Veulens vorig jaar 2004 - Hoe groot nu?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Re: Veulens vorig jaar 2004 - Hoe groot nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 18:14

Amoria (Royal Hit x Corradino x Freiherr)

nu zo'n 9 maand
Is nu ruim 1.50 (achter ongeveer 5 cm. hoger Tong uitsteken Tong uitsteken Haha!)
Moeder is ongeveer 1.63m en Vader 1.72m... Hoop dat ze richting de 1.70m gaat... toch wel mooie maat Knipoog Haha!

Welshrijk's Happy Joanne (v. Verdrefawr Daniel)

Nu ook iets van 9 maand
Is nu denk ik zo'n 90 cm.
Denk ergens tussen de 1.15m en 1.20m

maflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 07:33

Shakira, haflinger
15 april wordt ze alweer 1 jaar

stokmaat ongeveer 1.30

haar moeder is 1.45 en haar vader is 1.47
ik hoop dat ze minstens net zo groot wordt als haar vader.

groetjes Elianne

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 08:56

lienet schreef:
Summertje schreef:
Ik was benieuwd hoe groot jullie veulens nu zijn Haha!

1.Hoe oud zijn ze nu ongeveer?
2.Hoe groot zijn ze nu?
3.Wat is de verwachte stokmaat [gem. vader/moeder]?

Bo
1. Ong. 8 maanden
2. 1.30m Pling
3. 1.48m [officieel op papier, ouders zijn stiekem paar cm groter]

Van welk ras? Pony of Paard?

Mijn veulen?
Ras is Nederlandse Appaloosa
Pony gefokt, blijft waarschijnlijk ook wel een pony [E-maat].

Ik heb de mijne nog niet weer gemeten eigenlijk!
Misschien zitten er alweer een paar cm's bij op? Haha!

diantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 10:41

Afbeelding

Dit zijn duzz mijn schoonheden

peerdjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 15:47

dit zijn 2 veulens die ik ken:
zera
kleur:donkerbruin
hoogte:1,45m
aft. bles en witte sokjes
vader:rubiquil
moeder:elsje

zaphira
kleur:zwart
hoogte:1,45m
aft. kleine kol en witte voetjes
vader:wishper
moeder:medel

foto's van nu:
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITF8POX4

gr. peerdjuh

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 21:21

Tha_Niekje schreef:

nu zo'n 9 maand
Is nu ruim 1.50 (achter ongeveer 5 cm. hoger Tong uitsteken Tong uitsteken Haha!)
Moeder is ongeveer 1.63m en Vader 1.72m... Hoop dat ze richting de 1.70m gaat... toch wel mooie maat Knipoog Haha!

9 maanden en nu al 1,50?! Jeetje dat is wel erg groot!!! Haha! Zucchero is nu bijna een jaar en is nog niet eens 1,50m! Nou verwacht ik ook niet dat hij ooit ook maar in de buurt van de 1,70 gaat komen!! Ik ben al gelukkig met 1,60 - 1,65m!! Knipoog

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 07:57

Zortan was met 7,5 maand 1.41m en nu met 10 maanden 1.42m
Ik heb hem 2 weken geleden uit de opfok gehaald omdat hij met de keer magerder werd en niet groeide. Hij begint nu gelukkig al weer bij te komen.

Ik hoop dat hij rond de 1.65 wordt, maar ik betwijfel of hij dat gaat halen. De moeder is 1.63 en vader is 1.70.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 19:54

Hee Raiza
Jeetje, dat is vervelend!! Een vriendin van mij heeft haar merrieveulentje ook teruggehaald uit de opfok. Schraal is goed maar die was ook echt mager geworden!! Leek eerder een kalfje dan een pony..... Dat is echt niet ok! Maar goede hoop voor jou: hij of zij haalt het ook weer bij hoor! Vork Die van die vriendin van mij is nu 2 maanden uit de opfok en is behoorlijk bijgetrokken, maar nog niet helemaal zoals ze zou willen. Die van haar komt nu op hetzelfde opfokadres als die van mij.

Waar en hoe heb je je veulen nu in de opfok dan?? En hoe had je hem in de opfok waar het niet goed ging??

Mijn zucchero is gewoon zoals hij volgens mij zou moeten zijn: Hij is niet dik, maar is goed fit, speelt veel, glanst mooi en heeft onbeperkt kuil, komt iedere dag op de wei en krijgt dagelijks brokken bijgevoerd. Hij groeit ook goed. Hij wordt aankomende zondag 1 jaar oud, dus dan wil ik hem echt weer even opmeten! Ben benieuwd hoe groot hij dan is!!!

Ik houd jullie op de hoogte!

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 20:07

ik heb ene veulentje van 7 maanden ze heet Zjhakira is een merrie ik weet niet hoe groot ze nu is 1.45 ongeveer iets kleiner mischien maar der ouder zijn een fries 1.68 en een kwpn tuiger van 1.61..

