weten paarden vanaf dag 1 dat ze drachtig zijn ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

unamie

Re: weten paarden vanaf dag 1 dat ze drachtig zijn ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 14:25

gefeliciteerd fjordkootje en mazzelmeid
mijn merrie is op 16 dagen gescand en ze is ook drachtig
over 3 weken weer opnieuw scannen
jullie ook neem ik aan

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:03

Dank jullie wel
jij ook van harte, unamie!

Ik moet nog even kijken of ik ze over 3 weken nog eens laat scannen. Mijn ouders vinden het wel goed zo.. maar ik wil eigelijk wel zekerheid ivm tweelingdracht en of alles goed gaat..

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:02

thanks mazzel-meid

de kans dat de merrie het vruchtje verliest is met 6 weken dracht een stuk kleiner.. vandaar dat ik haar over 3 weken weer laat scannen
gewoon voor de zekerheid

Amy was op het dekstation (in abcoude) trouwens al de 11e merrie die drachtig was die morgen ..(ze waren allemaal drachtig )
ze dierenarts daar, keek er ook van op

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:32

unamie, gefeliciteerd!
De planning was om eind deze week te scannen (rond 34 dagen) en dat raadde de ene v.a. ook aan om even zeker te weten dat het er 1 is en niet 2. Vanochtend gebeld voor een afspraak, krijg zijn collega aan de foon, die zegt dat ik het beter een week kan opschuiven omdat dan de eerste 6 weken voorbij zijn. Maar ja, met 6 weken knijpen ze een evt 2e vruchtje niet meer af......
Ik denk dat ik wel voor 6 weken ga, des te groter is het beebje, hartslag zouden we nu al kunnen zien (29 dagen).

gitje65

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 00:22

Ik dacht dat Raisa ook drachtig was; was ineens veel aanhankelijker. Toch toont ze nu weer hengstig bij het buurhengstje; alleen niet zo hevig als de vorige keer. Nu heb ik gehoord dat ze toch na bevruchting nog 1 keer hengstig kunnen staan en dus wel dragend zijn. Ik heb dit nog nooit gehoord. Wie kan me meer vertellen hierover??
Dit is de eerste keer dat ik mijn paardje laat dekken.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 10:48

unamie schreef:
de kans dat de merrie het vruchtje verliest is met 6 weken dracht een stuk kleiner.. vandaar dat ik haar over 3 weken weer laat scannen gewoon voor de zekerheid

Mijn merrie is afgelopen vrijdag gescand op drachtigheid (ze was toen
22 dagen) en ze is drachtig. Het is de eerste keer voor haar en voor mij
dus het was ontzettend spannend. Ik laat haar ook over 2,5 week
weer scannen om te kijken of ze het niet af heeft gestoten.

Overigens was haar gedrag vanaf dag 1 dat ze gedekt is al veranderd.
Ze was heel rustig en vooral heel knuffelig en plakkerig. Toen wist ik
eigenlijk al voor me zelf dat ze drachtig was, maar als je dan zo'n echo
ziet en het wordt bevestigd dat ze dachtig is, was toch wel heel speciaal.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 10:51

Dat is inderdaad wel heel speciaal om te zien. Mijn ene merrie is voor de 2e keer drachtig, de andere voor de 1e keer. Alleen heb ik 2 jaar geleden niet laten scannen. Ik vind het wel heel gaaf om op de scan zo'n vruchtblaas en een héél ienieminie stipje te zien!

Mijn merrie was 2 jaar geleden echt héél knuffelig, nu is ze echt ronduit chaggerijnig.. pfff, geen land mee te bezeilen...
ik hoop maar dat ze snel bijtrekt!

jennyk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 19:06

M'n dierenarts kwam vanmiddag voor de 18 dagen scan en vroeg direct of ze verandert was na de insiminatie. Jaah zei ik, ze is een stuk rustiger geworden! Dan is ze drachtig zei hij, en ja hoor ze is drachtig!
Ze is ook nog steeds goed te rijden, ze moet de rest van haar leven maar lekker drachtig blijven (grapje)

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 19:15

mijn merrie heb ik nu ook al 2 keer laten insemineren en het lijkt erop dat het deze keer raak is. al vanaf de eerste inseminatie leek ze te veranderen. heel rustig en lief..... en dan is ze nog niet eens drachtig!!!

silkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 19:48

silkie schreef:
Mijn merrie heeft gisteren een stoere vent op bezoek gehad, maar of het raak is weet ik niet, want ze had vanochtend een dijk van een ochtendhumeur.
Terwijl ze anders altijd zo lief is......

en wat bleek.....
Aurora was afgelopen week weer hengstig en is opnieuw gedekt.
Volgens mij moet het deze keer wel gelukt zijn, want dit weekend zeiden m'n man en ik tegen elkaar " wat is Aurora opeens poeslief"

_Eveline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 20:58

als dat dromerige betekend dat een merrie drachtig is, dan is mijn verzorgpony zekers te weten drachtig Want ze doet zo rustig ineens nadat ze van de hengst kwam. Normaal is ze heel speels en een echte kleuter, maar toen ze terug kwam was ze heel rustig en dromerig enzo...

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 08:53

over dat weten: ik denk dat merries die al eens een veulen hebben gehad het gevoel misschien wel herkennen... dat ze liever en dromeriger worden kan idd door de hormonen komen.. wel leuk, opeens zo'n knuffelmuts op stal

Megann95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 13:16

Is dit topic nog actief, want kwam er net toevallig op.

Maar mijn merrie ook laten insemineren en door haar blessure mogen we niet rijden. Alleen stappen. Sinds ze geïnsemineerd is, is ze opeens heel rustig. Zelfs een beetje sloom en loom met stappen, terwijl ze normaal gesproken een stuk drukker is.

Aankomende Vrijdag de 18 dagen scan..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 15:43

Aan die grote rode letters die je bij reply kon zien had je misschien 't vermoeden kunnen hebben dat het antwoord nee, dit topic is niet meer actief zou zijn :D

Het is acht jaar oud, wat een stof zeg :')