[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

baudyh

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 11:00

Gefeliciteerd fleuribelle en keresa

Ladonna sterkte. Fijn dat hij mooi is ingeslapen.
Ik heb ook een oudje. Heb hem al 24 jaar hij is 28 jaar. Je weet dat het een keer komt. Maar het blijft rot.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 11:16

Ladonna veel sterkte.

Fleuribelle en keresa proficiat. Ik ben, zoals de meeste, ook wel benieuwd hoe het met hun gaat. Is alles goed verlopen. Ook natuurlijk naar de leuke foto’s!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 11:25

Ladonna nog heel veel sterkte. Y;(

Cio dat is fijn om te horen, werd eerst gemiddeld 15 keer per nacht wakker gebeld, maar de afgelopen twee dagen maar een paar keer. Uier is ook weer wat voller, ik verwacht (hoop haha) eind deze week.

DL spannend!!

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 11:28

Gefeliciteerd fleuribelle en keresa!

Wat een mooie bijzondere merrie namen met een R, wat voor taal is dat?
Ik dat we eruit zijn met een R, hoeft niet perse omdat we hem of haar waarschijnlijk in NAS stamboek doen maar mama is KWPN dus wie weet daar ook

Vraagje over het water; vorig jaar kwamen we hier niet aan toe omdat veulen eerst niet kon staan en lopen en toen hij het wel kon ging het snel mis.
Hij had een liesbreuk, ( en was eerst een dummy) die raakte bekneld en toen was het einde
Hier drinkt merrie uit grote specieton.
Ik kan een emmer hoog ophangen maar dat is maar eentje.
Wil liever meer water aanbieden.
Had vroeger zelf bij het voeden zo'n dorst :D
Wat denken jullie zal ik de specieton op een tafel zetten?
Hoe hoog moet het staan voor een veulen van een merrie van 1,60 x hengst van 1,68?

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 11:43

Keresa gefeliciteerd.

De geboorte was er een uit het boekje. Om 5 voor 9 brak het vruchtwater en om 5 over 9 was ze geboren. Ze bleef netjes een aantal minuten achter de merrie liggen met de achterbenen nog in de merrie.
Veulen was erg vlot. Ze begon na een halfuurtje al te mesten en te plassen. Alleen het vinden van het uier was een beetje lastig. Na anderhalf uur had ze deze ook goed gevonden.

Alleen wilde de nageboorte niet vlotten. Er zat totaal geen beweging in. Om 12 uur met de DA gebeld. Deze is gekomen. De merrie is met de nageboorte geholpen maar deze kwam er niet in zijn geheel af. De merrie is gespoeld en einde van de middag nog een keer. Ze heeft gelukkig geen koorts vanochtend.

We zijn erg blij met Sterre fan ‘t Boveneind

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 11:57

Hier alles goed met moeder en kind
Hij was redelijk snel met opstaan en drinken ging ook heel snel gepoep geplast .
Na geboorte er snel af
Nog niet een hele goede fotoAfbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:00

ah mooi koppie keresa. Fijn dat alles goed ging

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:02

Wat een knapperds weer <3
Nog meer foto’s posten hoor!

Symke ik zou bang zijn dat de tafel omvalt op het veulen of merrie

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:06

LaDonna, sterkte met het verlies van je oude dame... Blijft natuurlijk enorm moeilijk, maar wellicht een kleine troost dat ze nu haar rust gevonden heeft. :knuffel:

Vulina, je zou denken dat ze je niet meer lang in spanning zou houden!

Fotsy, Lily heeft ook al goed gewerkt. Beter maakt ze het snel even af want ik ben wel heel erg benieuwd naar wat ze gebakken heeft samen met Mo! :):)

CP, ze is wel gemeen zeg... -O- Ze zal je wel graag bij zich houden i.p.v. dat je op vakantie gaat. :')

Kabayo, fijn dat de kleine man het goed doet! Ben benieuwd waar hij uiteindelijk terecht gaat komen!

