst moet met een M beginnen. Blijft lastig. Ik ben voor een Groninger geen liefhebber van fancy sportnamen of Engelse termen. Liefst Hollands en kort en krachtig. Ben er dus nog niet uit, maar heb gelukkig nog 2/3 van de dracht te gaan.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:07

Mark, Maurits... Wel aardig nederlands denk ik

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:11

Het probleem is dat er met de M-lijn al heel veel gefokt is en deze namen al vaak gebruikt zijn. Stal waar ik eerst stond hadden ze Mats met 15 jaargangen nakomelingen.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:12

Voor een Friese merrie misschien Gauke?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:34

linda2008 schreef:
Ik zou er toch maar rekening mee houden dat je de naam zelf moet gaan roepen ;)
Ik zie dat veulen niet zomaar verkocht worden als we jou inmiddels kennen... :') hihi

Jullie kennen me al heel goed en Ik voel veel steun :') _O- oh maar wie weet verras ik jullie nog wel, ik ben namelijk in therapie daarvoor <<) dus het lukt me wel deze keer ~~}> denk ik...hopelijk...misschien... ooit... O:)

Nou zelfs de hond is al verliefd op haar buikje <3

Afbeelding

Wat leuk daisy een hengstje amai en dat op 63 dagen en al geslacht zien dan moet het wel heel duidelijk zijn geweest :P
Hier zien ze dit pas veel later.

Mijn merrie is op 80 dagen ook nog eens gescand geweest, puur wegens omstandigheden.

Pendel geloof ik helemaal niet meer in noch in dat maanstand gedoe. Ik ga meer om het gedrag af van de merrie en de dag van inseminatie en eisprong. Zijn tot hiertoe wel al juist geweest.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:46

als je echt puur op gedrag moet afgaan dan zou ik nu twee merries moeten krijgen :+ camille heb ik drachtig gekocht twee jaar geleden, ze was toen mega knuffelig, dat is ze nu ook, echt... ze krijgt er niet genoeg van, terwijl ze normaal braaf is maar soms wat stoer, vorige keer had ze een merrie veulen, nu ook ? :D , glowy is normaal als ze niet drachtig is , ontzettend lief en knuffelig , bij alle andere drachten was ze dat ook, waren allemaal hengstjes, maar nu ken ik mijn knuffeltje niet meer, ze is afstandelijk en sip, of heel erg balorig, dus ben benieuwd, zou glowy me dan eindelijk een merrietje geven?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 20:57

Afbeelding
Als ik het gedrag van Suzie moet geloven dan zou er een merrie in moeten zitten.. Toch zegt mijn gevoel (en de pendel) iets anders

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:00

Hier ook al een lijstje met namen klaarliggen waar nog steeds afentoe een naam aan wordt toegevoegd als ik wat leuks tegenkom. Maar er staat nog niks vast.

Ik merk aan karakter niks bijzonders aan Bin, ze is nog altijd haar zachtaardige zelf. Daar is dus niks aan af te leiden.

Qua inseminatiedata is ze twee dagen voor de eisprong geïnsemineerd. En op de dag van eisprong is ze nogmaals geïnsemineerd, sochtends was het ei er nog, smiddags bij het insemineren was het al weg. Het is dus de vraag van welke ronde ze drachtig is geworden.

Dus misschien moeten ik ook maar gaan pendelen, haha :P

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:12

Tja ook het gedrag is voor mij geen goede maatstaf :n
Jupi is beide keren heeeeel aanhankelijk geweest, en een pitbull naar de andere paarden, toch was de ene een hengst en de ander een merrie... naar mijn idee is er sowieso niets over te zeggen, welke theorie dan ook. Maar ach, iets moet je bezig houden in de lange tijd die we nog moeten wachten :=

Evelyn, wT een leuke foto! Knappe buik van Flo! En je hondje <3 zo cute!!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:27

Dus gezien die theorie ook al is ontkracht van hun gedrag, zit er maar 1 ding meer op om zeker te zijn van het geslacht en dat is
WACHTEN tot je tussen hun benen kan kijken }>

Bedankt Linda :*

Wordt moeilijk Evita tot onmogelijk om het zo te weten.

Bovendien zouden sommige merrie’s alleen maar merrie’s produceren en sommige alleen maar hengsten afhankelijk van de zuurtegraad in de baarmoeder. Iemand de appelazijn theorie geprobeerd? Ik dus bewust niet want wil een hengst :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:32

ja die appelazijn heb ik geprobeerd, bij twee merries , Joanna ( is nu verkocht) had me de laatste keren telkens hengstjes gegeven, dus aan de azijn gezet, zij heeft idd een gezond merrieveulen gekregen, ( helaas bij de nieuwe baasjes }> ) maar die zijn er blij mee hoor ;) en ook bij glowy gedaan, die kreeg ( helaas een doodgeboren) hengstveulen, dus tjah, ook de azijn theorie geloof ik niet echt :+ , volgens mij is het gewoon 50/50 :j :+