[Barncam] FE part 3...the epidemic spreads

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stephany

Re: [Barncam] FE part 3...the epidemic spreads

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 13:56

Deze is cute he!! Ik vind Allo-y zo lief...ik zou haar echt graag willen kopen!

Afbeelding

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:00

Is te regelen hoor Stephany!!!

Even een pb-tje naar SamSam en hoppa.....
Kom je dan wel gauw kijken? Haha!

Trouwens als het het karakter van de moeder krijgt....... kun je haar zo aanschaffen, wát een gouden karakter heeft die merrie zeg!

Ze stond pas 1 dag bij ons op stal en tijdens de bevalling helemaal vertrouwen op Marije!

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:06

Ik moet je eerlijk zeggen Fenneke dat ik ook echt met die gedachten speel...ik zoek ook voor Stephany een donkere tot zwarte merrie, enerzijds is het best een goed idee om een veulen te kopen dan moet ze nog wel 3 jaar wachten met rijden etc, maar aan de andere kant is ze dan precies met haar middelbare school klaar....
Anderzijds is 3 jaar lang wachten ook wel weer erg lang en willen we misschien toch een wat beleerde donkere merrie kopen...
Het hangt ook van het financiele plaatje af, een veulen is weliswaar goedkoper (maar van Lootje weet ik de prijs natuurlijk niet) maar moet in de opfok, waar vind je een echte betrouwbare/goede maar betaalbare opfok?
Dat gaat dus ook 3 jaar lang geld kosten...best wel lastig!

FennekeR
Full-Time Bokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:08

Da's allemaar waar Steph.... moeilijke keuze hoor.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:10

Is het zeker!

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:13

Maar het is wel heel bijzonder om je paard al te kennen vanaf dag 1... ik heb een foto van mijn pony toen hij net een dag oud was. Nu is hij alweer 12. Ik heb hem zelf al 11 jaar. En dan merk je toch dat je een hele speciale band hebt met elkaar en dat is echt geweldig ! Lovers

Ik geloof dat er wel meer mensen hun paardjes hier in de opfok hebben staan waar ze tevreden mee zijn. (Aran van Kimmes toch ook?) Dus daar kan je denk ik goede tips vandaan halen. En... wie weet mag ze wel bij Marije en haar Cobs in de opfok...

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:15

Bij Marije..in de opfok, dat zou natuurlijk ideaal zijn....durf het bijna niet te vragen....maar.... Pling

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:16

Het is natuurlijk wel een warmbloedpaard dus ik neem aan dat ze in de winter s'nachts wel naar binnen moet he?

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:17

* Gelukkig weer een positief berichtje over Vlekje en Rayo* Pling

Vlekje and Rayo got to go outside for a few minutes today. Rayo was running laps around Vlekje, bucking and frolicking! He has been off the oxygen for most of the day; they only hook him up whenever they need to mess with him.
His left hock is slightly larger than his right hock, so we are monitoring him closely for signs of joint infections, but he is not warmer to the touch there and does not appear to be painful. His breathing is still not entirely normal, and will probably be for some time, but he seems to be improving.

Vlekje is doing well; still monitored closely in case she founders, but is hanging in there.

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:21

Stephany schreef:
Het is natuurlijk wel een warmbloedpaard dus ik neem aan dat ze in de winter s'nachts wel naar binnen moet he?

Onze warmbloedpaarden in opfok staan s'winters gewoon buiten. Maar ze hebben wel een schuilhok waar ze altijd droog kunnen liggen en waar ze naar behoefte hooi kunnen eten.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:23

Goed bericht steph. Fijn voor ellen dat het weer beter gaat.

Een warmbloed hoeft 's winters niet op stal hoor. Zeker niet als hij/zij het van jongs af aan al doet. Natuurlijk is beschutting tegen de regen en wind wel nodig, maar dat vind mijn IJslander met zijn poolvacht ook prettig Ja

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:26

Lavanta schreef:
Stephany schreef:

Onze warmbloedpaarden in opfok staan s'winters gewoon buiten. Maar ze hebben wel een schuilhok waar ze altijd droog kunnen liggen en waar ze naar behoefte hooi kunnen eten.

