Avenue is geboren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Metellica

Re: Avenue is geboren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 17:37

IngLio schreef:
Drinken gaat voor zover ik weet moeizaam.
Heb DA van staleigenaar gebeld of dat ie nog een keer kon komen om te helpen (praam of roesje) maar die heeft eerst de staleigenaar gebeld en toen waren de staleigenaren niet zo'n blij met mijn actie...
Maar ik maak me gewoon mega ongerust en bezorgd...

Ze willen nu eerst de natuur zijn gang laten gaan.

Heb ook de Uithof in Utrecht gebeld en die zeggen ook; praam, merrie melken, melk in fles en eventueel het veulen de uier leeg laten zuigen, zodat de druk eraf is en het niet zo'n zeer meer doet...

Wat moet ik nou?
Aan de ene kant wil ik nog wel ff kijken, maar denk dat ik Lio alleen maar in de weg sta. Aan de andere kant durf ik nou ff niet de staleigenaren onder ogen te komen...
Pff dit is echt ***
Huilen

Wat jij hier beschrijft hebben ze ook gedaan bij het veulen bij ons op stal zo'n 3 weken terug. De merrie een praam op en het veulen de goede richting in gezet. Soms hebben ffies hulp nodig hiermee. Ik zou echt ff goed overleggen met DA en staleigenaren voor je echt problemen krijgt! Ach gut

LadyFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 18:39

Gefeliciteerd!!! OK dan!
Mooi veulen, met een aparte bles Cool

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 00:49

Zelfde post als in Dikke Buiken Topic:

Ben er weer! Beetje laat thuis, maar moest ook nog naar mijn vriend.

Ik kwam om 19:30 ongeveer op stal en de 2 meiden stonden rustig op stal. Heb Lio even aan mijn vingers laten snuffen en toen ging ze weer verder met eten. De kleine stond er naast te staan.

De staleigenaar kwam kijken en vertelde hoe het vanmiddag was gegaan:
Ze hebben op eigen initiatief een praam opgezet bij Lio om even aan het uier te kunnen voelen. Ze tilde even nog een been op, maar dat was daarna ook over. Het uier voelde toen erg hard en warm aan. Het veulen heeft een kort slokje genomen, omdat het nog niet helemaal snapte dat ze haar hoofdje wat moest kantelen om er beter bij te kunnen.

Daarna hebben ze de veearts gebeld omdat ze bang waren voor (idd) uierontsteking. Vervolgens (na een uur) Lio nog eens gepakt en toen was een praam al niet meer nodig. Weer aan het uier gevoeld en wat aan de spenen getrokken om wat druk eraf te halen. Het veulen had nog wat druppels op.

Om 20:15 was de veearts er en ik heb daarop gewacht. Hij keek de merrie even aan en zag dat ze goed at van haar hooi en geen ziekteverschijnselen vertoonde, besloot om haar een spuitje te geven wat de hoge druk van het uier zou moeten halen. Uierontsteking leek het volgens hem niet. De staleigenaar had Lio vast en het veulen ging weer richting uier. Na wat gestuntel had ze dan toch eindelijk goed een speen in haar mondje en heeft er flink aan staan lurken, net zo lang totdat ze er zelf mee ophield. Lio liet alles toe en heeft niet met een achterbeen geslagen of rondjes gedraaid. Ze stond braaf stil, maar in het begin wel met wat pijnlijke wijd open ogen, maar later zakte dat gelukkig af.

Wat een opluchting zeg na een dag volledige stress en heel wat potjes Huilen

Bedankt voor jullie medeleven en wijze raad.

Ik had zelf nog even de Uithof in Utrecht gebeld en zij gaven hetzelfde advies als MarijeR: praam, merrie melken en dat aan veulen voeren en als het kan veulen nog even aan het uier. Iig druk van het uier halen. Dat zei de veearts die is geweest ook (uit Culemborg), dus dat klopte allemaal mooi met elkaar!

Verder heb ik de situatie nog even uitgesproken met de staleigenaar en zijn vrouw en nu snappen we van elkaar hoe we denken en handelen en zijn er geen gemende gevoelens of ideeen meer. Ook een opluchting!

