Wanneer is onze merrie uitgerekend?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Faas

Re: Wanneer is onze merrie uitgerekend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-05 19:44

Nancy_evita schreef:
ik lees even mee

Met speciale reden?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-05 21:59

Faas schreef:
MarijeR schreef:

Qua camera's is erg veel mogelijk. Faniek heeft bij Misty een laptop + webcam gebruikt en ik gebruik zelf beveiligingscamera's.
In het eerste jaar de camera's van trust en dit jaar heb ik AVC camera's gebruikt.
Op www.foalcam.nl staat onder Kraamstal precies hoe en wat voor camera's ik gebruik en hoe ik het op de pc zet en waar het gehost is.
Vooral het dataverkeer loopt snel op, vandaar dat ik het in Amerika gehost heb.

Nu hebben wij een eigen domein. Kan ik het niet gewoon daar hosten dan?

En wat zijn de prijzen waar ik bij zo'n camera als de jouwe aan moet denken?

Ja jij zegt wel maar ik mot het weer betalen

Ja hoor, zeker een refresh cam kan je prima op een eigen site hosten.
Maar als je cam veel bekeken wordt, heb je erg veel dataverkeer en dat is erg duur.
Dit jaar had ik alleen met de refresh cam al meer dan 30.000 hits per dag en dat was dan nog naast de streaming cam die door de meeste mensen bekeken wordt.
Met alleen een refresh cam moet je op het eind van de dracht (als het spannend wordt) wel rekenen op 1-3 GB dataverkeer per dag en bij de meeste hostingabbo's is dat vreselijk duur.

Bij MareStare betaal je een vast bedrag per maand en daar zit al het dataverkeer van de cams bij in. Voor mij is dat veel goedkoper omdat ik bijna het hele jaar de cams aan heb.

De camera's die ik nu heb hangen, kosten incl. lens en behuizing zo'n €250,- per stuk.
Ik ben nu dan ook al weer bezig met sponsoring voor de nieuwe cams die ik dit najaar erbij wil kopen, die zijn nog weer 100 euro duurder
Maar dat is natuurlijk wel een beetje dol voor 1 merrie

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 08:00

Voor een merrie en voor twee hobbymensen is dat wel aan de prijzige kant ja . Volgens mij hebben wij 1 gb dataverkeer. Wij betalen 40 euro per jaar voor onsdomein incl. hosting. Oh nee, heb even gekeken. 10 gb dataverkeer per maand. Dat zit wel goed dus. Nu vinden mensen 40 euro per jaar vaak duur maar we zitten hier al een aantal jaar en altijd naar dikke tevredenheid. Dus dat laat ik niet schieten .

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 08:29

Dan zou ik idd even kijken hoeveel je per GB bij moet betalen als je over je limiet gaat.
10 GB ben je met een paar dagen doorheen als je veel kijkers hebt maar als de losse prijs niet al te gek is, kan dat natuurlijk wel.

Ik had het vorig jaar ook nog op mijn eigen site maar toen ik afgelopen najaar de nieuwe cams even ging testen en er in Amerika een grote site werd geopend waar mijn cam ook gelinkt staat, was ik binnen 3 dagen over mijn limiet van 7GB
En toen stond er geen merrie die moest veulenen maar een oude ruin op de cam

Goede hosting is altijd lastig te vinden, of de service is niet goed en de site ligt vaak plat, of het kost een vermogen.
Ik heb in NL het eea gehost bij icmc.nl die niet de goedkoopsten zijn maar wel erg goed qua service en dan nog in Amerika een domeinnaam en hosting die minder stabiel is maar een stuk goedkoper. Daar betaal ik voor 1200mb ruimte en 60GB dataverkeer p/m $35 per maand en dan nog de hosting van de cams erbij, ook zo'n $35 per maand.

Vandaar dus dat ik weer druk ben met sponsors te vinden

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 08:52

4 euro extra per Gb. Maar ik heb drie domeinen dus ik kan altijd nog even wat switchen .

Had ik het mijn wip maar nooit verteld . Voor wat betreft de cam ga ik kijken of er wat met mijn videocamera geknutseld kan worden. Anders eens testen hoe het mijn eigen logitech vergaat. Maar ja dan moet ik wel even flinke verlengdraadjes hebben .