[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:19

Ik lees ook weer mee, spannend voor sommige.

Helaas mijn veulen is 11 februari al geboren, merrie.
Kon dit topic niet vinden.
Dit is Indiana.

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:25

Zucht, twee van de dames op 38,0 vanavond...voorlopig nog weinig uitzicht op baby's dus -O-

Had stille hoop voor aankomend weekend, maar vrees dat Pris gewoon weer de 340 dagen over gaat

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:42

Zo, lang dagje gewerkt vandaag en ook nog een treinverbinding gemist. De hele dag was het bal op het spoor geloof ik...

Heb wel bijgelezen, maar behalve tieten is er niet veel blijven hangen :+

Zag wel paar x de vraag voorbij komen hoezo draver x paso, en volgens mij ook nog een hoezo arabier x TWH :D

Om te beginnen met de arabier x TWH. Ik heb altijd volbloeden gefokt, maar vind mezelf te oud worden voor die temperamentjes. Ondanks alle protesten van arabierenliefhebbers zit er best een kern van waarheid in het vooroordeel dat arabieren hysterisch/temperamentvol zijn. Allemaal best te behappen, maar dat moet je wel willen en kunnen. Kunnen is het probleem niet, maar het willen zo langzamerhand wel.
Dus ik wilde iets anders. En er zaten naast een wat rustiger temperament wel wat andere dingen op mijn verlanglijstje, en één daarvan is een betere stap - de meeste arabieren stappen nou eenmaal beroerd - en de andere was een vlakkere galop. Al die dingen vond ik in de TWH. En het resultaat is meer dan wat ik gehoopt had. Als bonus zit er ook nog töltaanleg in, hoewel ik daar weinig mee doe. Maar ik ga nog wel eens kruisen met een gangenpaard ook, denk ik. Maar voor nu heb ik gekozen om naar arabisch terug te gaan, dus NRPS. Er alsnog weer een volbloed opzetten wilde ik bewust niet, zie boven :+ En qua karakter zijn de ponies van du Bois gewoon geweldig.

Dan de draver x de paso. Ik heb iets met gangenpaarden, dat moge duidelijk zijn, en deze kruising wordt in Duitsland ook vaker gedaan. Dravers, met name de Amerikaanse, kunnen zelf ook nogal eens tölten, dus die kruising was voor mij eigenlijk heel voor de hand liggend. Het veulen van vorig jaar dat dus niet oud heeft mogen worden, was ook meer dan wat ik gehoopt had, dus ik hoop heel erg dat versie 2.0 nét zo goed, mooi en leuk is, en dat dit keer dus wel heel blijft...

Dat was even in een notendop mijn onderbouwing voor het hoe en waarom :D

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:08

Caesar hoe gaat het met koetje en de pleeg mama.
is de eigen mama weer tot rust gekomen en uier helemaal leeg?
En hoe gaat het met jou zelf?

linda2008 spannend elke keer weer stapje dichterbij nu al suiker water
gefeliciteerd met je veilige mijlpaal

Ennasil92 hier ook camera op stal weet zo niet welke zal ik is moeten opzoeken .

Neonlight wat balen maar gelukkig niet je eigen merrie en misschien bevalt ze wel wat eerder

Silly1972 wat balen van de navelbreuk, is de kans niet aanwezig dat het zelf nog kleiner word?

Tinniie hopelijk duurt het voor de merrie niet te lang meer

Carmuh dankjewel ik ga er is naar kijken merk dat ze hier wisselend hooi eten en dan af en toe wat vertrappen en dan eet ze het niet meer.
is die een beetje stevig? :o

mijnlieverd ze beginnen haast te maken

Noisy ja aan eind moet je niet overal meer bokt openen _/-\o_ :j

Kabayo veel plezier

Ibbel wat een mooie en duidelijke uitleg interessant om het zo te lezen.
nu ben ik nog meer benieuwd naar je veulentjes

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:24

Haha heerlijk al die tietenfoto's valt mij nog mee dat er geen vulva foto's geplaatst worden :P

Wat een schatje Birdie

Mooie onderbouwing Ibbel

Geen idee Polleman, dat wil ik inderdaad nog even navragen, ga het wel masseren, hij liet dat vanavond ook goed toe.

Cashmiro zakt achter wat door zijn kogels, maar dat komt vaker voor en is nu al een stuk rechter dan 2 dagen geleden.

Ze zijn weer thuis *\o/*.
Het is wel een enorm nieuwsgierig ventje. Heerlijk!

Afbeelding

Afbeelding

Noisy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:27

Jaaaa, die zou ik bijna vergeten! De Vulva/kling/punani foto _O-

Aaah Silly, dat is fijn. Jij zal wel goed slapen vanavond, denk ik

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:32

Baby weer thuis! Ziet er goed uit hoor!

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:32

Ooh silly wat een knoddie!!

