[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:00

Meiden ik val weer binnen na een heel poosje afwezig te zijn geweest. Ik heb wel meegelezen, maar had ff wat anders aan mn hoofd dan t topic, mijn excuus.

Sommigen zullen t wellicht op fb hebben gelezen, maar even in t kort. Heb eind vorig jaar een prachtige merrie gekocht voor voor de wagen naast mijn andere menpony, maar als ik haar aan t werk zette maakte ze een heel raar geluid bij het adem halen. Even afgewacht omdat ik dacht dat het een conditie probleem was, maar 2 weken terug toch naar de DA geweest en mn mooie meisje werd compleet afgekeurd. Heeft een hele nare aangeboren afwijking, waardoor ze adem tekort komt bij iedere vorm van inspanning. Ik zou er nooit iets anders mee mogen doen dan fokken (deze aandoening ontstaat door domme pech in de baarmoeder bij de merrie als ze het veulen draagt, maar is absoluut niet erfelijk). Was echt een giga klap in mn gezicht. Ik heb de beslissing moeten maken haar te verkopen, en ze krijgt een 5* huisje als knuffel/fokmerrie, maar bah ik heb het er echt ff slecht mee gehad. -O- Als mensen benieuwd zijn/vragen hebben over deze afwijking mag je een pb sturen.

Ik haak nu weer in en doe mn best alles bij te houden!

Azia zit morgen op de 300 dagen, dus dat gaat de goede kant op. Mevrouw is dik en chagrijnig :')

Afbeelding

Mopjemop

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:07

Wat verdrietig bellarose Y;( wel fijn dat je een goed plekje hebt gevonden voor haar ;)

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:26

kiki1976 schreef:
Vandaag Bo op de 320 dagen *\o/*

Whoehoe! Ook in de veilige zone!

Arianne, leuke foto's, de uiertjes vullen al goed hé!

pol1 schreef:
op naar dag 353 _O-

Djeezes -O- Hier trouwens ook op weg naar 345... duurt en duurt en duurt!

CL, oh zo zielig voor Gentle! Hopelijk is hij er blijvend van af! Maar best dat je de DA gebeld hebt :j
De na-het-wassen-foto is mega schattig, die witte poep! <3

Mopjemop leuke foto's! Zo flink dat de pruts al is :D

Jolandje _O- rollebolle-foto is super grappig!! :)
Ik had de cartoon ook al zien passeren!

L_isanne schreef:
SofieHavan, pfoe 344 dagen.. Heb je ook geen enkel idee of het nog lang gaat duren? Het was een maiden?

Inderdaad een maiden!!
Trouwens de uier ziet er heel goed uit hé :) begint te komen!

Pauk schreef:
Orion haar uier loopt alleen maar terug ipv vol *Zucht*

Oh dat klinkt mij helaas echt bekend in de oren.. %)

Bellarose, ooh zeg da's echt triest nieuws! Y;( fijn dat je een toffe thuis gevonden hebt voor haar!
Azia ook bijna op 300 dagen! *\o/*

Hier zitten we morgen op 345... zo een mooi getal hé ;) 3, 4, 5 :+ zou het veulentje dan keer niet willen komen?
Maar ik vrees van niet. Nog steeds geen verandering in de uier, allé, hij is gewoon "oké" maar niet echt gevuld ofzo... pfffffffffft! Duim aub voor mij dat het goede weer ervoor zorgt dat de veulentjes komen!
Ik ben het zo beu!!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:30

Pff ik hoop voor je dat die snel komt!

Orion is dus wel weer heel onrustig.. Loopt de 10 km enzo..

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:32

Ik ga even mee met de gemaakte samenvattingen.

Hoop dat jullie het me een keer vergeven O:)

Heb er even geen puf voor. Anouk houdt me voor de gek denk ik :')
Afbeelding
Uier vandaag
Afbeelding
Vorige x

Dr banden zijn wel wat slapper :o
Zaterdag is de hengstenkeuring dus ben niet heel blij met dr |o

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:34

Gefeliciteerd met de 300 dagen mijlpalen!

