HELP, wil degene met een drachtige tweejarige merrie.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

karinna

Re: HELP, wil degene met een drachtige tweejarige merrie....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 13:25

Heel veel STERKTE toegewenst...Het is heel spannend en ik ben heel nieuwsgierig.

Malibu weet je ook al wie de "vader" in spé is?!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 13:35

Bedankt Karinna!

We denken "Milan" (geloof die grote voshengst, ook een tweejarige inmiddels) maar dat zien we denk pas als het er uit komt...

Wil zowieso een dna test laten doen om het zeker te weten.

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 13:41

Jemig spannend Malibu.
Ik leeft erg met je mee.
Heb je geen digi zodat we haar ook even met dikke buik kunnen zien.Ze is tenslotte drachtig of het nu gepland was of niet.
Ik hoop echt dat ze er Allebei goed door heen komen.
Ik blijf je topic volgen.

M_en_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 13:43

heel veel sterkte en hoop dat het veulen en de merrie alle bei er goed uit komen en dat ze dan ook alle bei lekker gezond zijn
ik duim voor je
groetjes

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 13:59

Maroes, ik heb helaas geen foto's, ben zaterdag vergeten de digi mee te nemen. Heb alleen foto's op m'n telefoon, maar geen usb etc om het over te zetten helaas...

Misschien dat ik vanavond wat foto's kan nemen

Bedankt M-en-M, ik hoop snel een bericht te kunnen plaatsen dat ze het beiden goed hebben gedaan en lekker in de wei dartelen!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 15:49

Jeetje wat een drama! Ik kan me voorstellen dat je hier behoorlijk overdonderd van bent!

Toch zou ik niet eens een vriendelijk woord meer naar de mensen van de opfokstal hebben. Ze hebben geweten dat er een hengst bij jouw merrie gelopen heeft, en hebben dit dus willens en wetens verzwegen! Dat is in mijn ogen echt onvergeefbaar! Dit is gewoon pure laksheid, als ze je merrie hadden laten spoelen was er nu helemaal niets aan de hand geweest.

Heb je de mensen van de andere merries ook ingelicht? Jij hoeft namelijk niet de enige te zijn die hier mee zit. Jammer dat je niet in Amerika woont, daar kennen ze tenminste nog leuk schadevergoedingen!

Ik zou hier zeker werk van maken, en ook al helpt het je nu niet, mocht er een grote da rekening aankomen dan zouden hun daarvoor op moeten draaien en niet jij!!!

Ik wens je bij deze enorm veel sterkte en hoop dat je merrie en veulen er niets aan overhouden.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 16:00

Irish Lady, ik ken je reactie begrijpen. Maar ik sta er al 2 jaar nu met deze merrie, en ik weet gewoon dat er nooit kwade opzet mee is bedoeld...

Ik ben er ook er van overdonderd, want vorige week wisten we het echt pas met zekerheid, en ze zal waarschijnlijk ergens deze week haar veulen krijgen..
Het is heel naar, en ik vind het ook echt heel erg. Dat weten ze al, maar er wordt super voor haar gezorgd, ze ziet er fantastisch uit. En je draait het toch niet meer terug.
De kosten zijn eigenlijk de minste zorg, dat is goed geregeld. Ik zal een brief opstellen voor de verzekering, dat alle voorkomende kosten die uit deze situatie voortvloeien verhaald kunnen worden, maar geld is ook maar geld, en gezondheid staat nu bij mij op de eerste plaats en dat is iets wat je niet kunt kopen.

Ik ga er zo vandoor, na het eten ga ik daar langs om te kijken hoe het met haar gaat. Bedankt allemaal voor het meeleven!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 21:37

Jee Malibu,ik lees het nu pas.
Wat zul je geschrokken.
Ik hoop voor je dat ze er goed door heen komt.
Heel veel sterkte.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 22:58

Jee, meid... ook ik lees het net. Wat onzettend balen zeg!
Toen ik het zojuist las had ik toevallig mijn DA en vriendin aan de lijn. Die vertelde al dat het nu niet zoveel nut meer had om je druk te maken over haar voeding afgelopen jaar. Op zich hoeft Malibu hier niets aan over te houden. Maarre zorg wel dat je bij haar bevalling bent. (Een Webcam of bewakingscamera kan uitkomst bieden, als je er 1 nodig hebt wil ik m je best lenen, ze geven meer rust dan heen en weer lopen of zo'n singel). Daar Malibu nog jong is kan haar onervarenheid het moeilijker maken. Ik zeg het niet om je nog ongeruster te maken..

Ik wens je heel veel sterkte komende tijd!

An_J (baasje van Mazzel)

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 12:16

Bedankt Kimmes!

