Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:53

Misschien moet er een apart topic geopend worden waar veuleneigenaren worden uitgenodigd hun reden van absentie op te geven.

Mijne zal zijn... Geen interesse in een verkiezing.
Ik wist niet eens dat er een verkiezingstopic liep totdat ik dit mekkertopic erover tegen kwam.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:03

Wow al dik 20 pagina's... 8)7
Ik schrik er wel van dat zoveel mensen zich er zo druk in maken. Het blijft 'maar' een bokt-titel, er valt verder niks mee te winnen hoor :P

Ik vind het wel erg voor KBK dat ze zo wordt geviseerd.. Trek het je niet aan hoor!

Ik heb wél mijn merrie-en hengstenveulen opgegeven, ookal is het misschien een gelopen race... Mij maakt het echt niet uit welke plaats ze krijgen, voor mij zijn ze allemaal van goud ;) Ik ben gewoon al blij dat ze beide wat stemmen hebben gekregen :)

Ik las het hier een aantal keren en vind inderdaad ook wel dat elk veulentje toch minstens een paar stemmen verdiend. Verder maak ik me er helemaal niet druk in :)
Laatst bijgewerkt door Tinniie op 01-11-16 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:05

Tieneke schreef:
Ik vind het eigenlijk ook niet echt tof hoe hier een bokker met een slecht gevoel wordt opgezadeld. Iedereen heeft evenveel recht om topics te openen over haar/zijn veulen, dit is imo een logisch gevolg daarvan, maar het wordt haar bijna kwalijk genomen dat er mensen op haar veulen stemmen.

Waar zijn we mee bezig.

De discussie over de verkiezing en dat er dingen anders kunnen, ok, maar als het blijkbaar al jaren speelt, is het niet nodig om het nu wèl persoonlijk te maken.

Ik ben het zeker met je eens.
Het wordt nu op de man gespeeld dat vind ik niet eerlijk.

Vorig jaar was dit soort gezeik er niet maar omdat het toevallig een Beer is.... want wees eerlijk.... daar wordt in de vorige 20 pagina's steeds naar verwezen zonder namen te noemen is het nu ineens een hot item.

Ik vind het echt jammer dat er steeds op de bokker gespeeld wordt.

Alle veulens zijn leuk en mooi
Laten weer gewoon van ze genieten en laten we ophouden om steeds met een vingertje te wijzen.

Iedereen wil erg graag zijn plasje er overheen doen maar denk dat het nu wel duidelijk is hoe er over gedacht wordt.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:19

Nu kom ik ook uit m'n meeleesmodus, ook ik vind t niet netjes (zacht uitgedrukt!) dat hier nu 1 bokker zo ongeveer de grond in word getrapt!

Wil je niet stemmen, dan stem je niet!
Ben je het er niet mee eens? Prima! Dat kan en dat mag.... maar laat iedereen aub in z'n waarde!

Wat heb je er nu in godsnaam aan om dan maar iemand zwart te gaan maken? Omdat diegene mss meerdere topics heeft gepost of gewoon meer tijd heeft dan n ander.. iedere eigenaar opent topics om hun veulen te laten zien, dat noemen ze trots zijn!!!

Ik denk dat iedereen die zijn of haar veulen op heeft gegeven mee doet voor de lol, de titel is maar n bijkomstigheid en imo absoluut niet het belangrijkste!

Ik heb mijn veulen ook opgegeven en de mensen die er op stemmen ben ik dankbaar! Voor mij maakt t echt niet uit wie er wint, wie er 2e wordt en wie er 3e wordt... Mijn veulen is sowieso goud waard, ongeacht waar hij zal eindigen!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:36

Mando schreef:
Tieneke schreef:
Ik vind het eigenlijk ook niet echt tof hoe hier een bokker met een slecht gevoel wordt opgezadeld. Iedereen heeft evenveel recht om topics te openen over haar/zijn veulen, dit is imo een logisch gevolg daarvan, maar het wordt haar bijna kwalijk genomen dat er mensen op haar veulen stemmen.

Waar zijn we mee bezig.

De discussie over de verkiezing en dat er dingen anders kunnen, ok, maar als het blijkbaar al jaren speelt, is het niet nodig om het nu wèl persoonlijk te maken.

Ik ben het zeker met je eens.
Het wordt nu op de man gespeeld dat vind ik niet eerlijk.

Vorig jaar was dit soort gezeik er niet maar omdat het toevallig een Beer is.... want wees eerlijk.... daar wordt in de vorige 20 pagina's steeds naar verwezen zonder namen te noemen is het nu ineens een hot item.