Tjinta schreef:
Crines hier worden vele warmbloeden (hannoveraner) al voor het nieuwe jaar geboren (rond kerstmis) wordt ook openlijk op Facebook enzo gezet.
Toch is de aangegeven datum van geboorte 1 januari van dat jaar.
Weet iedereen, doet iedereen. Zo heb je maximaal grote ontwikkelde veulens op de keuring :7

Pff das wel heel erg overdreven, dan heb je gewoon mega veulens tijdens de keuring :oo

@ sofiehaven, je geduld wordt lekker op de proef gesteld zo :')

@ kiki1967, gefeliciteerd! ook een mooie mijlpaal bereikt!

@ arianne, hahaha klein beetje scheef maar :=

@ pol1, pff 353 dagen... :roll:

@ cubalibre, he bah hopen dat hij snel opknapt! en goed opletten inderdaad dat hij niet uitdroogt

@ mopjemop, oeh Mickey ziet er goed uit! Dat voetjes optillen, oefen je dat gewoon door zelf zijn voet op te tillen en even vast te houden? Of wat is de theorie? := Voor mij de eerste keer allemaal, maar wil het veulen straks wel gelijk zo veel mogelijk gaan leren.

Geniaal die cartoon! :')

@ Lisanne, pff zover in de dracht en dat in je tentamen week, ik zou echt geen oog meer dicht doen :')

@ bellarose, he wat naar van je merrie.. maar gelukkig heb je een goed nieuw huisje voor haar kunnen vinden :(:) Azia ziet er goed uit!

Zooooo weer helemaal bij (volgens mij := )

Klasien haar schimmel is gelukkig al zo goed als onder controle, de plekjes worden in ieder geval niet meer groter. Voetschimmel crème van de kruidvat is echt ideaal :')

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 21:45

Dank je wel Pretty. Hier op stal hoor ik niks anders dan dat ze veel te dik is -O-
Jij ook je merrie's onder de camera.

Arianne, gaat bij jouw dames ook al aardig vullen.
Wat een geweldige foto van Lonneke met haar dwarsligger.

Venthe vervelend dat je ook al zo'n jeuk heeft. Duimen dat het na de bevalling over is.

Fotsy het vele bellen is over, momenteel. Maar word nu gewoon zelf iedere keer wakker haha

Cynthia, hoop het voor je dat je een merrie krijgt. Ze ziet er goed uit met een mooi bescheiden buikje.

Crines, bij jouw ook al aan het schuren -O-
Dank je wel.

Pol1, balen van de jeuk!
Pfff en dan ook nog zo lang overdragen, vind het niet raar dat je geduld op raakt.

CL, volg je eigen gevoel hoor! Arme kleine Gentle. Hopelijk knapt hij snel weer op.
Hangt er niet toevallig een liksteen waar hij bij kan?

Mopjemop, wat een heerlijk barreltje is Mick toch. Mans aapie <3
Super dat je z'n hoefjes al kan krabben +:)+
Hier adviseren ze vanuit de paardenkliniek om ze tegelijk te ontwormen.

Jolandje wat heb je toch een heerlijk ding, zelf op dr rug met dr beentjes omhoog.
Wat een geweldig plaatje :D

Myrth97, Bo heeft ook even gehad dat ze best druk was. Niet in de zin van door de draden gaan enzo. Maar gewoon hard rennen in de bak, en bokken als een malle.
Maar was na een week of 2 weer over. Nu is het 3 hupjes en ze is weer klaar.

L_isanne, eindelijk ook wat uier vorming *\o/*
Heerlijk ruime box heeft ze.

Pauk, terug lopende uiers zijn stom -O-
Spannend zou het dan toch doorzetten....

Bellarose, balen zeg |( Was ook een topic over zeker?

SofieHavan, niet leuk! Ik duim dat het mooie weer zijn werk doet.

Rianne, is je vergeven hoor :D Zeker na al die mega bijleesposten!
Maar volgens mij doet ze het nu verkeerd om -O-

iEmmaaa, fijn om te lezen dat haar schimmel onder controle is.

Vanavond een super vrolijke Bo.
Heeft vanavond nog even lekker in de bak gelopen, grasjes zoeken langs de randen.
En natuurlijk nog ff rollen. Verbaasde me dat ze nu opeens weer over de rug kan doorrollen, deed ze al een tijdje niet meer.

Weer op stal kreeg de kleine het even op zijn of haar heupen.
Bo vond het niet zo grappig meer :(:)

Uier was weer een stukje voller, gaat de goede kant op
Afbeelding

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:00

Cl balen van de diarree gelukkig lijkt hij er zelf geen last van te hebben.

