Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Samir

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 10:21

Ja dat is wel stom dan letter-gebonden! Dit jaar moeten we een met een A en een wss een met een N. Clown

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:35

voor een hengstje heb ik wel al een leuke naam, maar voor een merrie? heb al bergen sites met friese meisjesnamen doorgespit op de letters w,x,y,z, en ook i en j (beetje creatief met de y Tong uitsteken ) maar ik vind echt niets dat ik echt leuk vind... dus als iemand nog suggesties heeft, graag!

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:41

Friese namen? Zal even voor je rond kijken. Knipoog

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:51

wat kletsen jullie ene hoop ahaha!
tis wel mega leuk datik nu ook mee kan kletsen!
over hetzelfde onderwerp!!!

kwa namen ben ik totaal nog niet over uit...
vind het wel errug moeilijk!

nu snap ik waarom een dracht 11maanden duurt...
je hebt zolang nodig om een naam teverzinnen Clown

gr mel
Laatst bijgewerkt door melanie20 op 20-08-06 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:52

POeh, wat een namen allemaal zeg. Genoeg te kiezen.

Ik wil toch graag een dubbele naam, dat vindt ik wel mooi. Eén van die namen moet dan roepnaam worden..........

Net wat jullie zeggen, ik heb nog genoeg tijd Haha!

Hopen dat het zometeen wel wat droog wordt buiten en het ophoudt met onweren.......dan kunnen wij straks nog even het strand op. Knipoog

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 13:54

Zoooo, net een lekker ritje gemaakt... Even een bospad in volle galop, wist niet dat die dikke nog zo hard kon en wilde Haha! We waren precies voor een enorme hoosbui terug, heb madam even op stal gelaten, maar zet haar zo weer lekker in het zonnetje..

Naam voor veulen is al een poosje bekend.. Moet met Ch beginnen van mijzelf, het stamboek laat je daar vrij in..

Ga nu weer rennen..

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:03

Chubby: je houd haar nog lekker in beweging lees ik. Zo te zien kun je nu ook buiten werktijd internetten!? Tong uitsteken
Een naam ben ik nog niet uit. Voor een merrie wil ik een naam die bij de moeder past en voor een hengst een naam met een R
Een naam die makkelijk roept, liefst 2 lettergrepen. Iemand suggesties??? Hyper!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:47

Ruark Haha! zo wil ik mn zoontje noemen (als er een komt Clown )

Ik moet met D en E dit jaar... Ik neig al naar enkele namen, vooral met E: maar als jullie tips hebben? GRAAG!

van friese namen heb ik helaas geen idee

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 01:07

Mensen ik ben er weer Doei!
Heb nu geen tijd om alles bij te lezen, maar dat ga ik zeker nog doen. Ben een weekje op vakantie geweest met mijn dames. Alleen Misty was erg gestresst dus die is wegens dracht weer vroeg naar huis gegaan. Ik heb nu voor het eerst op 3 en half jarige drachtige Nikita muts gereden gestapt en gedraaft en ging super goed binnenkort weer. Verder uuh tjah nu nog niks zichtbaar Knipoog

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 08:52

ingeuh schreef:

thanx, maar ik heb deze inderdaad al doorgespit. ik vind friese namen voor jongens echt heel leuk, maar die meisjesnamen met hun eeuwige tsje of ke erachteraan vind ik gewoon echt niet mooi

ik ga vandaag eens hard verzinnen voor de andere posters hier Tong uitsteken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:57

Wel grappig dat iedereen al zo met namen bezig is. Ik begin daarover pas na te denken als ze echt op het einde moet (lees, laatste dag of zo Tong uitsteken ) en dan loopt het veulen nog een paar dagen naamloos rond. Haha!

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:00

Mijn verzorgpaard Olivia is nu ook alweer 4 maanden drachtig van Gribaldi! ik kan niet wachten tot de kleine er is Go jij! Go jij!
Ook is er nog een ander paard bij ons op stal drachtig van Tolando, en ze is op dezelfde dag uitgerekend als Olivia Haha!