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:56

Hallo allemaal!!

Gisteren Zucchero opgemeten een dag voor zijn verjaardag. (jaja meneertje is jarig vandaag) Hij is nu 1,455m hoog! Dus weer aardig gegroeid de laatste weken.

En hoe is het met die van jullie????

Groetjes
Anne-Marie

gesina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:14

Nolan is nu 7 maanden en is 1,20 +...

Claatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 09:40

Zaibora is nu 11 maanden en 1.52.
Moeder Furilla(v Vasco) is 1.67 en vader Rhodium 1.74.

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 09:41

Niardo was toen hij ongeveer 1 jaar was 1.36m hij is nu alweer 14 maandjes Lachen en wel al iets gegroeit maar hoe hoog hij nu is weet ik niet
Zijn moeder is rond de 1.55 en zijn vader ook. Het is een appaloosa trouwens (moeder een amerikaans type en vader een kruissing welsh x arabier)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:57

Zucchero schreef:
Tha_Niekje schreef:

nu zo'n 9 maand

9 maanden en nu al 1,50?! Jeetje dat is wel erg groot!!! Haha! Zucchero is nu bijna een jaar en is nog niet eens 1,50m! Nou verwacht ik ook niet dat hij ooit ook maar in de buurt van de 1,70 gaat komen!! Ik ben al gelukkig met 1,60 - 1,65m!! Knipoog

Ja en ze stuift maar door...
Afbeelding
Foto van zaterdag, had ik moeder en dochter even samen in de bak...
Ze scheelt nog maar amper 15 cm. met moeder...
Zou me niks verbazen als ze volgend jaar de grootste hier op stal is (Moeder is nu nog de grootste...)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 14:51

Dipsy was met een jaar 1.45 hoog (gemeten)
Moeder is 1.55 hoog, en vader 1.64 hoog.
Ik verwacht dat ze ergens tussen de 1.60 en 1.65 uit komt
Dipsy op haar verjaardag:
Afbeelding

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 12:46

Zucchero schreef:
Hee Raiza
Jeetje, dat is vervelend!! Een vriendin van mij heeft haar merrieveulentje ook teruggehaald uit de opfok. Schraal is goed maar die was ook echt mager geworden!! Leek eerder een kalfje dan een pony..... Dat is echt niet ok! Maar goede hoop voor jou: hij of zij haalt het ook weer bij hoor! Vork Die van die vriendin van mij is nu 2 maanden uit de opfok en is behoorlijk bijgetrokken, maar nog niet helemaal zoals ze zou willen. Die van haar komt nu op hetzelfde opfokadres als die van mij.

Waar en hoe heb je je veulen nu in de opfok dan?? En hoe had je hem in de opfok waar het niet goed ging??

Mijn zucchero is gewoon zoals hij volgens mij zou moeten zijn: Hij is niet dik, maar is goed fit, speelt veel, glanst mooi en heeft onbeperkt kuil, komt iedere dag op de wei en krijgt dagelijks brokken bijgevoerd. Hij groeit ook goed. Hij wordt aankomende zondag 1 jaar oud, dus dan wil ik hem echt weer even opmeten! Ben benieuwd hoe groot hij dan is!!!

Ik houd jullie op de hoogte!

Zortan stond in Sterksel in de opfok bij een westernranch. (ik noem de naam liever niet hier, maar wil hem wel pb-en) Toen ik hem daar naar toe bracht hadden de eigenaren het bedrijf net gekocht. De vorige eigenaar was failliet en die mensen wilden het als investering hebben. Ze hadden zelf 1 paardje (en een hoop geld waarschijnlijk). Het meisje wat daar al jaren werkte zou voor hen gaan werken en het bedrijf eigenlijk doen, terwijl die mensen zelf dan alleen in het weekend en 's avonds bij hoefden te springen. De 1e maand dat Zortan daar stond ging het goed. Hij was vrolijk, ging goed met de andere veulens, hij zag er goed uit en mensen waren supervriendelijk.
Toen is dat meisje ineens weggegaan en hadden die mensen een probleem, maar dit werd opgelost door een pensionklant die overdag daar de zaken zou regelen. Toen ging er vanalles mis. Ik werd gebeld dat de veulens geent zouden worden en dat ik het paspoort moest brengen. Ik heb zowel aan de telefoon als in een email meegedeeld dat hij reeds volledig geent was en dat het niet hoefde. De dag van de enting belt ze me op, of de mijne de bruine of de vos is.... Zortan is zwart, dus daar was ik al niet echt blij mee, maar goed. Het was daar nogal hectisch, maar ze zouden hem niet enten. 2 weken later krijg ik een rekening voor de enting Boos! Toen heb ik een beetje boos opgebeld en gezegd dat ik dat echt belachelijk vond en dat hun de rekening maar moesten betalen. Sindsdien nam ze de telefoon niet op als ik mijn nummerzenden niet blokkeerde en iedere keer dat ik kwam was hij magerder. De andere veulens echter bleven wel op gewicht. Hij is een paar dagen ziek geweest (flink verkouden, ze had wel de dierenarts naar de andere veulens laten kijken maar niet naar de mijne Boos! ) en volgens hen lag het daaraan, maar ik vertrouwde het niet echt. Toen ik op een zondag ging kijken vond ik dat hij er echt slecht uitzag. Ik heb toen op maandag (na overleg met mijn man, vader etc) gebeld dat ik hem zaterdags op kwam halen. Toen ik die zaterdag kwam kon ik wel janken, hij was echt broodmager en heel slap. Thuis dook ie als een gek op de voerbak af. Ik vrees dat hij die laatste week gewoon niks meer gehad heeft.
Toen ik hem er heen bracht had ik er echt vertrouwen in, maar dat is nu echt geschaat. Hij is nu 2 weken thuis en hij is weer vrolijk en rent weer rond. Hij begint gelukkig weer iets bij te komen, maar het zal wel even duren voor hij weer goed op gewicht is.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:57

