[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimsel94
Berichten: 603
Geregistreerd: 04-05-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 17:46

Gefeliciteerd Chantal!

Ben benieuwd quir! Wil je een tweelingdracht of laat je een embryo in een andere merrie 'overzetten'?

SofieHavan

Berichten: 1911
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 17:52

Ik meld me met een bang hartje ook graag aan...
Mijn merrie is nog niet drachtig maar ik hoop haar uiteraard wel netjes drachtig te krijgen.
Evita heeft vorig jaar een veulentje gehad van Ceasar Ter Linden. Helaas is dat erg ongelukkig ten val gekomen in de opfok toen hij 8 maand oud was en heb ik hem moeten laten inslapen.
Zijn verlies heeft mij enorm veel pijn gedaan,... ik kon me echt niet voorstellen dat ik ooit weer verder zou kunnen. Maar de hengstenhouders hebben mij vorige week een prachtig cadeau gegeven ter gelegenheid van mijn verjaardag: een gratis dek van Ceasar voor mijn merrie *\o/*
Ik heb nog eventjes getwijfeld maar we zijn overstag gegaan :) we gaan ze laten dekken.

Morgen om 11u laat ik de merrie scannen in de dierenkliniek bij ons in de buurt en hopelijk hebben we dan snel een zicht op wanneer we haar kunnen laten dekken :)

Geen enkel veulen kan Bou vervangen, maar ik ben wel erg blij dat we weer naar de toekomst kunnen kijken en het verdiet laten slijten. Ik hoop in elk geval dat ik nooit meer zo iets triest moet meemaken!


Afbeelding

Foto: Merrie met het veulentje (Qui Que Bou)

Quir

Berichten: 17397
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 17:59

Haha, ja inderdaad... Nu ik terug lees staat het er helemaal raar. :+

Maar ze heeft twee eitjes en dus last minute besloten dat ze volgende week gespoeld wordt. Na de prijzen hier in het topic gezien te hebben was dat erg makkelijk. :j
Als de draagmerrie niet drachtig is na 45 dagen, zelfs geen kosten (behalve 140 voor het spoelen zelf, maar dat is het wel waard). Als er twee embryo's gespoeld worden gaat er 1 terug en de andere in een draagmerrie.

Dus daarom hopen op twee embryo's en dus daarna twee veulentjes, wil erg graag een merrie uit haar. Ze heeft namelijk een erg leuk lijntje (directe moederlijn van Houston en iets verder van Dark President (v. Wynton) en Fellini (v. Ampere).

Normaal vind ik twee eitjes helemaal niets (ze maakt bijna altijd twee eitjes aan, veulentje van vorig jaar is er ook een van een tweeling), toch telkens weer spannend of het goed gaat en als er een afgeknepen wordt of de andere wel blijft zitten...

Spannend Sofiehavan, maar het is je zo gegund!! Prachtig gebaar ook van de hengstenhouders. Ik ga heel hard duimen voor je dat alles helemaal goed gaat en je straks een prachtig gezonde vlek hebt!

Myrthee_

Berichten: 2571
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:23

SofieHavan, wat onwijs lief van de hengsthouder om dat aanbod te doen. Het is je zo gegunt na alle elende met je knappe mannetje.

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:35

Wat een supermooi gebaar van de hengstenhouder. Ik hoop ook voor jou, net zoals voor iedereen hier in dit topic, dat er volgend jaar een leuk veulen naast staat.

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 20:21

Ga je naar België dan Quir?

Wat een fijn gebaar Sofiehavan!

Quir

Berichten: 17397
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 20:23

Vulina schreef:
Ga je naar België dan Quir?

Wat een fijn gebaar Sofiehavan!


Ja inderdaad, is vlakbij waar de merrie staat. :)

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 21:10

Wat mooi Sofiehavan. Kan me je verdriet en angst erg goed voorstellen. Ook hier best bang voor weer verdriet. Maar ik weet dat ik ook weer ga genieten van het volgende veulen, en daar doe ik het voor.

Jolynne

Berichten: 2299
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 21:13

Mag ik soms meekletsen? Ik ben voor het 3e jaar aanwezig als meelezer, terwijl ik voor het 3e jaar een drachtige merrie zou hebben :D

Ik moet wel nog even wachten want aanstaande ouders worden binnenkort (begin juli verwacht) ouders,
ik hoop dan dat het gelijk in de veulenhengstigheid pakt..vorig jaar is het bij de eerste ronde gelijk gelukt.
Mijn topic van dit jaar: [KS-MK] Nog een minibaby onderweg voor juli 2017!

Waarom ik voor dit combi gekozen heb?
Voor beweging, luxe en maat te fokken om uiteindelijk een verwachtte men- en showpony te hebben (voor verkoop).