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:43

Linda, wat een fijn gevoel moet dat zijn die veilige mijlpaal *\o/*

Silly, fijn dat je grote vent lekker mee naar huis mag, wel balen van die navelbeuk maar zoals je zelf ook zei; komt helemaal goed :j

Hinte, Dankjeee !! Ik ben geslaagd voor mijn opleiding tot ondernemend coach met behulp van paarden, hihi hele mond vol :+

Birdie, ahww wat een dotje ! <3

Ibbel, jeeeej nog een gangenpaarden liefhebber !! Ik ben dan ook bijzonder benieuwd naar wat er uit komt rollen !!!

Silly, die vulva foto's zullen nu wel komen, je brengt iedereen op ideeën _O-
En leuke foto's van je ventje <3 <3 Hij staat idd echt al beter op zijn voeten +:)+

Neon, ohh echt balen, hopelijk gaat ze net een dag of 3 eerder ! Dan kan je nog een paar dagen genieten :j

Tinniiee hopelijk komt de baby snel ! Ik ben heeel benieuwd ! O:)

Woogy, pfff wachten duurt lang he?

Kabayo, veel plezier vanavond !

Ivy power, ik zie zeker vorderingen !

Welkom Siptje !

Halla moet nog (ongeveer) 54 dagen :O En hoewel er weinig veranderd is wil ik toch omdat het al 1000 jaar geleden is dat ik even een ego post gedaan heb een foto van vandaag delen O:)
Voor de nieuwelingen, Halla is een 5 jarige IJslander merrie en is 3 mei uitgerekend van haar eerste veulen van Dagfari fra Saudarkroki (voor de kenners :+ )
Afbeelding
Afbeelding

Verder ligt Halla echt megaaa veel ! Als ze niet eet, dan ligt ze wel te maffen ! Is dat normaal tegen het einde van de dracht? Ze is verder niet sloom ofzo maar het valt me wel op dat ze naarmate de zwangerschap vorderde dat ze steeds meer ging liggen. Doen die van jullie dat ook ?
Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:43

Hehehe, wij hebben een appgroep voor de 3 aanstaande mama's en daar plaats ik dus mooi wel punani foto's van Pris op ;) Wisselt mij nog te veel om ze hier ook te plaatsen.

Silly: dat is puur slapte van de pezen, beweging is juist goed voor ze. Tara was mega slap in de achterbenen bij de geboorte, stond met haar kogels tegen elkaar, voeten bijna haaks naar buiten en kogels op de grond. Trekt elke dag wat bij. Is nu met 3 jaar oud mega sterk.
Hij ziet er wel top uit zeg, knappe vent :)

Ibbel: ben het met je eens ja, ik heb hier thuis 5 arabs staan waarvan er 4 onder de 7 zijn. Als ik die vergelijk met de 3-4 jarige springpaarden op werk...zijn de warmbloeds echt doetjes. Enige echte verschil is, als die aan het lopen gaan er 600 kg met mij aan het lopen gaat _O-
Maar een arab is vlugger, ziet veel meer en reageert veel sneller. Ongeacht de leeftijd, als er ineens een blaadje ligt is dat een blik waardig. Als dat zelfde blaadje ineens weg is...moet daar ook even op gereageerd worden natuurlijk.
Merkte het verschil heel erg met mijn Engels Volbloed destijds. Toen ik daarmee naar buiten ging, zat ik overal klaar voor: boompjes, plasjes, takjes. Die keek nergens naar en liep in 1 streep naar eindpunt. Waar ik met mijn arab al 100 keer stop-and-go had gedaan, afgewisseld met een sidestep haha.
Laatst bijgewerkt door Woogy op 09-03-17 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:46

Welkom Siptje, hoop dat je gezellig mee komt kletsen!

@Silly; fijn dat het goed gaat en hij weer thuis is. Hopen dat zijn beentjes snel goed zijn en hij lekker stapjes naar buiten kan.

Pretty en DL hebben dus pech met die heerlijke slapers, fijn dat het jullie zo gegund is :D

Gelukkig zie ik op mijn telefoon niet alle foto's standaard; ik moet ze echt speciaal openen. Maar vooral die bleke tietfoto's komen raar over, die standaard zwartjes zijn toch altijd wat prettiger op een of andere manier haha

@Birdie; jammer dat we de geboorte van je veulen hebben moeten missen. Toch nog gefeliciteerd. Wel vraag ik me af of je veulen wel 100% is? Haar bouw en verhoudingen lijken veel van een dwergje te hebben?

@Polleman, het gaat nog steeds goed. De diarree zakt weer af gelukkig en proberen nu wat vast voer te leren eten, al is dat nog lastig volgens mij. Haar pleegmama duwt haar bij de voerbak weg als ze daar staat en het is voertijd, dus dat vind ik een positief beeld. Het is geen bijten en ook als ze achterlangs staat krijgt ze geen slaag (nou is die merrie geen slagijzer). De moeder merrie hebben we vandaag weggebracht, die is verkocht naar Oostenrijk. Binnen een dag en heel snel gegaan. Dit jaar zou ik haar toch al gaan verkopen maar deze gebeurtenis heeft alles wel in stroomversnelling gezet. Ze heeft geen moment last gehad van haar uier of verhoogde temperatuur, dus dat is gelukkig goed gegaan.

