Wat en wanneer bij drachtige merrie (scannen, enten etc)?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dries

Re: Wat en wanneer bij drachtige merrie (scannen, enten etc)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:07

Tinkermuts schreef:
haha, Dries, begin maar vast een woonplaatsje in te richten in de stal van je paardje, succes met de dekkingen enz. Knipoog

ik hoop zeker dat ze drachtig wordt dit jaar, vorrig jaar is het niet gelukt. nouja 1 keer maar dat is na ander halve maand afgekapt omdat de vrucht niet groeide daarna konden we het nog maar 2 keer proberen en is niet meer drachtig geworden Verdrietig
hopen dat we dit jaar meer geluk hebben maar dat denk ik wel omdat ze dit jaar natuurlijk gedekt wordt en vorrig jaar geinsemineert is. natuurlijk is toch beter lijkt mij . bij inseminatie moet ze constand opgevoeld of gescant worden [ die van mij gescant liet zich niet opvoelen wat eigenlijk heel veel risico was omdat ze tegenwerkte] en wordt dan 1 keer geinsemineerdt als de dierenarts denkt dat ze zover is en dan moet het maar raak zijn. nu wordt ze meerdere malen gedekt tot ze niet meer wil/ afslaat.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 07:19

Haha ja sas, maak me gek!!!

Heb gister een DA gevonden die vrij goedkoop wil komen scannen (waarom meer betalen dan nodig he), dus dat komt goed.... En dan volgende week bellen voor een afspraak... Oooohh ik ben zo zenuwachtig!!!

Ze heeft trouwens wel flinke wonden aan de staartwortel zag ik gister... Ze heeft vast ruzie gemaakt met 1 van de andere paarden, de staartwortel is helemaal bovenaan (bij de aanzet) aan beide kanten onthaart.... Aaahhh, en ze was al kaal geplukt door een pony op d'r vorige stal, hou geen staart meer over zo...

Over haarverlies gesproken, bij Lisje d'r vorige veulen hebben we vrij snel na de bevalling de snor afgeschoren omdat men zei dat ze dan niet zo gauw aan mammie begonnen. Als je de snor zou laten zitten (zei men) dan wenden ze aan het gevoel en de smaak van haar in de mond en als hun eigen haar dan weg was zouden ze aan mams beginnen. Het ging om de haren die uiteindelijk toch weg gingen, dus niet de tastharen.

Wat denken jullie daarvan?

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:46

ik ken dat verhaal met weg branden van de baardharen.. ( heb geprobeert en tja zeg gingen niet aan moeders eten.. maar me andere veulen heeft nooit aan moeders gegeten .. dus tja.)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-05 08:48

Lisje d'r vorige veulen heeft idd ook niet aan mams gezeten. Maar ik weet natuurlijk niet wat ze had gedaan als ik het niet weg had gehaald. Daarom mijn vraag...

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-05 12:51

Aaaaaahhh, ik bel net voor een afspraak met de DA (ja weet het, ben een ongeduldig typje) maar hij wil nog geen afspraak maken. Mag vrijdag terug bellen...

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 19:36

whahaaa Haha!
ongeduldig.............. Cool

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-05 07:42

Ikke? Ja echt wel!!!

Ik wil het gewoon weten... Haha! Die stomme DA wil gewoon nog geen afspraak maken. Dalijk kan ie ineens niet meer op de 7e als ik wil en dan moet ik NOG langer wachten... Haha!