[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 08:22

Spannend Blaze en nynkster!

We hadden ook niet verwacht dat het gelijk ging pakken bij Wild :') vorig jaar 7 pogingen en was niks geworden. Of naja niet goed ;)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 08:52

Spannend hier allemaal!

Knappe hengst fotsy!

Ik ga vandaag pinta weg brengen. Die is gisteren hengstig geworden. :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 08:57

Hier zitten Vera en Iquita ongeveer op 14 dagen. Volgende week eens zien wat dat zegt.
Vanmorgen ook nog Ella gedekt. Voorlopig zijn de merries die ik wou gedekt en nu eens afwachten. :)

Woogy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 09:21

Succes Rowan!

Tenks allemaal voor de tweeling infos :)

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 10:16

Hier wat minder actief geweest maar ik ga mij weer aansluiten!

We zijn geswitched van hengst. Na een goed gesprek met Marjolein past Cassanova du Bois beter bij mijn merrie. Dus die gereserveerd en alles geregeld. Nu wachten op Bizous tot ze hengstig wordt..

Dit zal over ongeveer 2 weken zijn..

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 12:55

Courtjuh; fijn dat je nu de goede hengst hebt gevonden! Ik heb casanova aantal keren gezien maar het is een gave pony!

WIj hebben pony opgeladen en nu onderweg naar de hengst!

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 15:46

Afbeelding

Afbeelding

Hij had het wat warm :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 16:49

Rest van m'n tekst staat er niet bij? >;)

Gaan straks voor het eerst schouwen gezien Ebba maar bar weinig actie laat zien aan de achterkant, moet Jesse haar maar een beetje gaan ontdooien.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:06

Ontdooien met dit weer lijkt me toch geen probleem woogy :P

Nijnkster spannend, hoe vond ze haar date?

Blaze ook spannend

Pretty jij kan al beginnen uitkijken of het gepakt heeft

Leuke hengst die casanova du bois

Ik ken niks van tweelingen dus weinig op in te brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:27

Mijn merrie is gedekt. Ze was heel braaf. Dinsdag weer. Om de dag tot ze niet meer hengstig is. En dan afwachten tot de scan. Erg spannend allemaal :=

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:31

Goed bezig Blaze, fijn dat merrietje ook zoet was, is niet gegarandeerd de eerste keren -O- ben ook erg benieuwd wat Ebba gaat doen...die is niet kinderachtig namelijk...

Fotsy: typische is, ze staat naast Zaar en die kan dus snuffelen en aan ze zitten, maar heb haar maar een paar keer een plasje zien doen, aan de andere kant van de paddock dus hoe veel dagen ze steeds hengstig was....geeeeeeen idee.
Nou heeft Jesse in een kudde merries geleefd en zit ik er aan te denken om ze samen te zetten. Kost ons minder tijd en hij weet het waarschijnlijk net even beter dan wij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:38

Mn merrie heeft al minimaal 1x een veulen gehad dus ik hoop dat er geen problemen gaan komen.
Ze was ook erg braaf met schouwen toen ze nog niet hengstig was. Alleen een klein gilletje, niet trappen of iets. En met dekken verzette ze zelfs geen stap. Echt gewoon heel braaf. Na het dekken stond ze nog meer te piesen als ervoor :') ze heeft dr hele stal al onder staan piesen inclusief de poetsplaats. _O-

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 18:39

Logisch he...die viezigheid moet er ook weer uit...

stephanie141

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 19:48

Hallo iedereen,
Ook ik hoop volgend paar een veulen te krijgen van mijn merrie. As dinsdag wordt ze waarschijnlijk geinsemineerd. De eerste keer heeft helaas niet gepakt. Mijn keuze is gevallen voor de hengst Indian Rock
Afbeelding
Dit is mij merrie.

Afbeelding
En dit is de knappe indian rock

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-18 23:03

Wat een knappert Woogy!

Fijn dat het gelukt is Blaze!

Courtjuh. Ook een leuke pony hengst <3

Spannend nynkster *\o/*

Stephanie141 wat leuk een Indian rock! Vorig jaar ook mee gedekt maar mijn merrie werkte niet mee ;( . Nu wel gelijk drachtig van mijn eigen hengst. Wat voor bloed is je merrie?

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 00:13

Stephanie, onwijs gave hengst!!
Vulina, hier vorig jaar ook een tweeling gehad. Mijn DA wou de kleinste wegknijpen maar dit omdat ze geen cystes had. En duidelijk voor het insemineren 2 follikels had. De gok genomen en helaas toch een tweeling. Alleen mijn DA kwam 2 dagen na het crushen scannen en was er eentje te zien. Helaas op dag 25 geloof ik, omdat we laat in het seizoen zaten, gescand en alsnog 2 vruchtjes te zien maar deze zaten al aan elkaar vastgegroeid. De gok genomen om nog eentje te crushen maar de ander is ook afgekomen. We konden toch niet meer insemineren ivm seizoen vandaar de gok genomen om alsnog te crushen. Anders had ik ze sowieso allebij laten afspuiten.