Bellarose sterkte dat zijn geen leuke dingen.

Pol1 jeuk is heel vervelend. Moet zeggen dat fien het momenteel ook heerlijk vind om onder dr buik gepoetst te worden.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:02

Dikke tietjes weer. Geniet er nog maar even van dames voordat jullie het weten, is je veulen er en groeit binnen no time en ie hij/zij al groot en dan zou je willen dat ze nog drachtig is :D
Nee alle gekheid op een stokje, snap het wel hoor......

iemmaaa; voor mij is het ook de eerste x. Mick is heel makkelijk en enorm mensgericht. Ik kroel hem elke dag aantal keer op z'n schoft en broekspier. Dit deed ik al vanaf Het begin dat hij er was, zodat hij dacht...eh mensen zijn leuk ;) die kunnen kriebelen waar ik niet bij kom en m'n moeder doet het ook niet. We aaien hem ook overal vanaf het begin...dus ook z'n beetjes

En nu sinds een paard dagen, legde ik m'n hand op z'n been ( vanaf z'n heup liet ik m'n hand naar beneden glijden) en dan hield ik m'n hand op z'n been. Soms trok hij weg en dan is het juist belangrijk om je hand erop te houden, als hij z'n been weer terug zet en blijft staan, dan haal ik m'n hand weg.
Beloning is dan dat m'n hand weg gaat, als hij netjes blijft staan.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:04

Bedankt voor de complimentjes over de stal. Normaal heeft ze een gewone 3x3 stal maar nu dis speciaal vergroot. Het bevalt haar wel goed. :D

Pfff iEmma aangenaam. :') Ik doe ook geen oog dicht haha. Stress van de tentamens en dan madam er nog bij. Gelukkig hoef ik niet alleen te waken. De eigenaren kijken natuurlijk ook mee. En we zijn nog niet heel fanatiek aan het waken omdat ze dus nog niet de indruk geeft dat ze heel binnenkort zal gaan bevallen. Dus dat scheelt. Al heb ik vooral stress dat ze tijdens mijn tentamens gaat. Ik wil er zo graag bij zijn. :+

SofieHanan, maiden dus idd. Dus heb je ook geen enkel aanknopingspunt of ze al snel gaat bevallen of niet.. Ik duim voor je dat het mooie weer helpt!

Pol1, dankje haha. :)

Bo rolt nog best makkelijk Kiki, ze ziet er goed uit!

Bellarose, wat naar van je merrie.. Gelukkig heeft ze een goed plekje gevonden. Azia straalt!

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:06

Ja anouk had een volle uier en toen ineens leeg. Hij is nu ook echt leeg leeg. Snap dr niks meer van. Op stal zijn intussen 3 veulens geboren maar Anouk niet hoor |o

Och arme Bo! Veulen is wel heel actief, zo heftig heb ik het nog niet gezien. Al krijg ik regelmatig even een trap als ik een uierfoto wil maken (hang half onder anouk en leun tegen haar buik aan)
Bo dr uier gaat wel de goede kant op. Zal morgen een foto aan Anouk laten zien dat ze er een voorbeeld aan neemt :))

Handig iEmma, dat smeer je gewoon op die plekjes?

Sterkte Bellarose :(:)
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 31-03-16 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:06

Die kan inderdaad nog goed rollen Kiki, wat leuk met al die vlechtjes en ocharme je zou voor minder beetje boos worden als er eentje feest houdt daarbinnen :P

Loes nog niks, kbk, chimello, sophiehavan, pol 1 en die die ik nog vergeten ben misschien veel succes vanacht

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:13

Rianne, zo erg als het nu te keer ging had ik ook nog niet eerder gezien. Je zag ook gewoon een hele bult naar buiten komen bij haar flanken.

Fotsy, echt boos was ze nog niet eens. Van de week stond ze echt een keer heel boos met d'r oren in dr nek naar dr buik te kijken.
Hihi ja zijn er 3 hihi. Ze heeft best een dikke staart en zo is het makkelijker

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 00:22

CL ach arm ventje.. ik ga voor je duimen dat hij snel opknapt! -O-

Bellarosa sterkte! Dat is wel even een flinke domper zeg.. :(:)

Rianne haha anouk is dus ook al zo'n fopper! Hopen dat ze je niet te lang blijft foppen.. :)

L_isanne dat is zeker een mooie ruime stal! Duim voor je dat ze gauw bevalt zodat je je kan richten op je tentamens! Succes met je tentamens ;)

Mopjemop wat een geweldige foto's van Mickey <3

Kiki ze ziet er goed uit!