Ik ga er morgenochtend weer met goede moed heen. Dan doen we het weer even zoals vanavond: Lio vasthouden en veulen naar het uier.

Het veulen heeft al gelegen en geplast, maar nog niet gepoept. Lio beschermt haar goed. Ook tegen haar vriendin Viefke, die langs haar stal kwam om binnengezet te worden. Lio vloog tegen haar staldeur op. Ze maakt zich als een hengst zo groot en zette een enorme nek op!
(Dan is ze zo mooi als ze dat doet *kwijl* )

Nou dit was mijn lange verslag, met gelukkig goede afloop!

Zal eens even de foto's van het drinken erbij pakken!

Nogmaals bedankt allemaal en ik hoop dat het nu goed blijft gaan...

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 00:58

Staat te suffen
Afbeelding

Drinken! Zoveel als je kan
Afbeelding

Voldaan gevoel
Afbeelding

Ben zo blij!
ZOOOOO OPGELUCHT dat ze nu iig flink veel biest binnen heeft gekregen...

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 01:10

Eens even kijken naar de tijden op mijn foto's. Kan ik een beetje zien hoelang ze dit volgehouden heeft:

Start drinken ongeveer 20:18:14
Heb niet de hele tijd foto's genomen
Mijn laatste foto is van 20:19:16
Dus ze heeft zeker een minuut lang staan lurken.
Lijkt veel langer, maar ze is ook nog wel wat langer doorgegaan na mijn laatste foto van het drinken.
De foto van het voldane gevoel is 7 minuten later genomen namelijk.

Terwijl ze stond te drinken hebben we een heel gesprek gevoerd met de veearts over wat gebruikelijk is en wat niet en wat er zich vandaag allemaal had afgespeeld... Was wel een lang gesprek Haha!

Echt ben zo blij en opgelucht!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 07:59

Ik ben heel blij dat Anenue wgoed drinkt is toch een hele opluchting kan je nu gaan genieten Haha!

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 08:26

Wat fijn dat het weer goed gaat nu! En zeker ook dat jullie het hebben uitgepraat.
Ik hoop dat je vanaf nu alleen maar kan genieten van Lio en Avenue!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 12:23

gefeliciteerd mooi veulen hoor. Haha!

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 12:32

WAUWWWWWW wat leuk gefeliciteerd! Geniet ervan! Mooie naam is het trouwens geworden!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 12:37

Gefeliciteerd!!! Wat een schatje, gelukkig dat het nu ook goed gaat met drinken.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 13:32

Vanmorgen:

Voor pampus
Afbeelding
Buiten likt mams de rug van de kleine
Afbeelding
Wat een mooi stel!
Afbeelding
Even liggen in het zonnetje
Afbeelding

Avenue kon ook buiten in de bak bij haar moeder drinken. En terwijl ik bij hun in de stal wat drollen opruimde heeft ze ook flink staan lurken aan beide tepels van mama, dus de druk wordt nu goed van het uier gehaald en mama staat braaf te wachten totdat de kleine klaar is!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 14:01

Gefeliciteerd!! Fijn dat alles is goedgegaan!!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 17:48

Gefeliciteerd.. Haha!
Mooie naam heeft ze gekregen Lachen
Mooi diertje..!!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:31

oh gelukkig inge wat een opluchting!! Haha! Haha! Ik was ook ongerust hoor Ach gut gelukkig heeft ze het drinken nu goed te pakken! Ze zijn echt een onwijs leuk stel samen, volgens mij is lio super lief voor anenue! Lovers

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:10

Harstikke gefeliciteerd Inge, en wat een prachtig veulen! Haha!
Ik kom zeker snel kijken met Anke Knipoog
Groetjes!
ps: als je nog benieuwd bent naar foto's van mij en jessie bij het rijden dan staat er nu een topic bij HAW (Jessie en Jooske@ work geloof k Bloos )

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 21:45

Die witte randjes om haar ogen worden nu echt helemaal goed zichtbaar! Mooi hoor! Ziet er wel apart uit nu nog Tong uitsteken!

