Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
AaronYve schreef:Ts heeft toch getuigen dat de merie is uitgebroken.
Ze moet gewoon betalen. En voor het veulen moet een gepaste regeling worden getroffen.
Maat TS maak er echt iets van, deze eigenaar mag echt niet met zoiets wegkomen en dan jou hengst de schukld ervan geven terwijl je nu zelf nadelige gevolgen ermee ondervindt. Want dat is haar paard schuld. En dus haar verantwoording
Vjestagirl schreef:Roxx schreef:Maar je kunt alleen maar de daadwerkelijke schade verhalen. En wat is de waarde van een dekking van een niet-goedgekeurde hengst?
Wat is de waarde van een veulen in de verkoop? Een deel daarvan is de waarde van de dekking, al is het maar 50 of 100 euro.
Roxx schreef:Vjestagirl schreef:
Wat is de waarde van een veulen in de verkoop? Een deel daarvan is de waarde van de dekking, al is het maar 50 of 100 euro.
Maar daar gaan eerst al eens de kosten die de merrie-eigenaar heeft gemaakt, zoals de dierenartskosten, extra voer etc. Je zou inderdaad kunnen stellen dat TS recht heeft op de helft van de winst bij verkoop van het veulen. Ik vrees alleen dat een papierloos veulen niet veel zal opbrengen, laat staan dat er winst overblijft. Hoogstens een heel klein bedrag en daar zou ik persoonlijk de hele trammelant van een rechtzaak niet voor over hebben.
oOoKellyoOo schreef:Zij zelf heefd geen verzekering over haar paard, dus gaat het al moeilijker worden.
Ik zelf had een bedrag in het hoofd van E500 euro, daarbij heb ik de schade alleen van dit jaar hersteld en de dokterskosten van gisteren van mijn hengst, en de hele afrastering aan haar zijde, dus daarbij ingerekent de linten (heb er 4 onder elkaar) de conectors/houders. fysieke schade aan de hengst, kleine vergoeding voor het sperma, mocht ze niet dragend zijn dan gaat dat er vanaf. Ook laat ik de advocaad de brief om stellen, incl krijg ik volgende week een diagnose van de DA op papier, aangezien hij dus zeer waarschijnlijk een ontsteking heefd op gelopen, zijn ballen zijn mega opgezet. Vandaag komt de DA weer, dan moet ik hem een half uur vooraf een kalmeringsmiddel geven dan gaat hij zijn ballen en pielie volledig onder zoeken, op evt infecties. Ben hem nu 3 keer per dag aan het koelen.
Ik baal hier echt van..