Pauk dan kan het nooit lang meer duren toch als haar banden wel alsmaar slapper worden? ;)

Sorry als ik iemand vergeten ben :o

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 07:37

Geen veulentjes vannacht?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 07:38

Ik bok mobiel nu dus sorry als ik kort reageer.

Rianne ze zeggen altijd vocht eruit en melk erin,zo een terugslag in uier gebeurt vaak maar dan komt hij eens zo vol terug straks,wacht maar af! :(:)

Kiki te dik? Die merrie is helemaal niet te dik,net goed. Het is ook een tinker en geen renpaard toch!

Lisanne jeeeeh uiervorming! *\o/*
Mijn paard is 24 en gewoon versleten,cushing,wat spat en artrose en boven alles nog een hartafwijking.
Ik heb ze al 22 jaar bij me en ze geniet al 12 jaar van haar pensioen en helaas vrees ik dat er na de zomer een einde aan komt..ik hoop tenminste dat ze de zomer nog doorkan. ;(

Bellaerose ik denk dat ik ergens op bokt het verhaal van die merrie gelezen heb. Wat erg! Gelukkig heb je wel een plekje gevonden maar heftige tijd is dat dan. :(:)
Laatst bijgewerkt door pretty op 01-04-16 07:38, in het totaal 1 keer bewerkt

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 07:38

Niemand? -O-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 07:50

Goeiemorgen allemaal.
Lijkt erop dat er geen veulens vannacht geboren zijn.

Gisteren geen mijlpaal foto's meer gemaakt, volgens mij het eerste jaar dat ik de 300 dagen foto's mis. Vanmiddag maar doen. Ben gisteren helemaal niet op stal geweest, heb ze gisterenavond nog wel van een afstandje in de bak zien staan. Ik ben maar een slecht baasje. :))

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 08:20

Hier ook niks..Op naar dag 354..uiteraard wel 2x gewekt vannacht..mevrouw deed een uitgebreid tukkie.
Maar de dag is nog jong..Wie weet!

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 08:28

L_isanne schreef:
Loesvl, kom op, laat ons niet te lang in spanning. Die merrie mag hem/haar er wel uit gooien nu!

Hier zit Baida vandaag op 334 dagen en er is eindelijk wat verandering in haar uier. Zo ziet het er nu sinds eergisteren uit:

[ [url=m/mFd3Ou.jpg]Afbeelding[/url] ] *\o/*

En zo staat ze het overgrote deel van de tijd te dutten:

[ [url=m/kh1rHD.png]Afbeelding[/url] ]

Ze ligt nog veel 's nachts gelukkig, niet languit maar ze is nog erg rustig. Heb nog niet echt de indruk dat het heel binnenkort al gaat komen. Op zich komt dat goed uit met mijn tentamens maar ik heb geen geduld meer. :+

Inderdaad, hier niks vannacht, aankomende nacht dan maar? :Y)
Er begint inderdaad iets te komen!

CL, jeetje zeg, arm ding met de diarree billetjes, hopen dat die nu snel er vanaf komt!

Bellarose niet leuk, maar goed als ze nu een fijn plekje krijgt verzacht het de pijn.. :(:)

Oeh Rianne, uiers beginnen er ook mooi uit te zien zeg, ze moet m maar even binnenhouden nog voor de HK ;)

Kiki bij jou ook zo te zien, gaat idd de goede kant op!

Mick :') :') wat een heerlijk ding die foto's, echte deugniet, niet?

Hoe gaat het met beertje, KBK?

IK heb trouwens vanmorgen een foto geknipt van paardje dr uiers, kunnen we weer gaan hopen dat het vannacht gebeurt, zal hem dalijk via telefoon even plaatsen

Afbeelding
Beetje wazig maargoed moest even snel doen
Laatst bijgewerkt door LoesvL op 01-04-16 08:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 08:29

Ze maakt er wel n potje van pol... jeetje, je zou er haast n wortel achterhangen in de hoop dat het veulen van wortels houdt en bedenkt dat de wereld bewonderen wel n strak plan is ;)

Hier n licht gekleurd kontje op de cam, dus nog steeds diarree...

zometeen maar eens naar stal om z'n medicatie te geven en z'n kont weer te wassen... dan mogen ze straks even n uurtje op de wei (va wil 'm even niet al te lang buiten hebben ivm het feit dat hij alles lekker vind en overal op wil sabbelen).

