*Andante is geboren!!!*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mvanlenthe

Re: *Andante is geboren!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 15:32

Hey kampen online hier hahaha... Wrangler hoe is t joh? Tong uitsteken

Ennu Fnanne Je hebt een schat van een veulen heb tot nu toe echt alle foto's bekeken maar zit nu toch wel een beetje met een kwijlbakje voor mn neus hier... Ook jeff vind het baby paard heel erg lief Haha! en we komen snel een keer op kraamvisite

Liefs Marieke

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 15:58

Gefeleciteerd Fnanne! Een vosje met veel wit, precies wat je wilde! Haha!

Over dat overbeschermen van moeder's, ik had hetzelfde probleem met mijn merrie, die was zo agressief dat ze me een keer vol begon op m'n heup heeft geshot toen ik haar water wilde verversen. Verder vloog ze je ook gewoon aan in volle galop enzo ... Rolleyes In ieder geval, 24-7 een halster aanlaten! Meestal is het zo dat als je ze vast hebt aan een touwtje dat ze braaf zijn (was bij de mijne het geval)

De merrie vertoont dit gedrag doordat het progresteron (hormoon) na de bevalling spectaculair is gedaald, dit veroorzaakt bijvoorbeeld ook postnatale depressies, eigenlijk weten ze zelf dus niet zo goed wat ze dan doen.
Na de eerste veulenhengstigheid zijn de hormoon-verhouding meestal wel ongeveer terug op peil, je zal zien dat je merrie dan al veel rustiger is maar dat je wsl toch nog zult moeten opassen. Na 3 weken was het bij de mijne helemaal over (behalve tov vreemden maar daar heeft ze altijd al problemen mee gehad)
Zulk gedrag is kl*te ... alleen als mijn merrie stond te eten kon ik het veulen aanhalen anders vloog ze me met open bek aan ... Clown
Even geduld oefenen dus, dit gedrag komt helemaal goed maar vergt wel een paar weken tijd. (ik zou het niet teveel gaan forceren bij gevaar voor het afstoten van het veulen ... na een paar dagen vond mijn merrie haar kleine namelijk al niet meer zo leuk en mij nog minder ...ondertussen gaat alles weer super en zijn ze super aanhalig )

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-05 08:40

@ Lola: dank voor je reactie, zeer herkenbaar wat je beschreef en volgens mij is geduld zeer belangrijk. 24/7 een halster om... Ja, als het aan mij lag Knipoog Maar dan moet ik mevrouw wel in de vingers krijgen...
@ Mvanlenthe: Haha! jij ook hier!!! Haha! Wanneer kom je fietsen?? Schijnheilig

Gisteren weer even wat mooie plaatjes geschoten van mijn dames (wat geweldig om dat te kunnen schrijven!!! Bloos )
Ik ben in het land gaan zitten en klikte er op los. Op een gegeven moment kreeg Andante mij echt door en stapje voor stapje kwam ze dichterbij... Mamma Fanja deed er niets om. Op een gegeven moment heeft Andante mij helemaal afgesnuffeld en heb ik haar kunnen kroelen (je zou de bekkies moeten zien die ze dan trekt.) Het was een geweldig moment! Haha!
Fanja knabbelt voorzichtig weer wat snoepjes uit mijn handen en leek gister iets rustiger, hopelijk gaat het steeds beter...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"Heej... wie ben jij?"

Afbeelding
Lovers
Laatst bijgewerkt door Fnanne op 26-05-05 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 08:42

Wat een leuke foto's weer!!

Heerlijk dat je even lekker hebt kunnen knuffelen! Hopelijk ziet mams snel in dat je wel stapelgek bent op Andante, maar haar niet gaat ontvoeren Knipoog !

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 09:06

Acccchhhh. Nou, als kindlief jou zo lief vindt, dan draait moeders vast ook snel bij. Het valt ook niet mee, zo'n postnatale depressie Knipoog

Nu zie ik dat voorbeentje ook pas goed. Wat een gaaf wit beentje zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 12:32

Schitterend paardje! Mams ook trouwens! *LOL*

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 13:05

Oh, Fnanne, wat zul jij blij zijn! Party!! Echt een prachtig veulentje is het toch zeg Lovers Zo uberkjoet!!
Geweldig stel zijn mams en kind zo saampjes, GENIET ze! Knipoog

En hopen dat het allemaal snel beter gaat met mams, die hormonen toch ook Knipoog. Maar ja, zo te horen gaat het al beter Lachen!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 13:09

