[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Re: Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 08:51

Spannend Neon! Die vlekjes zijn toch wel erg leuk Haha!

Jessje, veulens zijn zeker verslavend Haha!
En het valt toch op dat er een hoop dezelfde mensen ieder jaar weer in het DBT zitten. Leuk is dat.

Frenia, scan jij de merries ook bij natuurlijk dekken?
Hier doe ik dat nooit. Alleen dekken tijdens de hengstigheid en dan 18 dagen nadat ze afgeslagen hebben een keer scannen. Of als de hengst hier staat eerst nog schouwen op 2,5-3,5 week en dan daarna een keer scannen op dracht en tweeling controle.
De eisprong scan ik niet, ik dek ze toch door tot ze afslaan en dan heb ik daar nooit problemen mee.

Marlijn, mijn ervaringen met hengstig spuiten/spoelen en drachtig worden zijn ook niet zo goed.
Maar wel om ze goed in de cyclus te krijgen en de baarmoeder schoon te krijgen.
Dan lukt het vaak de cyclus daarop wel.

Dynamic is donderdag hengstig gespoten en begint nu al een stuk vriendelijker naar Tibbs te reageren.
Ze bijt hem nog wel in z'n neus ( Clown ) maar na even schouwen mag Tibbs overal snuffelen en z'n hoofd op haar rug leggen zonder dat ze slaat.
En dat was de afgelopen 4 weken wel anders Nagelbijten / Gniffelen
Hopelijk zet het door en kan ze met een paar dagen gedekt worden.
Of ze dan drachtig wordt zie ik dan wel, ze toont dan iig weer een hengstigheid...

Pauk, ik doe dat ook vaak hoor. Merrie weer terug dekken bij dezelfde hengst.
Zeker als het veulen goed lijkt.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 09:13

Ik heb Aura net voor het eerst opgedroogd staand gezien
(Gister hele dag werken en daarna lag de kleine in diepe slaap) en ik vind haar dr echt super uitzien.. Zal dus wel inderdaad dezelfde man worden voor Alonna..

Pauk hebben we dit jaar ook laten spuiten gespoeld.. Of ze drachtig is weten we natuurlijk nog niet, maar dr zat in ieder geval een goed ei..

Ik denk dat ik ook maar met de hengstenhouder overleg dat als Alonna gedekt wordt ook maar gespoeld wordt.. Misschien wel verstandig als ze zo lang aan de nageboorte heeft gestaan

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 09:43

Ik wil me ook graag melden.
Mijn verzorgpaard Farita (bijna 21 jarige merrie van KAISERSTERN XX, die al vele veulens heeft gehad) Gaat zodra ze hengstig toont gedekt worden.
Word voor mij de eerste keer dat een paard dat ik ken een veulen gaat krijgen, dus vind het super spannend!

Wel alvast een vraagje, cyclus van het paard, is toch 3-4 week? Madam is namelijk eind feb HEEL erg hengstig geweest, maar sindsdien hebben we haar niet meer echt hengstig gezien. Alleen een lichte interesse in de ruinen, wat ze normaal niet heeft, maar eigenaresse vond dat niet hengstig. Als ze niet meer echt toont dat ze hengstig is verder, hoe kun je dan weten of ze hengstig is?

ps, ze gaat 99% zeker gedekt worden door OO Seven, waar ze 4 jaar terug een heel mooi veulen van heeft gehad.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 17:59

marije: eigenlijk niet Knipoog maar bij deze hengstenhouder gebeurt dat standaard,

vandaag follikel van 5,3 en ze slaat dus nog niet af. ze wordt vanavond herdekt en maandag opnieuw gescand.

clau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-08 20:57

Hier ook het seizoen begonnen..

Bellissima is laatst gedekt 24 maart, nu 26 dagen later nog niet hengstig... Go jij! Go jij!

Duchi is laatst gedekt 4 april, vandaag 17 dagen geleden, nog te vroeg om te juichen, maar nog geen tekenen van hengstigheid..