Ik vind het echt jammer dat er steeds op de bokker gespeeld wordt.

Alle veulens zijn leuk en mooi
Laten weer gewoon van ze genieten en laten we ophouden om steeds met een vingertje te wijzen.

Iedereen wil erg graag zijn plasje er overheen doen maar denk dat het nu wel duidelijk is hoe er over gedacht wordt.

Vorig jaar was dit gezeik er niet??

Vorig jaar werden zowel bij de hengsten als de merries, een veulen gouden bokt veulen die overleden was.
Daar werden opmerkingen overgemaakt waar de honden geen brood van lusten.
Toen was de discussie zelfs nog erger dan dit jaar.

Ik heb overigens niet heel veel bijgelezen (20 paginas vond ik wel wat te veel :+)
Dus ik ben mij er niet van bewust dat er zo op de man gespeeld wordt.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:43

Valt ook reuze mee. Er wordt over de laatste jaren gesproken en blijkbaar speel je dan op de man als je een veulen van dit jaar noemt. Misschien is dat het geval bij de enkeling die de toekomst kan voorspellen, maar dat zal niet de meerderheid zijn. Sommige mensen voelen blijkbaar de behoefte een voorbeeld te noemen en dan is Beer natuurlijk wel gelijk het veulen wat er uit springt. Dat heeft verder niets met zwart maken of de grond in trappen te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:45

En dan wint die Beer het populariteitswedstrijdje.. nou èn? :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:47

Precies. Ik geloof ook niet dat ik ook maar één reactie heb gelezen van iemand die daar een slechte nachtrust door heeft. Alleen dat men zich afvraagt of het de bedoeling moet zijn van een veulenverkiezing :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:54

Picasso schreef:
En dan wint die Beer het populariteitswedstrijdje.. nou èn? :D

dat maakt toch ook niet uit?

Alleen rijst wel de vraag op of het de bedoeling is van zo'n verkiezing om diegene die de meeste topics, de meeste tijd heeft, een bekende bokker of een zielig verhaal heeft, te laten winnen :o

Mij maakt het niet uit wie er wint :+ ik heb geen veulen en als ik die al had zou ik die waarschijnlijk toch niet opgeven :+
Maar ik kan mij wel voorstellen dat er deelnemers zijn die niet mee doen omdat ze weten dat ze nooit op kunnen tegen de overmacht/populariteit van andere bokkers.

Overigens is er bij de merries ook een favoriet dus we kunnen het net zo goed daar over hebben :+
Het is mij om het even over wie we het hebben, maar ik denk wel dat Beer een makkelijk voorbeeld is, hij is gewoon erg bekend :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:00

Maar serieus: waar gaat het over? Een verkiezing voor het leukste veulen... en morgen gaat gewoon de zon weer op: voor diegenen die winnen en voor diegenen die verliezen... Maar heel gek: er is niks verloren of gewonnen behalve '15 minutes of fame' voor de winnaar... wauw.... Nee dan zou ik me ook heel druk maken over dit soort lu l l i ge verkiezingstopics. En als je daar wel van baalt: zorg dan dat je net zo'n schare fans verzamelt en doe wat de winnaars doen. Man, man, man.. serieus: morgen heb je gewoon weer voedsel op je tafel en kan je lekker slapen in je bed.... :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:08

Nou, het topic gaat over het feit waarom er zo weinig deelnemers zijn.
Ik vermoed dat dat komt omdat de concurrentie nogal indrukwekkend is :+
Maar dan kom je automatisch bij dit onderwerp uit... schijnbaar :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:11

Het grappigste is nog wel dat er dus belemaal niet zoveel minder aanmeldingen zijn :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:12

Sizzle schreef:
Het grappigste is nog wel dat er dus belemaal niet zoveel minder aanmeldingen zijn :D

Ik heb ze niet geteld :+
Maar het viel mij wel op dat ik dit keer maar 2 paginas hoefde door te scrollen..
Er zijn jaren geweest dat het er veel meer waren :')

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:37

miss_lizje schreef:
Watch my color toch? Of iets in die trant.

Er lijkt inderdaad een soort vloek op te rusten. Of onthouden we juist deze gevallen beter door de gewonnen titel?