Wat een lekker dinkie is het toch Lachen Heerlijk koppie zit erop! Die laatste foto is trouwens echt lief!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 16:34

Verdrietig Uh-Oh...... Ik voorzie dat ik ernstige problemen ga krijgen bij de komende Boktveulenverkiezingen...... Haha! Clown

Pling Misschien is het mogelijk om een favoriet hengst- en merrieveulen te kiezen??? Ik ga in ieder geval voor een blesje dit jaar!!!! Pling

_Angelique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 17:16

Wat een leukie!!
Die aftekeningen zijn ook mooi Lachen

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-05 21:01

Zo, vandaag maar weer eens tijd voor footjes Haha!
Heb vanmiddag eindelijk Fanja in de vingers kunnen krijgen. Ze is inmiddels mega-hengstig... Is dit normaal na 5 dagen?
Morgen probeer ik Andante in de vingers te krijgen, mevrouw is bijdehand genoeg en snuffelt me het liefst helemaal af, dus volgens mij gaat dat wel lukken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Veels te kort nekje... Of te lange benen Clown

Afbeelding

Afbeelding
Mamma Fanja houdt de boel oplettend in de gaten...

Heb ik een paar vraagjes, misschien dat jullie daar antwoord op kunnen geven?
Vanaf wanneer drinkt een veulentje water?
Wanneer moet ze de eerste wormspuit krijgen?
Ze is nu wat aan de diarree, komt dat door mams hengstigheid?
Kennen jullie het gedrag waarbij de merrie het veulen in de rug hapt en het zo "dwingt" te gaan liggen? Fanja doet dit regelmatig bij Andante. (Waarop de kleine braaf gaat liggen en net als mams weer staat te grazen opspringt en wegstuift... Dit tot grote frustratie van Fanja die met een hinnik er achteraan dendert...)

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 21:19

Wat heeft ze lange benen! Echt schattig

Volgens mij is het bij ieder veulentje weer anders wanneer ze voor het eerst water drinken.
De eerste wormen spuit krijgen ze volgens mij na een dag of 7.
De diaree komt denk ik door mams hengstigheid want als een merrie hengstig is is het veulen meestal aan de diaree.
Dat dwingen om te gaan liggen heb ik nog nooit gezien. Misschien is het wel een idee van Fanja om aan een beetje rust te komen. Tong uitsteken

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 00:17

Nieuwe Andante-pics: COOL! Haha! She's a real darling! Lovers
Wat goed dat Fanja zich eindelijk heeft laten vangen, ben benieuwd of 't je lukt die kleine rakker haar halstertje om te doen [hulp nodig....?]

Goh, Fanja al weer hengstig? Misschien moet ik ~per ongeluk~ het hek van de hengstenwei ff open laten staan? Schijnheilig

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 09:49

Andante is echt leuk!! En als Fanja nu hengstig is, zijn haar hormonen misschien ook weer wat op peil en wordt ze ook liever naar jou toe Knipoog. Ik hoop het iig voor je!

Maar ziet er allemaal goed uit!! OK dan!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 09:46

Wat fijn dat je haar lekker hebt kunnen kroelen nu zeg. Echt zo'n geweldig gevoel en verliefdheidswaanzin die er dan door je heen gaat! Ook fijn dat Fanja al weer wat meer naar je toe komt, zij het dan voor een koekje...
(veelvraten Knipoog )

Vanaf wanneer drinkt een veulentje water?
Avenue drinkt nu sinds een week ofzo water, maar lurkt ook gewoon nog bij mams. Avenue's geboortedaggenoot Forpreza van Quirinake drinkt het nog niet echt, maar speelt ermee zei haar baasje. Het verschilt dus wat.

Wanneer moet ze de eerste wormspuit krijgen?
Gebruikelijk is tussen de 7 en 10 dagen hoor ik vaak en lees ik ook regelmatig op het net.

Ze is nu wat aan de diarree, komt dat door mams hengstigheid?
Ja dat kan! Dat had Avenue precies zo. Als het je lukt, maak dan haar bipsje schoon met wat water, zodat de poep van haar billen is. Dat koekt namelijk aan, waardoor ook alle haartjes eraf gaan en soms ook het huidje stuk gaat. Dat gebeurde dus bij Avenue. Niet blijvend schadelijk, maar een sneu gezicht en zal voor haar ook wat trekkerig aanvoelen denk ik. Ik heb er toen wat levertraanzalf opgesmeerd om te verzachten.

Hoop dat je er wat aan hebt.
Ennuh GENIET-se

Liefs, Inge