Ik dek natuurlijk, en schouw om te kijken om ze hengstig worden....scannen laat ik later doen, uitwendig.....zijn mini´s..

Dus ik hoop volgend jaar rond 22 februari ( 335 dagen) de eerste mooie minibaby te hebben..

Groetjes Claudia

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:08

Ik meld me ook maar weer Lachen volgende week zondag gaat Sylke namelijk weer naar Geronimo Hyper! .

Zoals ik eerder al heb gezegd is mijn rekenwerk erg triest (door mijn dyscalculie) maar ik had toch even een vraagje.
Kan het zijn dat Sylke om de 2 weken hengstig is?
Want zoals ik het nu op de kalender heb staan lijkt het er wel op. Ik kan het natuurlijk misschien ook verkeerd hebben, ze toont nooit zo duidelijk zonder hengst ze plast dan alleen wat vaker en als je haar billen kriebelt gaat ze knipogen.
Dit heb ik nu opgeschreven:

14 maart Evan en Raven geboren (week 11)
18 maart veulenhengstigheid (week 12)
Week 15 2de hengstigheid

En 27 april (week 19) gaat ze weer naar Geronimo, zo weet ik zeker dat ik niet te laat ben. Maar wanneer denken jullie dat ze nu weer hengstig zal zijn?

pff, snappen jullie me nog Bloos Vriendjes zijn?
......................................................................

edit: ik bedenk me weer dat ik weer eens raar zit te doen, er zit namelijk gewoon precies 21 dagen tussen zoals het hoort dus zou ze ongeveer in het midden van de week hengstig worden als ze er is ... sjongejongen sorry hoor. wel jammer, kan ik geen foto maken van als ze gedekt word...

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 21:53

niemand met een antwoord op mijn vraag?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 22:06

Wiske is 10 april gedekt door James Bont Junior en wordt 28 april gescand. Danielle is 19 april gedekt door Winser-G en wordt 7 mei gescand. Als ze dragend zijn is Wiske uitgerekend op 15 maart en Danielle op 24 maart bij 340 dgn dracht.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 10:57

Airborn, ze zeggen 21 dagen tussen een cyclus,als ik het goed heb, want zoals je hierboven leest ben ik er echt een ramp in. mischien is het leuk om het boek paardenfokkerij van de vries te bestellen, staan heel veel belangrijke dingen in. je kan haar laten schouwen (door een hengst) om te zien of ze nog hengstig is, of je kan haar laten scannen een een eitje.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 11:21

Dynamic stond vanmorgen bij het schouwen te knipogen. Vanavond nog maar eens goed schouwen. Ze heeft wel even tijd nodig om te ontdooien maar vandaag was het voor het eerst dat ze Tibbs niet in z'n neus beet dus er zijn al vorderingen Clown Het is ook pas de 4e dag na het hengstig spuiten, kan nog wel een dag of 2 duren voordat ze zich laat dekken.
Tibbs ziet haar iig al helemaal zitten Haha!
Voor Isis is hij bang. Arme dier begon helemaal enthousiast te brullen toen ze de stal uit kwam (net Dynamic geschouwd dus hij dacht deze is ook wel leuk) maar hij hield snel z'n mond en stond achterin zijn stal.
Isis was een beeeeetje boos Bloos Ze zit nu op 21 dagen na de laatste dekking dus dat ziet er goed uit.
Straks dus maar eens de kliniek bellen wanneer een vrouwelijke DA het inloopspreekuur doet. Dan kunnen mini's ook gescand worden (kleinere handen Haha! ).

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 13:54

Spannend Marije! Tibbs bang. Nagelbijten / Gniffelen
Puzzel doet ook HEEL boos tegen Bryan. Ze sprong echt met vier benen tegelijk in de lucht. ROFL Maar de eigenaresse wil er graag bij zijn als ze gescanned wordt (die zit in het buitenland) dus we moeten nog even wachten met scannen. Ja Maar ik denk dat dat wel goed zit!