Dat zal absoluut ook mee spelen. Veel veulens halen nl. De 3 niet. Maar het is wel toevallig dat weinig top 3'ers niks aan de hand krijgen terwijl veel veulens natuurlijk ook wél gewoon gezond en wel drie worden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 22:52

Dat is gewoon omdat de nadruk er dan op ligt.
Van de 4 veulens die ik over de jaren had is helaas ook nog maar 1 in leven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 23:00

Tja de enige manier om het zeker te weten is door het in statistieken te zetten maar das een haast onmogelijke opdracht. :+ eigenlijk gewoon onmogelijk. En uiteindelijk: wat heb je er aan. Maar ik begrijp wel waarom iemand begon over 'twijfelachtige eer' (of iets in die aard) mede omdat ik in 2014 ook al iets dergelijk gedacht heb. := tis bijgeloof en toeval maar tja... De gedachte is menselijk denk ik. Hopen dat de top drie van dit jaar zijn of haar hoeven veegt aan dat toeval.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 23:05

Ook ik heb een aantal jaren meegedaan met de veulenverkiezingen, in 2012 meegedaan met mijn eerst gefokte merrieveulentje Nevaeh, in 2013 volgde hengstveulen Damarae. Beide werden gouden Bokt veulen, natuurlijk super leuk!

Wat ik me van toen nog wel herinner is dat er net als nu veel discussie was over vriendjespolitiek, mensen die gespamt werden in hun PB box om te stemmen etc., dus wat dat betreft zal er weinig veranderd zijn. De steken onderwater die in dit topic gedaan worden zijn wat mij betreft behoorlijk kinderachtig, maar het is kennelijk een mooi topic om het ongenoegen te uiten. Jammer. :n

Oh en ik heb trouwens twee spuuglelijke veulens gefokt en had minimaal 20 uur in de week tijd om actief te zijn op Bokt, dus wat dat betreft pas ik precies in het stereotype eigenaar van gouden Boktveulens! *\%/*

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 23:23

Wauw, zal wel gebed zonder einde worden dit. Over en weer voelt iedereen zich aangesproken en is op hun teentjes getrapt. Jammer.

Zag wel een goed idee voorbij komen van iemand; anoniem stemmen! Als dat op een eerlijke manier mogelijk gemaakt kan worden... Zou denk ik wel eens een mooie oplossing kunnen zijn.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 23:26

Muzefee schreef:
Ook ik heb een aantal jaren meegedaan met de veulenverkiezingen, in 2012 meegedaan met mijn eerst gefokte merrieveulentje Nevaeh, in 2013 volgde hengstveulen Damarae. Beide werden gouden Bokt veulen, natuurlijk super leuk!

Wat ik me van toen nog wel herinner is dat er net als nu veel discussie was over vriendjespolitiek, mensen die gespamt werden in hun PB box om te stemmen etc., dus wat dat betreft zal er weinig veranderd zijn. De steken onderwater die in dit topic gedaan worden zijn wat mij betreft behoorlijk kinderachtig, maar het is kennelijk een mooi topic om het ongenoegen te uiten. Jammer. :n

Oh en ik heb trouwens twee spuuglelijke veulens gefokt en had minimaal 20 uur in de week tijd om actief te zijn op Bokt, dus wat dat betreft pas ik precies in het stereotype eigenaar van gouden Boktveulens! *\%/*

Ik vond jou veulens anders wel heel knap! :))
Al moet ik ook eerlijk toegeven dat door wat er met Navaeh gebeurde ik jou het gouden bokt hengstveulen wel extra gunde :j

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 00:14

Op een hondenforum waar ik wel eens lees, daar is precies hetzelfde hoor.
Bij een fotowedstrijd wint altijd een bekende persoon van het forum, niet de mooiste foto of onderwerp.
Het is nu eenmaal zo, sommige mensen schrijven erg veel en maken veel topics.
Als ze dan eenmaal een 'schare' achter zich hebben, dan gaat dat makkelijk.
Niet dat die persoon daar op uit is, maar zo gaat dat nu eenmaal.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 01:52

Ik heb ooit op Frummel gestemd en stem straks op Beer. Waarom? Voor mij gaat het om het leukste veulen van bokt. Het dier wat mij het meest aanspreekt omdat ik hem leuk, lief en grappig vind. Ja ik heb het veulen dan al eerder gespot in een topic en het heeft dan ook mijn aandacht al getrokken. In geval van Beer was dat inderdaad al voor de geboorte omdat ik Kim gewoon een heel leuk paard vind en ik heel benieuwd en verheugd was naar haar veulen. Nu vind ik hem super leuk en kijk graag naar zijn foto updates. Ook Frummel volg ik nog en vind ik ondanks zijn portie pech een geweldig mooi en leuk paard geworden. De eigenaren ken ik verder niet trouwens en populair is voor mij een term die ik koppel aan mijn pubertijd, dus daar heb ik nog maar weinig mee op. ;)

