Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

KootMiraDrum schreef:Ik heb net het halsteralarm van Robor besteld. Deze lijkt me ook wel wat, maar ze zijn nog in een soort van testfase
"GSM Koe geboortemelder
Robor electronics ontwikkeld dit jaar de GSM-koe-geboortemelder, dit is een GSM-geboortemelder die rond de vulva van een koe (of Paard) wordt aangebracht door een zeer unieke en diervriendelijke verlijming. U kunt het systeem zelf aanbrengen en het hoeft dus niet door een dierenarts gehecht te worden.
Ook de meetmethode is zeer uniek. Twee kleine sensoren meten de ontsluiting van de vulva. Als de ontsluiting vergroot dan belt het systeem u op en geeft via SMS de ontsluiting in cm weer. U kunt zelf bepalen bij welke vergroting van de vulvaopening u gebeld wilt worden.
Op deze manier wordt u gebelt op het moment dat de waterblaas komt of wanneer het kalf (of veulen) zich aandient.
(Dit systeem werkt dus niet met een magneetje aan een touwtje die gehecht dient te worden en los kan schieten).
Robor Electronics zal dit systeem dit jaar uitzetten om te testen."
Iesehof schreef:Weet je hier iets meer van ben inmiddels ook op zoek naar een birth alarm waar ik op kan vertrouwen maar magneetjes aan mijn merrie naaien zie ik toch niet zitten vind ik veel te zielig voor haar. Aangezien dit met verlijming is vind ik het wel ok. Is wel het eerste wat ik er nu van hoor