Met mijzelf gaat het gelukkig goed, sta inmiddels wel onder zh controle vanwege dat het kindje hard groeit, maar ik ben zelf ook lang dus dan val je al gauw in bepaalde protocollen. Prima, ben er rustig onder. Hoop dat mijn laatste merrie een beetje meewerkt en dat die geveulend heeft voordat ik aan de bak mag :D Lief dat je ernaar vraagt

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:51

Halla is echt prachtig Daisyjazz :D
Heel sprekend met die blauwe ogen icm haar donkere kleurtje <3
54 is straks sneller voorbij dan je denkt!

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:51

Ibbel.....Ik ben heel benieuwd naar wat eruit komt!

WoogY.....Nog meer geduld hihi

Silly....Wat fijn dat ze weer thuis zijn! Hij is knap!

Pollen. ...Ik heb 3 stuks en heb ze inmiddels zo een 4 weken en zijn echt sterk. Die van mij loopt er best aan te trekken maar ze blijven heel.

Net weer bij hum geweest en uier was weer voller achteraan tussen de achterbenen zegmaar. Hebben lekker even 20 min gewandeld en gepoetst, weinig verandering daarna.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:52

Caesar: wat goed dat Koetje in elk geval niet te veel achterna gezeten wordt. Vaak helpt een beetje weken in warm water wel met de eerste vaste voedselmaaltijden. Tara dronk d'r moeder een beetje boel leeg dus die wilde ik wat vroeger vast voedsel geven, droog at ze het niet. Met warm water wel.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 22:10

Ceasar wat fijn dat het goed gaat. Maar zeker dat het met jou goed gaat.o
Het zal best zwaar zijn de afgelopen tijd.

Daisy je mag best foto's plaatsen hoor, niks ego's aan ;)
Die van mij lag 's avonds heel veel. Wordt toch zwaarder natuurlijk.

Dank jullie. Ben erg content met wat Harmony ter wereld heeft gebracht, ik heb even globaal gemeten maar hij zit al zo ongeveer op de 1.05m en dan staat hij nog niet helemaal recht ;)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 22:18

Vaak de wat grotere veulens staan in het begin nog wel eens week op de koten. Komt helemaal goed hoor! Prachtig mannetje!

Haha Daisyjazz, dat is al heeeel lang geleden :+ Dat werd wel tijd ;)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 22:19

Woogy schreef:
Caesar: wat goed dat Koetje in elk geval niet te veel achterna gezeten wordt. Vaak helpt een beetje weken in warm water wel met de eerste vaste voedselmaaltijden. Tara dronk d'r moeder een beetje boel leeg dus die wilde ik wat vroeger vast voedsel geven, droog at ze het niet. Met warm water wel.

Week je dan die veulenbrokjes in warm water? Of ook hooi oid?
Alle tips omtrent flesveulens zijn overigens van harte welkom. Wij zijn hier ook nieuw in en we lezen ons zo goed als mogelijk in. Gelukkig veel steun, ook buiten bokt met tips en adviezen maar er zijn maar weinig mensen die een veulen opflessen.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 22:29

Heet water op de veulenbrokjes worden ze wat papperig van en daardoor makkelijker te kauwen. Komt ook geur vrij waardoor ze meer interesse hebben. Je kan er altijd een grasmix doorheen zodat ze wel goed kauwen, wat ze kauwen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 22:34

En kennis van mij Had vorig jaar een flessenveulen, die heeft hem heel snel geleerd gewoon uit de emmer te drinken.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 22:46

Silly wat fijn dat die thuis is! En vind hem echt prachtig getekend! Zo wil ik ze wel in het klein.

Halla is echt prachtig met der blauwe kijkers!

Kan helaas niks vertellen over flessen veulens.

Spook had er vandaag heel veel zin in!

Afbeelding

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 22:53

Ah, knappe Spook zeg! Ziet er zo heel anders uit dan op de cam, haha.

Weke koten trekt idd vaak snel bij.

Mijn merrie was ook nog wel actief, haha.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 23:02

Heerlijk die blije paardjes op de wei.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 23:15

Oooh weide! Dat wil ik ook :D

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 23:17

Het is nog wel echt begin hoor. Maar ik begin vaak in maart met half uurtje, heel langzaam uitbouwen. Dan kan straks het veulen ook lekker de wei op.
En na de regen van gister vlogen vandaag de plaggen wel beetje in het rond, haha. Maar vooruit, trekt hier ook wel weer snel bij straks.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 23:24

Dyonne die had er ook nog wel zin in! Ja spook lijkt op die camera zo mager op de rug maar dat is ze echt niet :P denk een soort schaduw ofzo.