Hoe groot is de kans dat ze drachtig is?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:50

ze kunnen wat pissig reageren naar andere paarden.
een puinhoop van hun stal maken
na een paar maanden een zwelling bij de uier banden ontwikkelen en niet meer willen lopen op het eind, tenminste alles wordt zwaarder en springen is niet goed voor een drachtige merrie

youngster

Re: Hoe groot is de kans dat ze drachtig is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:56

RoxyVip schreef:
Ja maar wat mij ook zo steekt is dat ik dr dus eigenlijk al had laten scannen en dat de DA toen zei dat ie niks kon zien. En aangezien ik niet echt rijk ben en het niet mijn bedoeling was om dr te laten dekken vind ik het dus een hele moeilijke beslissing. Daarom denk ik dat ik gewoon doorga en van t voorjaar wacht en dan kijken of ze hengstig word. En als ik echt helemaal gek wordt van de twijfels dan kan ik altijd nog de DA bellen.
Maar zijn er nog speciale dingen die drachtige merries bv op stal of met rijden ineens gaan doen? Dingen die ze anders niet doen bedoel ik dan!

Vreemd dan. Maar opvoelen is lang zo duur niet als scannen hoor Misschien een keer laten komen als er bijv geent moet worden ofzo?

Als ze idd drachtig blijkt te zijn gewoon goed op haar gedrag letten, ze geven het vaak zelf wel aan wat nog wel en wat niet meer kan. Verder zegt Hollybolly het al

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:57

Pissig naar andere paarden is ze eigenlijk zowieso altijd al, dus daar kan ik niks aan merken.
Dr stal is erg netjes en dat is het nu nog steeds alleen poept ze soms ineens heel dr stal onder, niet op dr vaste poepplek dus.
Naja en de rest is nog niet echt van toepassing geloof ik...
Ze had alleen wel in het begin toen ze net gedekt was een zwellingkje net voor dr uier zitten, maar na een tijdje is dat weggetrokken.

@youngster: nee dat had ik idd al neit verwacht dat het evenduur zou zijn, maar dan nog... het scannen was al 67 euro....

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:00

ik ben met cheyenne naar de veearts toegegaan en was 15 euro kwijt voor het opvoelen, het enige dat ik toen, en nu aan haar merk, is dat ze een hekel heeft aan aansingelen, verder merk ik niets anders aan haar, ze is wel eens mopperig, maar dat ben ik ook wel eens

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:05

De veearts moet bij mij naar ons toe komen, aangezien ik zelf geen vervoer heb. Maar misschien moet ik idd maar eens gaan opvoelen want de veearts die gescand heeft staat neit echt goed bekend bij ons.... Niet perse kwa scannen maar gewoon in het algemeen.
En idd Rox is ook wel eens mopperig maar dat zijn wel allemaal wel eens, dus daar zou ik het niet echt aan kunnen merken.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:07

geloof me, als je zekerheid hebt, slaap je een stuk beter......
en dat is veel meer waard dan die euro's die je je anders bespaart

sweetheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 22:14

veel succes ermee en ik ben benieuwd...

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 23:20

Ik wilde even kwijt over dat het misschien zonde van je geld was,
Ik snap je helemaal,
Maar mocht ze nu drachtig zijn en tijdens de bevallign blijkt dat het er 2 zijn,of er is een complicatie die hij tijdens de echo had kunnen zien,
Dan voel je je zelf wel hartstikke schuldig natuurlijk,
En die kans zit er wel in,wat schadelijke gevolgen kan hebben tot de veulen(s) en je merrie!

Succes!

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 09:31

Saskia9 schreef:
Ik wilde even kwijt over dat het misschien zonde van je geld was,
Ik snap je helemaal,
Maar mocht ze nu drachtig zijn en tijdens de bevallign blijkt dat het er 2 zijn,of er is een complicatie die hij tijdens de echo had kunnen zien,
Dan voel je je zelf wel hartstikke schuldig natuurlijk,
En die kans zit er wel in,wat schadelijke gevolgen kan hebben tot de veulen(s) en je merrie!

Succes!

Niks aan toe te voegen eigenlijk! Zou die paar euro's er wel in willen investeren. Ik heb afgelopen jaar mijn andere merrie ook nog een keer laten opvoelen omdat ik niet zeker was dat ze leeg was. Dat was ze wel, maar ben blij dat ik het zeker weet

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 17:27

@saskia9: Daar heb je helemaal gelijk in!!! Ik denk dat ik dan toch maar een afspraak ga maken met de DA, gewoon om t idd zeker te weten!

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 23:26

Goed besluit hoor ook al kost het een paar centjes.....

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 17:28

Nou ik heb vandaag de DA gebeld en hij komt volgende week woensdag. Dit i.v.m. mijn werk waardoor ik overdag niet kan. En de da kon wel aan het eind van de dag maar dan kan het zijn dat hij een noodoproep krijgt en het dan moet afraffelen. Hij gaat dr ff scannen en als ze leeg is gaan we bloed prikken omdat ze wel erg nietRox is op het moment. Ze reageert nu ook pissig naar andere paarden en ze is errug sloom met rijden, maar ze heeft wel een goede conditie!
Naja, we wachten het wel af maar ik houd jullie op de hoogte!

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 17:36

ben benieuwd, en ik vind het een goede beslissing van je om de DA nog eens te laten komen!

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 12:52