Aanstaande papa (ook in eigendom): 1e premie mini hengst van 98cm hoog en 1/4 Welsh (B) pony.
Afbeelding

Afbeelding

Aanstaande mama is een 4 jaarse NSPS merrie van 95cm
Afbeelding

Afbeelding
Vorig jaar met een kleine vetjes-en babybuikje

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 21:34

Tjonge, wat gaat het hard hier!

Succes voor degenen die geïnsemineerd hebben! Spannende tijd.

Chantal, gefeliciteerd met de dracht! Mooie combi!

Zijn er eigenlijk al meer merries drachtig verklaard? Kan zijn dat ik er over heen gelezen heb hoor, zijn ook zoveel postst :wow:

SofieHavan, ik heb je topic van de dracht van Qui Que Bou toendertijd gevolgd en leefde zo met je mee toen ik las dat hij overleden was. Eeuwig zonde! Vind het moedig dat je het nog een keer probeert en super aardig van de hengstenhouder! Enne, leuke naam heeft je merrie :P

Precies zoals uitgerekend begint Bin hengstig te worden. Helaas moeten we wachten tot de volgende cyclus daar onze stal nog steeds gesloten is betreft de rhino in de nabije omgeving.

Ik ben van plan haar bij de volgende hengstigheid naar een inseminatiestation te brengen en weer op te halen als het ei weg is. Stallingsgeld is €16,- per dag en scannen €27,- incl btw. Insemineren doen ze voor niks.

Wat een verschil in prijzen allemaal, zowel dekgeld als dierenartskosten!

Welkom Prosecco! Mooie dieren! Lijkt me makkelijk, het dekken zelf regelen. Je merrie heeft al een aardig buikje. (Edit: ik zie nu dat het een foto van vorig jaar is :Y) )

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 21:56

Gefeliciteerd chantall! Ben nu al fan!

Prachtig gebaar is dat sofiehavan. Hopelijk maken ze een mooi eerbetoon aan je verloren mannetje.

Duimen op 2 eitjes quir!

Ik kan niet wachten met scannen haha. Net als een klein kind aftellen tot kerstmis.

Aanstaande papa nog eens showen <3 ben zo happy dat ie in mijn leven is gekomen. Een geweldige lieve sok tegenover mijn veulens, braaf bij de merries, maar ook voldoende pit en werkwilligheid als je ermee aan de slag wilt. Na dit dekseizoen gaat hij ook beleerd worden voor de sulky dat ik hem nog meer kan bieden dan alleen dekhengst zijn.
Afbeelding
Afbeelding

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:06

Wat een prachtig dier Luna, je hengstje!

Evita, hopelijk wordt de boel snel vrijgegeven en kan je ook beginnen.

Mooi koppeltje Prosecco!

Tinniie

Berichten: 4691
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 07:32

Pfff Jade wil echt niet meewerken.. nog altijd niet geovuleerd.. ze had zondag al een ei van 4,5 en nu is het al enkele dagen zacht en staat het op springen.. Volgens het dekstation zijn alle merries daar wat ontregeld door het weer. Vriezen, dan overdag veel zon en warm..
Dus maar voor de derde keer zaad besteld.

P_Tries

Berichten: 5157
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Almere

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:10

SofieHavan, wat goed van je dat je een beslissing gemaakt hebt. Ik heb je Bou topic helemaal meegeleefd en gelezen, en och och wat sneu. Ik herken me zo goed in je twijfels. Maar juist daarom dikke respect dat je het toch nog een keer wil proberen. Angstig is het zeker.. Maar deze keer kan het niet anders dan goed gaan.

Balen dat het niet helemaal gaat zoals gewild Tinnie, het weer moet daar inderdaad eens mee ophouden!

Hier ook nogsteeds een merrie die niet hengstig wil worden, ik wijd het ook maar aan het weer.

Muronia

Berichten: 19670
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 08:31

SofieHavan wat een verhaal, ik herinner me het nog heel goed. Lief van de HH dat je dit aanbod hebt gekregen en knap van jou dat je het aanneemt. Ik wens je heel veel geluk en een prachtig veulen volgend jaar!

Prosecco welkom en natuurlijk mag je meekletsen.

Luna, wat een knap ventje! Leuk dat je hem ook wat meer uitdaging gaat bieden dan alleen dekhengstje zijn :j

Evita jammer dat je nog niet mag reizen met je paard. Nog maar 1 hengstigheid afwachten dan, het is gelukkig nog vroeg in het seizoen. Je weet nu wel mooi de cyclus te bepalen.

Tinniie balen maar ik denk ook dat het weer daar best invloed op kan hebben. Het zou stabieler mogen zijn nu.

Hopen dat ze snel hengstig wordt P_tries!