Dat is al een pluspunt!
Ik zie in je onderschrift dat je 2 merries hebt van Zeoliet en Ramiro Z...heb je daar foto's van?
Onze merrie, die we helaas Verdrietig hebben moeten verkopen had ook Zeoliet/ramiro Z in haar stamboom...

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:37

Ik zal even 2 fotos uploaden van de damens.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:41

leuk!

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:46

Afbeelding
Mijn Zeoliet x Nimmerdor merrie met haar Numero Uno veulen. Deze foto heb ik in het najaar van 2004 genomen.

Afbeelding
Onze Ramiro x Le Val Blanc xx merrie Lachen

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:49

Ach, wat een lieverds! Vooral in de Zeoliet-afstammelinge zie ik wel wat van Luna terug!
Hoe zijn ze qua karakter?

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 14:58

Ravanta is nogal een druktemakertje Haha!
Maar als ze je eenmaal vertrouwd dan zet ze zich ook voor de volle 100% voor je in Lachen Ze is inmiddels de baas van onze groep en ze neemt deze taak ook erg serieus. Zo serieus zelfs dat ze denk dat ze een hengst is en hierbij dekt zelfs onze 2jarige merries die hengstig zijn Scheve mond

Evanta op sommige momenten ook wel een beetje een druktemaker, maar wel veel minder dan Ravanta. Maar dat zal wel door haar leeftijd komen (19jaar). Maar ze is wel een lieverd, maar als ze iets niet wil dan gooit ze haar hoofd in de lucht en kan je echt niks meer met haar beginnen.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 15:04

Afbeelding

Dit is Luna, ik moest wel lachen toen ik jou beschrijving las van de merries in Ravanta herkende ik Luna qua karakter, maar moest even teruglezen of zij nu degene was met Zeoliet bloed!
Luna (haar stamboeknaam is Oberta van de Nubertha-stam) was een vreselijk lieve merrie maar wel een heethoofd met rijden en ook zeer zorgzaam....ze was echt het baasje over onze 2 ruinen, maar dan wel op een positieve manier....ik weet zeker dat wanneer zij een veulen krijgt ze daar een zeer goede moeder voor is....we hebben haar echt met pijn in het hart verkocht, ze was te sterk/heet voor onze dochter van nu bijna 14 jaar.

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 15:14

En nu ben je opzoek naar een ander paardje voor je dochter?? Lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 15:46

Lavanta wat een verschrikkelijk mooi veulen die Numero Uno.
Moet zeggen dat ik toch wel gecarmeerd ben van de Numero Uno nafok.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 15:57

Lavanta schreef:
En nu ben je opzoek naar een ander paardje voor je dochter?? Lachen

Ja! Ze heeft er wel verdriet van gehad want was wel erg gehecht aan Lady la Luna...dus wilde ze eerst nog even wachten, maar ik merk dat het weer begint te"kriebelen" ...ze heeft nog wel haar 21-jarige D-pony en daar kan ze wel op buitenrijden en een B-proefje lopen, maar aangezien hij wat artrose heeft is L/M lopen voor hem pijnlijk geworden.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 16:00

Zo ThePast03, jij hebt er een goede kijk op zeg! Wat een prachtige hengst is Numero Uno!(maar is wel meer springgefokt he! Wij zoeken toch meer dressuurgefokt, alhoewel dat niet altijd wat wil zeggen!)

Afbeelding

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 19:32

*Vist het barncam topic bijna van pagina 2...*

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 19:33

Dan ga ik jullie maar even mede delen dat wij heeeeeeeerlijk met vrienden uit eten gaan Haha!

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 19:34

Veel plezier.. ik heb net een bord nasi op Haha!