Door wie laten jullie je merrie in 2007 dekken?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Door wie laten jullie je merrie in 2007 dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:17

Lia_ schreef:
Was er van overtuigd dat het Sorento zou worden maar nu ik heb gezien hoe Vitens aan het uitgroeien is, hoe hij nu loopt en hoe prettig karakter hij heeft zit ik opeens weer te twijfelen...
Gelukkig hebben we nog even Haha!

Ja! Ja! Ik ben ook helemaal Vitens fan! Hij had zo mooi bij [naam] gepast als hij niet haar halfbroer was geweest Bloos

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:50

Als alles goed gaat met Donja (fjord) dan wordt ze dit jaar gedekt door Drange Rolv (ze is zo gek met veulentjes en veulent enorm makkelijk).
Voor Odette (kwpn) ben ik nog aan het denken, wil het liefst er weer een apart gekleurde op, dus neig naar TomTom
En als ik besluit Aritha nog een jaar aan te houden, gaat ze waarschijnlijk onder Houston

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:42

Donja, wat is TomTom dan voor een hengst? Nooit van gehoord, ben wel benieuwd wat voor apart kleurtje hij dan heeft.

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 12:57

Onze New Forest merrie dekken we met Sweet Forest Wizard, uit deze combi is al een hele beste gekomen.

De NRPS merrie dekken we dit jaar waarschijnlijk niet, ze verwacht haar veulen (v: Neron) pas half juni en dan wordt het me te laat.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 13:00

Kan je je merrie dan niet in de veulenhengstigheid laten dekken? Dan komt het volgende veulentje in mei/juni Lachen

Danielle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:11

Ik wil mijn merrie ook laten dekken (Welkanto * Sultan), alleen ben ik er nog niet echt overuit door welke hengst. Als iemand nog iets voor me weet? Ik zoek een dressuurhengst (het liefst een KWPN-er, maar hoeft niet persee), hij moet een zeer goede zuivere stap hebben en goed bespierde lendenen. En het liefst een zwarte kleur of donderbruine kleur. Aangezien ik niet de jackpot ervoor wil betalen zoek ik een beetje een jonge hengst.
Iemand een idee? Knipoog
Ik kan vanavond eventueel ook nog een foto van mijn merrie plaatsten.

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:13

Wij laten onze merrie (arabier) door Sanwoold Gold dekken. Dit is een quarterhengst. Dus we gaan voor een quarab. Het wordt, als het lukt, haar eerste veulen. Onze arabier is een vleigenschimmel en Sanwood is een palomino. Spannend wat daar uit gaat komen. Hij schijnt namelijk toverballen te hebben Haha!

ponymens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:37

Pletje123 schreef:
Kan je je merrie dan niet in de veulenhengstigheid laten dekken? Dan komt het volgende veulentje in mei/juni Lachen

Heeft de veulenhengstigheid al met 2-3 dagen en is dan nog levensgevaarlijk voor de hengst! Pas na een maand of 3 laat ze die toe, dus sla ik over dit jaar. Om het jaar een veulen vind ik trouwens ook prima.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:21

@ danielle14 kijk een op de havikerwaard. (www.havikerwaard.nl) Zo wie zo kun je eens foto's van je merrie incl. afstamming naar verschillende hengstenhouders sturen. Zo ben ik aan mijn hengst gekomen. Meestal zetten ze er dan bij wat hun zouden verbeteren aan de merrie welke hengst van hun dat het beste zou kunnen bereiken.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:52

@neonlight TomTom is een homozygote bonte hengst. hij staat op de eerste pagina van dit topic met foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:30

Danielle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:02

ijsklontje schreef:
@ danielle14 kijk een op de havikerwaard. (www.havikerwaard.nl) Zo wie zo kun je eens foto's van je merrie incl. afstamming naar verschillende hengstenhouders sturen. Zo ben ik aan mijn hengst gekomen. Meestal zetten ze er dan bij wat hun zouden verbeteren aan de merrie welke hengst van hun dat het beste zou kunnen bereiken.