Hier helaas nog geen hengstige merrie te zien... Terwijl ze wel al een keer hengstig had moeten zijn. Maar ik heb een leuke merrie die het vaak niet laat blijken... :') Vorig jaar is de DA eens komen scannen omdat ik maar niks zag en had ze gewoon een rijp follikel.
Ik laat de DA binnenkort komen en anders kiezen we weer voor hengstig spuiten.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 07:22

Welkom Stephanie leuke combi

Woogy is een optie ze samen zetten. Alleen opletten voor verwondingen bij beiden.

Blaze goed dat ze zo braaf is. Idd al wat erin zit, moet er ook weer uit.

Zou het niet kunnen dat door het hengstig spuiten je steeds twee follikels krijgt die rijpen?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 07:33

Nynke
Spannend! Hopelijk heeft ze een leuke date :j

Xpenny
Balen dat ze nog niet hengstig is. Komt vast snel. Is zo mooi weer geweest {:}

Stephanie141
Welkom!! Mooie combi zeg.

Blaze
Spannend! Ik hoop dat het gepakt heeft. Fijn dat ze braaf was :j

Woogy
Mooi paard!!

Courtjuh
Welke had je hier voor gekozen? Mooie hengst hoor Casanova!

Pretty
Ook al spannende tijden. Ik duim!

Dustinlover
Hoop dat het snel pakt :)

Iedereen druk met het dekken/insemineren. Allemaal spannend! Ik wacht op 30 april. Dan gaan we kijken of ze drachtig is of niet *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 07:37

Spannend Kabayo! Hier als het goed is nog morgen en donderdag dekken, ze zou daarna niet echt meer hengstig moeten zijn. Mocht ze dan nog hengstig zijn dan ook zaterdag nog. :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:13

Welkom nieuwelingen!

Het gaat hier lekker vlot nu met insemineren. Het was er ook wel het weer voor. :j

Mijn favo merrie Ella is ook hengstig geworden afgelopen weekend en gedekt!
Wel vroeg genoeg want vorig jaar beviel ze zomaar op 307 dagen,benieuwd wat ze deze keer gaat doen. Eerst maar eens drachtig worden. :o

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:25

Het gaat hier inderdaad lekker met dekken en insemineren.

Mijn merrie is vandaag weer gescand. Er zat een mooi ei maar nog niet groot genoeg dus nu woensdag weer scannen en we hopen dan donderdag of vrijdag te insemineren.

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 10:44

Spannend bij iedereen hoor!! Net alsof alle eierstokken bij de merries beginnen te rinkelen nu het mooie weer wat meer aanhoud!

Hier beginnen te eerste tekenen van de nieuwe hengstigheid ook weer te verschijnen sinds gister. Ze stond steeds kort te plassen en bleef daarna nog even in de plashouding staan. Aankomende dagen even aankijken en dan denk ik dat we halverwege de week een keer de DA laten scannen. En dan insemineren!!! *\o/*

Gelukkig komt de hengstenhouder met het sperma naar hier en insemineert haar zelf, dan kan ze lekker hier blijven :)

stephanie141

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:16

AM_Horses schreef:
Wat een knappert Woogy!

Fijn dat het gelukt is Blaze!

Courtjuh. Ook een leuke pony hengst <3

Spannend nynkster *\o/*

Stephanie141 wat leuk een Indian rock! Vorig jaar ook mee gedekt maar mijn merrie werkte niet mee ;( . Nu wel gelijk drachtig van mijn eigen hengst. Wat voor bloed is je merrie?

Ze is een Dayano x Havidoff, hopelijk lag het niet aan de kwaliteit zaad van Indian Rock bij jouw merrie ?

Echt leuk alle merries die al drachtig zijn

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 11:39

zo, dat gaat lekker hier, iedereen al goed bezig!
Stephanie, wat een mooie combinatie! veel succes!

ik duim voor iedereen die aan het wachten is op de 18 dagen scan, en hoop dat er geen tweelingen tussen zitten.

Ik wacht hier nog steeds op tekenen van hengstigheid bij Smarti. Ik heb haar nog niet hengstig gezien dit jaar.
donderdag was hier een dierenarts voor tanden van ons andere paard, dus ik heb meteen gevraagd of ze kon zien hoever Smarti in de cyclus is. Ze heeft dus even gescand en zag wel dat er een eisprong was geweest. maar dat ze nu niet hengstig is.. eisprong tussen 4 en 17 dagen oud... :) kan ik niet zo veel mee denk ik dus. we houden haar in de gaten en wachten af.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:05

Fotsy: dat is ook de reden dat ik twijfel. De hengst kan wel tegen een stootje denk ik, maar Ebba is ook wel zo venijnig dat ik niet weet of het wel zo handig is...Twijfels twijfels twijfels!