An_J schreef:
Jee, meid... ook ik lees het net. Wat onzettend balen zeg!
Toen ik het zojuist las had ik toevallig mijn DA en vriendin aan de lijn. Die vertelde al dat het nu niet zoveel nut meer had om je druk te maken over haar voeding afgelopen jaar. Op zich hoeft Malibu hier niets aan over te houden. Maarre zorg wel dat je bij haar bevalling bent. (Een Webcam of bewakingscamera kan uitkomst bieden, als je er 1 nodig hebt wil ik m je best lenen, ze geven meer rust dan heen en weer lopen of zo'n singel). Daar Malibu nog jong is kan haar onervarenheid het moeilijker maken. Ik zeg het niet om je nog ongeruster te maken..

Ik wens je heel veel sterkte komende tijd!

An_J (baasje van Mazzel)

Dat zou echt een uitkomst wezen, maar het kan best zijn dat voor de camera geinstalleerd is dat het veulen er al is...

We hebben gisternacht gewaakt, ik ben echt op! Op van de zenuwen en op van de moeiigheid Ze was erg onrustig, ik denk dat het veulen vannacht gedraaid is, want haar buik is ook wat anders.
Maar nog niets gekomen, dus was om half 8 vanochtend thuis. Nog een beetje geslapen, maar m'n thee moest ik met twee handen vast houden want stond te trillen als een rietje... Nog maar weer even terug gedoken (zou eigenlijk naar m'n werk gaan) in bed.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 12:54

Jeeetje Malibu, wat een verhaal! Kan me helemaal voorstellen dat je behoorlijk in de rats zit.

Onze -nu- driejarige merrie hebben we als tweejarige drachtig gekocht. Het veulen is op 11 maart geboren. Zelf is ze van eind mei, dus ze was nog geen drie. Lichamelijk kan ze het allemaal prima aan; veel beter dan mijn ouder merrie. Maar het moederschap, daar heeft ze duidelijk geen kaas van gegeten. Ik ben dan ook heel blij dat mijn oudere merrie Tante Lee helpt met de opvoeding. Zo krijgt het veulen toch de correcties die ze nodig heeft en wordt mama Pepsi een beetje ontlast.

Heel veel sterkte ermee!

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 15:40

Malibu schreef:
Dat zou echt een uitkomst wezen, maar het kan best zijn dat voor de camera geinstalleerd is dat het veulen er al is...

We hebben gisternacht gewaakt, ik ben echt op! Op van de zenuwen en op van de moeiigheid Ze was erg onrustig, ik denk dat het veulen vannacht gedraaid is, want haar buik is ook wat anders.
Maar nog niets gekomen, dus was om half 8 vanochtend thuis. Nog een beetje geslapen, maar m'n thee moest ik met twee handen vast houden want stond te trillen als een rietje... Nog maar weer even terug gedoken (zou eigenlijk naar m'n werk gaan) in bed.

Jeeh wat een toestand! Als je wilt moet ik even zoeken. Heb m destijds voor Mazzels adoptiemoeder gekocht (goddank!!). Dat is een bewakingscamera. Helaas niet draadloos, maar het geeft je wel de kans om lekker wat verderop in een (stro)bedje te kruipen. Kan m naar Anja brengen het weekend, maar da's misschien te laat... Komt er iemand van jouw vrienden/kennissenkring vandaag of morgen in Rotterdam of Den Haag? Overigens zijn ze niet zo heel duur.. rond de 80 euro ofzo (gewoon bij een doe het zelf zaak, tis eigenlijk een camera voor achterop campers of in trailers enzo). Misschien kopen en kosten bij Anja claimen

Als je de kans heb zou ik haar zeker tussen ervaren fokmerries plaatsen. Het zou d'r denk ik wel helpen.

An_J

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 08:46

Anja heeft gister een camera gehaald dat geeft toch weer wat rust...

Maar helaas nog geen teken van het veulen dat ie van plan is z'n nestje te verlaten. Wat zal ik blij zijn als dat achter de rug is...

Nou ja, we wachten maar af. Geduld wordt flink op de proef gesteld, dat is zeker...

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 12:16

Jeetje wat een verhaal zeg, nou ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat en dan kan je weer verder gaan kijken hoe of wat. Heb je nog met de eigenaren gesproken? Of heb ik daar over heen gelezen?

Alvast sterkte

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 12:32

michele schreef:
Jeetje wat een verhaal zeg, nou ik hoop voor je dat het allemaal goed gaat en dan kan je weer verder gaan kijken hoe of wat. Heb je nog met de eigenaren gesproken? Of heb ik daar over heen gelezen?

Alvast sterkte

Nee hoor daar heb je niet over heen gelezen. Dat is volgens mij nog niet gebeurt, heb het eerlijk gezegd ook nog niet gevraagd ben erg bezig met m'n merrietje op dit moment. Ben blij als ik niet vergeet dat ik m'n haar nog moet kammer voor ik 's ochtends de deur uit ga het is best wel chaotisch zo'n situatie, je bent er bewust en onbewust toch mee bezig...