StalMelyn, spannend hoor! Zeker dat Pleun nu wel uier aan het maken is. Ben benieuwd welke tekenen ze nog meer gaat laten zien voordat ze de kleine dropt. :):)

Knolselder, ik ben inderdaad al heel lang op de geitjes aan het wachten.... -O- Maar als Lonneke eerst gaat hoor je mij ook niet klagen!

Fleuribelle, gefeliciteerd! Luxe tijd weer. Hopelijk is het nu gewoon goed betreft de nageboorte! :j Fijn dat de kleine het goed doet.

Kathleen, ik bedacht me dat ik niet meer had gereageerd op je B&B idee! Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of ik er gebruik van zou maken. Ligt heel erg aan de situatie en wat er sowieso al beschikbaar is. Al is het wel heel erg fijn om uit je bed te stappen en op stal te staan natuurlijk.
Hopelijk zet Eefje de kleine snel op de wereld zodat ze van het gewicht verlost is! Toch even een worteltje aan de uitgang houden denk ik. Beter heeft je hoefsmid gelijk. :')

essie_blue die van jou wil ook maar niet doorzetten he... :(:)

Keresa gefeliciteerd met het veulen! Hopelijk alles goed gegaan.

Charmfaith, die van jou houdt 't ook goed vol voor de inschatting van februari/maart. :=

DustinLover, spannend ineens! Ik zit er klaar voor hoor! :):)

Ual, voor dat stukje zou ik 't ook wel durven. Juist een goede eerste oefening. :j

Symke, ik ben er niet zo van om dingen in stal te zetten als 't niet nodig is. Ik zie de kleine er al onder komen en zich vast rollen o.i.d. Indien mogelijk zou ik gewoon wat vaker de emmer vullen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:07

Wat een schattige koppies <3

DL, ik vind het zo spannend!! :):)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:11

Gefeliciteerd Fleuribelle en Keresa met jullie veulens!

DL; spannnend hoor, een baby Markie!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:27

Gefeliciteerd keresa! Mooi koppie erop

Fleuribelle, merrie nog even goed in de gaten houden dus. Fijn dat veulen merrie tot nu toe goed doen.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:32

Het valt me nu op dat er zoveel Friese paarden in dit topic zijn ! :wow:
Niet heel veel ponyveulens tot nu toe.
Keresa ;is jouw veulen een (welsh)pony?

Gelukkig komende week mooier weer ,eindelijk de dekens weer af!

Drinkwater zou je ook buiten de stal op een verhoging kunnen zetten,achter de deur.
Je kunt ook gewoon afwachten of het veulen überhaupt water gaat drinken,de meesten doen dat de eerste weken nog niet.
Laatst bijgewerkt door KahluaB op 23-03-21 12:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:34

Gefeliciteerd feuribelle en keresa!!

DL ze maakt het spannend zeg!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:42

Knap koppie keeesa!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:59

Niet heel charmant ,maar een foto van vanochtend.
Nog 4 weken..
Afbeelding
van achteren is nauwelijks iets te zien.
Afbeelding

Mijn dochter is nu toch gestopt met rijden,ze had het zin eraf..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:51

Lekker veulen bakken! Ze ziet er er uit. Best bescheiden lijkt het

smeetje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 13:56

Pfoeh wat een hoop is er alweer gepost, kan het allemaal niet meer bijhouden.
Erg druk de laatste tijd met werk, maar heb tussendoor een beetje met Setteli meegekeken en bepraat.
Iedereen gefeliciteerd met hun leuke veulentjes! *\o/*
En sterkte voor iedereen met de minder leuke dingen :n

Toch even een kleine update van hier, April is vandaag 257 dagen. Ze heeft momenteel wel weer iets uier en zucht en sinds gister ook weer ietsje dikke benen.
Ik wou de training de afgelopen maand afbouwen, maar helaas is April het daar niet mee eens en leek het in de dressuurles wel speedy gonzales. Dus ik heb haar nu weer rustig opgepakt naar 3x pw rijden en 1x longeren. Galopperen wil ik deze week denk ik wel mee stoppen, maar merk niet dat ze het moeilijk ermee heeft.
Wat is jullie mening hierover? Ze vind het erg leuk om te werken, maar wil haar natuurlijk niet overvragen.

