Ach wat vreselijk voor die man, dat gun je inderdaad niemand. Ontzettend aardig dat jullie een gratis dekking aanbieden Arianne. Ik denk dat ik hetzelfde gedaan zou hebben.
Nou AZ, ik verwacht dat het er morgen wel naast staat als ik het zo lees. Ik denk dat het warme weer de veulentjes roept
Kim heeft waarschijnlijk wat last van het warme weer KBK. Ze zitten nog behoorlijk in het haar en het is van -5 naar +12 gegaan
Joan was vandaag een beetje humeurig. Met het longeren viel me ook op dat haar buik meer een puntvorm krijgt. Net of het veulen zich in een hangmatje heeft gelegd
Gisteren zag ik Mickey aan de liksteen likken en bedacht me opeens dat ik hier in dit topic had gelezen dat het slecht was voor veulens. Ik wil diegene toch nog even bedanken
Nog geen hopelijk houden de arab dames ze nog even binnen vandaag wat en blut weer.
iemand vroeg wanneer veulens naar buiten gingen. Hier gaan ze de eerste week standaart de nacht op stal. En dan overdag afhankelijk van het weer. In de kudde lopen ze al snel. Naja kudde 3 paarden
Aziza houdt de baby nog even voor zichzelf, de melk blijft er wel uitstromen, dus ik ga er vanuit dat ze dit toch niet heel lang meer vol kan houden. Ik hoop dat ze het vandaag overdag doet. Ze is al meerdere keren overdag bevallen 1x om 7 uur, 1x om 10 uur en 1x om 14 uur. Dus ik hoop dat ze zoiets doet, en niet wacht tot aankomende nacht Als ze vandaag bevalt, is het wel de allereerste bij mij ooit, die op de uitgerekende datum bevalt.
@ Woody, ik had geen zoutsteen maar een mineralenblok ( zo een rode vierkant blok) en Younah likte daar de laatste tijd van haar dracht daar echt wel aan. Ondanks dat ze onbeperkt ruwvoer heeft van goed kwaliteit en voldoende brok....maar evengoed had ze wellicht toch iets te kort aan iets.
Maar bedenk me nu; zijn de mineralenblokken ook slecht voor veulens? Die grote rode vierkante blokken?
Ik zou hem er wel uit halen want er zit natuurlijk ook zout in. Volwassen paarden kunnen prima regelen wat ze nodig hebben. Ik heb vaak zo n likemmer in het land. Je merkt echt wanneer de voedingsstoffen afnemen. Paarden voelen prima aan wanneer ze het nodig hebben. Mijn veulens - jaarlingen gaan dan graven en grond likken. Likemmer erbij en klaar
Joan likt zo'n himalaya steen in no-time op. Die krijgt ze dus maar afentoe. Anders piest ze me de hele stal onder. Ze vindt dat schijnbaar zo lekker. Die staat er de hele dag aan te lebberen. Ik zal eens zo'n mineralen blok proberen. Kijken of dat op een normale manier gaat
Azara heeft nog een mooi strak buikje, dan ben ik weer wat rustiger en is mijn pony hier nog best dik bij! (272dg) Is Azara ook maiden?
Ja, Cemlys, wat is een likemmer? Klinkt goed en handig!
Tjinta
Geplaatst: 22-02-16 11:24
AZ tjonge stromende melk maar nog geen veulen. Hopelijk vandaag overdag. Zou perfekt zijn.
Arianne ach gossie wat sneu voor die meneer. Veulen en merrie verliezen is echt heel zwaar.
Ik zet de veulens ook direkt de dag na de geboorte (die tot nu toe altijd s avonds plaats vond) buiten. Apart van de kudde. Afhankelijk van het gedrag van de merrie komen ze na een poosje in de kudde. De laatst bevallen merrie komt altijd eerder met veulen in de kudde dat de 1e is me opgevallen. Maar gemiddeld na een dag of 5. Snachts staan hier altijd alle paarden binnen. Behalve in de dazen tijd dan is het ritme omgekeerd. Snachts buiten overdag op stal.