Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SteffieA schreef:Hoi Karennnn,
Leuk jouw lijstje erbij.
Maar ik heb toch een vraag; weet je zeker dat Daiquiri
met 12 maanden oftewel 1 jaar 1.59m was?
Want als je dan naar de tabel zou kijken van het onderzoek zou hij nu eigenlijk 2 moeten zijn hihi en dat is wel reusachtig voor een jaarling.
Ben benieuwd hoe lang de ladder straks moet zijn als hij uitgegroeid is voor jou om op te kunnen stappen![]()
En wat voor afstammingen zijn Daiquiri en Campari eigenlijk? (wel leuke namen, zeker omdat wij een distilleerderij hebben in Baarle-Nassau)
Het je niet een foto van hen. Dat vinden wij altijd leuk
Kwendeltje schreef:Gisteren bij mijn schoonzus geweest. Zij heeft een jaarling van 14 maanden en een veulen van 3 weken. Afgelopen weekend heeft zij ze beide gemeten. Het zijn allebei merries.
De jaarling zou volgens de tabel met deze leeftijd 148 cm moeten zijn en meet nu 152 cm vanaf de schoft. Het veulen is nu 3 weken en zou volgens de tabel met een maand op 111 cm moeten zitten en meet nu al 117 cm vanaf de schoft.
Kwendeltje schreef:De moeder van beide dames is 1.65 m. De jaarling schat ze dat deze op ongeveer 1.68 - 1.70 gaat uitkomen.
Jeetje 1.16 is aardig aan de maat bij de geboorte zeg. Maar de beide dames van mijn schoonzus zijn super mooie dames. Beide van dezelfde vader maar totaal verschillend van karakter.
SteffieA schreef:Wat mij opvalt is dat er schijnbaar geen hele kleintjes meer lijken te zijn.
Dus ben benieuwd of we dat ook terug zien zodra de paarden 3 jaar en ouder zijn.