Snif, Katinka verwerpt een tweeling..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:26

MelanieS

Re: Snif, Katinka verwerpt een tweeling..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:33

Verschrikkelijk jammer zeg. Ik heb vol verwondering naar de foto's gekeken. Voordat je schreef dat je de foto's ging plaatsen vroeg ik me al af wat je dan precies aantreft in de wei. Heel naar en bizar; zo af, maar toch ook weer niet. En toch ook al echte paardjes. Word er erg verdrietig van.

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 16:52

de schrik van iedereen die met drachtige merries te maken heeft
ondanks de scannen,zo zonde
heel heel erg
heel veel sterkte
heb echt even geslikt met het bekijken van de fotos
hoe is het nu met de merrie

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 17:54

Zo sneu om te zien dat het al zulke mooie veulentjes waren en dat ze dan niet wat langer konden blijven zitten. Mariska, veel sterkte en ik hoop dat met de merrie nu alles in orde is.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:43

jeetje Mariska....wat ontzettend sneu! Hengstje was inderdaad een stuk groter dan die andere....maar die andere leek me ook minder "af"

Wat zei de VA ervan? Enig idee waarom?

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:44

Oh néé!! Wat afschuwelijk om zoiets aan te treffen!!! Heel, heel veel sterkte, voor jou en voor je merrie ... ....

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 18:50

Nou, heb de merrie net even gethermometerd, en ze had 38,1. Zodra ze boven de 38,5 kwam moest ik bellen. Verder ziet ze er goed uit, staat nu lekker te eten.

En tja, het waarom.. veearts dacht dat de 2-ling dracht de oorzaak was. Katinka geeft altijd al grote veulens, en 2 van die monsters passen schijnbaar niet.. Heb net een groot gat gegraven, als mijn man straks thuiskomt help hij me even en dan kunnen we ze begraven. Ik ga dan meteen even kijken wat die andere voor geslacht is..

Iedereen trouwens bedankt voor de troostende woorden. Ik moet zeggen, het helpt zeker het iets dragelijker te maken.

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:53

he wat zonde zeg ik krijg gewoon tranen in mijn ogen als ik lees dat zeheeft geprobeerd om ze te laten opstaan.
veel sterkte ermee

Michje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:00

Heel veel sterkte Mariska..

Verwen je Katinka maar goed!

Myryana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:15

Heel veel sterkte met het verlies.

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:17

Mariska_28 schreef:
Nou, heb de merrie net even gethermometerd, en ze had 38,1. Zodra ze boven de 38,5 kwam moest ik bellen. Verder ziet ze er goed uit, staat nu lekker te eten.

En tja, het waarom.. veearts dacht dat de 2-ling dracht de oorzaak was. Katinka geeft altijd al grote veulens, en 2 van die monsters passen schijnbaar niet.. Heb net een groot gat gegraven, als mijn man straks thuiskomt help hij me even en dan kunnen we ze begraven. Ik ga dan meteen even kijken wat die andere voor geslacht is..

Iedereen trouwens bedankt voor de troostende woorden. Ik moet zeggen, het helpt zeker het iets dragelijker te maken.

Vind het een mooi gebaar dat je ze begraaft. zal ik ook gedaan hebben.
Ook al zijn we het af en toe niet met elkaar eens vind het zoooo erg dit.
Maar ik weet niet.. je hoort het dit jaar zo veel ( iig ik wel ) dat veulens vergooit zijn.
BAH

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:21

Dit is je grootste nachtmerrie! Wat erg voor je merrie. Hopelijk blijft haar temp goed en knapt ze er vlot van op.
Heel veel sterkte.

Widner

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:24

Oo wat erg! Veel sterkte!

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:28

Wat vreselijk, ik weet precies wat je doormaakt. Mijn merrie heeft in 2003 ook een tweeling gekregen. 3 keer gescand en met 6 maanden opgevoeld en dus nog een tweeling. Ze waren 9 dagen te laat geboren zelfs en ze leefden allebei (voor het hele verhaal zie: www.stalnoa.tk, klik op "de pony's" dan op de foto van de schimmel en daar staat een link naar het verhaal). Uiteindelijk zijn ze allebei dood gegaan ondanks onze moeite om ze er doorheen te slepen. Het is heel verevelend dat ze ze verworpen heeft maar beter zo dan dat je ze al een paar dagen levend meegemaakt hebt en ze dan nog moet afgeven moet je maar denken. Ik hoop dat het goed gaat met je merrie. Ga je haar opnieuw laten dekken?