Suzie voelt zich weer helemaal thuis en heeft gisteren een uitgebreide verzorgbeurt ondergaan door haar verzorgster (die onwijs blij was dat ze weer thuis is, zo lief!). Het bleek toch allemaal wel wat vermoeiend en ze moet wel bijkomen van haar avontuur. Gistermiddag:
Afbeelding
Afbeelding

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 09:31

sofiehavan het is je zo gegund na alle ellende
mooi gebaar van de hengstenhouder

sjintoo ik denk dat het echt geen verschil maakt misschien dat ze makkelijk drachtig raken met een echte hengst erbij maar dit is afhankelijk van merrie tot merrie

leuke combi's ml, je weet ze wel te kiezen

oh en de leeftijd van de merrie speelt geen rol meer als ze al eens een veulen gehad heeft, ik ga niet zeggen dat je dit nog moet doen voor een eerste veulen
mijne is ook al 18 en drachtig van haar 3de veulen en normaal wordt ze dit jaar opnieuw geinsemineerd

fijn murosch dat ze thuis is en zich zo lekker voelt

Kabayo

Berichten: 14120
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:01

Sofiehaven wat super lief van de hengstenhouder! Duim mee dat het allemaal goed gaat!

Fijn murosch dat ze zo lekker happy is om weer thuis te zijn :)

Gave combi's ML <3

Prosecco welkom! Mooie combi

Luna wat een mega mooie hengst zeg!

Balen tinniee dat het even niet wil :(

Ptries duimen dat het snel doorzet

Chantal gefeliciteerd!!

Balen zeg Evita dat je niet weg kan

Wij vandaag voor het eerst scannen. Begin hengstig. Zondag weer :)
Knappe merrie
Afbeelding

mijnlieverd

Berichten: 1230
Geregistreerd: 13-07-05

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:39

SofieHavan, wat een lief gebaar van de HH! Tis je zeker gegund na al die ellende die je hebt meegemaakt!

Luna, knap hengstje zeg!

Hier Biscuit niet drachtig pffff, dus begint al goed, moed is me al weer in de schoenen gezakt haha.
Had wel een ei van 4.2 cm, maar kon voor vandaag geen sperma meer regelen, komt nu morgen, hopelijk zit t ei er dan nog :).

Kimsel94
Berichten: 603
Geregistreerd: 04-05-10

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 10:44

Jammer zeg mijnlieverd! Hopen dat je morgen nog optijd bent!

SofieHavan

Berichten: 1911
Geregistreerd: 15-05-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 13:25

Dank jullie wel allemaal voor de succeswensen :)
Ik hoop ook dat het allemaal goed gaat. In elk geval wel een mooie meevaller vandaag: Evita laten scannen en twee eitjes van 36mm (op elke kant een ei, helaas). Dus we hebben haar ineens naar de hengst gebracht.
Met wat geluk kan ik haar maandag of dinsdag oppikken, liefst drachtig :D
Dan is het bang afwachten tot 16 dagen en hopen dat ze effectief drachtig is en dat het er maar eentje is.
Iemand ervaringen hier met het afknijpen van een tweeling? Ik hoop dat dat goed gaat mochten het er twee zijn...

Ai mijnlieverd da's vervelend, ik hoop ook dat het ei er nog zit!

Kabayo, succes met scannen, hopelijk is ze snel hengstig!

Murosch wat een schattig ding! :D

Tinniie, hopelijk snel een ovulatie! Inderdaad door dat vreemde weer zijn er veel merrie's uit de haak denk ik.

Luna, knappe hengst zeg! :D

Haha Evita, idd mijn merrie heeft een prachtige naam ;) :') Vervelend dat jullie nu niet kunnen dekken door de rhino, hopelijk is dat daar snel opgelost!

Prosecco, mooie combi, succes met het komende veulen!

Quir, oh jij hebt blijkbaar ervaring met dubbele eitjes! Ik hoop zo dat er maar eentje gaat zitten bij ons!
Succes met spoelen!

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 14:38

Vorige dracht zaten er bij mijn merrie drie in, zijn er twee afgeknepen. Volgens de hengstenhouder ging die derde nooit overleven, maar die is toch mooi blijven zitten.

fokfanaat

Berichten: 20220
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 14:55

hier was vanmorgen eindelijk het ei eraf! dus nu 18 dagen duimen. heheh dacht niet dat het nog goed zou komen.

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 15:34

Welke hengst had je ook alweer FF ?

suffie
Berichten: 5719
Geregistreerd: 06-04-06

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 15:46

Lara is tot nu toe altijd drachtig geweest van een tweeling, waarbij de DA er een heeft afgeknepen. Ook dit keer had ze twee follikels. Belangrijk is dat je echt op de 16 dagen gaan scannen, wil je de kans op afknijpen vergroten! Hopelijk pakt ze in een keer op!

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 15:58

Even een egopost lees straks bij!

Bibi is vandaag drachtig gescand op 18 dagen :D morgen halen we de dames op en mijn andere merrie scan ik over 10 dagen thuis.

Afbeelding