[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:08

Vitaquilla schreef:
Oow voor degene die t vroeg het word Ferdeaux (bordeaux x ferro) <3

Ik vroeg dat...was er wel benieuwd naar aangezien ik hem ook ga gebruiken voor mijn merrie :D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:21

Al_Zawraa schreef:
Ik heb het net nog even nagerekend van mijn laatste factuur, scannen+voorrijkosten komt op €82,82. Vind het echt belachelijk veel 8)7
Er zijn ook geen afspraken te maken qua prijs voor een heel dekseizoen ofzo, ook als je naar de praktijk rijdt scheelt het je maar €10,-..

Zo da's echt veel.

Ik betaal als ik naar de kliniek zelf rij 16,50 ex btw (geen consultkosten oid)

Aan huis heb ik laatst 46,50 ex btw betaald. (incl visite)

Dus dat is bijna de helft van jou! pffff

WenK

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:37

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 07:37

AZ wat duur zeg, hier bij DA ook vrij duur hoor, daarom rij ik naar kliniek, tien minuten van bij ons en veeeel goedkoper. Heb factuur van twee maand geleden nog steeds niet ontvangen, zijn daar heel laks.

Wenk wat een plaatje <3

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 08:01

Hier is t ei weg :D nu wachten tot 22 mei

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 10:33

Al_Zawraa schreef:
Ik heb een vraag aan jullie, zoals de meeste van jullie weten is Aziza drachtig en staat zij op de Regumate, omdat zij vorig jaar tot 2x toe haar vruchtje verloren is.
Nu vertoont ze sinds een aantal dagen raar gedrag ten opzichte van mijn hengst. Ze hinnikt naar hem op een bepaalde manier zoals ze normaal alleen doet als ze hengstig is en ze laat hem soms ook toenadering zoeken en doet dan als hij dichtbij is ook vaak uiteindelijk wel lelijk naar hem. Een als hij echt dichtbij komt slaat ze hem ook weg. Maar goed ik twijfel nu dus om nogmaals te scannen.. Ik vind het ook heel raar gedrag aangezien ze door de Regumate sowieso niet hengstig kan worden, maar dat is ook de reden dat ik twijfel. Mocht ze namelijk het vruchtje verloren hebben wordt ze ook niet hengstig, dus zou er niets zijn waaraan ik zou kunnen merken dat ze het kwijt is.

Iemand van jullie dit gedrag weleens gezien bij een drachtige merrie of een merrie op Regumate? Wat zouden jullie doen? Nog een keer laten scannen? (DA ziet me aankomen, ze is 2 weken geleden nog gescand)

Karin,mijn merrie die op de regumate staat,heeft exact hetzelfde gedrag. Ik roep haar soms wel eens toe dat ze intussen wel mag aanvaarden dat ze drachtig is. Karin is natuurlijk wel al tonnetje rond (bijna 300 dagen ver) dus ik hoef niet te twijfelen aan haar.
Heel vervelend voor jou! :(:)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 10:36

en succes maar weer voor al diegenen die wachten op een insemenatie of al een stap verder zijn bij het scannen!

Lisa zit vandaag op 30 dagen na geboorte van haar veulen dus gisterenavond al eens geschouwd en ze was er nog niet klaar voor maar ook niet echt woedend. Dus vanavond nog maar eens.
De hengst had er wel al veel zin in maar mocht werkloos zijn stal terug in,de stakker :')

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 12:01

Vraag over regumate kan ik niet beantwoorden.
Hier geen ervaring mee.

Net even gebeld met mijn hengstenhouder over pepper.
ze heeft zich sinds donderdag elke dag laten dekken en staat nog steeds hengstig.
Volgens mij vindt ze de hengst leuk.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:02

Haha Inowa ja hier een merrie die geniet van die aandacht.
Maar in theorie zou dat willen zeggen dat het een eind duurt voor het eitje springt. Maar is hier al wel bewezen dat dat niet negatief hoeft uit te draaien.

Uitwendig scannen kost hier 15 euro en dan nog de visite natuurlijk,dat is is iets van 30 euro,valt me alles mee dus. :)

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:08

Helaas heb ik ook geen ervaring met Regumate. Zijn wel flinke dosis hormonen geloof ik? Doet met sommige mensen ook rare dingen dus wie weet ook met sommige merries :+

Volgens mij kost scannen per keer voor mij rond de 50 euro, dat is aan huis dan.

Wat een schatje Wenk!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:15

pretty schreef:
Haha Inowa ja hier een merrie die geniet van die aandacht.
Maar in theorie zou dat willen zeggen dat het een eind duurt voor het eitje springt. Maar is hier al wel bewezen dat dat niet negatief hoeft uit te draaien.

4 jaar geleden liet ze zich ook zo lang dekken en toen bleek dat het eitje niet wilde springen.
dierenarts heeft toen een injectie gegeven waardoor hij springt en direct daarna hengst erop.
2 dagen later mocht de hengst niet eens in de buurt komen
ze was in 1x drachtig.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:30

in die gevallen is zo een injectie wel handig ja. :)
Dat is bij de mini's allemaal wat lastiger omdat er hier niet inwendig gescand kan worden en om dan zomaar wat te gaan doen is gevaarlijk natuurlijk. Dus hier hebben ze lekker lang seks. :')

Die regumate moet je zelfs met handschoenen geven,ik ben er natuurlijk weer te laks voor dus krijg het spul best vaak op mijn hand maar met mijn cyclus heeft het in elk geval nog niet "gespeeld". :+

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:34

Is dat regumate zoiets is als oxytocin?
In de varkenshouderij spoot ik de zeugen oxytocin om de bevalling op te wekken.
dat mocht ook absoluut niet zonder handschoenen gespoten worden.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 13:43

Oxytocin aan het begin van een zwangerschap lijkt me niet zo.
Tis inderdaad een weeen opwekker en hormoon om de melkproduktie op gang te brengen.
dus ik denk dat Regumate wat anders is.