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:30

ACh Mariska wat erg!! Echt een nachtmerrie om twee van die kleine paardjes in je wei aan te treffen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:53

heb er hier geen woorden voor...

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:54

Jeetje wat sneu, een onwijze tegenvaller. Gelukkig gaat het naar omstandigheden goed met Katinka.

Het is echt de nachtmerrie van iedere fokker..heel veel sterkte gewenst en geef je merrie maar een dikke knuffel!

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:00

Jee Mariska wat erg voor jullie!!!!!!

Vond het wel even slikken om te lezen dat Katinka haar veulens omhoog heeft willen duwen...

Sterkte....

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:05

Achnee, wat vind ik dit erg voor je mariska. Je zou toch denken als je ze laat scannen dat je je daar geen zorgen om moet maken. Heel veel sterkte hoor. En dat ze ze nog recht heeft willen duwen ach de stakker.

Nathalie1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:07

mariska,wat erg zeg.

iemand zei het al,dat andere veulentje leek inderdaad niet helemaal af.ik mistte de achterbeentjes of lagen die eronder,en haar voorbeentjes met hoefjes waren niet mooi zoals bij de hengst,misschien dat dat de oorzaak is geweest.wel heel jammer hoor.

heel lang geleden hebben wij op de manege ook een paard gehad met een 2-ling dracht en ook die veulens zijn verworpen toen,ook omdat 1 veulentje niet goed af was zeg maar.ook heel triest.die merrie heeft dagen gegild naar haar kindjes.echt heel zielig....

heel veel sterkte en geef katinka maar flink veel knuffs.die kan ze wel gebruiken.

nogmaals...sterkte ermee.

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:11

Wat naar, 't waren volgens mij super mooie paarden geworden. Vond het sneu voor de merrie om te lezen dat ze geprobeert heeft ze te laten staan.

Sterkte

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:12

Ohhh dit is echt de grootste nachtmerrie van iedereen die een drachtige merrie heeft
Verschrikkelijk zeg! En ze waren eigenlijk al zo compleet alleen nog haarloos. Ik krijg hier echt een naar gevoel bij...
En dan het idee dat Katinka ze nog heeft willen laten opstaan. Arme merrie Ik hoop dat met haar nu verder alles goed zal gaan, want ze heeft al genoeg meegemaakt zo!

Mariska ontzettend veel sterkte gewenst. Dit is iets wat je niet gauw vergeet... Sterkte met het verwerken van dit verlies.

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:12

Lieve Mariska,

Heel veel sterkte met dit verlies Ik hoop dat Katinka niet meer koorts krijgt. hou haar maar goed in de gaten. Ik hoop ook dat ze er niks aan overhoudt, raar dat je niet kan zien of ze verdriet heeft of iets mist.

Ik vond het "mooie" foto's van de veulens, beetje raar om te zeggen dus ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Ben blij dat je ze begraaft, hebben ze wel verdiend toch

Dikke knuf voor jou en Katinka

Tinne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 20:16

He bah, wat erg voor jullie... De nachtmerrie van iedere fokker dit ...

Het is ook zo sneu als je ziet hoe "af" de veulens ook al zijn, heel de aftekeningen zijn al te zien... Het 2e veulen lijkt wat misvormt te zijn, of komt dat door de foto?

Ik vind het echt ontzettend sneu voor je! Ik hoop voor je dat je merrie er niets aan overhoudt... Houd haar maar goed in de gaten!

Sterkte!

Kline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:04

Mariska wat verschrikkelijk!!!!!!!!!!!!!
Hopelijk hebben de veulens niet geleden en blijft Katinka koortsvrij. Hopelijk heeft zij niet veel pijn gehad. Veel sterkte !!!!!!!!!