Is dit eerlijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BeauGeste

Re: Is dit eerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 23:15

Wou alleen even zeggen dat ik het wel balen vind voor je, wat een moeilijke situatie. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het paardje graag wil, zeker na wat je schreef over je moeder.
Ik ben het er net als met de meeste wel mee eens dat het veels te duur is, wat hij ervoor vraagt. Maar dat weet je inmiddels al. Je zou bij het dekstation nog na kunnen vragen wat het dekgeld is voor die hengst, maar volgens mij is het ook niet meer als zo'n 300 eurie.
En het lijkt me ook een hele goede optie als je iemand kent die je erop af kunt sturen, die zogenaamd wel interesse heeft in het veulen en naar de prijs vraagt... tis het proberen waard! (dan moet diegene niet al te enthousiast zijn, anders denkt ie nog dat ie een gewild paardje heeft Lachen

Heel veel succes in ieder geval, ik hoop dat het toch gaat lukken voor je

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:19

Hey,

In de eerste instantie zou ik het niet doen. Maar toen las ik je verhaal en vond dit eigenlijk heel bijzonder! Dit veulen heeft veel waarde voor jou en daarom raad ik je aan om er deze prijs voor over te hebben. Je hebt dan het veulen dat geboren werd terwijl er ook iets vreselijks gebeurd was. Je hebt dan het veulen dat jou moeder zo graag had willen zien! Ik zou het geweldig vinden om zoiets moois te kunnen hebben, want dit zal je altijd herinneren aan jou moeder. En ik zelf zou dat heel fijn vinden.

Laat je ons nog weten wat je doet?

Gr. kim

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 10:46

ik heb het idee dat hij er vanuit gaat dat jij toch wel betaald, ook omdat het zoveel waarde heeft voor je.
Als jij nee zegt en je daar ook aan houdt, dan denk ik dat hij de prijs zal moeten laten dalen, want niemand koopt het voor die prijs. dan kan je alsnog een bod doen misschien?

Valiente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 11:52

Net zoals LadyElmira al zegt is het een bijzonder veulen die gezien de omstandigheden met je moeder. Ik had het diertje zelf ook zeker niet kunnen laten schieten!
Toch vraagt de eigenaar er een absurd hoge prijs voor die, vind ik en waarschijnlijk nog veel meer bokkers, gewoon niet kan voor zo'n veulen! Ik had zeker nog even op mijn tanden gebeten en wat van de prijs af proberen te tingelen, maar als de eigenaar standvastig blijft voor die €1200,- en niet meer of minder had ik persoonlijk toch wel de knoop doorgehakt.
Ik weet niet hoe de eigenaar ertegenover staat dat jij dit verhaal op internet hebt verteld, maar ik denk zeker dat de eigenaar na het lezen van sommige reacties hier wel even de harde waarheid in de ogen ziet: €1200 is gewoon niet reeël!
Ook zou je misschien eens een ervarene paardenhouder met verstand van zaken me kunnen nemen en deze het veulen laten taxeren, dit natuurlijk met de aanwezigheid van de eigenaar! De huidige eigenaar moet gewoon inzien dat hij dit niet tegenover jouw kan maken, hij zou je eerder een korting moeten geven na al je hulp! Maar dat is gewoon een persoonlijke mening, ik snap ook wel dat de eigenaar er wat mee wil verdienen maar het dubbele van wat een normale prijs is gaat gewoon te ver.

Veel succes en laat ons horen hoe dit zich verder ontwikkeld.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 14:13

Slotje wegens oud topic.