Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dustinlover schreef:Welkom sophie! Die laatste is toch een dochter van Lorenzo? Ben benieuwd wat daar dan uit gaat komen
Dus bij zo'n palomino stamboek hoef je geen papier bij de hengst te hebben of wat dan ook? Wel apart.. maar die fikken toch ook grotere maten daar?
Cemlys schreef:[ [url=m/ZL3Sg6.jpg]Afbeelding[/url] ]
De eerste drachtige merrie voor 2016 hier, heb je zomaar twee kinders pff. Als het een beetje meezit kan de andere merrie dit weekend weer bij de hengst.
AniekR schreef:Hihi nouja wat ik al zei, waarschijnlijk als je ze elke dag ziet, vallen de verschillen minder op.
Dit was Roos met 3 maanden:
[ Afbeelding ]
En met 5 maanden, toen we haar net een paar dagen opgehaald hadden
[ Afbeelding ]
Zucht, en ik ga weer door oude foto's heen hoor...
[ Afbeelding ]
Op de dag van ophalen. Mijn dametjes voor het eerst samen. Roos kwam rechtstreeks van haar moeder af. Dus eerst even samen met jaarling Lies in de box en na een paar dagen (foto boven) dus samen in de bak eerst. Maar bij Roos nooit iets gemerkt van het afspenen
Fotsy schreef:knap veulen Aniekr, tijd gaat snel maar is ook leuk ze zien opgroeien
klopt hoor, vandaar dat diepvries veel meer hengstenveulens geeft, je zit veel dichter tegen de eisprong aan terwijl er bij gewoon KI geinsemineerd wordt en pas als het ei na twee dagen niet af terug insemineren. Net hetzelfde als de merrie bij de hengst staat, als je ziet hoeveel keer per dag ze gedekt worden, hebben de merriezaadjes het niet gemakkelijk![]()
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat je daaraan kan 'vermoeden' welk geslacht het wordt![]()
CL ze ziet er goed uit
Veulens zijn zo mooi maar inderdaad geven wel wat zorgen, je kan ook niet alles doorzien. gaat het nu al wat beter met Pico? en Pretty hoe doen de veulens het met de hitte nu?
Weerom veel te warm hier, pfff
Fotsy schreef:daarstraks hengst en merrie gewassen, ze stonken echt naar sperma en pismerrie is trouwens veel te groot voor hem, gelukkig laat ze ook niet veel toe dus ze zal zich zeker niet neerleggen want ze heeft volgend seizoen een date met een andere hengst hoor
![]()
hij zag er zo uit
[ [url=m/21Dc41.jpg]Afbeelding[/url] ]
en nu, veel beter
[ [url=m/0rT1f3.jpg]Afbeelding[/url] ]
inowa schreef:Mooie hengst fotsy!
Aniek ik vind roos als veulen heel gelijk aan toen ze jaarling was.
Vergelijkingsfoto's zijn leuk!
Die heb ik ook nog van pepper.
Pepper was alleen echt heeeel lelijk.
Als veulentje van 4 weken
[ [url=m/Fnh1sD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Net opgehaald nadat ze eerst naar iemand anders was verkocht.
Na 2 maanden kwam ze weer bij mij met 8.5 maand en zag ze er zo uit,dit was in januari.
[ [url=m/M77D4e.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na een maandje en heel wat dikker
[ [url=m/CJx8T1.jpg]Afbeelding[/url] ]
In de vroege zomer als jaarling met mijn broer
[ [url=m/Nsmue2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier werd ze nog 2 jaar,vroeg voorjaar
[ [url=m/2tZpag.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als 3 jarige en net drachtig,ze is toen hard veranderd
[ [url=m/iQyf5S.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier inmiddels als 8 jarige met mij op de keuring.
1A premie + CK waar ze stermerrie werd
[ [url=m/nzx86x.jpg]Afbeelding[/url] ]
En nu dan dus als 10 jarige.
[ [url=m/tA9vTf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wauw wat ben ik blij dat ik doorgezet heb,de eerste 4 jaar met pepper waren echt niet makkelijk.
Venthe schreef:Haha fotsy dat is wel een verbetering na het wassen
Inowa, leuk zo'n overzicht en wat is ze veranderd!
Welkom Sophie!
Vandaag mijn merrie voor de 2e keer laten scannen op 32 dagen, toch wel even spannend (zou het er nog zitten??). Maar alles was perfect!!
Nu ben ik helemaal gerust gesteld
[ Afbeelding ]
Dustinlover schreef:Welkom sophie! Die laatste is toch een dochter van Lorenzo? Ben benieuwd wat daar dan uit gaat komen
Dus bij zo'n palomino stamboek hoef je geen papier bij de hengst te hebben of wat dan ook? Wel apart.. maar die fikken toch ook grotere maten daar?
R.X. schreef:Sopie je eerste merrie valt buiten mijn smaak.
Voor mij een te lang hoofd, maar gelukkig smaken verschillen.
Verder ook knappe paardjes hoor.