Spirit was gisteren nogsteeds hengstig. Rolleyes Ik hoop dat het vandaag over is hoor, ik zie het echt niet zitten om haar voor de 5e keer te dekken in 1 cyclus. (om de dag)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 09:00

Update vanaf de sexboerderij...
Gisteren stond Dynamic 's avonds te plassen voor de hengst maar echt dekken wilde hij niet. Ook nog even samen op de wei gehad maar toen had Tibbs meer interesse in 2 merries in de bak, die nog moeten bevallen... Rolleyes
Maar vanmorgen na lang schouwen heeft hij gedekt. Hij is nou eenmaal een beetje voorzichtig Nagelbijten / Gniffelen Hij heeft in de USA voornamelijk in de kudde gedekt.

Heeft Spirit al afgeslagen?

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 09:07

Kyra staat op dit moment (eindelijk naar mijn gevoel) hengstig en wordt dus gedekt..
M'n jaarling staat ook stikhengstig en laat zich vallen voor het hengstveulen maar die vind het allemaal maar vreemd wat ze doet (Gelukkig maar!)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 10:15

oe wel spannend bij jullie, ik mag volgende week in de stress zitten, in Turkije nog wel Tong uitsteken, achja scheelt weer dat ik dan niet de hele tijd de eigenaresse van de hengst kan ondervragen, heeft zei ook een beetje rust. ik weet bijna 100% zeker dat ze dan hengstig is, misschien heb ik geluk en word ze net op het midden van die week hengstig en kan ik er misschien bij zijn als ze gedekt word als we onze ruin op gaan halen na de vakantie. kan ik mooi een foto maken.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 16:09

MarijeR schreef:
Update vanaf de sexboerderij...
Gisteren stond Dynamic 's avonds te plassen voor de hengst maar echt dekken wilde hij niet. Ook nog even samen op de wei gehad maar toen had Tibbs meer interesse in 2 merries in de bak, die nog moeten bevallen... Rolleyes
Maar vanmorgen na lang schouwen heeft hij gedekt. Hij is nou eenmaal een beetje voorzichtig Nagelbijten / Gniffelen Hij heeft in de USA voornamelijk in de kudde gedekt.

Heeft Spirit al afgeslagen?

Ik las net al van Fenneke dat Dynamic was gedekt! Go jij! Go jij!
Tibbs is een slim ding, die past wel op dat hij geen klappen krijgt. Ja Zo zie ik ze het liefst!
Spirit steeds wat hengstig, maar ik ben gestopt met dekken. (Gisterenu moest ze eigenlijk weer) Dit is gewoon buiten proportie.. Kan me niet voorstellen dat na 10 dagen nog de eisprong komt. Zoveel dekken is alleen maar bevuiling. Als de eisprong nog niet is geweest dan is ze dus niet drachtig. Maar dan probeer ik de volgende hengstigheid nog wel een keer. Lachen Ze is nu 4 x om de dag gedekt, je zou toch denken dat je dan goed zit.
Maar welk paard is er nou 11 dagen hengstig? Rolleyes

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:23

Dat heb ik wel eens met Copper gehad Ja
Die is toen wel om de dag gedekt tot ze afsloeg (13e dag pas Bloos! ) en was toen drachtig.
Ik dacht toen ook dat wordt niets maar het was toch gelukt Haha!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:30

Ik heb er ook weinig vertrouwen in dat ze drachtig is deze keer. Clown
Maar dat komt ook door het spoelen. Knipoog

Maar Puzzel is drachtig. Daar ga ik vanuit tenminste, is nog steeds niet hengstig 23 dagen na de laatste dekking, hengstigheid zit er ook niet aan te komen naar mijn idee. En Meagan is denk ik ook drachtig, die heeft zo'n vreemde blik in haar ogen. Clown En aangezien Spirit altijd te vroeg gaat, zit ik straks met 3 veulens te kijken binnen 2 weken. Is hartstikke gezellig voor de veulens, maar iets minder gezellig voor mijn nachtrust, de bevallingstallen waar tussen gewisseld moet worden en de BA. Clown Vind het fijner als Spirit half april/begin mei is uitgerekend met Blossom. En dan Missy half mei/eind juni. Maar dan moet wel alles behalve Spirit in 1 keer drachtig worden. Haha!

