pascha in een dubbele box

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Liins

Re: pascha in een dubbele box

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 12:56

Ja dat lijkt mi ook, ik zal er neit aan meoten denken dat dat mijn pony moet zijn en dat ze komt vast te zitten ofzo?

Rianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:18

Heejj Lachen
Heel veel succes met de bevalling Knipoog
Hopen dat het veulen snel komt!
Ze heeft wel een lekker dik buikje hoor Tong uitsteken

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 15:13

Ik kom net van stal, en het veulen is er nog niet.... Ik geloof dat Pascha vandaag was uitgerekend. Haha!

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 15:16

Dabo; ja ze was vndaag uitgerekent! Jammer joh Lachen

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:36

nog steeds niks ben he;e dag op stal geweest maar helaas

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 21:42

nou als ik haar zoals vandaag zie kan het nog wel een week duren (ik hoop het niet want ben nu al dood op want het wachten en het weinige slapen pffff) maar ja we wachten rustig verder er komt vanzelf wel iets uit Tong uitsteken en dan horen jullie het zeker in dit topic Haha!

chica_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 00:20

hey Bren nog steeds niks? Gaaaap het schiet ook niet op he? Ach gut ik hoop als het echt snel komt ik ben echt benieuwed nu echt hoor!!

groetjess.....

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:06

hey bren! t schiet niet echt op he? hopen dat t maar snel gebeurt! ben wel nieuwsgierig wat eruit komt! Tong uitsteken

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 15:16

En we wachten gewoon maar weer af.... Haha!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 17:24

pfffff....... waar haal je dat geduld Tong uitsteken

chica_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 18:36

en nog steeds niks gebeurt vandaag het duurt nu wel heel lang hoor bren Lachen maar ik bel wle vaak genoeg als ik het kan Tong uitsteken en we houden wle contanct xxxxx

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:48

En nog steeds zit het erin!
gister heeft Pascha lekker met Bella in de paddock gestaan, ze vinden elkaar echt wel lief Haha!
Afbeelding
Lief he? Haha!

chica_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 01:40

hey Dabo liefe foto hoor Lachen en jah het zit er nog steeds in pfff het duurrt nu wel Heeeeeeeeellllllllllll langgggggggggggggg

Famke_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 08:22

Als ik dit zo lees kan het inderdaad nog wel een weekje duren!
Mijn merrie heeft ook een keer eerder weeen gehad, en toen kwam het veulen 3 weken later!
Nog heel veel succes, en het wachten wordt vanzelf beloont

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:26

jaja bren geduld is een schone zaak haha!

kiggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:37

de veerarts zei tegen mij toen ik ontdekt dat ze zwanger was dat het veulen er zou zijn binnen 2 weken .6 weken later is het gekomen en die dag zelf zag je ook niks aan haar Dromene kegelde niet er kwam geen melk uit haar uier .alleen had ze ingedukte flanken en de buik was gaan zakken ;maar dat was er al een paar dagen

kiggen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 15:38

het verschilt ook van paard tot paard Knipoog dus nog even geduld en dan heb je een prachtig veulen langs pasha lopen Tong uitsteken

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 17:15

nou het is er nog niet hoor
ze is weer gestopt met keggelen Boos!
maar goed dat keggelen zegt natuurlijk niks Tong uitsteken
ze was vandaag wel weer onrustig op het land (misschien door het slechte weerhoor wat er voorspelt is)
dus had het even aan gekeken maar op een gegeven moment stond ze alleen maar teschrapen voor het hek dus heb ik dr op stal gezet en toen was er niks aan de hand. maar madam wordt altijd onrustig hoor als het gaat omweren,maarja we wachten maar weer af he idd geduld is een schone zaak hahaha

als we nou met ze alleen heel hard gaan roepen van
PASCHA POEP DAT JONG NOU IS UIT
dan komt ie misschien deze week nog Tong uitsteken

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 17:39

ik lees al ff mee en moet steeds terugdenken aan de periode dat mijn merrie is bevallen..
Zij kegelde niet.. Kegelt trouwens nooit..
Maar kreeg wel doppen rond dr spenen..
Ze was 's-avonds heel onrustig maar toen om 12 uur werd ze ontzettend rustig.. zelfs een kwartier ervoor nog niets aan de hand.. Binnen 10 minuten had ze dan ook die kleine op de wereld gezet..
Wij dachten die avond ook dat het toch nog wel een paar dagen ging duren.. Laat je dus alsjeblieft niet voor de gek houden..

