Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Hollybolly schreef:maar sax... waarom ga je een merrie die eigenlijk het al moeilijk met zichzelf heeft nog drachtig laten worden? het is maar een vraag. ja ik ga het ook opgeven, want ik wil niet blijven tobben als het gewoon niet meer lukt. ik hoop eigenlijk dat de baarmoeder vies is, zodat de dat de oorzaak zal zijn waarschijnlijk. als hij schoon is, dan wordt holly gewoon nooit meer drachtig en dan ga ik ook niet door.

Nicole288 schreef:Hollybolly schreef:maar sax... waarom ga je een merrie die eigenlijk het al moeilijk met zichzelf heeft nog drachtig laten worden? het is maar een vraag. ja ik ga het ook opgeven, want ik wil niet blijven tobben als het gewoon niet meer lukt. ik hoop eigenlijk dat de baarmoeder vies is, zodat de dat de oorzaak zal zijn waarschijnlijk. als hij schoon is, dan wordt holly gewoon nooit meer drachtig en dan ga ik ook niet door.
Daarom gaan ze dus proberen de embryo van de merrie van sax in een andere merrie te brengen. Zodat ze zelf geen hele dracht meemaakt, maar ze toch een veulen van haar hebben.

.
) overleggen. Iig de komende hengstigheid afwachten, want ik denk dat die gewoon komt. Het zou leuk zijn als ze nu wel drachtig is, maar eerlijkheidshalve denk ik dat ze dat niet zal zijn. Dit jaar zal denk ik te kort zijn om een swapje af te wachten en dan de volledige hengstigheid daarna gaan spoelen/ dichtzetten om evt. die hengstigheid of de hengstigheid daarna pas te gaan insemineren (niet natuurlijk dekken!). Dan kun je imo beter swappen, spoelen en dichtzetten en volgend jaar idem om de rest van dat jaar te gebruiken voor inseminatie.
heel erg bedankt, ik hoop dat jullie dit topic nog blijven volgen, heb veel aan jullie tips en advies