Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 12:04

Citaat:
Ik ben ook al druk druk bezig met namen verzinnen, terwijl Vank nog voor de 2e keer gescand moet worden .
Ik heb nog niets gevonden hoor, heb al wel een hele lange lijst, maar eigenlijk kan ik alles daarvan wel doorstrepen. Vind ze wel leuk, maar ik wil gewoon DE naam hebben
Vaak schiet DE naam je binnen als het veulen geboren wordt. Zo werd het 1e veulen van Lady met veel moeite geboren en was er zelf twijfel of ze het wel zou halen. We hebben haar Geluk genoemd en ze leeft nog steeds, al 7 jaar

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 19:37

Ik ben heel slecht in namen Haha! voor een hengstveulen heb ik er 3 die ik mooi vind dus als het er is,kijk ik wel welke het beste bij hem past.
wbt een merrie veulen heb ik echt geen idee. Ik heb het geluk dat de letter vrij is bij osn stamboek maar omdat de halve wereld zo KWPN minded is zegt men regelmatig dat de leeftijd van mijn paarden niet kloppen.
Toen ik vertelde dat ik lodewijk zadelmak had gemaakt waren er veel mensen verbaasd dat ik een toen 6 jarige nu pas zadelmak had gemaakt.en ik heb zelfs al eens op concour mijn papieren moeten laten zien omdat de stamboeknaam met een andere letter begon dan de geboortedatum op de coupon.
dus wie weet wordt het wel een A... of toch maar niet.. *zucht*

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 19:39

Juist daarom zou ik het niet met een A doen. Moet de rest van de wereld maar ietsjes minder KWPN minded worden, toch??

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 19:55

Ik houd de 1e letter van de naam van de moeder aan.
Maar mijn creativiteit met de M en de C wordt steeds minder... Rolleyes
Moeten het misschien toch hengstveulens worden, die namen heb ik al jaren liggen maar nog nooit gebruikt Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 20:08

Kim, ik vind het eigenlijk juist goed van je dat je niet zo KWPN-minded doet Knipoog. Misschien dat ik dat ook wel ga doen, ik krijg ook geen papier bij Ivanka junior en ik hoef er niet eens mee op concours..
Oke.. ik maak de keuze vanaf nu voor mezelf nog groter, alle letters zitten er weer in bij mij Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 20:10

Tinne schreef:
Kim, ik vind het eigenlijk juist goed van je dat je niet zo KWPN-minded doet Knipoog. Misschien dat ik dat ook wel ga doen, ik krijg ook geen papier bij Ivanka junior en ik hoef er niet eens mee op concours..
Oke.. ik maak de keuze vanaf nu voor mezelf nog groter, alle letters zitten er weer in bij mij Haha!

Gelijk heb je! Als het paard toch geen papier krijgt kan je toch juist heerlijk je eigen naam verzinnen met de letter die je wilt?

pril85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 20:15

ik weet niet of ik er overheen gelezen heb, maar vanaf hoeveel maanden kan je een veulen eigenlijk voelen?
of is dat per merrie verschillend?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 20:21

Dat is per merrie verschillend, er zijn er een aatal die het met 5 a 6 al gevoeld hebben! Ikke gisteren pas voor het eerst, op precies 7 maanden, maar daar heb ik wel mijn hand voor haar uier moeten leggen, en toen werdt ik beloond!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 20:59

Ik wil ook voelennn... !
Nou ja.. moet nog maar even wachten denk ik, een eekhoorn is nog niet zo goed te voelen aan de buitenkant van die uberbuik van Vank Ach gut Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 12:31

Ik heb gisteren een boekje besteld over de groei van een veulen tijdens de dracht.
Duurt wel even voordat het binnen is maar dan zal ik kijken of er wat plaatjes te scannen zijn Knipoog

Dit is het boek
Afbeelding
A simple illustrated account of how the foal develops in the womb from egg to birth which includes every stage of embryo development. This small book is consulted and valued by breeders all over the world.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 12:48

Komen er nog veel verzendkosten bij?
Lijkt me wel leuk zo'n boek.