Uier gisteravond:
Afbeelding
Afbeelding

Rijfoto met de dikke dame, ze doet zo erg haar best. <3 En zo fijn door het lichaam nog heen, normaal gesproken is ze vaak erg gespannen. Maar net of ze die spanning zo van zich af kan zetten nu.
Afbeelding
Afbeelding

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:48

@fleuribelle: wat fijn dat over het algemeen alles goed ging en wat een mooi veulen *\o/*

@smeetje: ik heb de afgelopen 2 mnd ook maar keer of 4 erop gezeten en wat gestapt en paar minuten draf. Maar ik ben 1,5 week geleden ook helemaal gestopt. Ik stap elke avond ff aan de hand. En overdag op de wei

@keresa: mooi veulen <3

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:49

Sleetje: ik zou luisteren naar je paard. Ik heb tot december nog lesjes gereden en wilde januari ook wat af bouwen maar mevrouw wilde het ook niet. Ik ben uiteindelijk dan gestopt eind februari. Wel enkel stap en draf geen gallop meer.

Keresa: wat een schatje! Fijn dat alles zo snel is gegaan.

Fleuribelle: ook fijn dat alles goed gegaan is. Wel spannend zeker als die nageboorte er nog niet af is. Of toch een tijdje duurt. Goed dat ze geen koorts heeft!

Kahlua: bij ons op stal zijn er automatisch drinkbeker op de wei dus dat is wel handig eigenlijk. Je paardje ziet er bescheiden uit!

Wijzig123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 15:07

Smeetje X je moet gewoon luisteren naar je merrie. Wanneer ze nog graag wil gewoon lekker los blijven werken en geen hele zware oefeningen meer doen. Wel goed opletten of het zadel nog goed past. Die van mij zit nu op 329 dagen en ik heb 1,5 week geleden een laatste stap rondje met de barebackpad gedaan. Nu wandelen we elke dag aan de hand en de laatste maand heb ik alleen maar met de barebackpad gestapt en een klein drafje gedaan. Ook niet meer in de bak maar lekker naar buiten.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 15:12

Wat een mooie veulens zie ik voorbij komen. Gefeliciteerd iedereen.

Wij zitten in een beetje een aparte situatie op het moment. De merrie zou pas 25 april op 320 dagen zitten. Echter hebben wij al langzaam een groeiend uier, de banden lijken al de verslappen en de vulva is ook al uit de kreukels. Nu rekenen wij vanaf de twee inseminatie, maar beginnen ons toch af te vragen of het toch niet de eerste inseminatie al raak is geweest. Dan zouden we 4 april al op 320 dagen zitten.

Veearts komt morgen om te enten en voor de wormenkuur dus die kan dan ook gelijk even kijken.

Ik heb tot twee weken geleden nog gewoon gelest. Inmiddels merk ik dat ze het echt wel zwaar vind. Ik rij haar nog wel 3 keer per week een kwartiertje ongeveer. Ik merk bij mijn merrie dat ze liever galoppeert als draaft op het moment.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 15:24

Wat heerlijk al die veulen foto's. <3
Ik wil ook een veulen O:)

Dustinlover. Spannend. Zal vast niet heel lang meer duren.

Vulina. Hoe is het ondertussen met jullie kegelende merrie?

Hier een mijlpaal bereikt Afbeelding

Wild Thing heeft geen harsjes meer gehad, wat een opluchting.

Sammie heeft elke dag voor het naar buiten gaan een flink uier. Maar loopt nog terug. Geduld wordt beloond zeggen ze altijd. Kan niet wachten wat ze er van gebakken heeft. :):)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oja die hormonen, bitch fight ~~}>

Afbeelding

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 15:25

Weet niet wie vroeg
Ja is een welshpony sektie A
Moeder is altingshof Princess Linsey