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 13:02

Malibu schreef:
michele schreef:

Alvast sterkte

Nee hoor daar heb je niet over heen gelezen. Dat is volgens mij nog niet gebeurt, heb het eerlijk gezegd ook nog niet gevraagd ben erg bezig met m'n merrietje op dit moment. Ben blij als ik niet vergeet dat ik m'n haar nog moet kammer voor ik 's ochtends de deur uit ga het is best wel chaotisch zo'n situatie, je bent er bewust en onbewust toch mee bezig...

Kan me voorstellen dat je heel erg mee bezig bent, was ik al met een geplande dracht

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 13:04

Ohw :| dit is geen leuk bericht...
Wel erg slordig idd van de opfokstal dat je niet op de hoogte bent gebracht...

Maar iig heel veel sterkte met de bevalling!!!

En zoals je net zei dat je sowieso een DNA-test wil laten doen als het geboren is... lijkt me zeker verstandig!! volgens mij zou je er dan ook alsnog nog een Part-Bred papiertje bij kunnen krijgen bij het Welsh-stamboek... Maar dat is allemaal van latere zorg...

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 13:06

Succes met je merrie. Erg vervelende situatie. Goed dat jij je nu richt op je paard , zij heeft nu jou aandacht nodig. Rest komt later wel als veulen veilig en wel op de aardbol staat en moeders ernaast.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 16:43

Jee wat spannend allemaal zeg. Zal voor je duimen dat dit verhaal geen staartje krijgt en je merrie en veulen goed de bevalling doorkomen

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 07:55

Nog steeds geen veulen in zicht...

Tha_Niekje schreef:
En zoals je net zei dat je sowieso een DNA-test wil laten doen als het geboren is... lijkt me zeker verstandig!! volgens mij zou je er dan ook alsnog nog een Part-Bred papiertje bij kunnen krijgen bij het Welsh-stamboek... Maar dat is allemaal van latere zorg...

Ik heb het na gevraagd, het veulen kan alleen in het registerboek opgenomen worden, aangezien de hengst geen deklicensie heeft...
Maar idd, dat komt later wel

Hannelore schreef:
Goed dat jij je nu richt op je paard , zij heeft nu jou aandacht nodig. Rest komt later wel als veulen veilig en wel op de aardbol staat en moeders ernaast.

Ja, dat is echt het enige waar ik nu even aan denk. Moet wel zeggen dat ze straalt als een zonnetje. Ze glimt echt aan alle kanten (en dat zonder te poetsen ) en is nog super allert, alleen wat langzamer...

Bedankt gouda! Hoop dat ik snel een goed bericht mag plaatsen hier, met leuke foto's

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 09:11

Succes ermee!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 09:29

Ik hou dit topic in de gaten! Veel succes en sterkte!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 09:49

De dracht doet haar dus op zich wel goed.
Houd haar idd maar goed in de gaten,dat is nu het belangrijkste.
Ik hoop maar dat alles goed gaat en ze de bevalling beide goed doorstaan.
Ik duim voor je.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 10:22

en? is er al iets?
Dit is echt zo rot als je merrie al zo jong een veulen krijgt.
Het is in principe zelf nog een kind, maar het was een ongelukje.
Hopen dat alles goed gaat.

Bij ons op stal staat een kwpn merrie die is per ongeluk gedekt toen ze net een jaar was.
En nog wel gedekt door een eigen jaarling hengst, die meneer dacht dat de hengst nog niks kon waarmaken en de merrie nog niet drachtig kon worden.
In tegendeel dus....
De merrie is bevallen toen ze 2 was en het is allemaal goed gegaan.
De vader van dat veulen was niet groot en het veulen van toen (nu 3 jaar) is 162cm ofzo.

Alleen de moeder heeft er wel degelijk gevolgen van ondervonden.
Want zij is nu maar 161cm en ze word dit jaar 5.
Terwijl ze toch een grote moeder en een grote vader heeft.
Voor de rest heeft ze er geen gevolgen aan over gehouden, maar die man weet nu dat een jaarling hengst ook al veulens kan verwekken.
en zet ook nooit meer zijn jaarling hengsten bij merries.

De merrie word dit jaar 5 en heeft inmiddels haar 3e veulen aan de voet lopen.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 12:09

Ik zat trouwens net te denken,over dat spoelen.
Anja wist natuurlijk niet of de hengst gedekt had en al helemaal niet welke merrie.Dan hadden alle merries gespoeld moeten worden.
Hopelijk komt het veulentje snel,gaat alles goed en kun je weer rustig(er) ademhalen.
Ik duim nog steeds.