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 12:51

Ik moet ook een naam bedenkne, maar ik heb echt geen idee! Verward
Het moet zowieso met de B beginnen, en het liefst moet de naam wat met de moeders naam te maken hebben: Vreya! En het mag ook met vaders naam te maken hebben: reitze Haha!
Hebben jullie nog leuke ideetjes? Lachen

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 12:59

Tigra krijgt ook een veulen is nu 7 maanden drachtig moet binnekort even een foto maken van der buik. je ziet het nogmaar een klein beetje.

namen verzinnen Bloos! tigra's veulen moet ook met een B

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:11

coydog schreef:
Komen er nog veel verzendkosten bij?
Lijkt me wel leuk zo'n boek.

Verzendkosten waren hoger dan het boekje Haha!
Boekje zelf stond voor 2,95 (Engelse pond) en incl. verzendkosten is hij 6,89 (Engelse pond) ongeveer €10,50.
Hoop hem binnen een week of 2 in huis te hebben Lachen

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:24

Geen A voor Kim dus dan ben ik voor een merrie naam vrij en voor een hengst moet het met een O zijn en die heb ik al. Dat maakt het wat simpeler toch Scheve mond

www.paardennamen.nl maar weer eens bezoeken.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:53

Okee, waar haal ik dat boekje vandaan??? Die wil ik OOK!!! Wat gaaf!!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:54

Nimber schreef:
Geen A voor Kim dus dan ben ik voor een merrie naam vrij en voor een hengst moet het met een O zijn en die heb ik al. Dat maakt het wat simpeler toch Scheve mond

www.paardennamen.nl maar weer eens bezoeken.

Dat maakt het veel simpeler!! Leuk dat je van die A afgestapt bent!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:56

jeddah schreef:
Okee, waar haal ik dat boekje vandaan??? Die wil ik OOK!!! Wat gaaf!!

Product Details: The Foal in the Womb
A.W. Marrable
# Paperback 44 pages (November 14, 2003)
# Publisher: J A Allen & Co Ltd
# ISBN: 0851315933

Ik heb hem bij www.amazon.co.uk besteld. Niet van amazon zelf maar bij een verkoper via die site.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:57

vrijalover schreef:
Ik moet ook een naam bedenkne, maar ik heb echt geen idee! Verward
Het moet zowieso met de B beginnen, en het liefst moet de naam wat met de moeders naam te maken hebben: Vreya! En het mag ook met vaders naam te maken hebben: reitze Haha!
Hebben jullie nog leuke ideetjes? Lachen

Oei, die wordt lastig!! Beitze is natuurlijk erg afgezaagd....maar op zich wel een leuke naam!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:59

Boekje ziet er mooi uit! Mooi om te hebben idd!

Ivanka jr. kan met beginletter van A t/m Z variëren...
Maar het moet wel bij Sanne en Ivanka passen Schijnheilig

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:26

Op verzoek van Jeddah, hier foto's van Pepsi van vandaag (kun je vergelijken Haha! ):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En Sim dan??

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 16:56

WOW!!!!!!!!!!!!!!!! Jeetje Mac, ze is ENORM!! Alweer veel groter dan ze was!!! Ik ben benieuwd hoe ze er aan het eind uitziet!!

Bij Sim is het vind ik, wel goed te zien de laatste dagen, maar op foto haast onmogelijk te zien, ze is gewoon te zwart Huilen ! Nog een reden dat ik juist op een Sorrel hoop!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:03

Daar zit al een flink veulen in!
Mooi hoor, en ze wordt alleen nog maar mooier

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:49

Ik ben jaloers om mijn DA, die heeft vandaag mijn veulen gevoeld!

Ze werd vandaag op gevoeld omdat ik toch wilde weten of alles nog wel goed ging. Haha het veulen was niet te missen. Nou ben ik wel jaloers hoor... En ik kan weer rustig slapen omdat ik zeker weet dat alles goed gaat...

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 17:55

jeddah schreef:
Oei, die wordt lastig!! Beitze is natuurlijk erg afgezaagd....maar op zich wel een leuke naam!

ja best leuk ja, zo hadden we ook al breya Tong uitstekenJa, we zijn heel creatief Scheve mond whaha of bleya vind ik eigenlijk wel heel leuk, alleen staat er in de buurt al een paard dat zo heet! Boos! Tong uitsteken