Dat is een goed idee zeg! Daar had ik nog helemaal niet over nagedacht, bedankt! Lachen

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 22:00

Mijn tinkermerrie Kyara wordt dit jaar voor het eerst gedekt, en wel door Baggio (van Leonoor op Bokt, zie profiel voor foto's Knipoog ).
Afbeelding
Erg spannend vind ik, zo'n maiden merrie ...

Keeva, mijn andere merrie (Kyara's moeder) wordt dit jaar niet gedekt, ze is nu nog drachtig (van St. Patrick) en krijgt volgend jaar een jaartje rust Knipoog

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:00

guenivere schreef:
1 van mijn merries gaat in april onder de hengst: Sammy
De vader van Sammy is Sonny af Hojmark.

Hier een foto van sammy:

http://www.kleurrijkepaarden.nl/images/Sammy.JPG

Volgens mij heb ik die in het echt gezien Haha! Vind het toch wel prachtig hoor zo`n appaloosa! Ben benieuwd wat er tzt bij jou merrie eruit komt!

Mijn merrrie moet pas half mei 2007 smijten. Ik twijfel of ik haar daarna weer zal dekken maar aangezien ik ook wil dat ze de sport in zal gaan zal ze vermoedelijk eerst beleerd worden Bloos Onze andere merrie oklahoma willen we graag laten dekken door Special D, al zat dat ergens April worden (wil niet een tevroeg veulen). Verder gaat een van de merrie`s hier in pension onder een jonge kwpn hengst die de eigenaar nog moet uitzoeken Haha!

Wodile

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:08

mijn merrie is 20 april uitgerekend, ze wordt waarschijnlijk weer op nieuw gedekt, waarschijnlijk met de zelfde, Kasparow, of een andere

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:53

Ik weet het nog niet zeker, het wordt iig een Holsteiner Haha!

lievenr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:14

onze major de la cour wordt gedekt met canturo, m'n ramiro x pilot weet ik nog niet Bloos

eclipse_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:00

JW18: Het is de Cassini x Coriander die drachtig is van Quidam. Ze is uitgeteld voor mei. Het veulen van 2006 (ook Quidam) is van 4 april geboren (quadri-hij staat bij youngsters) en doet het super. Misschien dit jaar met stakkato?
Het plan is om de Cassini x Cor de la Bruyere (rechtstreeks uit lijn v Carpaccio) naar Contender te doen (is nu drie, eerste keer dekken).

De CaretinoX Calypso4 (Ze is de volle zuster van de goedgekeurde hengst Caretello B) gaat na een jaartje rust terug naar Cassini I. Combinatie is perfect!

eluna (Calato x Polydiktus)is eigenlijk de moeilijkste om een hengst voor te kiezen...moeilijke bevalling.

als het zo'n mooi weer blijft zullen de merries in ieder geval goed hengstig worden Lachen

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:23

Mooi weer??? We verwachten hier morgen storm windkracht 10...

Wanneer gaat de merrie naar Contender? Laten jullie haar eerst ook een merrietest doen?
Gaat ze dan naar Haselau Haha!?

eclipse_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:28

Ik weet eigenlijk niet hoe het zit met de hangstenstationierung dit jaar; Half februari zeker? Ze zijn ze nu zadelmak aan het maken. Merrietest denk ik wel ja, als ze er dan toch staat...

eclipse_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:30

Op welk knopje moet je eigenlijk duwen om een foto up te loaden? Ben een forum-leek:) thanx

Heb er wel een mooie van Violet in actie

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:38

Pfoe dat durf ik ook zo niet te zeggen...

Contender blijft waarschijnlijk tot zijn dood in Haselau staan, dus hopelijk nog heel wat jaren. Dan kan ie nog veel worteltjes plus appels van mij krijgen!

En de hengstenstationiering is na de hengstenshow bekend, want dan geven ze hun interessante informatie boek ook uit!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:44

sigrid1182 schreef:
mijn "bjoetie" gaat weer bij Indoctro, want ik wil een merrieveulen van deze combi.....

en wat als het een hengstje wordt.
je kunt toch niet op geslacht fokken, of ben ik nou zo dom Haha!

eclipse_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:50

Ketaki, ik heb zo het vermoeden dat ze HOOPT op een merrietje... Knipoog

eclipse_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:58

Je kan hier blijkbaar alleen verwijzen naar fotos van een site