Jeetje wat vervelend!!! Hmmm ik leer mijn opfokadres op deze manier alleen maar meer te waarderen!!! Als hij straks helemaal opgeknapt is, ga je hem dan wel weer ergens anders in de opfok doen of houd je hem nu lekker bij je??? Wel goed dat je hem daar zo snel mogelijk hebt weggehaald!!
Wat kun je je toch druk maken he om je kleintje Ach gut . Trust me, ik snap het precies!!

Veel plezier met hem, want zoals ik al zei en nu ook al van je lees: het komt met goede zorg snel weer voor elkaar!!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 20:19

Hij blijft nu lekker bij mij. Durf hem niet meer zo goed weg te doen, en ik heb thuis ruimte genoeg.
Hij staat nu bij een shetland-jaarling en dat gaat tot nu toe erg goed. Dadelijk als hij helemaal opgeknapt is en weer meer spatjes begint te krijgen zal dat misschien wel minder worden, maar ik zit eraan te denken om een jaarling bij te kopen zodat ze samen thuis de wei op kunnen.
Hij gaat bijna elke dag ook een uurtje met de 4-jarige merrie van mijn vader op de wei, maar dat gaat natuurlijk niet lang meer. Mijn vader zit niet te wachten op een veulen. Haha!
Misschien als ik een opfokadres tegen kom (in de buurt) dat hij toch nog in de opfok gaat, maar voorlopig blijft hij lekker thuis. Kan ik hem goed in de gaten houden en weet ik zeker dat hij niks te kort komt.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 20:44

Goed hoor!!
Wel leuk voor hem als je er een jaarling bijkoopt!! Schijnt wel beter voor ze te zijn als ze met wat meer staan. Misschien dat het voor hem ook wel fijn is als hij een vriendje heeft van een beetje zijn eigen formaat.... ha koop je een tussenmaatje, anders is het zielig voor het shetje Lachen
Fijn dat je zelf voldoende grond hebt om hem gewoon lekker thuis te houden!!!

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 21:44

Niardo staat nu op het land met 2 andere jaarlingen. En ben daar echt blij mee, hij ziet er super uit Lachen

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 21:47

Ik hoorde iemand bij mij op stal zeggen dat er ergens op het internet een soort groei tabel staat en als je die een paar weken bijhoud kan die uitrekenen hoe hoog die ongeveer gaat worden. Weet iemand waar die staat. heb er wel eentje voor de mini's gevonden. maar niet voor de rest.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 08:09

Ik heb vorig jaar van iemand op bokt een excel-bestandje doorgemaild gekregen waarmee je kon berekenen hoe groot je veulen zou worden. Als iemand het bestandje wil hebben, stuur je maar een pm dan zend ik hem wel door

RAGGIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 08:14

Smart is een quarter.
1 jaar en 1 maand ong 1.31

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 08:25

Raiza,
Zou je dat excelschema alsjeblieft naar mij willen PBen?!!!?? Ik ben namelijk heeeeeel benieuwd of hij inderdaad de 1,60m a 1,65m gaat halen!!!!
Alvast bedankt!!

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 08:35

ik heb Noa met een jaar gemeten op 1.46, ze begint nu eindelijk wat bij te komen. ze zal zo'n 1.65 worden
Ik ben even heel hard met mijn neus op de feiten gedrukt, Verdrietig en ik ben heeeel blij dat mijn veulen nu wat gelijkmatiger groeit en geen 1.60 meet.
je moet je niet blindstaren op wat een veulen /jaarling nu meet
ik zou persoonlijk echt NIET blij zijn met een veulen van 1.55, maar goed dat komt ook door wat ik van heel dichtbij heb gezien.