Maar de vraag is waarom er zo weinig veulens op gegeven zijn. Geen idee. Minder gefokt, minder mensen die het leuk vinden om mee te doen? Ikzelf had twee jaar geleden een veulen en heb hem toen ook niet opgegeven. Ik post zelden foto's van mijn paarden op bokt, omdat ik daar gewoon helemaal geen behoefte aan heb. Gelukkig vinden andere mensen dat wel leuk, anders zou het maar een saaie boel hier worden.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 03:08

Wauw, wat maakt dit topic veel los. Ook interessante ideeën gezien.

Ik heb het net van voor tot achter doorgelezen en vind dat beide (of beter alle) kanten goed naar voren komen, in veel berichten wordt er in zijn algemeenheid gesproken over deelnemers van alle jaren en dat lijkt onvermijdelijk als je de invloed van populariteit op de verkiezing bespreekt.
Een paar berichten gaan over specifieke veulens, dat werd voor een deel onderling al uitgesproken en in principe mag je natuurlijk zeggen dat je een bepaald veulen of bepaald type paard niet het leukste vindt en er daarom niet op stemt, probeer wel om er een ander niet mee voor het hoofd te stoten, ook hier doet de manier waarop je iets brengt veel.

Lieveli op de erwt, hij was leuk :) maar laten we verder weer ontopic blijven nu.

Een topic met poll over hoe mensen stemmen, ik denk dat het heel moeilijk is om dat in een poll te vangen, zeker als je maar 1 optie kunt aanvinken, ik denk eigenlijk dat het grootste deel van de mensen meerdere redenen zal combineren?

Een betere definitie dan Boktveulen is er in mijn ogen niet direct, dit is bewust niet verder uitgeschreven. Het gaat, zoals in dit topic ook heel goed naar voren komt, niet bij iedereen om de mooiste foto, niet iedereen kijkt naar de beste bouw, lang niet iedereen volgt andere fototopics, lang niet iedereen stemt op bekendheid of het verhaal, dus hoe vat je samen waar al die mensen hun stemmen op uitbrengen, het gaat gewoon om het veulen waar de meeste bokkers, om al hun uiteenlopende redenen, voor gekozen hebben, dat is het boktveulen van het jaar.
Wat iedereen er toe bewogen heeft om zijn stem op bepaalde veulens uit te brengen is bewust altijd aan de mensen zelf gelaten, het aanbod is simpelweg te divers om echt via een bepaald stramien met elkaar te vergelijken, mensen stemmen dus vooral gewoon op hun gevoel. Krijg je een 'betere' verkiezing als je alle inzendingen via vaste punten met elkaar vergelijkt? Ze zijn allemaal zo verschillend en de mensen hebben allemaal andere voorkeuren, dus wie bepaalt dan wat 'beter' is?

Een interessant idee dat voorbij kwam is anonieme opgave. Stuur allemaal je foto naar de moderator, die maakt een topic en we zetten er geen boktnamen bij. In principe een soort 'blind keuren'.
Het enige probleem dat we daar tegenkomen is dat de veulens natuurlijk niet anoniem zijn, ze zijn (gelukkig :) ) al eerder te bewonderen geweest in topics, dus de mensen die nu stemmen op een bij hun bekend koppie, zullen dat dan ook gewoon doen?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 05:38

Ik denk dat het al heel veel scheelt als er anoniem gestemd kan worden! Nu willen een hoop mensen elkaar niet afvallen! Maar nog eerlijker zou zijn als je niet weet bij welke eigenaar welk veulen hoort. Of toch die onafhankelijke jury! Misschien ook nog een verdeling maken op ras..Nu loopt alles Door elkaar van koudbloed, pony, kwpn'er ect..appels met peren vergelijken m.i

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 06:00

Als dit een mannenforum was geweest hadden we deze hele discussie niet gehad :D Vind echt dat een aantal mensen van een mug een olifant maken en veel zwaarder aan Bokt(-populariteit) tillen dan nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 07:01

Laurie schreef:
Als dit een mannenforum was geweest hadden we deze hele discussie niet gehad :D Vind echt dat een aantal mensen van een mug een olifant maken en veel zwaarder aan Bokt(-populariteit) tillen dan nodig.

Amen! En goedemorgen trouwens! :9k