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 17:43

Pauk schreef:
ik lees al ff mee en moet steeds terugdenken aan de periode dat mijn merrie is bevallen..
Zij kegelde niet.. Kegelt trouwens nooit..
Maar kreeg wel doppen rond dr spenen..
Ze was 's-avonds heel onrustig maar toen om 12 uur werd ze ontzettend rustig.. zelfs een kwartier ervoor nog niets aan de hand.. Binnen 10 minuten had ze dan ook die kleine op de wereld gezet..
Wij dachten die avond ook dat het toch nog wel een paar dagen ging duren.. Laat je dus alsjeblieft niet voor de gek houden..

de stal eigenaar (piet kijkt savond laat voor ie gaat slapen nog even en sochtens om 6 uur zijn de stal mannen er al dus ja in die 5 uurtjes kan het natuurlijk ook gewoon geburen en als ze nou zo blijft als vanochtend dan slaap ik dus gewoon weer op stal want dan duurt het niet lang

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 00:27

Ik heb de nacht dat ik dacht dat die werkelijk kwam tot 8 uur sochtends op gezeten..
Omdat ik zo moe was ben ik een 10 minuten in slaap gevallen om vervolgens wakker gebeld te worden..
Automatisch keek ik naar de camera.. en daar lag ze te bevallen..
Kan je nagaan..
Mijn 1e veulen.. waren om 1 uur nog wezen kijken.. vervolgens half 6.. geen enkel teken van de merrie.. staat een veulen naast.. Tsja..

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 01:18

ik ben nu dus ook nog op kan dus ook niet slapen weer, want ze was erg onrustig toen we weg gingen maar piet de eigenaar van stal zal straks nog even kijken en als er iets was wat hij niet vertrouwde dan zou ij ons bellen. ik ben echt helemaal kapot van de zenuwe en van het weinige slapen. ik weet nu van me zelf dat ik soms wat bot kan reageren of soms ook gewoon niet zo moet ben ik dus. het is niet alleen me paard die de boel ophoud maar me moeder zit thuis ook met dr voet omhoor dus ik krijg alles op me nek.
ik moet het huishouden doen.
ik moet boodschappen doen.
ik moet koken.
ik moet de hond uitlaten.
ik moet de dieren verzorgen.
en dan met paard nog die me bezich houd.
en dat allemaal begint me nu op tebreken. maar goed als die kleine er is dan vergeet je het allemaal Haha!
en dit gebeurt snel hoop ik want ander zak ik als een pudding in mekaar, oja en wordt als alles tegen zit einde van deze maand zelf geopereerd aan me enkel, dan worden me enkelbanden ingekort of ik moet 6weken gips en dat zie ik dus ook niet zitten want dan blijf ik er toch last van houden dus ze gaan maar gewoon even opereren.
sorry voor het lange verhaal maar moest het even kwijt. Bloos

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 01:25

je zou eens kunnen proberen om haar elke dag te temperaturen. Op de dag van de bevalling daalt de temperatuur. (meestal 0,5 tot 1 graden). Het veulen komt na de temperatuurdaling binnen 24 uur. Dit schijnt het meest betrouwbare te zijn en ik heb het dit jaar bij mijn verzorgpony uitgeprobeerd en die had gemiddeld een temperatuur van 37,7 en op een gegeven moment had ze een temperatuur van 37,3 en snachts om half 3 is het veulen geboren.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 01:27

ginger18 schreef:
je zou eens kunnen proberen om haar elke dag te temperaturen. Op de dag van de bevalling daalt de temperatuur. (meestal 0,5 tot 1 graden). Het veulen komt na de temperatuurdaling binnen 24 uur. Dit schijnt het meest betrouwbare te zijn en ik heb het dit jaar bij mijn verzorgpony uitgeprobeerd en die had gemiddeld een temperatuur van 37,7 en op een gegeven moment had ze een temperatuur van 37,3 en snachts om half 3 is het veulen geboren.

o bedankt dat ga ik meteen doen als ik op stal ben bedankt Haha!

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 08:41

ja idd bren dat temperaturen is wel goed dat ik daar niet aan gedacht heb! Wat stom zeg!