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:07

frenia schreef:
Ruark Haha! zo wil ik mn zoontje noemen (als er een komt Clown )

Ik moet met D en E dit jaar... Ik neig al naar enkele namen, vooral met E: maar als jullie tips hebben? GRAAG!

van friese namen heb ik helaas geen idee

Ik blijf Dana mooi vinden voor een tinker, heb toch wat met die keltische mythologie Ja , past goed bij zo'n bont sokkenbeest Haha!

Deze vind ik ook heel mooi, met betekenis erbij:

Devin: Dichteres
Duvessa: Donkere Schoonheid
Edana: Klein Vuur

Dane: Naar de Godin Danu
Daron: Klein persoon maar belangrijk
Darren, Darrin: Groots
Dillon: Trouw
Donegal: Donker
Douglas: Gracieus, getalenteerd, tussenpersoon
Druce: Wijze man
Duncan: Donkere (huidskleur) Strijder
Edan of Aiden: Vurig

Dallas, Dallan: Wijs
Daray: Donker
Devin, Devan: Dichter
Donagh: Verheven Koning
Donahue: Donkere strijder
Donovan: Donkere strijder
Erin: Vrede
Evan, Ewan: Jonge strijder

Haha!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 11:44

Helaas heb ik weinig keus voor de naam.... moet via de regelgeving van het ras.... bij een hengstveulen is de naam zelfs nu al vastgesteld... voor een merrie heb ik nog enigzins keus uit een aantal namen die in de merrielijn voorkomen.
Ene kant jammer maar aan andere kant wel mooie traditie.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 12:51

Hoe is die regelgeving dan Regine? Zag dat je een lippizaner hebt, hier weet ik eigenlijk helemaal niks van af, ben dus benieuwd hoe dat daar gaat! Haha!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 13:36

Zo,ben ik ook weer na het weekend! Haha!

Pretty haar been is echt al stukken beter,ik laat ze nu terug een paar uurtjes per dag buiten,dat gaat goed,behalve dat zoonlief soms wel zijn mama wil meetrekken in één van zn vele zotte buien..Maar mama is redelijk voorbeeldig,medicatie is nu ten einde,snachts nog dat been inbandageren en dan zien we wel weer.

Dreeke: Wat een knappe merrie heb je daar,ze is nog lekker sportief hoor! Knipoog

Dimple: Swinters moeten de paarden allemaal in de paddock/piste,die we nu nog vlug aan het maken zijn Clown ,dat ding moet een oersterke omheining hebben,want naast de paddock bevindt zich gras,en dat wil wel nog eens paarden aantrekken.. Clown
Ben al heel blij dat ze buiten kunnen,beweging is voor een paard toch het belangrijkst naast goed eten.
Deze winter dus het hele zootje overdag buiten en snachts binnen.

Marije: Catrin is een prachtig ding,zeker een dochter van haar moeder! Clown ,die heeft nog wat tijd om een buik a la fokmerrie te krijgen! Die regen de laatste tijd sloeg inderdaad alles,alles of niks he..

Chubby: waw,nu begint ze toch sterk te veranderen,ze krijgt al een beetje uitgezakte uier zelfs!

Het rijden zelf doe ik heel graag,maar aangezien Pretty niet meer mag bereden worden,is het geen probleem.
Ik heb zelfs momenteel geen rijpaard,maar ik heb echt al ontzettend veel voldoening met de verzorging!
En nog een maandje of 6 en dan is zoonlief aan de beurt,en binnen een 4-tal jaar de toekomstige veulenbeeb..dus de rijtoekomst ziet er goed uit!

Opvoelen heb ik nu de laatste keer gedaan verleden week,ze zit nu op 98 dagen overigens.. nog vroeg eh voor een buikje enzo!