Gisteravond heb ik Gentle eindelijk kunnen registreren bij het apha, dus zijn naam is pending :)

Vanwege zijn papa kon hij ook breeders trust ingeschreven worden dus dat ook maar gedaan (geen idee wat dat precies inhoudt, ga ik straks maar eens even uitzoeken)...
Nu wachten op de dna test kits (voor Gentle en Jill) want dat moest schijnbaar ook...

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 08:36

Gefeliciteerd met de mijlpalen die sommige bereikt hebben :D

Gentle aan de diarree :(:) hopelijk gaat het snel over...

Pol1, ze gaat voor langste dracht 2016 vrees ik :=

Ik ga vanaf nu weer fanatieker meelezen en reageren :o :j

Star zit vandaag op dag 330 maar maakt het ook nog niet spannend :n
Uier is al wel wat dagen vol genoeg;
Afbeelding

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 08:41

Pol pff jeetje wat laat ze je lang wachten.. die denkt ik wacht op het lente weer ;)

CL fijn dat het gelukt is om hem in te schrijven! Nu wel op jou naam?

Helaas geen veulens vannacht..

Zo maar eens richting maquavinci kijken of ze al aan het buiten spelen is ;)

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 08:44

Pauk schreef:
Orion is dus wel weer heel onrustig.. Loopt de 10 km enzo..

En hoe was de nacht?

Rianne1994: amai, wat een verschil in de uier. Was de onderste uier de vorige dagen of de vorige keer als ze moest bevallen? K hoop dat ze het snel doet. Vervelend hé, dat wachten ^)

iEmmaaa schreef:
Klasien haar schimmel is gelukkig al zo goed als onder controle, de plekjes worden in ieder geval niet meer groter. Voetschimmel crème van de kruidvat is echt ideaal :')

:') haha :D Hoe kom je erbij? Wel goed in elk geval! Gelukkig dat het onder controle is nu :j

kiki1976 schreef:
Weer op stal kreeg de kleine het even op zijn of haar heupen.
Bo vond het niet zo grappig meer :(:)

Ah zielig voor Bo :(:) De uier vult goed op hé! :D

Mopjemop, fijn dat Mick zo aanhankelijk is, denk dat het goed is om er af en toe mee bezig te zijn! Krijg je aangename mensgericht doch respectvolle paardjes van! :j

pol1 schreef:
Hier ook niks..Op naar dag 354..

Arrrrrh! |o

LoesvL schreef:
IK heb trouwens vanmorgen een foto geknipt van paardje dr uiers, kunnen we weer gaan hopen dat het vannacht gebeurt, zal hem dalijk via telefoon even plaatsen

*\o/* Whoehoe, da ziet er goed uit, Loes!! :D k ben benieuwd!!

CubaLibre schreef:
Gisteravond heb ik Gentle eindelijk kunnen registreren bij het apha, dus zijn naam is pending :)

*\o/* Heeft hij nog zo'n sterke diarree?

linda2008 schreef:
Star zit vandaag op dag 330 maar maakt het ook nog niet spannend :n
Uier is al wel wat dagen vol genoeg;

330 :D ook een leuke mijlpaal vanaf nu kan het sowieso elk moment!
Uier ziet er idd vol genoeg uit! *\o/*

Wij zitten vandaag op 345 _-:( Ik ga mee met Pol vrees ik... :x Echt niet 't clubje waartoe ik wil behoren!
Ik ben ZOOOOO benieuwd *\%/* en ongeduldig, 't beest doet erom denk ik #)
Dit was de uier deze ochtend. Ze was ook extreem ongeduldig om buiten te gaan, normaal sloft ze achter me aan, nu vloog ze de stal uit. Ze zal hopelijk 't goede weer geroken hebben? :+
Kom kom kom dan, klein veulentje!! ~~}>

Afbeelding

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-16 08:45

Respect voor de mensen die zolang moeten wachten -O- (niet dat ze keus hebben) maar ik kijk het veulen al 2 weken eruit :')