Gelukkig gaat het drinken ook al de goede kant uit, Avenue ziet er nu iig ook een stuk beter uit dan gisteren vind ik OK dan! ! Geniet er maar van he, nu is het kritiekste punt qua drinken hopelijk voorbij Lachen!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 00:24

Ze ziet er echt al een stukje beter uit! Mooi dat het zo goed gaat! Het is inderdaad wel een vaag gezicht, die randjes om de ogen. Wanneer zal ze lichter gaan worden, al zodra ze haar veulen haar verliest?

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 08:41

Ja ik ben erg blij dat Lio haar nu gewoon laat drinken.
Ze sliep gister erg veel, maar dat komt natuurlijk omdat ze toch een achterstand in te halen heeft van bijna 24 uur amper wat binnen krijgen.

Wat haar kleurtje betreft denk ik dat ze eerst haar bruine haar omtovert tot een algeheel donkergrijze kleur, met hier en daar wat witte haartjes. Er zit nu ook al wit in haar staartje.
Lio is nu bijna 4 en heeft nog wel wat bruin door haar wit en grijze haren heen en zij was ook bruin geboren, dus ik denk dat Avenue precies hetzelfde schema zal hanteren om schimmel te worden.
Ik hou haar nauwlettend in de gaten, dus zal het allemaal op foto vastleggen voor jullie!

En bedankt voor al jullie lieve reacties!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 11:48

Gefeliciteerd!!!!! Wat een mooi veulen!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 19:07

Zo, ik ga eens kijken hoe de kleine er vandaag bij staat.
Als hier nou het zonnetje blijft schijnen, kunnen ze nog even naar buiten terwijl ik gauw de stal doe...
Kodak-momenten!!!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 23:24

En hier zijn de kodak-momenten van vanavond!!!

Kommie doen met die camera?
Afbeelding
FF staan
Afbeelding
Lurken!
Afbeelding
Tukkie doen... Dromen
Afbeelding

Ze is al goed opgeknapt sinds dinsdag. Ze mag nu gewoon drinken wanneer ze wil. Soms heeft ze nog wat moeite te speen te vinden, maar ze geeft niet op en zoekt rustig verder. Moeders vind het allemaal best en wacht geduldig tot de kleine klaar is.

Ze verdedigt haar kleine Avenue ook heel goed. Als een ander paard haar box voorbij komt, dan vliegt ze tegen haar staldeur op (kan er ivm tralies niet overheen), zet een nek op en steigert zelfs in haar stal.
We halen alleen het andere paard naar buiten en binnen als de kleine staat, zodat ze bij de benen van mama weg kan komen en mama niet per ongeluk op haar kan gaan staan.

De kleine heeft vanavond ook vrolijk in de stal om mama heen gesprongen, gedraafd en gehuppeld. Zoooo mooi om te zien!
Daarna viel ze, na nog een flink teug melk te hebben genomen, als een blokje in slaap (laatste foto).

Ik kon vandaag in de stal ook even een borstel over Lio heen halen.
De kleine komt dan echt kijken wat je doet en besnuffelt je van top tot teen als je op je hurken bij haar gaat zitten. Echt lief!

Nog steeds apetrots! Op allebei!
Lovers

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 07:33

Ze ziet er al VEEL beter uit als dinsdag Inge,
fijn!!! Haha! Geniet er van!!!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 07:45

Ze is echt al opgeknapt! Fijn, geniet er van en blijf foto's posten he Haha!

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 08:44

Heej, echt hele lieve foto's ....... Haha! Lovers Haha!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 11:36

Bedankt voor jullie fijne reacties!
Ik ben erg blij dat alles nu goed aan het komen is.
Mag vanmiddag eerder van mijn werk weg, dus dan kan ik weer lekker vroeg naar de meiden. Lekker foto's maken en weer even oefenen met het spel "Volg de mama" met Avenue...

Komen jullie dan weer gezellig foto's kijken hier...

Liefs, Inge