Is dat ook die keer dat Copper 2 maanden overdroeg? Nagelbijten / Gniffelen

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 17:58

@ _marlijn.. als ik alles in 1 keer drachtig heb heb ik dus hetzelfde.. 2 bevallingsstallen en ik wil ook een BA hebben tegen die tijd.. Geen goede grap voor je nachtrust maar agh je wil wat he';)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:01

Haha! Haha! Haha!
Das ook iets om rekening mee te houden ja. Dat wordt dan wel erg stressen.
Qua kraamstallen en birth alarms heb ik gelukkig geen problemen. Ik heb ze hier al eens 3 dagen achter elkaar gehad met een veulen en vorig jaar 4 in een week Haha!
Dan zijn meerdere kraamstallen en birth alarms wel handig Nagelbijten / Gniffelen

Morgenavond zijn er kleine handjes op het inloopspreekuur bij de kliniek. Letterlijk wat de DA zei toen ze belde Haha!
Dus dan rijden we er met Isis heen.
Die zit morgen op 23 dagen na de laatste dekking en ook vanmorgen wilde Tibbs niets met haar te maken hebben en dat was wederzijds...

Toen Copper zolang hengstig was, was dat een keer tijdens de veulenhengstigheid toen ze wel drachtig 'moest' worden omdat de hengst de dag na de laatste dekking terug naar Wales ging. Dat was dus even spannend en ze was maar net optijd klaar met dekken en gelukkig ook drachtig Nagelbijten / Gniffelen

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:05

De problemen zijn wel op te lossen. Ik heb 2 kraamstallen, maar ook nog 3 andere stallen grote stallen waar ze ook wel in kunnen bevallen. Dus dat is allemaal wel te doen. Ja En met de EquiFone/Page heb je voor 80 euro een 2e alarm erbij, dus dat is ook wel op te lossen. Maar ik heb de veulens liever in 2 tallen. ROFL

4 veulens in een week, dat is pas echt druk. *LOL*
Morgen Isis scannen, leuk. Haha!

Dan is het wel mooi dat Copper in 1 x drachtig werd ja. Anders moet je weer een andere hengst zoeken.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:51

Gaaf weer allemaal die (bijna of misschien of zeker) drachtverhalen, spannend allemaal.

Vanmorgen stond Jolie (die niet gedekt wordt dit jaar) superhengstig te zijn, en Marlet (die wel gedekt wordt en waarbij ik nooit een hengstigheid zag) stond met haar staart een beetje van haar achterste af en scheef dus ik heb meteen maar de dierenarts gebeld of hij kan komen scannen vandaag. Ik wilde eigenlijk tot half mei wachten maar dit is de eerste keer sinds ik haar heb dat ik een idee heb dat ze hengstig is. Dus dan maar wat eerder beginnen.
Ik heb overigens geen stal waar ze in kan bevallen, zal in de wei gebeuren.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:20

Go jij! Go jij! Isis is drachtig Haha!
Volgens de scan 3 weken en 4 dagen dus dat zou van de 1e dekking op 29 maart zijn.
Hartje was al te zien en alles zag er prima uit.
Dus dan is ze 12 februari uitgerekend (320 dagen, mini) of als ze net zo kort draagt als dit jaar, 31 januari Nagelbijten / Gniffelen

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:22

Proficiat Marije!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:40

Gefeliciteerd! Go jij! Go jij!
Lekker vroeg. Nagelbijten / Gniffelen

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 20:43

gefeliciteerd met de drachtigheid van Isis (leuke naam vind ik dat trouwens).

ik hoop dat syl dr hengstigheid netjes "binnenhoud" tot volgende week, ze is nu al weer zo hinnikerig, gek paard, steeds als ze me ziet hinnikt ze, en dan niet 1 keer, nee gewoon de hele tijd zo'n zachte "brom hinnnik" wel lief natuurlijk.