Heb er zelf geen ervaring mee helaas AZ.
Lastig die onzekerheid!
En mennnn wat duur voor een keertje scannen.
Dan twijfel je zeker.

Hier kost thuis scannen dus voorrij en scan 22,50
Op de kliniek kost het 12 euro.

Annisse had vanochtend het ei er nog op maar stond op knappen.
Baarmoedermond was al behoorlijk minder ver geopend.
We halen voor de zekerheid nog sperma op.
(zaterdag geinsemineerd al en nu dus nog een keertje),
En dan de spannende 18 dagen.

Zit ik dus helemaal gelijk met jou Joyce :j

WenK jammer dat je dit jaar niet dekt.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:56

succes Tjinta! Kan niet meer missen als je nog eens sperma ophaalt.

Inowa nee wat jij zegt gebruiken ze net om weeën op te wekken,ook wel om de nageboorte beter te doen afkomen.
Regumate moet net weeën afremmen en dus voorkomen dat de buik samentrekt en er vroegtijdig bevallen wordt.
Als je dit spul dus op je krijgt kan het best dat je ineens je regels niet krijgt of je cyclus domme sprongen maakt bijvoorbeeld. Bij mij werkt het niet iig. :+

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:59

Haha hier ook niet bij de oxytocin,vaak op mijn handen gehad.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:38

Nou de DA komt morgenochtend nogmaals scannen voor de zekerheid, hij vond het ook slim om toch maar even te checken of alles nog goed zit. Dan laat ik direct Mausi enten, dan hoeft dat volgende maand niet en scheelt het nog iets aan kosten.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:44

fijn dat hij gelijk kan enten,dan had je die visite toch al weer uitgespaard.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:51

AZ goede beslissing al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

Tjinta goed dat je nog eens insemineerde als het ei er toch nog niet af was dan kan het nu alleen maar goed zijn.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 17:13

Onze praktijk rekent normaal voor scannen €18,- en dan komt daar €28,- voorrijdkosten bij. Nu is de praktijk 2 km verderop en ze hebben een opvoelbox, dus ik rijd gewoon daar heen. Omdat ze geen pakket aanbieden ben ik met mijn DA overeengekomen dat ik hem per keer €15,- betaal. Heb ik volgens mij niets te klagen als ik sommige bedragen hier lees. Ik kan 's morgens om 08.00u terecht om 's middags om 16.30u.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:14

Jaaa we hadden deze middag echt mazzel *\o/*

Hubbie is naar Nederland gereden voor sperma. We hadden besloten de gok te nemen het sperma niet af te laten draaien maar fris, dus onverdund, mee terug te nemen.
(is altijd een gok omdat het buiten de hengst natuurlijk niet vreselijk lang houdbaar is).
ik vind zonder bijvoegingen voor mijn gevoel fijner.
En zowaar de DA stond op de stoep toen Hubbie thuis kwam.
Ze heeft geinsemineerd en omdat het een hele goede kennis van ons is ook nog even opgevoeld.
Het enige wat ze zei......whow zo'n perfecte timing heb ik nog niet vaak meegemaakt in mijn carriere.
Klinkt goed!!! *\o/* *\o/*
Over 18 dagen weten we of het ook zover is.

Spannend!!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:15

Klinkt goed! Ik ben benieuwd, dat worden een lange 18 dagen :D

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:08

Tjinta schreef:
Zit ik dus helemaal gelijk met jou Joyce :j

Gezellig :D !!
Upona word morgen voor het eerst geinsemineerd, hopelijk kunnen we die dan ook aan t rijtje toevoegen :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:27

Tjinta super.
Spannend wachten.
Joyce goed bezig.
Bonjoy hoe is het met jouw merrie?

Ik zie nog maar twee merrie in het lijstje staan, zijn er nog maar twee drachtig dan? Ik heb de mijne laten toevoegen vandaag.

Flo had zich wel wat geschuurd := , normaal is ze al veel te laat om nog hengstig te komen, pfff, misschien is haar baarmoeder aan het uitzetten, maar nog steeds zuurpruim en chicken paard dus dat zit goed, spannend afwachten naar volgende scan, altijd beetje stress na tegenslag afgelopen jaren zit de schrik er wel in. Alhoewel we er eigenlijk weinig aan kunnen veranderen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:38

Jeetje wat spannend voor velen van jullie!

Als ik dit zo lees mis ik de spanning nu al. Voor Lis is het echter net te zwaar om jaar op jaar drachtig te zijn, daar zij we dit jaar achter gekomen. Heb echt alles uit de kast moeten trekken om haar goed te houden. Die zal dus hooguit om het jaar gedekt worden. Maar aangezien ik momenteel even geen idee heb van een passende hengst is het ook niet zo erg. Stiekem lijkt het me superleuk om over een paar jaar Lis en Selenya samen drachtig te hebben en daarna door te gaan met alleen Selenya... En mocht ik de staatsloterij winnen of een sponsor (lees: baan of goede opdrachtgever) vinden zou ik Marbrynna ook willen aanhouden, leuk opgroeien met haar zus... Kortom, ik ben te slecht in verkopen om veel te fokken Haha...