Namen heb ik dit weekend al zitten verzinnen,en kheb al enkele goeie Clown

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:06

kjoetie: erg bedankt hoor!!! zitten een paar erg leuke tussen! OK dan!

pretty: super dat het met haar been beter gaat!

verder niks te melden... Chenoa wordt 15 september opgehaald, Partner voor Tinkerbell 2008 is dit weekend gekozen Tong uitsteken en ik heb WERK!!!! Haha! Haha! Haha!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 14:44

Frenia: geen nieuws? Clown Proficiat met je job!!!!!!!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:15

Clown
Bedankt Haha! kan het bijna zelf nog niet geloven! Het is wel een eindje rijden (45 minuten Schijnheilig ), maar verder echt dé job die ik wou! Dus ik ben echt megamegahappy Haha!
Bovendien betekent zeker inkomsten ook zekere uitgaven Nagelbijten / Gniffelen dus ik kan nu zonder schroom mijn nikon d50 met 2 lenzen bestellen Haha! zodat ik in het vervolg mijn paardjes, hun buikjes en uiers én de veulens nóg beter kan vastleggen! Haha!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:24

ik kan al haast niet meer wachten! Haha!

En welke stoere man heb je uitgekozen voor Tinkerbell? Knipoog

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:42

Neonlight schreef:
Wel grappig dat iedereen al zo met namen bezig is. Ik begin daarover pas na te denken als ze echt op het einde moet (lees, laatste dag of zo Tong uitsteken ) en dan loopt het veulen nog een paar dagen naamloos rond. Haha!

Haha hetzelfde hier!
Veulen van dit jaar is meer dan een week naamloos geweest Nagelbijten / Gniffelen Clown
Gelukkig hoef je bij het bwp de geboorte pas binnen de 14 dagen aan te melden Haha! Haha!

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:16

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Hier ook, zelfs wij hadden de naam niet eens bedacht. Schijnheilig Overgelaten aan de mensen van de Kymmelshof. *LOL*

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:19

frenia schreef:
verder niks te melden... Chenoa wordt 15 september opgehaald, Partner voor Tinkerbell 2008 is dit weekend gekozen Tong uitsteken en ik heb WERK!!!! Haha! Haha! Haha!

Gefeliciteerd!!!!

Mijn drachtige dame wordt zwaar mishandeld Nagelbijten / Gniffelen Clown
Afbeelding
Leuk he hengstjes Haha! Haha!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:30

Haha! Idem hier! Doet zij er ook niks tegen, jessje? Tinkerbell laat hem alles toe Rolleyes van mij had ie al lang een stevige knauw of mep terug gehad Boos!

zo leuk dat jullie allemaal meeleven! Ik kan het echt haast niet geloven dat ik werk heb Bloos! sta er helemaal van te kijken Haha!

Ik mag er niet aan denken dat er een veulen naamloos rondloopt Tong uitsteken neenee, daar wordt van te voren over nagedacht Haha!
bij het eerste veulen heb ik ook wel enkele dagen getwijfeld, maar dat was zo'n beetje twee-in-één-pakket. Is toch wel anders als je zélf de hengst kiest en meeleeft enzo, althans voor mij wel Ja

Hoogstwaarschijnlijke toekomstige papa is...
Mc Brynmore Vegilin van Claerbergen, eerste premie
en papa van Baileys Snorremans van Germania, 1ste premie (geb 9 april 2005)
en papa van ggk dekhengst Djenges
én mijn grote liefde Lovers

Veulentje wordt dan ook volle broer/zus van Baileys... Ik hoop erg op opnieuw bont... Bryn geeft nl veel eenkleurige veulens...dus das mijn enige struikelblok nog Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

En volle zus Baileys Haha! *trots uiteraard*

Pas geboren (nachtje oud)
Afbeelding

En 6 maand oud
Afbeelding

Afbeelding